Ez nem vitás, én csak arra szeretek rámutatni, hogy a SpaceX nem pusztán magántőkéből (adott esetben Musk pénzéből) hozta létre azt, amit...
- Az alap Vulcan egy kissé felfújt Atlas V., és ennyi. GEM-63XL boosterek, a 3,05m átmérőjű fokozat helyett 5,4 méter lesz és lecserélik az RD-180-at két Be-4-re. De még az ACES fokozatot is lelőtték, helyette egy továbbfejlesztett Centaur fokozattal fog repülni.
- Pont emiatt a Vulcan Centaur kvázi le is válthatja a Delta IV. Heavy-t már most (~28,8 tonnát tudott a Delta IV. Heavy LEO-n, a Vulcan Centaur a jelen tervek szerint cirka 27 tonnát fog tudni 6 boosterrel).
- A 3 Core verzió legfőbb problémája, hogy amíg nincs újrafelhasználás, piszok drága lesz...
- Ahol most is előnyben van az ULA, az a LH2/LOX második fokozat, alias Centaur. A SpaceX Falcon Heavy rakétájának RP-1 üzemanyagot égető második fokozata egyszerűen sokkal kevésbé hatékony, ha például GEO műholdakat kell pályára állítani, lásd USSF-47 például.
Egy üzleti versengésben nem a fokozatok tömegarányai számítanak hatékonynak, hanem hogy mekkora terhet, mennyiért tud célba juttatni.
A FH már a központi fokozatot eldobó konfigurációban is nagyobb terhet olcsóbban juttat GEO-ra,mint egy Delta 4 Heavy, vagy egy 541, 551 konfigurációjú Atlas-5.
Az ULA kettő rakétával kapcsolatos területen van jelenleg üzleti előnyben. Egyik sem a Centaur.
1. Nagyobb méretű orrburkolat.
2. Függőleges rakomány integráció.
Az NSSL megrendeléssel pont ezekben fog a SpaceX felzárkózni.
Ami a régebben említett pénzügyi részt illeti, a BO-val szemben a SpaceX a kezdetektől rá volt kényszerülve hogy minden fillérért lehajoljon.