Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 271
70 639
113
Egyébként van már olyan (el) készültségi állapotban, hogy exportálni lehessen?
Elviekben igen. És így megtartható lehet az orosz belpiacos fölény is. Ha deklaráljuk, hogy a Szu-57E (vagy kiindulva az orosz nevezéktanból, inkább Szu-57K) egy képességcsökentett változata a várható Szu-57Sz-nek, akkor a jelenlegi hajtóművel, radarral és első körben elérhető fegyverzettel elviekben az első pártíz példányból lehetne is exportálni. Így 2025 előtt is lehet már akár sorozatgyártott export változata a gépnek.

Ha legyártottak egy-két századnyit az első fázis gépeiből az orosz légierőnek, akkor még az átállás előtt, illetve a második fázissal elviekben párhuzamosan, le lehet gyártani majd az első export verziókat is.
Itt lehet arra gondolni, hogy a gyártásfelfutást mennyiben befolyásolja az új 30-as hajtómű, vagy bárimiféle módosítás, fejlesztés a gép EW rendszerén.
Szó van a szerkezeti anyagok változtatásán is, ahogy a kormányvezérlő rendszer végrehajtó elemeinél is terveznek módosításokat a hidraulikusról az elektro-hidraulikusra, vagy az elektro-szervómotorosra.
Ha a sárkányt már javában gyártják, akkor a gyártósorra ezeket a belső módosításokat már könnyebben vezethetik fel, sőt, a már átadott, eladott gépeket is módosíthatják utólag, ha erre van igény.
Lásd, az indiai Szu-30MKI gépeket, melyek esetében most tizenöt évvel az átadásaik után kezdenek majd meg modernizálni, átépíteni. Új radar, új hajtómű, miegyéb.
 

amos

Active Member
2015. március 10.
160
59
28
Egy kérdés: van már fotó a második széria példányról? Én sehol nem találok. Illetve egy másik érdekesség: vajon miért nem láthatóak a gépen a lopakodókon szokásos szögvisszaverők?
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 980
20 337
113
Mire a szögvisszavero? Mikor majd 2021 kapják meg a lopakodó bevonatot ráadásul eddig csak protók vannak
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 980
20 337
113
En-tnT-W8AEx8F4
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 271
70 639
113
Fiúk! Kik repülik a Szu-57eseket, katonák? És milyen alakulat keretében?
Kb 2012-13 körül repült a PAK-FA programban először a légierőtől egy tesztpilóta, azóta már szerintem ők vannak a programban többségben. De mindettől függetlenül, mind a mai napig a Szuhoj iroda és a KnAAZ gyár saját pilótái is repülik a gépet.
A katonák egyelőre Aktyubinszk repülőterén használják a Szu-57-est, illteve gondolom Dzemgi állományából is jelöltek már ki pilótákat. Ez utóbbi lényegében a KnAAZ gyár saját repülőtere, éles, funkcionális alakulattal, mára már zömmel Szu-35Sz gépekkel szerelve. De az itt szolgálók mellett van a gyárnak is saját pilótája és a tervezőirodának a pilótái is ingáznak Zsukovszkij - Aktyubinsz -Dzemgi háromszögben. És ott van még időnként Szíria.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and gacsat

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 030
113
Illetve egy másik érdekesség: vajon miért nem láthatóak a gépen a lopakodókon szokásos szögvisszaverők?
Amíg csak saját légtérben, a határoktól 1000-2000km-re repülnek addig teljesen fölösleges, akkora távolságból még egy B-52-est se tudnának radarral bemérni. Külföldön még csak Szíriában volt talán max 2 példány, ott meg nyilvánvalóan nem szólóban hanem kötelékben több más géppel (pl. Szu-30) repültek, így elég nehéz bemérni a valódi radar-visszaverődését. Ráadásul ott lehet is hogy voltak rajta szögvisszaverők, olyan közeli Szíriában készült fotóra nem emlékszek, amiről ez eldönthető volna.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 030
113
Algériának 142 millió USD, de ez már le volt írva.
Csakhogy ez valószínűleg a teljes összeg/gépek darabszáma, viszont ebben biztos szerepel "némi" tartalék-alkatrész (benne hajtóművek), kiképzés, szimulátor vagy annak használata x kiképzési óraszámban, stb. (pl. némi vodka áldomásként az első kiképzett pilóták és műszakiak búcsúestjén ;)).
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 991
20 319
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
W

Wilson

Guest
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

1607335820_4sfbbrzjgyo.jpg


Ha jól látom akkor a légbeömlőben egy KRR rács látható akkor ezek szerint a Szu-57 tervezői még sem az S csatornás kialakítást választották a radarkeresztmetszet csökkentése érdekében?
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat