[HUN] Magyar katonai pilóták képzése

Nem lenne-e rentábilisebb más, környező ország kiképzési programjába bekapcsolódni? Pl a visegrádi összefogásnak lehetne egy konkrét közös programja. Nem a távoli Kanada, de mondjuk a közeli és baráti Lengyelország, akik nemrég vettek az L-39NG-nél sokkal potensebb kiképzőgépeket, ill a sokkal nagyobb gépszámú légierejük miatt a kiképzőprogramjuk is valószinűleg rutinosabb, felkészültebb?
Azt szerintem felejtsük el, hogy majd valaki más megveszi a drága olasz kiképzőgépet mondjuk plusz 4 példányban, fenntartja, üzemelteti, oktató-pilótákat ad hozzá - aztán majd külföldi pilótákat képeznek rajta. Úgy tünik ez rentábilisan nehezen hozható össze, nem véletlen hogy a kanadaiak sem akarják hosszú távon folytatni. Olyan kis légierőkkel mint a csehek, horvátok, bolgárok talán lehetne közösködni, de tartok tőle hogy ez olyan vak vezet világtalant megoldás lenne. Egyik csóróbb mint a másik, nem véletlen hogy a cseheknél is Alba-utódokat használnak kiképzésre ...
 
Azt szerintem felejtsük el, hogy majd valaki más megveszi a drága olasz kiképzőgépet mondjuk plusz 4 példányban, fenntartja, üzemelteti, oktató-pilótákat ad hozzá - aztán majd külföldi pilótákat képeznek rajta.
Zlineken meg esetleg néhány turboprob kiképző gépen kívül (1 es és 2 es fázis) tök felesleges bármit is venni.
Ha nem a CTC akkor pl.itt vannak az Olaszok.
https://www.defensenews.com/global/...ing-intake-with-move-to-mediterranean-island/
Hatalmas légtér, majd egész évben repülhető időjárás, nemzetközi társaság (Kuwait, Ausztria, Szaud Arábia, Görögök, Szingapur és Katar), korszerű új gépek.
Ahhoz hogy ez az egész költséghatékony és minőségi legyen csak így nagyban érdemes csinálni.
 
Zlineken meg esetleg néhány turboprob kiképző gépen kívül (1 es és 2 es fázis) tök felesleges bármit is venni.
A Zlineket sem volt érdemes megvenni.
Egy pilóta alapszintű PPL képzése kb 2.5 millió forint.
Ezt vesd össze az éves kiképzendő állomány nagyságával, a 8 db gép vételárával, fenntartási költségével.
Kiképző pilótákat, szerelôket kell emiatt tartani.
 
A Zlineket sem volt érdemes megvenni.
Egy pilóta alapszintű PPL képzése kb 2.5 millió forint.
Ezt vesd össze az éves kiképzendő állomány nagyságával, a 8 db gép vételárával, fenntartási költségével.
Kiképző pilótákat, szerelôket kell emiatt tartani.
Itt nem PPL képzésről van szó.
A PPL nek pl. nem része az alapfokú mûrepülés...
A Zlinekkel azt is oktatják.
 
A Zlineket sem volt érdemes megvenni.
Egy pilóta alapszintű PPL képzése kb 2.5 millió forint.
Ezt vesd össze az éves kiképzendő állomány nagyságával, a 8 db gép vételárával, fenntartási költségével.
Kiképző pilótákat, szerelôket kell emiatt tartani.
Miért, te mit tudsz, mennyi lesz az éves kiképzendő pilóták mennyisége? o_O
 
Miért, te mit tudsz, mennyi lesz az éves kiképzendő pilóták mennyisége? o_O
Azt nem tudom, vélhetően évi 10-20 főről lehet szó.
Csak a fenntartása (ebbe vajon benne van az üzemanyag? Az oktatópilóták, szerelők fizetése?) majdnem félmiliárd forint bő két évre!!!
Számoljunk 1 évre 200 millió fenntartással!
Osszuk el 2.5-tel (egy fő kiképzése PPL szinten)
= 80
Tehát ebből a pénzből 80 pilóta kiképzését tudod biztosítani piaci alapon!
És ebben még nincs benne a gépek beszerzési ára!!!

Szóval ez is nagy bukovári.

Keretszerződés „Könnyű kiképző-, felderítő és futárrepülőgépek fenntartása (2020-2022)” tárgyban

Zlin Z-242L és Zlin Z-143LSi típusú könnyű kiképző-, felderítő és futárrepülőgépek fenntartása
A szerződés végleges összértéke: 456 692 912,00 HUF Áfa nélkül
A beérkezett ajánlatok száma: 1
A nyertes gazdasági szereplő neve: Aerotechnika M&T Budapest Repüléstechnikai Szolgáltató Zrt.
Az eljárást lezáró döntés meghozatalának időpontja: 2020.07.28.
Szerződés aláírásának dátuma: 2020.08.13.
 
Azt nem tudom, vélhetően évi 10-20 főről lehet szó.
Csak a fenntartása (ebbe vajon benne van az üzemanyag? Az oktatópilóták, szerelők fizetése?) majdnem félmiliárd forint bő két évre!!!
Számoljunk 1 évre 200 millió fenntartással!
Osszuk el 2.5-tel (egy fő kiképzése PPL szinten)
= 80
Tehát ebből a pénzből 80 pilóta kiképzését tudod biztosítani piaci alapon!
És ebben még nincs benne a gépek beszerzési ára!!!

Szóval ez is nagy bukovári.

Keretszerződés „Könnyű kiképző-, felderítő és futárrepülőgépek fenntartása (2020-2022)” tárgyban

Zlin Z-242L és Zlin Z-143LSi típusú könnyű kiképző-, felderítő és futárrepülőgépek fenntartása
A szerződés végleges összértéke: 456 692 912,00 HUF Áfa nélkül
A beérkezett ajánlatok száma: 1
A nyertes gazdasági szereplő neve: Aerotechnika M&T Budapest Repüléstechnikai Szolgáltató Zrt.
Az eljárást lezáró döntés meghozatalának időpontja: 2020.07.28.
Szerződés aláírásának dátuma: 2020.08.13.
Először is nem 10-20 főröl van szó, hanem minimum a duplájáról de még annál is több lehet. 3-4 éven belül 150+ új pilótára van szükség, csak a Honvédségnél. Ezt nem én állítom, hanem annak idején még Benkő papa nyilatkozta. Csak a jelenlegi és várható helyzet: 36db új helikopter, 2db KC, 2db A319, 2db Falcon, 14db Gripen, az orosz gépeket már nem veszem ide, mert azok már kihúzzák a jelenlegi pilótákkal. DE ha beindul a hazai pilótaképzés, akkor a rendőrségi és mentő helikopterek pilótái is itt képződhetnek.
És ebben még nincsenek benne azok, akik elkezdik a tanfolyamot, és valamilyen oknál fogva nem fejezik be. Akár a Zlin-eken, akár magasabb kategóriáknál akadnak el. Utóbbi esetben lehet átirányítani a pilótát, de nem biztos, hogy sikerül, és inkább elhagyja a rendszert.
A Zlineken kezdi az iskolarepüléseket mindenki, legyen az forgó-, vagy merevszárnyas pilóta.
Az általad beidézett tender nem fix összegű megrendelés, hanem egy keretszerződés, ahol a megrendelő nem biztosítja a keret teljes felhasználását.
Igazság szerint ez egy elég erős keretösszeg különben, mivel az előző szerződés 2018-19-re 150M Forinttal számolt BRUTTÓ!!!
Ez meg 450M-ról szól NETTÓ.
Ok, hogy mostantól 8 gépről van szó, de az előző szerződés meg 4-et takart be, a keretösszeg meg majdnem 4x-es.
 
Szolgáltatási szerződés
Pilótaképzés
2020.05.26 - 2021.12.31 között
Összérték: 4 014 400 Ft (ÁFA nélkül)
CAVOK Aviation Training Kft

SEP-IR elméleti képzés, 1 199 000 Ft
SEP-IR egymotoros műszerrepülő gyakorlati képzés 1 fő részére, 990 000 Ft
Többmotoros műszerrepülő szolgáltatás 1 fő részére, 941 800 Ft
Multi Engine Piston Class Rating szolgáltatás 1 fő részére, 210 400 Ft
20 óra parancsnok pilóta repülési idő végrehajtása 1 fő részére, 673 200 Ft


Jól gondolom, hogy ez pilótaképzés az A319-re külsős cég bevonásával, mert a honvédségnek nincs kéthajtóműves kiképző gépe?
 
Szolgáltatási szerződés
Pilótaképzés
2020.05.26 - 2021.12.31 között
Összérték: 4 014 400 Ft (ÁFA nélkül)
CAVOK Aviation Training Kft

SEP-IR elméleti képzés, 1 199 000 Ft
SEP-IR egymotoros műszerrepülő gyakorlati képzés 1 fő részére, 990 000 Ft
Többmotoros műszerrepülő szolgáltatás 1 fő részére, 941 800 Ft
Multi Engine Piston Class Rating szolgáltatás 1 fő részére, 210 400 Ft
20 óra parancsnok pilóta repülési idő végrehajtása 1 fő részére, 673 200 Ft


Jól gondolom, hogy ez pilótaképzés az A319-re külsős cég bevonásával, mert a honvédségnek nincs kéthajtóműves kiképző gépe?
Itt az árakkal valami nagyon nincs rendben... Egy SEP-IR elméleti képzésre az az összeg többszörösen túlárazott, míg pl. a 6 órás multi engine class rating még a cég önköltségi árán sem jönne ki annyiból...

Nem tudom, hogy és mire fizették ezeket az összegeket de elég véleményesek...
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator
Itt az árakkal valami nagyon nincs rendben... Egy SEP-IR elméleti képzésre az az összeg többszörösen túlárazott, míg pl. a 6 órás multi engine class rating még a cég önköltségi árán sem jönne ki annyiból...

Nem tudom, hogy és mire fizették ezeket az összegeket de elég véleményesek...

Jó hogy észrevetted!
Nem sikerült a táblázat beillesztése, utána meg elírtam... :mad:

Helyesen:

SEP-IR elméleti képzés, 1 199 000 Ft
SEP-IR egymotoros műszerrepülő gyakorlati képzés 1 fő részére, 1 990 000 Ft
Többmotoros műszerrepülő szolgáltatás 1 fő részére, 941 800 Ft
Multi Engine Piston Class Rating szolgáltatás 1 fő részére, 1 210 400 Ft
20 óra parancsnok pilóta repülési idő végrehajtása 1 fő részére, 673 200 Ft

Összérték: 6 014 400 Ft (ÁFA nélkül)


Így már reálisabb?
 
  • Tetszik
Reactions: carpmat
Jó hogy észrevetted!
Nem sikerült a táblázat beillesztése, utána meg elírtam... :mad:

Helyesen:

SEP-IR elméleti képzés, 1 199 000 Ft
SEP-IR egymotoros műszerrepülő gyakorlati képzés 1 fő részére, 1 990 000 Ft
Többmotoros műszerrepülő szolgáltatás 1 fő részére, 941 800 Ft
Multi Engine Piston Class Rating szolgáltatás 1 fő részére, 1 210 400 Ft
20 óra parancsnok pilóta repülési idő végrehajtása 1 fő részére, 673 200 Ft

Összérték: 6 014 400 Ft (ÁFA nélkül)


Így már reálisabb?
A cég honlapján fent vannak a piaci áraik €-ban:

SEP-IR: 8350-8950€
MEP-CR: 2900 €
MEP-IR: 1800-2600-13400€ (itt nem tudom, hogy melyik a releváns)
De ott van egy komplett ilyen képzés is 16740€-ért From VFR to MEP-IFR complex. Ami pont meg is felel a ~6m Ft-nak.

És a link:

 
  • Tetszik
Reactions: Terminator
Jó hogy észrevetted!
Nem sikerült a táblázat beillesztése, utána meg elírtam... :mad:

Helyesen:

SEP-IR elméleti képzés, 1 199 000 Ft
SEP-IR egymotoros műszerrepülő gyakorlati képzés 1 fő részére, 1 990 000 Ft
Többmotoros műszerrepülő szolgáltatás 1 fő részére, 941 800 Ft
Multi Engine Piston Class Rating szolgáltatás 1 fő részére, 1 210 400 Ft
20 óra parancsnok pilóta repülési idő végrehajtása 1 fő részére, 673 200 Ft

Összérték: 6 014 400 Ft (ÁFA nélkül)


Így már reálisabb?
Hát elhinni így már el tudom, hogy ennyit fizettek érte, de ez így már sajnos nem volt egy jó üzlet... Bár a honvédségi közbeszerzéseknél megszokhattuk, hogy vastagon fog a ceruza de, hogy sikerült megint gyakorlatilag listaárakon szerződni...

Egy kis körültekintéssel (pláne a Covid miatti visszaesések évében a pilótaképző szektorban) simán lehetett volna ez 20%-al kevesebb is.
 
Arról van info esetleg, hogy csak 1 főnek csinálják a képzést vagy ezek az egy főre vetített árak és többeket is képeznek?
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator
Mert megszűnik a kanadaiak által tartott nemzetközi képzés ez volt a probléma eddig is
Nem szűnik meg az NFTC 2021 ben csak nálunk könnyebb így kommunikálni hogy a továbbiakban miért nem veszünk részt benne
A Magyar szerződés jár le 2021 ben és nem hosszabbítunk.
A CAE nak legalább 2023 ig van szerződése a kanadai kormánnyal és várják a kanadai kormány döntését a további hosszabbításról.
Addig is több százmullió CAD os megrendeléseket kapnak
Lsd.:https://www.cae.com/news-events/pre...-nato-flying-training-in-canada-through-2023/