[HUN] Kerekes páncélozott harcjárművek beszerzése

1. Nagyjabol sejtem, hogy mi okozta a felreertest. Attol, hogy van egy ilyen topik a htka-n ez nem arrol szol, hogy Magyarorszag akar csak gondolkodna a Patrian es leszarmazottain, vagy, hogy mi ezt javasolnank.
2. Par napja POENBOL irtam, hogy 75 es 120, nem gondoltam komolyan.
3. Az aknaveto, mint magas szogtartomanyban tuzelo fegyver rettentoen hasznos tud lenni, de nem pancelosok ellen. Ilyen maximum a WOT-ban van, hogy tuzerseggel celzott lovest adunk le pancelosokra, magas szogtartomanyban, kozvetlen iranyzassal.
4. A Lynx hez rendelheto 120-as aknaveto tokeletes a celra, ehhez nem kell egy patria pluszban.
5. A kebaboskocsikat ne kverjuk ide, meg csak pszh szerepkorbe sem, azok nagyon jo gépek, de nem klasszikus pszh-nak. Ez mar tobbszor is elojott itt, meg mas topikokban.
6. Ha valaki meg egyszer le fogpiszkaloz akarmilyen 30-ast azt odaallitom ele es kiprobaljuk. Jelenleg - es meg vagy 10-15 evig - egy 30- as mindent lebont a kornyekunkon mbt-tol lefele. Amire valo arra tokeletes. Lehet olyanokat mondani, hogy a 35 (40, 50, 57, 75, 120, Minuteman) nagyobbat pukkan, ami igaz is, de mindennek van pro es kontra oldala.
7. Raadasul igy fotelbol kurva konnyu okosnak lenni, en is Napoleonnak kepzelem magam neha, de a dokik adtak valami piros bogyot, amit be kellene vennem es akkor allitolag teljesen normalis lennek. Szoval vagy hagyjuk a dolgot a profikra, hogy dontsenek (pro es kontra ervek), vagy vegyuk be a gyogyszert, de ne jatszunk mindenhez is erto szakertot. EN SEM ERTEK HOZZA, EZEK CSAK INNEN ONNAN FELSZEDEGETETT MORZSAK VOLTAK.

Az a nagy harczi helyzet, hogy mindaddig futni fogunk az eredmények, a fejlesztések után, amíg nem lesz valami saját.
A Finnek sem úgy kezdték, hogy már az ókori Egyiptomnak fasza kétkerekű harci szekereket szállítottak, és máig ők a legjobbak a "témában".
Még a 2-ik világháborúban sem volt semmijük.
Ezt csak azért jegyeztem meg, mert az előny nem statikus nem állandó.
Bármelyik országról legyen szó. Írhatjuk akár Kínát is. Milyen volt 30 éve, és milyen lesz 30 év múlva.

Szóval kellene egy magyar polihisztor aki a fegyvergyártásban lát fantáziát, és hajlandó bele időt, energiát, pénzt feccölni.
Lásd pl Ivor Ichikowitz, a Paramount Group elnökét. (nem rest a youtube videókban odaállni és promózni a cuccait) Habár itt a Patria topicban szentségtörés Paramount Grouppot említeni. Pedig fasza cuccokat csinálnak, és nekünk úgy cakompakk minden technikai tudással pontosan megfelelne. Többek között azért is mert valszeg senki más nem adná át így és ennyire a tudást. Aztán azokat a jövőben már lehet fejleszteni, mert mégis egyszerűbb mint a nulláról kezdeni (tudom, hogy nincs pl olyan acél gyárunk ami per pillanat megfelelne)
De mihelyst van egy ilyen, rögtön más lesz a leányzó fekvése, rögtön más lesz a történet, ha Magyar gyártmányú 4x4, 6x6, teszem fel 8x8-as gépen van kipróbálva és gyártva egy Magyar új tarack, egy új radar, új drónok, vagy mért ne gondolkodnánk nagyobban, egy új lézer, vagy railgun, tökömtudja.

De mindez és mindaddig csak a fórumozók vágyvezérelt gondolkodása lesz amíg ténylegesen nincs ilyen cégünk, emberünk, gyárunk. Addig nincs miért, minek, kinek, és mire jó optikát, elektronikát, bármilyen képesség növekedést okozó pl elhárító cuccokat fejlesztenie a magyar cégeknek. Addig nem is feccölnek bele szellemi és semmilyen energiát.
És addig nekünk is marad a nyálcsorgatás, és az elmélet.
És ha akarunk valamit akkor marad a külföld, a vásárlás. Pedig a legeslegjobb cuccokat arany áron adják, ha egyáltalán adják.
És ezzel a lendülettel vissza is kanyarodnék az elejéhez, az előny nem statikus, nem állandó.

Bízva a szellemi kapacitásunkban, találékonyságunkban csak annyit mondhatok, nekünk is el kellene végre valahol kezdeni!
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
Az a nagy harczi helyzet, hogy mindaddig futni fogunk az eredmények, a fejlesztések után, amíg nem lesz valami saját.
A Finnek sem úgy kezdték, hogy már az ókori Egyiptomnak fasza kétkerekű harci szekereket szállítottak, és máig ők a legjobbak a "témában".
Még a 2-ik világháborúban sem volt semmijük.
Ezt csak azért jegyeztem meg, mert az előny nem statikus nem állandó.
Bármelyik országról legyen szó. Írhatjuk akár Kínát is. Milyen volt 30 éve, és milyen lesz 30 év múlva.

Szóval kellene egy magyar polihisztor aki a fegyvergyártásban lát fantáziát, és hajlandó bele időt, energiát, pénzt feccölni.
Lásd pl Ivor Ichikowitz, a Paramount Group elnökét. (nem rest a youtube videókban odaállni és promózni a cuccait) Habár itt a Patria topicban szentségtörés Paramount Grouppot említeni. Pedig fasza cuccokat csinálnak, és nekünk úgy cakompakk minden technikai tudással pontosan megfelelne. Többek között azért is mert valszeg senki más nem adná át így és ennyire a tudást. Aztán azokat a jövőben már lehet fejleszteni, mert mégis egyszerűbb mint a nulláról kezdeni (tudom, hogy nincs pl olyan acél gyárunk ami per pillanat megfelelne)
De mihelyst van egy ilyen, rögtön más lesz a leányzó fekvése, rögtön más lesz a történet, ha Magyar gyártmányú 4x4, 6x6, teszem fel 8x8-as gépen van kipróbálva és gyártva egy Magyar új tarack, egy új radar, új drónok, vagy mért ne gondolkodnánk nagyobban, egy új lézer, vagy railgun, tökömtudja.

De mindez és mindaddig csak a fórumozók vágyvezérelt gondolkodása lesz amíg ténylegesen nincs ilyen cégünk, emberünk, gyárunk. Addig nincs miért, minek, kinek, és mire jó optikát, elektronikát, bármilyen képesség növekedést okozó pl elhárító cuccokat fejlesztenie a magyar cégeknek. Addig nem is feccölnek bele szellemi és semmilyen energiát.
És addig nekünk is marad a nyálcsorgatás, és az elmélet.
És ha akarunk valamit akkor marad a külföld, a vásárlás. Pedig a legeslegjobb cuccokat arany áron adják, ha egyáltalán adják.
És ezzel a lendülettel vissza is kanyarodnék az elejéhez, az előny nem statikus, nem állandó.

Bízva a szellemi kapacitásunkban, találékonyságunkban csak annyit mondhatok, nekünk is el kellene végre valahol kezdeni!

Hat, tudod a Paramountnak semmilye nincs, ami ne lenne inferior mas, meglevo megoldasokhoz kepest avagy ne kioregedett szovjet ill europai technika hekkelgetese lenne "support" cimszo alatt (pl Mirage F1, bazz, hatvaneves technika!)
Igaz, viszont legalabb a vilag masik vegen van es abbol el, hogy tokeletesen osszefonodott a del-afrikai vezetessel. Ott valoszinuleg pont eleg az ilyesmi regen elavult cucc, az ilyen-olyan bozotrago, RPG/PKM/IED lazadok ellen.
Az alapito ficko meg egy dramaszakot (!) vegzet narcisztikus figura, imadja a figyelmet - az, hogy a Mbombe kb a legfeljlettebb termekuk, szerintem mindent elarul roluk...
 
Hat, tudod a Paramountnak semmilye nincs, ami ne lenne inferior mas, meglevo megoldasokhoz kepest avagy ne kioregedett szovjet ill europai technika hekkelgetese lenne "support" cimszo alatt (pl Mirage F1, bazz, hatvaneves technika!)
Igaz, viszont legalabb a vilag masik vegen van es abbol el, hogy tokeletesen osszefonodott a del-afrikai vezetessel. Ott valoszinuleg pont eleg az ilyesmi regen elavult cucc, az ilyen-olyan bozotrago, RPG/PKM/IED lazadok ellen.
Az alapito ficko meg egy dramaszakot (!) vegzet narcisztikus figura, imadja a figyelmet - az, hogy a Mbombe kb a legfeljlettebb termekuk, szerintem mindent elarul roluk...
Rendben.
Habár nem értünk egyet.
Én csak a 4x4 illetve a 6x6-osait gondoltam, látnám szívesen.
 
Persze, ertem. Szerintem az ovekenel a kebaboskocsik is jobb valasztas voltak, de majd meglatjuk, ezt dontsek el a felhasznalok (katonak.)
Természetes, majd a katonák eldöntik. Én csak annak drukkolok, hogy itthon is legyen gyártás, és olyan gyártás amikor a technológiát is megvettük, nem csak összerakniuk. Persze nem helikopter vagy repülőgép szintén, csak mint ahogy írtam 4x4 és 6x6 bőven lehetne.
Vagy találjunk Recsken pár száz tonna aranyat, vagy máshol valami ritkaföldfémet, és akkor nem számít az áruk.;-)
 
Természetes, majd a katonák eldöntik. Én csak annak drukkolok, hogy itthon is legyen gyártás, és olyan gyártás amikor a technológiát is megvettük, nem csak összerakniuk. Persze nem helikopter vagy repülőgép szintén, csak mint ahogy írtam 4x4 és 6x6 bőven lehetne.
Vagy találjunk Recsken pár száz tonna aranyat, vagy máshol valami ritkaföldfémet, és akkor nem számít az áruk.;-)

Mi lett azzal a gazlelettel, amit par eve talaltak avagy azzal az olajmezovel, amit vmi amerikai-magyar ceg talat es kezdett kitermelni...?
 
Hogy tudott a semmiből egy ilyen ütős cuccot összehegeszteni ez az 5 és fél milliós ország!?
Esküszöm irigylem.
A nyugati érdekeltségű védelmi iparban ha csúcstechnikát hegesztesz azt sosem egyedül csinálod ez a globalizáció egyik folyománya.
 
A nyugati érdekeltségű védelmi iparban ha csúcstechnikát hegesztesz azt sosem egyedül csinálod ez a globalizáció egyik folyománya.
Ako elég régi már a globalizáció.....Tirpitz csatahajóba pl svájci gózturbina pörgött,Szent Istvánban meg amerikai liszensz.Szovjet (atom)jégtörők is különben finn mérnöki munkák elég jelentős mértékben.
Ez inkább egy szolgáltató nyitott államszervezet és a kapitalizmus csodája.Azt gyártják amire van igény és el lehet adni.
 
Ako elég régi már a globalizáció.....Tirpitz csatahajóba pl svájci gózturbina pörgött,Szent Istvánban meg amerikai liszensz.Szovjet (atom)jégtörők is különben finn mérnöki munkák elég jelentős mértékben.
Ez inkább egy szolgáltató nyitott államszervezet és a kapitalizmus csodája.Azt gyártják amire van igény és el lehet adni.
Hát amúgy ebben a szegmensben ment végbe a leghamarabb mivel a kisebb országoknak nincs elég tőkéje általában, hogy csúcstechnikát tudjanak gyártani önállóan.
 
Hát amúgy ebben a szegmensben ment végbe a leghamarabb mivel a kisebb országoknak nincs elég tőkéje általában, hogy csúcstechnikát tudjanak gyártani önállóan.
Soha nem volt ez másképpen.Svédek sose fejlesztettek önállóan vadászgépet,és a finnek is mindig külső beszállitokat vettek igénybe.
 
Soha nem volt ez másképpen.Svédek sose fejlesztettek önállóan vadászgépet,és a finnek is mindig külső beszállitokat vettek igénybe.
Akkor nekünk tényleg nincs más választásunk mint a vásárlás?
Akkor semmilyen saját haditechnikai know-howra nincs reális esély?
Akár kerekesek terén. Vagy ami rájuk, beléjük kerül, és természetesen nem a mára gondolok, mert azon nincs mit.
Vagy a Lynxet már ide lehet számolni?
 
Akkor nekünk tényleg nincs más választásunk mint a vásárlás?
Akkor semmilyen saját haditechnikai know-howra nincs reális esély?
Akár kerekesek terén. Vagy ami rájuk, beléjük kerül, és természetesen nem a mára gondolok, mert azon nincs mit.
Vagy a Lynxet már ide lehet számolni?
Az IDF Merkava is külföldi részegységekböl áll,mégis izraeli fejlesztés.
Van helyünk a nap alatt,és a Lynx program lehet egy kiinduló alap.Maga a Lynx gyártás pörén csak egy összeszerelés,de arra már rá lehet csatlakoztatni saját programokat.
 
Ezzel egyet ertek, de ezt mar.sokszor irtam, hogy szuksegunk van hadiiparra, stb. Mondneki alulrol kezdi (kezdte) es ma mar nem tudsz olyat csinalni (hacsak nem vagy az usa, oroszorszag), hogy tok egyedul fejleeztesz mindnet. Meg Kína sem tud ilyet, max reszben. Az hiu abrand, hogy majd lesz olyan magyar hadiipar, hogy gyartunk sajat fejlesztesu tarackot, kore jarmuvet, loszert es minden nyalanksagot az elektronikatol az eran keresztul a motorig teljesen sajat fejlesztesbol.

De, ettol meg el.kell kezdeni dolgozni.
 
Ezzel egyet ertek, de ezt mar.sokszor irtam, hogy szuksegunk van hadiiparra, stb. Mondneki alulrol kezdi (kezdte) es ma mar nem tudsz olyat csinalni (hacsak nem vagy az usa, oroszorszag), hogy tok egyedul fejleeztesz mindnet. Meg Kína sem tud ilyet, max reszben. Az hiu abrand, hogy majd lesz olyan magyar hadiipar, hogy gyartunk sajat fejlesztesu tarackot, kore jarmuvet, loszert es minden nyalanksagot az elektronikatol az eran keresztul a motorig teljesen sajat fejlesztesbol.

De, ettol meg el.kell kezdeni dolgozni.

Azok az idok - teljesen egyedul barmit gyartani - elmultak, annal sokkal gyorsabb a fejlodes es sokkal komplikaltabb, sokkal tobb befektetest es specialis szakertelmet igenyel. De valobajn, valahol el kell kezdeni, hogy legalabb reszei legyunk, ne csak fizessuk a szamlat folyamatosan.
 
  • Tetszik
Reactions: OhioNurse
Ezeket a kerekes gépeket mindig csak száraz, köves területen lehet látni, akár amerikai, akár német, török stb. ahol, ugy tűnik, alig esik az eső.
Ezek, mihelyt lemennek Közép-Európában az útról akàr egy agyagos dűlőre, vagy egy szántóra, vagy egy lejtős mezőre, erősebb esőben, akkor vége a tudománynak. Ez nem azt jelenti, hogy szarok, csak tisztában kell lenni a határaikkal.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and tarzaan
Ezeket a kerekes gépeket mindig csak száraz, köves területen lehet látni, akár amerikai, akár német, török stb. ahol, ugy tűnik, alig esik az eső.
Ezek, mihelyt lemennek Közép-Európában az útról akàr egy agyagos dűlőre, vagy egy szántóra, vagy egy lejtős mezőre, erősebb esőben, akkor vége a tudománynak. Ez nem azt jelenti, hogy szarok, csak tisztában kell lenni a határaikkal.

:)
Ja, persze, azert valasztottak korulottunk a szlovakok meg a horvatok, szlovenek is a Patriat, azert gyartanak maguknak 900+ Rozsomakot a lengyelek a Patria licensze alapjan... ez egy tevhit itt a forumon, fogalmam sincs, miert. Az elkepzelheto konnyen, hogy ha a lancosokkal vannak parba rakva, akkor egy szetazott Alfoldon le fognak maradni, de ez a "vege a tudomanyak" szep kerek hulyeseg. :)
 
:)
Ja, persze, azert valasztottak korulottunk a szlovakok meg a horvatok, szlovenek is a Patriat, azert gyartanak maguknak 900+ Rozsomakot a lengyelek a Patria licensze alapjan... ez egy tevhit itt a forumon, fogalmam sincs, miert. Az elkepzelheto konnyen, hogy ha a lancosokkal vannak parba rakva, akkor egy szetazott Alfoldon le fognak maradni, de ez a "vege a tudomanyak" szep kerek hulyeseg. :)
Nem tévhit. Aminek nagyobb a talajnyomàsa, mint neked, az elsüllyed ott, ahol te gyalog még nem. Ha sokkal nagyobb, akkor sokkal több helyen süllyed el.
A BTR csak 14 tonna 8 kerékkel, mégis sokszor cserben hagyja a lövészeket.
A török krahács ugyanekkora tömegre 4 kerékkel van.
 
Nem tévhit. Aminek nagyobb a talajnyomàsa, mint neked, az elsüllyed ott, ahol te gyalog még nem. Ha sokkal nagyobb, akkor sokkal több helyen süllyed el.
A BTR csak 14 tonna 8 kerékkel, mégis sokszor cserben hagyja a lövészeket.
A török krahács ugyanekkora tömegre 4 kerékkel van.

  1. Minden ott kezdődik, hogy legyél tisztában a járműved képességeivel, egy lánctalpas járművel is el lehet süllyedni, bele lehet ragadni, ha rossz időben rossz helyre mész.
  2. Innen kezdve azt kell figyelembe venni, hogy hova készülsz az adott járművel. Dagonyázni nem ideális egy gumikerekes lövészpáncélos, de ott, ahol relatíve kiépített úthálózat van, olcsóbban, gyorsabban és csendesebben lehet velük eljutni A-ból B-be.
  3. Minden modern haderőnek vannak gumikerekes járművei. Az Egyesült Államoktól kezdve Franciaországon és Kínán át Németországig. Még az oroszoknak is. Biztos mind idióta amatőr döntés, szemben az itteni megmondóemberekkel szemben, igaz?
 
  1. Minden ott kezdődik, hogy legyél tisztában a járműved képességeivel, egy lánctalpas járművel is el lehet süllyedni, bele lehet ragadni, ha rossz időben rossz helyre mész.
  2. Innen kezdve azt kell figyelembe venni, hogy hova készülsz az adott járművel. Dagonyázni nem ideális egy gumikerekes lövészpáncélos, de ott, ahol relatíve kiépített úthálózat van, olcsóbban, gyorsabban és csendesebben lehet velük eljutni A-ból B-be.
  3. Minden modern haderőnek vannak gumikerekes járművei. Az Egyesült Államoktól kezdve Franciaországon és Kínán át Németországig. Még az oroszoknak is. Biztos mind idióta amatőr döntés, szemben az itteni megmondóemberekkel szemben, igaz?

A félreértések elkerülése végett nem neked szól a 3. pont @mindenen kívül , hanem általánosan a gumikerekes járműveket egyből a láncosokkal összevető hsz.-ekre...