[HUN] Magyar katonai pilóták képzése

Igen valoszinuleg ezert nem is lett belolle merevszarnyu pilota mert volt alba es kiderult hattal ul a moziba...
Kenyszeritem? :D a bevonulok 90% mesterlovesz akarna lenni miert kenyszeritik karabelyra :D
Civil volt az illető. A helikopterezés után ült át a merevszárnyúra. Végül megélte a nyugdíjat.

Ezt a karabély párhuzamodat nem igazán értem: kicsit más anyagi vonzata van 100 lövészt megtanítani lőni és gyakorlásként ellövetni velük 1000-1000 lőszert, mint 10 emberbe beletölni 50-100 óra Alba repidőt és úgy kiválasztani egyet.
Vagy úgy értetted, hogy mivel mindenki mesterlövész akar lenni, ezért először a mesterlövész puskával tanítasz meg mindenkit lőni. Utána a legjobb marad és a többi meg folytatja karabélyon?
 
Civil volt az illető. A helikopterezés után ült át a merevszárnyúra. Végül megélte a nyugdíjat.

Ezt a karabély párhuzamodat nem igazán értem: kicsit más anyagi vonzata van 100 lövészt megtanítani lőni és gyakorlásként ellövetni velük 1000-1000 lőszert, mint 10 emberbe beletölni 50-100 óra Alba repidőt és úgy kiválasztani egyet.
Vagy úgy értetted, hogy mivel mindenki mesterlövész akar lenni, ezért először a mesterlövész puskával tanítasz meg mindenkit lőni. Utána a legjobb marad és a többi meg folytatja karabélyon?
Nem ugy gonfolom hogy ki nem szarja le ki mi akar lenni ha nem alkalmas ra nem lessz az ha alkalmas ra es odateszik az lessz es mehet sirni haza vagy marad. Nem kivansagmusor.

Kell egy csimo pilota a csomo pilotanal most van lehetosegunk hogy a legjobbak keruljenek vadaszgepre. Most kell kihasznalni.

Es igen repuljon 1000 orat akar kikepzo sugarhajtasun mire vadaszra kerul valaki de aki odakerul legyen a leheto legjobb... Mert hiaba a technika a pilotan meg mindig nagyon sok minden mullik... Nem csak az amram meg a radar meg a repulesi kepesegeken mullik egy vadasz fegyverrendszer a pilota epp oly ha nem fontosabb temyezo...
 
Szerintem míg kevés pilóta kellett illett ez az "elitek elitje" jelző, bár a pilóták szerintem valahol mindig is ide tartoztak.
Azt a színvonalat szerintem hagyhatnánk a szocializmusban, hogy majd én megmondom mi lesz ha tetszik ha nem, mert ez a hadsereg/légierő tökmindegy, főleg ha arra halad a dolog, hogy normális haderő legyen végre, akkor fejben is illene odaérni.
Nem értek a pilótaképzéshez, de én laikusan úgy gondolnám, ha mindenféle típusengedély meg jártasság kell, hogy valaki helikoptert, szállítórepülőgépet, vadászrepülőgépet vezethessen, akkor lehetne talán specifikusan úgy válogatni a jelentkezőket. Gondolom ezt azért mert talán egy helikopterpilóta talán nem kell ugyanazt a terhelést bírja mint mondjuk aki vadászgépet vezet, de a képességei meg mondjuk tökéletesen elegek forgószárnyas géphez. Remélem értitek mire gondolok, ha faszság akkor csak görgessetek.
 
Szerintem míg kevés pilóta kellett illett ez az "elitek elitje" jelző, bár a pilóták szerintem valahol mindig is ide tartoztak.
Azt a színvonalat szerintem hagyhatnánk a szocializmusban, hogy majd én megmondom mi lesz ha tetszik ha nem, mert ez a hadsereg/légierő tökmindegy, főleg ha arra halad a dolog, hogy normális haderő legyen végre, akkor fejben is illene odaérni.
Nem értek a pilótaképzéshez, de én laikusan úgy gondolnám, ha mindenféle típusengedély meg jártasság kell, hogy valaki helikoptert, szállítórepülőgépet, vadászrepülőgépet vezethessen, akkor lehetne talán specifikusan úgy válogatni a jelentkezőket. Gondolom ezt azért mert talán egy helikopterpilóta talán nem kell ugyanazt a terhelést bírja mint mondjuk aki vadászgépet vezet, de a képességei meg mondjuk tökéletesen elegek forgószárnyas géphez. Remélem értitek mire gondolok, ha faszság akkor csak görgessetek.
Már a fizikai alkalmassági követelmények sem ugyan azok a vadászpilótára mint a többire, eleve szelektálják fizikai alkalmasság illetve elméleti és gyakorlati teszteredmények alapján kiből lesz vadászpilóta.
 
Már a fizikai alkalmassági követelmények sem ugyan azok a vadászpilótára mint a többire, eleve szelektálják fizikai alkalmasság illetve elméleti és gyakorlati teszteredmények alapján kiből lesz vadászpilóta.

Köszi.
Ha felnőtt létem derekán történtek volna ilyen dolgok mint mostanság, örültem volna mint majom a farkának, hogy hazai színekben ilyen jól válogatott technikával dolgozhat az ember.
 
  • Tetszik
Reactions: krisss and alfa74
A Mi-24 sem volt felesleges. Évek óta zajlik rajta és vele munka olyan szinten, ami a H-145M-el még most sem. Az volt elérhető, ez van, fogadjátok el. Egy teljes fegyvernem alapjait kellett a NULLÁRÓL felépíteni velük. Én értem hogy sokan ezt nem értik meg, de akkor is így van.
Oké, hogy haditechnikai oldal, de azért a nagy képet is nézni kell. Szerintem az eddigi legjobb befektetésünk volt a mihuk felújítása... :oops:
Igaz, technikailag van hova fejleszteni, még arról is lehet vitatkozni, hogy egyáltalán szükség van-e ilyen gépekre, de az alkupozíciónkat olyan szinten javította, hogy abból lehetett egy ilyen Zrínyi-program.
Vannak alkudozás-elméletek, amik szerint a megegyezéstől messze lévő árajánlatok az utolsó ajánlattételi lehetőségnél hirtelen nagyon közel kerülnek egymáshoz. Illetve a bemondott összegek között kevés (1-2) lépéssel meg lehet állapodni félúton. Ha így nézzük, akkor a tipikus nyugati mentalitással nekünk szánt win-lose ajánlatra a mihu felújítás volt a megfelelő válasz, ami egy nagy nulla vételi ajánlatot jelent számukra. Onnan pedig középen meg lehetett állni egy nyertes-nyertes helyzetben.
Ezt a pc dolgot felesleges belevinni a dologba mert ez nem így működik
De, így működik.
Hidd el olcsóbban is meg lehetett volna oldani a sokat emlegetett "képesség megtartást".A Mi-24 felújítás ebben a formában egy felesleges minden racionalitást nélkülöző színtisztán politikail döntés volt.
De szeretnék veled üzletelni. :)
De ettől még a pilótáink vígan repkedtek Kanada tágas egén:).És fognak is ha úgy döntünk,még ha egyes oldalak szerint a sorosantifagyíkemberek ép most készítik fel Budapest csatornarendszerében a demokraták titkos laboratóriumában összerakott Gönc Kinga és Gyurcsány Ferenc génállományából szerkesztett mutáns hibridet,aki majd 2022-n a hatalomra tör.Ezt a teljesen blőd példát csak azért hoztam fel,hogy kb ennyi esélye van annak,hogy ideológiai alapon a külhoni pilótaképzésünk ellehetetlenüljön.
Változik a világ. Kanada egyre progresszívebb, és az usa is balos irányba tett egy lépést, stb. Jobb felkészülni, mint meglepődni.
Majd szegény belefut egy K.S. féle katapultálásba néhány év múlva, vagy bármilyen banális dologba, ami miatt többet nem repülhet.
Akartam is kérdezni, vele mi lett, mert úgy volt, hogy mehet civil gépre pilótának. Idő közben a honvédségben is lett pár olyan vas amivel repkedhetne kedvére. :cool:
 
Eleve már be sem kellene iskolázni azt, aki nem alkalmas pilótának. Ne két év után derüljön ki, mikor először gépbe ül. Az, hogy vadásznak alkalmas-e valaki, szerintem sokkal hatékonyabban és olcsóbban is ki lehet szűrni, mint mindenkivel lereptetni x órát Albán. Úgy gondolom, eddig is többen voltak olyanok, akik elvégezték az NFTC-t, majd nem ültek Gripenre, mint azok, akik képességbeli hiányosságok miatt nem tudták elvégezni.
Garantáltan nem lehet a földön kiszűrni hogy ki alkalmas pilótának és ki nem (nem az eü.i alkalmasságról van szó)
20 éve oktatok pilóta növendékeket és ez az egy egészen biztos.
Az hogy ki hogy teljesít a levegőben csak a repülőben derül ki.
Nem a repûlőgép vezetésèről van szó. Arra egy majmot is meg lehet tanítani.
A feszültség alatti döntéshozatali képességről van szó.
Ez a készség vele született és nem igazán fejleszthető.
Hogy van e és mekkora, erre derül fény a kiképzés során.
 
Oké, hogy haditechnikai oldal, de azért a nagy képet is nézni kell. Szerintem az eddigi legjobb befektetésünk volt a mihuk felújítása... :oops:
Igaz, technikailag van hova fejleszteni, még arról is lehet vitatkozni, hogy egyáltalán szükség van-e ilyen gépekre, de az alkupozíciónkat olyan szinten javította, hogy abból lehetett egy ilyen Zrínyi-program.
Vannak alkudozás-elméletek, amik szerint a megegyezéstől messze lévő árajánlatok az utolsó ajánlattételi lehetőségnél hirtelen nagyon közel kerülnek egymáshoz. Illetve a bemondott összegek között kevés (1-2) lépéssel meg lehet állapodni félúton. Ha így nézzük, akkor a tipikus nyugati mentalitással nekünk szánt win-lose ajánlatra a mihu felújítás volt a megfelelő válasz, ami egy nagy nulla vételi ajánlatot jelent számukra. Onnan pedig középen meg lehetett állni egy nyertes-nyertes helyzetben.

De, így működik.

De szeretnék veled üzletelni. :)

Változik a világ. Kanada egyre progresszívebb, és az usa is balos irányba tett egy lépést, stb. Jobb felkészülni, mint meglepődni.

Akartam is kérdezni, vele mi lett, mert úgy volt, hogy mehet civil gépre pilótának. Idő közben a honvédségben is lett pár olyan vas amivel repkedhetne kedvére. :cool:

Nézd meglepődtem volna ha nem ez lenne a véleményed,:-).
De a pilótaképzésben résztvevő kanadai és észak-amerikai partnerek nem a Vadhajtások,a 888,vagy a Pesti Srácok szintjén mozognak:-).

A Mihu felújítás kapcsán csak annyit jegyeznék meg,hogy azt ebben a formájában még a helikopteres szakma is feleslegesnek tartja.
És ennél a megoldásnál lettek volna ésszerűbb és olcsóbbs verziók is egyet fentebb Rudi is felvázolt.:-)
 
  • Tetszik
Reactions: Zaphod Beeblebrox
Nézd meglepődtem volna ha nem ez lenne a véleményed,:).
De a pilótaképzésben résztvevő kanadai és észak-amerikai partnerek nem a Vadhajtások,a 888,vagy a Pesti Srácok szintjén mozognak:).
Tudom, ezt már megbeszéltük. Függetlenek, mint a 444, hvg, népszava. Pont ezt mondtam én is. ;)
(Majd kérdezd meg milyen kedvesek a magyarokkal a brit pilóták...)
A Mihu felújítás kapcsán csak annyit jegyeznék meg,hogy azt ebben a formájában még a helikopteres szakma is feleslegesnek tartja.
Nem is a technikai fejlettségét méltattam a mihunak. Nem erről szólt a bejegyzésem.
És ennél a megoldásnál lettek volna ésszerűbb és olcsóbbs verziók is egyet fentebb Rudi is felvázolt.
Az semmit sem segített volna a későbbi tárgyalásoknál.
 
Akartam is kérdezni, vele mi lett, mert úgy volt, hogy mehet civil gépre pilótának. Idő közben a honvédségben is lett pár olyan vas amivel repkedhetne kedvére. :cool:

Úgy tudom, leszázalékolták a gerince miatt. Katonának már nem alkalmas, de tud járni, meg ilyenek. A szörnyethaláshoz képest semmiség.
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti and zeal
Tudom, ezt már megbeszéltük. Függetlenek, mint a 444, hvg, népszava. Pont ezt mondtam én is. ;)
(Majd kérdezd meg milyen kedvesek a magyarokkal a brit pilóták...)

Nem is a technikai fejlettségét méltattam a mihunak. Nem erről szólt a bejegyzésem.

Az semmit sem segített volna a későbbi tárgyalásoknál.

De milyen tárgyalásoknál az oroszoktól nem fogunk semmilyen haditechnikai eszközt venni és ez tudják a nyugati hadiipari szereplők.

Ez nem a 444 és társairól szól,az állítólagos brit pilóta reakcióknak pedig az égadta világon nincs hatása a tengerentúli pilótaképzésre.
 
Igen valoszinuleg ezert nem is lett belolle merevszarnyu pilota mert volt alba es kiderult hattal ul a moziba...
Kenyszeritem? :D a bevonulok 90% mesterlovesz akarna lenni miert kenyszeritik karabelyra :D
Teljesen igazad van. Nem mindenki alkalmas mesterlövészenek, mert ehhez nem csak felkészítés, hanem adottság is kell. Ugyan ez igaz a forgószárnyas, vagy merevszárnyas pilótákra. Tudsz róla, hogy a hajózók mennyire utálnak ejtőernyővel ugrani? Ez is megérne egy misét. A repcsiben magabiztosak, de, ha ugrani kell be vannak kakálva. Ennyit a képességekről.
 
Garantáltan nem lehet a földön kiszűrni hogy ki alkalmas pilótának és ki nem (nem az eü.i alkalmasságról van szó)
20 éve oktatok pilóta növendékeket és ez az egy egészen biztos.
Az hogy ki hogy teljesít a levegőben csak a repülőben derül ki.
Nem a repûlőgép vezetésèről van szó. Arra egy majmot is meg lehet tanítani.
A feszültség alatti döntéshozatali képességről van szó.
Ez a készség vele született és nem igazán fejleszthető.
Hogy van e és mekkora, erre derül fény a kiképzés során.

Csak megerősíteni tudom. Ezért sem vágom a BA hogy találhatta ki azt, hogy csak sim háttérrel enged ki pilótát airlinerre....

Teljesen igazad van. Nem mindenki alkalmas mesterlövészenek, mert ehhez nem csak felkészítés, hanem adottság is kell. Ugyan ez igaz a forgószárnyas, vagy merevszárnyas pilótákra. Tudsz róla, hogy a hajózók mennyire utálnak ejtőernyővel ugrani? Ez is megérne egy misét. A repcsiben magabiztosak, de, ha ugrani kell be vannak kakálva. Ennyit a képességekről.

Mert épeszű pilóta ép repülőgépből nem ugrik ki...
 
Tudsz róla, hogy a hajózók mennyire utálnak ejtőernyővel ugrani?
Megerősítve...:confused::)
Valakinek annó az a nagyszerű ötlete volt hogy milyen nagyszerű lenne ha a pilóták is ugranának párat...
...Némi fanyalgás után bólintás, OK...
...Békéscsaba, hosszú hétvége eje. sorköteles tábor. Első nap hajtogatás tanulása párokban, második-harmadik nap bekötött ugrások 800 m ről AN-2 ből...
Én megúsztam, de két kollega bokatörés, kórház, műtét...
Legközelebb majd az akinek két annya van..:)
 
Úgy tudom, leszázalékolták a gerince miatt. Katonának már nem alkalmas, de tud járni, meg ilyenek. A szörnyethaláshoz képest semmiség.
Kádár Sándor katonai alkalmatlanság miatt leszerelt, de civil pilótának attól még alkalmas (ott nincs 8-9g túlterhelés, meg 16-18g katapultálásnál). Átnyergelt a civil szférába repülni (úgy tudom Wizzair), de ott most nagyon rosszul megy az üzlet, így már az is elképzelhető hogy munkanélküli pilóta.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and alfa74
De ettől még a pilótáink vígan repkedtek Kanada tágas egén:).És fognak is ha úgy döntünk,.
Ez a jelen időre még igaz úgy-ahogy, a jövő időre viszont erősen kérdéses! Már egyre közelebb az idő, hogy lejár az NTFC-ben használt utolsó repülőképes gépek élettartama, egyre kevesebb gép repülőképes és egymás sarkára lépnek a kiképzendő pilóták, hogy kinek jusson repülőképes gép. Semmi hivatalos nyilatkozat (legalábbis nyilvánosan), de sajnos nem úgy tünik, hogy a kanadaiak hosszú távon folytatni akarják a programot, talán nem akarnak több pénzt beleölni. Szerintem nem véletlen, hogy az európai NATO-államok ehhez hasonló közös kiképzési rendszer felállításáról állapodtak meg, de szerintem ehhez meg kellene találni egy kanadaihoz hasonlóan nagy, ritkán lakott és gyéren használt légteret. Európa központi területein ez szerintem kizárható.
 
Ez a jelen időre még igaz úgy-ahogy, a jövő időre viszont erősen kérdéses! Már egyre közelebb az idő, hogy lejár az NTFC-ben használt utolsó repülőképes gépek élettartama, egyre kevesebb gép repülőképes és egymás sarkára lépnek a kiképzendő pilóták, hogy kinek jusson repülőképes gép. Semmi hivatalos nyilatkozat (legalábbis nyilvánosan), de sajnos nem úgy tünik, hogy a kanadaiak hosszú távon folytatni akarják a programot, talán nem akarnak több pénzt beleölni. Szerintem nem véletlen, hogy az európai NATO-államok ehhez hasonló közös kiképzési rendszer felállításáról állapodtak meg, de szerintem ehhez meg kellene találni egy kanadaihoz hasonlóan nagy, ritkán lakott és gyéren használt légteret. Európa központi területein ez szerintem kizárható.

Én úgy tudom,hogy csak rajtunk múlik,hogy 2021-n megújítjuk-e a szerződést.