Gwynne Shotwell, a SpaceX elnöke
az US Space Force 316 millió dolláros FalconHeavy szerződés kapcsán magyarázkodni kényszerült az árképzésről, miután a kiválasztott másik szolgáltató, a United Launch Alliance 337 millió dollárt kapott két misszió elindítására, amely hasonló a SpaceX-hez.
Azzal indokolta rakéta 117 milliós lista árához képest (ennyiért szerződött legutóbb a Nasa egy Falcon Heavy indításra) 316 milliós SpaceForce missziót, mert beépítették a pályázatba a meghosszabbított rakéta Fairing-et, valamint kaliforniai Vandenberg légierőnél lévő indító állás fejlesztését, az NRO missziókhoz szükséges vertikális integrációs infrastruktúra kiépítését.
Tory Bruno, az ULA vezérigazgatója ezzel kapcsolatban elmondta, hogy ez is bizonyítja, hogy „mennyire versenyképesek voltunk”. Továbbá, hogy az ajánlatok fix árúak, és nem tartalmazzák a fejlesztési költségeket.
A SpaceX azonban a fejlesztési költségeket hozzáadta az ajánlatához, mondta Shotwell, mert a vállalat soha nem kapott támogatást infrastruktúrájához és fejlesztéséhez, amelyet versenytársai kaptak. A légierő 2018-ban díjazta az ULA-t és más, a 2. fázisban versenyző indítóvállalatokat dollármilliárdokkal szerződött a járművek fejlesztésére és az infrastruktúrára. A SpaceX nem nyert Launch Service Agreement (LSA) fejlesztési szerződést, és válaszul beperelte a légierőt. Egy kaliforniai bíró a múlt hónapban elutasította a pert.
Az ULA 967 millió dolláros LSA-szerződést kapott. Shotwell szerint ezt bele kell foglalni az egyenletbe, „hogy teljes képet kapjunk arról, hogy az Space Force hogyan fektet be Egyesült Államok indítóiparába”.
https://spacenews.com/spacex-explai...ce-is-paying-316-million-for-a-single-launch/
az US Space Force 316 millió dolláros FalconHeavy szerződés kapcsán magyarázkodni kényszerült az árképzésről, miután a kiválasztott másik szolgáltató, a United Launch Alliance 337 millió dollárt kapott két misszió elindítására, amely hasonló a SpaceX-hez.
Azzal indokolta rakéta 117 milliós lista árához képest (ennyiért szerződött legutóbb a Nasa egy Falcon Heavy indításra) 316 milliós SpaceForce missziót, mert beépítették a pályázatba a meghosszabbított rakéta Fairing-et, valamint kaliforniai Vandenberg légierőnél lévő indító állás fejlesztését, az NRO missziókhoz szükséges vertikális integrációs infrastruktúra kiépítését.
Tory Bruno, az ULA vezérigazgatója ezzel kapcsolatban elmondta, hogy ez is bizonyítja, hogy „mennyire versenyképesek voltunk”. Továbbá, hogy az ajánlatok fix árúak, és nem tartalmazzák a fejlesztési költségeket.
A SpaceX azonban a fejlesztési költségeket hozzáadta az ajánlatához, mondta Shotwell, mert a vállalat soha nem kapott támogatást infrastruktúrájához és fejlesztéséhez, amelyet versenytársai kaptak. A légierő 2018-ban díjazta az ULA-t és más, a 2. fázisban versenyző indítóvállalatokat dollármilliárdokkal szerződött a járművek fejlesztésére és az infrastruktúrára. A SpaceX nem nyert Launch Service Agreement (LSA) fejlesztési szerződést, és válaszul beperelte a légierőt. Egy kaliforniai bíró a múlt hónapban elutasította a pert.
Az ULA 967 millió dolláros LSA-szerződést kapott. Shotwell szerint ezt bele kell foglalni az egyenletbe, „hogy teljes képet kapjunk arról, hogy az Space Force hogyan fektet be Egyesült Államok indítóiparába”.
https://spacenews.com/spacex-explai...ce-is-paying-316-million-for-a-single-launch/