Typhoon-t meg nem láttam így kormolni, ez eléggé oroszos volt pl RD33..Kb úgy füstöl, mint egy F-22-es, vagy F-35-ös. Sőt, az EF Typhoon-t is nyugodtan ideveheted.
Ha azokat el tudod fogadni, akkor ezzel miért van bajod?
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Typhoon-t meg nem láttam így kormolni, ez eléggé oroszos volt pl RD33..Kb úgy füstöl, mint egy F-22-es, vagy F-35-ös. Sőt, az EF Typhoon-t is nyugodtan ideveheted.
Ha azokat el tudod fogadni, akkor ezzel miért van bajod?
Köze nincs a kettőnek egymáshoz. A Ty esetén egy igen halvány valami, látod a gépet.Typhoon-t meg nem láttam így kormolni, ez eléggé oroszos volt pl RD33..
Tenyleg nagyon szép a gép, de mikor fogják tudni megoldani a ruszkik hogy ne kormoljon a hajtómű úgy mint egy húzott 1. 9tdi?? Baromi csúnya és gondolom nem is előnyös..
Mi köze a füstölésnek az élettartamhoz?Kb. ezt szokta @Roni megfogalmazni, bár nem túl szakmai módon --ettől függetlenül kicsit indokolatlannak szoktam érezni a letolását(ezért)--, mert szerintem is elég sok esetben ilyen áron --meg harmad/negyed üzemórával-- tudja az orosz hajtómű a nyugati kategóriatársak mutatóit.
Mi köze a füstölésnek az élettartamhoz?
Oké.Ki írt ilyet? Én nem.
Egy sokszor jelentkező jelenségről írtam ("füstölés") és egy általános jellemzőjéről az orosz hajtóműveknek (kortárs, hasonló mutatókkal rendelkező nyugati hajtóművekhez képest jóval alacsonyabb élettartam/üzemóra, nagyobb karbantartási igény, +1-nek az általában nagyobb fogyasztás).
Nem állapítottam meg kapcsolatot/összefüggést a kettő között.
(Soktényezős, lehetne találni, irreleváns.)
Viszont egyik jellemző sem előnyös.
Sem a vizuális észlelhetőség, sem a gyakori karbantartás, sem gyakori csere-intervallum a gazdaságos üzemeltethetőség és magas készenlét szempontjából.
MInd1 nem akarok kötni, de ez a Szu57 nem "valamennyire" füstölt hanem qrvára nagyon és állandóan, nem csak váltásoknál...Csak arra akartam célozni, hogy ezt a “jajj, az orosz hajtóművek de füstölnek” dolgot el kéne felejteni.
Csak, mert a MiG-29-es füstölt.
Elárulok egy érdekes dolgot: a MiG-29-es RD-33-as hajtóművének megjelenéséig egyetlen szovjet-orosz hajtómű sem füstölt úgy, mint az amerikai GE J79-ese, vagy a P&W TF-30-asa.
Csak ugye az istenadta káeurópai nép meglátta a nyolcvanas évek végén a MiG-29-est, ami a modern vonalvezetése mellett füstölt úgy, mint egy régi F-4E, vagy F-4F, netán egy F-14A.
De írhatnám az F-15A, vagy F-16A gépek F100PW100-asát is nyugodtan. Ezek itthon egyszerűen nem voltak ismertek.
Ami pedig a Szu-57-esek AL-41F-1-esét illeti, ez hol füstöl, hol meg nem. Szu-35-ösökben egyátalán nem, a Szu-57-esekben meg a 2013-as MAKSz-on pl az egyik gép nagyon füstölt, de csak a forszázs kapcsolása előtt közvetlenül, egy pillanatra, mikor a 100% fölé megy a fordulatszám az utánégetés betáplálásának megkezdése előtt.
Ilyenkor a fölösleges, el nem égett üzemanyag egy része megsül, a hőtől reakció nélkül a szénhidrogén szétbomlik, korommá válik.
De ez nem olyan folyamatos füstölés, mint az RD-33-asnál 80% felett, vagy az említett amerikai gépeknél, ahol folyamatosan volt füstcsík.
Amit a Szu-57-esnél láttok, az pontosan olyan, mint a Typhoon EJ200-asánál figyelhető meg.
Itt van a szingapúri F-15SG. Olyan F110GE129-es van bennük, mint a koreai első negyven F-15K-ban, vagy akár a block 50-es F-16C gépekben, mely utóbbiakat az 1997-es és 98-as kecskeméti repülőnapon figyelhettünk meg, hogy szemre NULLA füstjük van, szemben a házigazda MiG-29-esekkel.
Nos, az F-15-ösben ezek is tudnak kormolni, pont, mint a Szu-57-es, a forszázs kapcsolásakor:
Vadonat új F-15QA:
Valamennyire minden füstöl, főleg az üzemmód váltásoknál és a gyors fordulatszám változásoknál.
Szerintem járj utána, mert egyátalán nincs igazad. A kedvemért vizsgáld meg jobban, amit látsz. A saját szemednek úgyis jobban fogsz hinni.MInd1 nem akarok kötni, de ez a Szu57 nem "valamennyire" füstölt hanem qrvára nagyon és állandóan, nem csak váltásoknál...
Szerintem a kocka fúvócső szükséges lenne, de túl macerás, ezért elengedték.Én nagyon nem szeretném, ha ilyen tévképzetek terjednének el a HTKA-n, hogy “a Szu-57-es nagyon füstöl és ráadásul egyfolytában”, csak mert nem értő szemmel nézik egyesek azt, amit látnak.
Egy időben voltak itt olyan tézisek is, hogy a kacsaszárnnyal nem lehet “lopakodni”, vagy, hogy az ötödik generáció záloga a szögletes fúvócső, mint olyan.
Szerencsére, ezek mára már kihaltak.
És ez a veretes kijelentés min alapszik?Szerintem a kocka fúvócső szükséges lenne, de túl macerás, ezért elengedték.
Igazából egyik se igaz. Max a nagyobb karbantartás igény. A nyugati hajtóművek élettartam ideje az eltérő javítási metódus miatt lett sokkal jobb. De az is inkább csak a javítás közire igaz. Más kérdés, hogy a kiesett idő alatt az USA generációt váltott, de innen től nem kortárs hajtóműveket hasonlítasz.Ki írt ilyet? Én nem.
Egy sokszor jelentkező jelenségről írtam ("füstölés") és egy általános jellemzőjéről az orosz hajtóműveknek (kortárs, hasonló mutatókkal rendelkező nyugati hajtóművekhez képest jóval alacsonyabb élettartam/üzemóra, nagyobb karbantartási igény, +1-nek az általában nagyobb fogyasztás).
Nem állapítottam meg kapcsolatot/összefüggést a kettő között.
(Soktényezős, lehetne találni, irreleváns.)
Viszont egyik jellemző sem előnyös.
Sem a vizuális észlelhetőség, sem a gyakori karbantartás, sem gyakori csere-intervallum a gazdaságos üzemeltethetőség és magas készenlét szempontjából.
Egy időben voltak itt olyan tézisek is, hogy a kacsaszárnnyal nem lehet “lopakodni”
Nem igazán értem miért? Ha a vízszintes vezérsíkod hátul van, akkor lopakodsz, ha elől akkor már nem?Azért én még mindig élek a gyanúperrel, hogy a kacsaszárnyak nem lehetnek éppen túl jó hatással egy gép radarkeresztmetszetére, különösen a méteres (VHF) és talán még a deciméteres tartományban üzemelő radarok esetén.
Nem igazán értem miért? Ha a vízszintes vezérsíkod hátul van, akkor lopakodsz, ha elől akkor már nem?
Az F-22-esnél így van, de az F-35-ösnél meg nem.Szerintem, ha hátul van, azt szemből a szárny valamennyire árnyékolja (meg talán a visszaverődés "karakterisztikáját" is megváltoztatja). És a jelenlegi alacsony észlelhetőségű gépeknél eléggé közel is helyezkedik el egymáshoz a szárny és a vízszintes vezérsík a 4. genes gépekhez képest. Szinte belelógnak (a Szu-57-esnél pl. bele is) egymásba. Tudni ugyan nem tudom, de gyanítom, hogy talán pont emiatt is.
Érte én...Szerintem, ha hátul van, azt szemből a szárny valamennyire árnyékolja (meg talán a visszaverődés "karakterisztikáját" is megváltoztatja). És a jelenlegi alacsony észlelhetőségű gépeknél eléggé közel is helyezkedik el egymáshoz a szárny és a vízszintes vezérsík a 4. genes gépekhez képest. Szinte belelógnak (a Szu-57-esnél pl. bele is) egymásba. Tudni ugyan nem tudom, de gyanítom, hogy talán pont emiatt is.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..