A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

"...a H225 közepes helikoptergyártás előkészítésének egyeztetése..." Mivan??Akkor ez lesz az a bizonyos helikopter projekt??
 
Gyártása, nem pedig Magyarországi gyártása.
Azért nem tartom kizártnak, mert Mordorba akartak egy 215 -ös gyárat kiépíteni ( sőt már úgy rémlik, hogy az alapok nagyon is megvoltak ), illetve fenyegetőztek az Airbustól, hogy elköltöztetik a gyárat, ha a románok nem vesznek egy minimális darabszámú helit tőlük. S végül tudjuk, hogy amerikait választottak a románok. Ezek mellett ha figyelembe vesszük, hogy eddig minden olyan lehetőséget kihasználtunk amit mások nem ( pl. Lynx gyártásban beelőztük a cseheket ) akkor még a magyarországi 225 gyárra is lehet némi esély
 
Azért nem tartom kizártnak, mert Mordorba akartak egy 215 -ös gyárat kiépíteni ( sőt már úgy rémlik, hogy az alapok nagyon is megvoltak ), illetve fenyegetőztek az Airbustól, hogy elköltöztetik a gyárat, ha a románok nem vesznek egy minimális darabszámú helit tőlük. S végül tudjuk, hogy amerikait választottak a románok. Ezek mellett ha figyelembe vesszük, hogy eddig minden olyan lehetőséget kihasználtunk amit mások nem ( pl. Lynx gyártásban beelőztük a cseheket ) akkor még a magyarországi 225 gyárra is lehet némi esély

Gyártása, nem pedig Magyarországi gyártása.
De akkor vásárlást mondott volna nem pedig helikoter gyártás előkészítését....!Vagy összevissza beszél a bácsi!
 
  • Tetszik
Reactions: vasszekely
De akkor vásárlást mondott volna nem pedig helikoter gyártás előkészítését....!Vagy összevissza beszél a bácsi!
Én nem zárnám ki a gyártást/összeszerelést. A Lynx itteni gyártását korábban ki gondolta volna?
Simán lehet, hogy azt gondolják az Airbusnál, hogy a "lóf@sznak is van vége", és szépen elköltöznek Romániából. Kell egy megbízható partner, ugye. Mi 36 helikoptert veszünk és van még két Mókuska.
 
Én nem zárnám ki a gyártást/összeszerelést. A Lynx itteni gyártását korábban ki gondolta volna?
Simán lehet, hogy azt gondolják az Airbusnál, hogy a "lóf@sznak is van vége", és szépen elköltöznek Romániából. Kell egy megbízható partner, ugye. Mi 36 helikoptert veszünk és van még két Mókuska.
Meg itt van a mentők 9db 135-öse stb.!
 
Én a mentők 135-öseit is lecserélném idővel 145-ökre (úgyis ez a tendencia aki teheti nagyobbra cseréli) és úgy már az a 29db 145-ös már elég nagy mennyiség hogy valamit ki lehetne alkudni (további gyártás, karbantartás központ stb.)!
 
Igen, tegnap újra meghallgattam az interjút Maróthal, és már én is így gondolom. Nem a teljes jármű lesz új, hanem bizonyos rendszerei/képességei.
Hülyeség is volna másra gondolni. A boxer még új, tele fejlesztési potenciállal, és sikerült a német, brit és ausztrál hadseregeknek eladni.
Valószínűleg az egyik legelterjettebb 8x8 lesz a jövőben.
Valamint a Rheinmetallnak 64%-os tulajdoni részesedése van a programban. Maróth jogdíjak megfizetését is említette a mi oldalunkon megjelenő költségek közt.
Szóval úgy gondolom 100% hogy boxer 2.0 lesz nálunk.

Nem így értettem. Lehet teljesen új, tisztán RM fejlesztésű 8x8 jármű belőle kaposvári gyártással. De jelenleg csak a Boxer van, azon próbálnak ki minden újat, ezért van a prezentációban egy Boxeren az új felépítmény vagy egy arra hasonlító valamin. Mert amit 2021-ben a Boxeren tesztelni akarnak, de még nem készült el, arról is csak "fantáziarajz" van.
 
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD
Én nem zárnám ki a gyártást/összeszerelést. A Lynx itteni gyártását korábban ki gondolta volna?
Simán lehet, hogy azt gondolják az Airbusnál, hogy a "lóf@sznak is van vége", és szépen elköltöznek Romániából. Kell egy megbízható partner, ugye. Mi 36 helikoptert veszünk és van még két Mókuska.
Meg itt van a mentők 9db 135-öse stb.!
Én a mentők 135-öseit is lecserélném idővel 145-ökre (úgyis ez a tendencia aki teheti nagyobbra cseréli) és úgy már az a 29db 145-ös már elég nagy mennyiség hogy valamit ki lehetne alkudni (további gyártás, karbantartás központ stb.)!
Még ehhez hozzá kell adni a rendőrség igényeit is és mindjárt egy szép db szám lenne. Most már ha jól értemeztem mind VBÜ alá tartozik a beszerzésben.
 
Még ehhez hozzá kell adni a rendőrség igényeit is és mindjárt egy szép db szám lenne. Most már ha jól értemeztem mind VBÜ alá tartozik a beszerzésben.
Ígyvan.
Mikor beérkeznek a H225M-ek, kereken 50 db Airbus (és jogelődjei) gyártmányú állami légijármű lesz rendszerben, +2db KC-390, amiben elvileg szintén lesznek Airbus gyártmányú alkatrészek. Erre már tényleg logikus lenne egy komolyabb karbantartó központot idehozni.
 
A saját szlovák nyelvezetű hsz-ét dobta ide angolul idézve (mondjuk ennek nem tudom mi értelme volt, magyarul is irhatta volna),...lényeg lényege h egyedül senkit sem veszélyeztet Magyarország a szomszédai közül,...a végkövetkeztetés pedig az, (hiszen kiemelte), hogy igy is úgy is MO pórul járna...
Semmi új a nap alatt...

Én másoltam bele az előzménybe az eredeti hsz guglis fordítását.

Az utolsó mondata érdekelne bővebben.
 
Nem tudom, van-e benne ujdonság technikai értelemben, de a beszerzések eljárási oldalába betekintést enged Benkő Tibor legújabb meghallgatása.


Egy normális világban megérteném hogy az átláthatóság hiánya egy bizottság előtt súlyos tényező. De mind tudjuk, hogy a jelen politika világában elsősorban egyszerűen csak pártpolitikai muníciót szeretnének, hogy az eszközt, az árát, a mennyiséget, a felhasználást támadhassák és ezen keresztül próbálhassanak szerepelni, szavazót gyűjteni, dezinformálni.
 
Nem tudom, van-e benne ujdonság technikai értelemben, de a beszerzések eljárási oldalába betekintést enged Benkő Tibor legújabb meghallgatása.

H225 közepes helikoptergyártás előkészítésének egyeztetés ez Franciaországban vagy itt Magyarországon?
 
Nem tudom, van-e benne ujdonság technikai értelemben, de a beszerzések eljárási oldalába betekintést enged Benkő Tibor legújabb meghallgatása.

Nem igazán. Ezek a HRB meghallgatások egyre inkább kellemetlenek minden résztvevőre nézve. Elsősorban a méltatlan produkciók miatt. Már a leírat olvasása kapcsán is ég a pofám....:mad: