Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

Egyébként van már olyan (el) készültségi állapotban, hogy exportálni lehessen?
Elviekben igen. És így megtartható lehet az orosz belpiacos fölény is. Ha deklaráljuk, hogy a Szu-57E (vagy kiindulva az orosz nevezéktanból, inkább Szu-57K) egy képességcsökentett változata a várható Szu-57Sz-nek, akkor a jelenlegi hajtóművel, radarral és első körben elérhető fegyverzettel elviekben az első pártíz példányból lehetne is exportálni. Így 2025 előtt is lehet már akár sorozatgyártott export változata a gépnek.

Ha legyártottak egy-két századnyit az első fázis gépeiből az orosz légierőnek, akkor még az átállás előtt, illetve a második fázissal elviekben párhuzamosan, le lehet gyártani majd az első export verziókat is.
Itt lehet arra gondolni, hogy a gyártásfelfutást mennyiben befolyásolja az új 30-as hajtómű, vagy bárimiféle módosítás, fejlesztés a gép EW rendszerén.
Szó van a szerkezeti anyagok változtatásán is, ahogy a kormányvezérlő rendszer végrehajtó elemeinél is terveznek módosításokat a hidraulikusról az elektro-hidraulikusra, vagy az elektro-szervómotorosra.
Ha a sárkányt már javában gyártják, akkor a gyártósorra ezeket a belső módosításokat már könnyebben vezethetik fel, sőt, a már átadott, eladott gépeket is módosíthatják utólag, ha erre van igény.
Lásd, az indiai Szu-30MKI gépeket, melyek esetében most tizenöt évvel az átadásaik után kezdenek majd meg modernizálni, átépíteni. Új radar, új hajtómű, miegyéb.
 
Egy kérdés: van már fotó a második széria példányról? Én sehol nem találok. Illetve egy másik érdekesség: vajon miért nem láthatóak a gépen a lopakodókon szokásos szögvisszaverők?
 
Mire a szögvisszavero? Mikor majd 2021 kapják meg a lopakodó bevonatot ráadásul eddig csak protók vannak
 
En-tnT-W8AEx8F4
 
Fiúk! Kik repülik a Szu-57eseket, katonák? És milyen alakulat keretében?
Kb 2012-13 körül repült a PAK-FA programban először a légierőtől egy tesztpilóta, azóta már szerintem ők vannak a programban többségben. De mindettől függetlenül, mind a mai napig a Szuhoj iroda és a KnAAZ gyár saját pilótái is repülik a gépet.
A katonák egyelőre Aktyubinszk repülőterén használják a Szu-57-est, illteve gondolom Dzemgi állományából is jelöltek már ki pilótákat. Ez utóbbi lényegében a KnAAZ gyár saját repülőtere, éles, funkcionális alakulattal, mára már zömmel Szu-35Sz gépekkel szerelve. De az itt szolgálók mellett van a gyárnak is saját pilótája és a tervezőirodának a pilótái is ingáznak Zsukovszkij - Aktyubinsz -Dzemgi háromszögben. És ott van még időnként Szíria.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and gacsat
Illetve egy másik érdekesség: vajon miért nem láthatóak a gépen a lopakodókon szokásos szögvisszaverők?
Amíg csak saját légtérben, a határoktól 1000-2000km-re repülnek addig teljesen fölösleges, akkora távolságból még egy B-52-est se tudnának radarral bemérni. Külföldön még csak Szíriában volt talán max 2 példány, ott meg nyilvánvalóan nem szólóban hanem kötelékben több más géppel (pl. Szu-30) repültek, így elég nehéz bemérni a valódi radar-visszaverődését. Ráadásul ott lehet is hogy voltak rajta szögvisszaverők, olyan közeli Szíriában készült fotóra nem emlékszek, amiről ez eldönthető volna.
 
Algériának 142 millió USD, de ez már le volt írva.
Csakhogy ez valószínűleg a teljes összeg/gépek darabszáma, viszont ebben biztos szerepel "némi" tartalék-alkatrész (benne hajtóművek), kiképzés, szimulátor vagy annak használata x kiképzési óraszámban, stb. (pl. némi vodka áldomásként az első kiképzett pilóták és műszakiak búcsúestjén ;)).
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

1607335820_4sfbbrzjgyo.jpg


Ha jól látom akkor a légbeömlőben egy KRR rács látható akkor ezek szerint a Szu-57 tervezői még sem az S csatornás kialakítást választották a radarkeresztmetszet csökkentése érdekében?
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat