[HUN] Airbus A319

Megérkeztek Maliba a magyar katonák...

x5fb4dc14c79a0117653939.jpg.pagespeed.ic.5gbrvI5n94.webp


x5fb4dc14b58af633851304.jpg.pagespeed.ic.D4ne3biGgG.webp

 
Minek! Három-négymillió Forint közti összegért hazahoztak, egy amúgy valószínűleg enyhe lefolyású betegség miatt egy katonát, ahelyett, hogy kapott volna egy karanténszobát a táborban! Ezt a fasságot! o_O

Elkönyvelik gyakorló repülésnek és "ingyen" van. Azt hittem ezt a szintet már meglépték azok akik itt írogatnak...
 
Minek! Három-négymillió Forint közti összegért hazahoztak, egy amúgy valószínűleg enyhe lefolyású betegség miatt egy katonát, ahelyett, hogy kapott volna egy karanténszobát a táborban! Ezt a fasságot! o_O
Figyelj, repülni kell, mivel úgy lesz kiképzett pilóta. Ez egy értelmesebb repülés, mint minden cél nélkül elugrani mondjuk Frankfurtba. Itt gyakorol a pilóta, gyakorolnak a műszakiak az eü átalakítással, gyakorol az eü személyzet, gyakorolják a medevac eljárásokat az utaskísérők.
Így is "fasság"?
 
Minek! Három-négymillió Forint közti összegért hazahoztak, egy amúgy valószínűleg enyhe lefolyású betegség miatt egy katonát, ahelyett, hogy kapott volna egy karanténszobát a táborban! Ezt a fasságot! o_O
" valószínűleg enyhe lefolyású" ??? ha meg mégse akkor esetleg halállal végződő!! Nem tudom vajon Koszovóban van-e megfelelően felszerelt intenzív kórház, ahol magyarul is tudnak beszélni egy magyar katonával? Az Airbus-pilóták meg a kötelező órákat így is úgy is le kell hogy repüljék, hogy érvényes legyen a pilóták szakszolgálati engedélye, legfeljebb pont ennyivel kevesebb gyakorlót repülnek itthon.
 
Figyelj, repülni kell, mivel úgy lesz kiképzett pilóta. Ez egy értelmesebb repülés, mint minden cél nélkül elugrani mondjuk Frankfurtba. Itt gyakorol a pilóta, gyakorolnak a műszakiak az eü átalakítással, gyakorol az eü személyzet, gyakorolják a medevac eljárásokat az utaskísérők.
Így is "fasság"?

Erről van itt nagyba szó!
 
" valószínűleg enyhe lefolyású" ??? ha meg mégse akkor esetleg halállal végződő!! Nem tudom vajon Koszovóban van-e megfelelően felszerelt intenzív kórház, ahol magyarul is tudnak beszélni egy magyar katonával? Az Airbus-pilóták meg a kötelező órákat így is úgy is le kell hogy repüljék, hogy érvényes legyen a pilóták szakszolgálati engedélye, legfeljebb pont ennyivel kevesebb gyakorlót repülnek itthon.
Figyelj, repülni kell, mivel úgy lesz kiképzett pilóta. Ez egy értelmesebb repülés, mint minden cél nélkül elugrani mondjuk Frankfurtba. Itt gyakorol a pilóta, gyakorolnak a műszakiak az eü átalakítással, gyakorol az eü személyzet, gyakorolják a medevac eljárásokat az utaskísérők.
Így is "fasság"?
Igen, ez világos, de ha ennyire nincs reális uticél, akkor valamilyen más konstrukciót kellene kitalálni a gépek reptetése helyett. Mondjuk civil pilóták ideiglenes bevonultatását úgy, hogy az állam fizeti a pilótaképzésük költségét a Wizznél, cserébe ha menni kell, akkor átülnek egy-egy útra az állami gépre.
 
Igen, ez világos, de ha ennyire nincs reális uticél, akkor valamilyen más konstrukciót kellene kitalálni a gépek reptetése helyett. Mondjuk civil pilóták ideiglenes bevonultatását úgy, hogy az állam fizeti a pilótaképzésük költségét a Wizznél, cserébe ha menni kell, akkor átülnek egy-egy útra az állami gépre.
De most akkor a harci pilóták se repüljenek, mert nincs kit lebombázni vagy lelőni az égről?

A hadsereg az ilyen. Azért van, ha kell, akkor ott legyen. De mindenki reméli, hogy nem fog kelleni, de ettől még készen kell állni. Erre van a kiképzés. Ez meg egy kiképző repülés, egyébként valós céllal, ami sokkal jobb, mint a cél nélküli.
 
De most akkor a harci pilóták se repüljenek, mert nincs kit lebombázni vagy lelőni az égről?
A hadsereg az ilyen. Azért van, ha kell, akkor ott legyen. De mindenki reméli, hogy nem fog kelleni, de ettől még készen kell állni. Erre van a kiképzés. Ez meg egy kiképző repülés, egyébként valós céllal, ami sokkal jobb, mint a cél nélküli.
Nem harci pilótákról van szó, hanem utasszállítók pilótáiról!
 
Úgy tűnik ez a probléma, emiatt kell fölöslegesen reptetnünk utasszállítókat!
Na, ez egy másik probléma.

Közismert, hogy egyes részei a képességeknek kiszervezhetők, és ezeket meg is teszik. Ez eleinte csak logisztikára korlátozódott, aztán elvezetett egészen a különféle kvázi magánhadseregekig, amiket államok úgy alkalmaznak, mintha nem tudná mindenki, hogy az övék.

Namost, én nem hiszek a kiszervezésben, szerintem önállóan kell tudni dolgokat megoldani. Elfogadom, hogy vannak ideiglenes kiszervezések, mint mondjuk a Gripen kezdeti üzemeltetése, és vannak elkerülhetetlenek, mint mondjuk a Gripenek nagyjavítása, vagy mondjuk a stratégiai (nehogy valaki újrakezdje a vitát, hehe) légiszállítás.

Az utasszállítás, szerintem pont nem ilyen. Kell, hogy legyen önállóan azonnal bevethető képesség, a wizzair, és társai bérelgetése is ki lett próbálva.