Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Status
Not open for further replies.

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 854
10 957
113
Ez a kabrió változat?

Lehet,hogy csak forgatják a Mirror Wars második részét :D Az elsőt még a régi kacsavezérsíkos Szu-35-ösökkel és Szu-35UB-kkel forgatták és abban volt olyan jelenet, hogy kabintető nélkül repültek az egyik géppel. Az nem CGI volt,hanem Jevgenyij Frolov vállalta,hogy repüli a gépet a forgatáson kabintető nélkül. Természetesen a névtáblát a hajózó ruháján kicserálték Frolovról "Kedrov"-ra. Hiszen a film arról szólt, ha jól emlékszem, hogy nyugati fegyverkereskedők(Malcolm Mcdowell és Rutger Hauer) egy beépített Szuhoj tesztpilóta segítségével ellopják a filmben csak Szu-XX néven emlegetett új orosz harci repülőgépet a MAKSZ-ról,a bemutatórepülés után,és terroristáknak adják el. Kedrov a filmben a jó gyerek volt, egy fiatal tesztpilóta, aki ráadásul a gép főtervezőjének fia is volt a történet szerint. Ez utóbbi miatt a beépített, terroristáknak dolgozó tesztpilóta folyamatosan cseszegette is, ott próbált neki keresztbe tenni,ahol csak tudott. A beépített tesztpilóta nevére már nem emlékszem,mert régen láttam a filmet, annyit tudok, hogy orosz színész volt, mint ahogy "Kedrov" is, és Mcdowell és Hauer kivételével mindenki.Mert a film orosz-amerikai koprodukció volt.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 818
67 114
113
A jóég tudja. Annyiban nem tartom objektívnek az ilyen teszteket, hogy a pilóták minden esetben a normálistól merőben eltérő, lényegesen komolyabb huzat- és fagyásvédő öltözetben repülnek.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 721
85 731
113
RxFtYYGqF7s.jpg
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 361
58 326
113
A jóég tudja. Annyiban nem tartom objektívnek az ilyen teszteket, hogy a pilóták minden esetben a normálistól merőben eltérő, lényegesen komolyabb huzat- és fagyásvédő öltözetben repülnek.



Lehet a kabin berendezéseket tesztelik, hogy mukodnek extrém korulmények között, fagy, szél, eso, nyomáscsokkenés, miazmást.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 818
67 114
113
Folyamatban a gyártósor fejlesztése a Szu-57 és az új megrendelésű Szu-35 gyártásához.

Russian manufacturers supply the latest equipment to Komsomolsk-on-Amur
Az új vákuum kemence, illtev hegesztőkamra érinteni fogja a Szu-35Sz gépek titán vízszintes vezérsíkjainak gyártástechnológiáját is.
Elképzelhető, hogy változást látunk majd az újabb szériák minőségében, kialakításában.
Az is kiderül, hogy a Szu-57-esen viszont az egész centroplán titánból van, csakúgy mint az F-35-ösöknál, vagy akár az F-14-esnél is volt.
Ez orosz viszonylatban előrelépés, mert ez kedvezőleg hat nem csak a szilárdságra, de a szerkezeti tömegre is.
Arról nincs infóm, hogy az idáig elkészült Szu-57-es példányok milyen technológiával készültek. Gyanítom hasonlóval, csak jóval körülményesebben és lassabban.
Arról viszont már korábban is volt szó, hogy a gyártás beindultával, illetve felfutásával sorra cserélik majd ki a hagyományos szerkezeti elemeket, borító paneleket kompozitokra.
Ez amúgy egyátalán ne ismeretlen nyugaton sem, lásd az F-15E export változatainak evolúcióját, vagy akár a Super Hornet különféle alszériáinak menet közbeni módosulatait. A 2001-ben átadott Super Hornet-ek és a 2008-2010 körül leszállítottak között van eltérés a borító panelek anyagában és kialakításában is.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
És mi ennek az oka?
Lehet hogy azt ellenőrzik, hiányzó kabintetőnél (pl. műszaki hiba miatt leszakadt, a kondirendszerből a kabinba jutó füst vagy plexi-sérülés, repedések miatt átláthatatlanná válik és le kell dobni) mennyire marad repülőképes a gép, és mennyire változik meg a stabilitása, vezethetősége. Ezt persze profi tesztpilóták végzik, de ha ez alakulatnál fordulna elő sokkal kisebb tapasztalatú pilótákkal, azoknak ne akkor kelljen kitalálni mi a teendő, előre ki legyenek rá oktatva hogyan és mennyire, milyen korlátozásokkal vezethető a gép ilyen szituban.
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 854
10 957
113
Ez katapult teszt.

Plusz filmforgatás,mert nagyrészt a 801-essel vették fel a filmet. A gépben Jevgenyij Frolov ül, és a sisak elejére hatalmas betűkkel van odaírva, hogy КЕДРОВ.Jobb minőségű fotón rendesen lehetne olvasni a feliratot,ezen csak látni,hogy valami fel van írva a sisak elejére. Ami egyébként az oroszoknál nem szokás. A sisak hátuljára írják a nevet, és kis betűkkel.

 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and KoviUbi

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 941
113
Gondolom meg 3 év teszt jön a r-77m rakétával es majd10 ev lesz a pl-15 es az r-77m között
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 941
113
Ahhoz képest, hogy néhány hónapja azt írtad, hogy sehol sincs az R-77M, hirtelen felbukkan. :)
Igen éppen ideje volt bár nem tisztázott hogy milyen szakaszban van. De ahogy írtad "pár hónapja" még nem tudtam azt hogy a pakfa ennyire le van maradva hogy ujabb proto keljen. Ez szomorú hiszen így nem sürget az uj raketa sem. 2025 meg odébb van. Ezzel szemben le merem írni hogy kina már 1 generációval előrébb jár mint az oroszok. Igaz ott us még hazai 4 gen repül a j20 de idővel az is valtozik. De ott már a 4 gen gépeken is megjelent elterjedt az aesa radar míg az orosznal csak az 5 gen gépen lesz.
 
Status
Not open for further replies.