Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Und?
Diff lock zárva? Felező bekapcsolva? Abroncsok leeresztve? Vagy a fasz beleállt a gázba és 3800 fordulaton megpörgette a sárban a kereket?
Tessék egy sima emberi hiba. Szar LAV, igaz előtte 4 hiányzó kerékkel megcsinálta ugyanezt.
De mondok mást. Agyonképzett amerikai Hercules sofőrnél láttam, hogy a sárba beragadás után oldalra próbálta fordítani a gépet. A berakodott sár miatt azonnal eldobta a bal lánctalpát. Ha simán megpróbál kitolatni sanszosan nincs semmi. Így meg 2 gép kellett, hogy a lánctalp nélküli M88A2-t ki tudják szedni a szarból. Az egyik megemelte, hogy a görgők ne a sárba lógjanak bele, a másik meg húzta.
Nagyából tisztában vagyok vele, hogy egy 30+ tonnára pakolt 8x8 gép mit tud terepen. Kicsit kezdem unni, meg többször is szóltam, hogy nem-nem fog elakadni minden fűcsomóban egy kis eső után. Igen könnyebben elakad mint egy lánctalpas, gyengébben teljesít terepen, de ami néha itt ezzel kapcsolatban megy az egy vicc.
"Jól hízott APC.
Az IFV-től az is elvárás, hogy páncélos hadrendben a harckocsikkal együtt tudjon haladni nehéz, terepen illetve kombinált hadrendben képes legyen a lövészekkel együtt haladni szintén nehéz terepen (és nem az erdei ösvényekre gondolok).
Általánosságban elmondható, hogy a kerekes IFV ami azonos védettséggel és azonos tűzerővel rendelkezik mint egy láncos, sosem lesz annyira hatékony mint az adott láncos a terepjáró képessége miatt, legalábbis nehezebb terepen.
Alapvetően előnye a láncossal szemben, hogy jó kiépített úthálózaton jobb a mobilitása és olcsóbb.
A bumerang meg konkrétan még az oroszok szerint is APC (BTR)."
Pont ugyan ezt írtam le ha megfigyeled. Hogy nem lesz annyira(!!! három felkiáltójellel és aláhúzva) hatékony nehezebb terepen.
Und?
Diff lock zárva? Felező bekapcsolva? Abroncsok leeresztve? Vagy a fasz beleállt a gázba és 3800 fordulaton megpörgette a sárban a kereket?
Tessék egy sima emberi hiba. Szar LAV, igaz előtte 4 hiányzó kerékkel megcsinálta ugyanezt.
De mondok mást. Agyonképzett amerikai Hercules sofőrnél láttam, hogy a sárba beragadás után oldalra próbálta fordítani a gépet. A berakodott sár miatt azonnal eldobta a bal lánctalpát. Ha simán megpróbál kitolatni sanszosan nincs semmi. Így meg 2 gép kellett, hogy a lánctalp nélküli M88A2-t ki tudják szedni a szarból. Az egyik megemelte, hogy a görgők ne a sárba lógjanak bele, a másik meg húzta.
Nagyából tisztában vagyok vele, hogy egy 30+ tonnára pakolt 8x8 gép mit tud terepen. Kicsit kezdem unni, meg többször is szóltam, hogy nem-nem fog elakadni minden fűcsomóban egy kis eső után. Igen könnyebben elakad mint egy lánctalpas, gyengébben teljesít terepen, de ami néha itt ezzel kapcsolatban megy az egy vicc.
Rossz az összehasonlítás.Nem általaban kell nézni egy 8×8-as terepjáró képsséget hanem egy lancossal szemben...
Jól hízott APC.
Az IFV-től az is elvárás, hogy páncélos hadrendben a harckocsikkal együtt tudjon haladni nehéz, terepen illetve kombinált hadrendben képes legyen a lövészekkel együtt haladni szintén nehéz terepen (és nem az erdei ösvényekre gondolok).
Általánosságban elmondható, hogy a kerekes IFV ami azonos védettséggel és azonos tűzerővel rendelkezik mint egy láncos, sosem lesz annyira hatékony mint az adott láncos a terepjáró képessége miatt, legalábbis nehezebb terepen.
Alapvetően előnye a láncossal szemben, hogy jó kiépített úthálózaton jobb a mobilitása és olcsóbb.
A bumerang meg konkrétan még az oroszok szerint is APC (BTR).
Már miért lenne?
És ha valaki úgy szervezi meg a seregét, hogy van dandár amiben csak láncos, meg van dandár amiben csak kerekes gépek vannak?
A te állításod akkor állja meg a helyét, ha a láncos mellé akarod beerőltetni. Megfordítva, miért lenne jó az, hogy a kerekes dandárod fél nap alatt átgurulhatna az országon, de nem tud, mert a láncosok tetves lassúságához kell alkalmazkodnia? Nem jobb, ha ilyen nagy mozgékonyságú egységet inkább harckocsi nélkül használsz? Igen, ez nem fog neked a felázott friss őszi szántásban harcászkodni, ellenben 100 km/h-val rongyolhat az éppen száraz terepen.
Szerintem egy ilyen szervezésnek sokkal több értelme van, mint mondjuk a német Jager-Panzergrenadier-Panzer zászlóaljakból összerakott dandárnak, ami a kerekes meg a láncosok gyengeségét egyesíti és nem ad cserébe igazi előnyt semmiben.
Hanem miről?
Látod teljesen beveszed a marketingdumát.Lást Boxer CRV és litván Boxer...
Amit pedig beidéztél egy se eleje se vége a kontextusból kiragadott semmi.
Távol áll tőlem amit mondasz, én inkább a képességei alapján kategorizálnám a harcjárműveket. Te ragaszkodsz ahhoz, hogy csak láncos lehet IFV, mert te azt mondtad és kész.
A lexikont a Magyar Hadtudományi Társaság adta ki. Hosszabban taglalja, olvasgasd, de a lényeg az benne van az első mondatban. Én sem értek mindenben egyet vele, de szerintem szerényebben is meg lehet fogalmazni a különvéleményt.
Kerekes IFV-ről.
Láncossal sem mész 100-al terepen nemhogy kerekessel.
Nagyon el vagytok tévedve a láncosok menetsebességével kapcsolatban.Utakon kb fele olyan gyorsak mint a kerekesek de terepen gyorsabbak náluk.
Mert csak a láncosnak van rá képessége!Szerinted mit hagy egy 152-es gránát a kerekekből ha 10 méterrerobban a jarműtől?Elárulom:széttépné az összes kereket és megállna a gép.Egy láncos meg vígan menne tovább.Ez nem egy 1000-ből egy szituáció hanem kb mindennapos lenne.
Ez Ocses kedvenc megállapítása. De dudi sem azt mondja, hogy megáll, hanem, hogy IFV-nek inkább a láncos a legmegfelelőbb.Megint bánom, hogy megszólaltam, mert kezdem megunni az egészet. Leírom sokadjára, nem vitatom, hogy a lánctalpas jobban teljesít terepen legyen az APC vagy IFV, azt vitatom, hogy a gumikerekes sem áll meg, amint leér az épített útról ellenben az itt gyakran elhangzó állítással.
A legtöbb kerekes harcjármű egyébként mozgásképes marad, akkor is ha valamiért 0-ra esne a nyomás a gumiban. Nem tudtad?Mert csak a láncosnak van rá képessége!Szerinted mit hagy egy 152-es gránát a kerekekből ha 10 méterrerobban a jarműtől?Elárulom:széttépné az összes kereket és megállna a gép.Egy láncos meg vígan menne tovább.Ez nem egy 1000-ből egy szituáció hanem kb mindennapos lenne.
Megint bánom, hogy megszólaltam, mert kezdem megunni az egészet. Leírom sokadjára, nem vitatom, hogy a lánctalpas jobban teljesít terepen legyen az APC vagy IFV, azt vitatom, hogy a gumikerekes sem áll meg, amint leér az épített útról ellenben az itt gyakran elhangzó állítással.
Ez Ocses kedvenc megállapítása. De dudi sem azt mondja, hogy megáll, hanem, hogy IFV-nek inkább a láncos a legmegfelelőbb.
A legtöbb kerekes harcjármű egyébként mozgásképes marad, akkor is ha valamiért 0-ra esne a nyomás a gumiban. Nem tudtad?
Ilyesmire gondolj: