Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 270
70 639
113
Az s alkú szívócsatorna nem folytja?Valahogy megoldották a fogyasztást az SH-nál és a Rafalenál is.
A Rafale-ban nincs radar blocker.
Az S alakú szívócsatornának messze nem akkora a fojtó hatása, mint a kompresszor elé betett idegen tárgynak, aminek ráadásul a jégtelenítését is meg kell oldani, meg az se szerencsés, ha a lökéshullámok elérik, vagy mi több, róla válnak le.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
53 443
90 391
113
A Rafale-ban nincs radar blocker.
Az S alakú szívócsatornának messze nem akkora a fojtó hatása, mint a kompresszor elé betett idegen tárgynak, aminek ráadásul a jégtelenítését is meg kell oldani, meg az se szerencsés, ha a lökéshullámok elérik, vagy mi több, róla válnak le.

Akkor eddig hülyén éltem.Azt hittem abban is van blocker.
 
W

Wilson

Guest
A Rafale-ban nincs radar blocker.
Az S alakú szívócsatornának messze nem akkora a fojtó hatása, mint a kompresszor elé betett idegen tárgynak, aminek ráadásul a jégtelenítését is meg kell oldani, meg az se szerencsés, ha a lökéshullámok elérik, vagy mi több, róla válnak le.

Viszont akkor ez a "rács"ad esetleg valami mechanikai védelmet is a hajtómű számára?
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 991
20 319
113
160734436711826985.jpg

160734733444338754.jpg


Ettől sivítanak újabban a Szu-57-esek. Komoly ellenállásuk lehet, szerintem fojtják rendesen a hajtóművet, ami majd a fogyasztásban jelentkezhet.
Az új hajtóművek mellett is ez komolyan visszafogja majd a gépet?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 270
70 639
113
Konsztantyin Khmelik is elkészült az idei Sz-57-es Armija 2020 videójával.
Itt repült először a gép bemutatót a radar blockerrel, ami miatt sípol is rendesen. Szerintem magának a bemutató programnak ez az extra “hangeffekt” még külön is jót tett.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 991
20 319
113
Konsztantyin Khmelik is elkészült az idei Sz-57-es Armija 2020 videójával.
Itt repült először a gép bemutatót a radar blockerrel, ami miatt sípol is rendesen. Szerintem magának a bemutató programnak ez az extra “hangeffekt” még külön is jót tett.
Ez a gép valami eszméletlenül gyönyörű!
Engem továbbra is lenyűgöz a számtalan vezérsík kisebb-nagyobb, folyamatos mozgása. Különösen a nagyjából szemből készült felvételeken, a lerx, az egészben mozgó függőleges vezérsíkok és a kisebb felületek "körbe táncolják" a gép törzsét! :)
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 270
70 639
113
Hosszabb videó a VR alapú, QR kódos 3D adatbáziskezelésről, ami nagyban segíti a Szu-57-es összeszerelését végző operátorok munkáját.
Tekintve, hogy dolgoztam gyártástámogató mérnökként és tervezőmérnökként is, sőt, besegítettem többször is a saját terveim összeszerelésében a soron a munkásoknak, illetve nálunk a GE-ben is voltak kísérletek a VR alapú, illetve a QR-kódos virtuális előszerelésekkel, van fogalmam arról, hogy ez milyen segítség.
Az okos szemüvegekre kivetíthető 1:1-es 3D modell alapján végezni a szerelést (vagy virtuális előszerelés) sokkal gyorsabban kiadja az esetleges ütközéseket, még az alkatrészek (főleg a lehajlítgatott csövezések) elkészítése előtt akár.
Sajnos tudom milyen az, amikor Veresegyházon kell összeszerelni két olyan rendszert, amely közül az egyiket Mexikóban, a másikat Indiában tervezték, nulla kommunikáció mellett. Persze, hogy gond volt.

https://disk.yandex.ru/d/3_Tl3LlQILsGUw/1. HL2 - визуальный контроль. видео наложено с отклонениями.mp4
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
53 443
90 391
113
Hosszabb videó a VR alapú, QR kódos 3D adatbáziskezelésről, ami nagyban segíti a Szu-57-es összeszerelését végző operátorok munkáját.
Tekintve, hogy dolgoztam gyártástámogató mérnökként és tervezőmérnökként is, sőt, besegítettem többször is a saját terveim összeszerelésében a soron a munkásoknak, illetve nálunk a GE-ben is voltak kísérletek a VR alapú, illetve a QR-kódos virtuális előszerelésekkel, van fogalmam arról, hogy ez milyen segítség.
Az okos szemüvegekre kivetíthető 1:1-es 3D modell alapján végezni a szerelést (vagy virtuális előszerelés) sokkal gyorsabban kiadja az esetleges ütközéseket, még az alkatrészek (főleg a lehajlítgatott csövezések) elkészítése előtt akár.
Sajnos tudom milyen az, amikor Veresegyházon kell összeszerelni két olyan rendszert, amely közül az egyiket Mexikóban, a másikat Indiában tervezték, nulla kommunikáció mellett. Persze, hogy gond volt.

https://disk.yandex.ru/d/3_Tl3LlQILsGUw/1. HL2 - визуальный контроль. видео наложено с отклонениями.mp4

Miért nem lett belőle semmi?
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

Ratamahata

Well-Known Member
2018. december 1.
1 307
5 895
113
Ez a gép valami eszméletlenül gyönyörű!
Engem továbbra is lenyűgöz a számtalan vezérsík kisebb-nagyobb, folyamatos mozgása. Különösen a nagyjából szemből készült felvételeken, a lerx, az egészben mozgó függőleges vezérsíkok és a kisebb felületek "körbe táncolják" a gép törzsét! :)
Tenyleg nagyon szép a gép, de mikor fogják tudni megoldani a ruszkik hogy ne kormoljon a hajtómű úgy mint egy húzott 1. 9tdi?? Baromi csúnya és gondolom nem is előnyös..
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 270
70 639
113
Tenyleg nagyon szép a gép, de mikor fogják tudni megoldani a ruszkik hogy ne kormoljon a hajtómű úgy mint egy húzott 1. 9tdi?? Baromi csúnya és gondolom nem is előnyös..
Kb úgy füstöl, mint egy F-22-es, vagy F-35-ös. Sőt, az EF Typhoon-t is nyugodtan ideveheted.
Ha azokat el tudod fogadni, akkor ezzel miért van bajod?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 270
70 639
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ezek a modern hajtóművek is tudnak füstölni bizonyos körülmények között.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed