A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

W

Wilson

Guest
A második ellen kormányzás nem kellett volna, sőt. Írtam hogy megnézném szívesen egy hasonló rénszarvas teszten hogy szerepelnek más termékek még mielőtt politikailag véleményt mondanánk róluk.

Borulékonyság valós probléma de több sebből vérzik a "magyar" szerkocsi van tűzoltó ismerősöm egy az egybe ugyanazt mondja mint amit kriss is említett.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 614
121 814
113
Szerintem a H család kifogástalan
Az üzemeltető műszaki állomány más véleményen van. Ömlik az olaj a felfüggesztésből modelltől függetlenül. Az állítható felfüggesztés meg amire az van a brossúrában, hogy menet közben terhelés alatt állítható, meghozza a csóka a vadonat új gépet Győrből, aztán azzal kezdi, hogy ha lehet akkor csak álló helyen állltgassuk a felfüggesztést és üres kocsival. Aztán amikor állló helyen üres kocsival lett állítva a felfüggesztés kilőtte a tömítéseket.....
 

fitom

Well-Known Member
2020. szeptember 30.
2 980
5 307
113
A második ellen kormányzás nem kellett volna, sőt. Írtam hogy megnézném szívesen egy hasonló rénszarvas teszten hogy szerepelnek más termékek még mielőtt politikailag véleményt mondanánk róluk.
Igen a második ellenkormányzást vitte túlzásba azért borúlt fel!
 

Gyurma

Well-Known Member
2019. január 30.
949
1 665
93
Figyelj azon a tűzoltó autón csak a tömlő rész volt hazai fejlesztés, ebből a szempontból mindegy volt milyen alvázra teszik, nem befolyásolta volna magát hazai hozzáadott értéket és a felhasznált tudást, ha egy jobb menettulajdonságokkal rendelkező alvázra teszik. Az ára így is az egekbe ment a legolcsóbb alváz felhasználásával, ha már hazai akkor lehet drágább, de cserébe legyen jó. Na ez nem jó, de legalább baromi drága.

Ha annyira ez lett volna a szempont, akkor gyárthatnánk azt szerencsétlen Komondort is a Rheinmetallal közösen továbbfejlesztve de hála istennek nem ez a helyzet azt akkor nesze hazai, ellenben én azt mondom, hogy amin emberélet múlik és a hazai ipar nem képes önmagától elégségeset előállítani azt inkább ne erőltessük, mert azokat az embereket árulod el akik kezelni fogják. Elkezdhettünk volna fejleszteni mi is egy 8x8-as vagy 6x6-os harcjárművet mint a szerbek és ott lennénk pont mint ők a Lazar-al, de valamiért azt gondolták nem ezt kéne csinálni.
Tegyük fel neked van igazad! Tűz oltásra nem alkalmas? Állítólag német cuccok vannak benne az hogy sofőr nem érzi mit tehet meg és mit nem az sosem a technika része. Engem sem úgy ítélnek meg a közlekedésben hogy mercedesben vagy suzukival okozok balesetet. Mind a kettő esetben én vagyok a hibás. Ezért is mondom azt szeretném látni ezt a manővert más típussal ezzel a sofőrrel. Jha Dél-koreának, japánnak, és Kinának tedd fel ezt a kérdést. Mi a gyorsabb megtérülést választottuk a Rheinmettallal ennyi.
 
  • Tetszik
Reactions: Luthero

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 217
30 265
113
Az üzemeltető műszaki állomány más véleményen van. Ömlik az olaj a felfüggesztésből modelltől függetlenül. Az állítható felfüggesztés meg amire az van a brossúrában, hogy menet közben terhelés alatt állítható, meghozza a csóka a vadonat új gépet Győrből, aztán azzal kezdi, hogy ha lehet akkor csak álló helyen állltgassuk a felfüggesztést és üres kocsival. Aztán amikor állló helyen üres kocsival lett állítva a felfüggesztés kilőtte a tömítéseket.....
De ez nincs szerződésileg rögzítve, hogy ezzel és ezzel a paraméterrel rendelik meg, ha nem teljesíti nem veszik át, vagy leállítják a beszerzést? Ez nem ugyan úgy a Honvédség sara is, hogy a nem szerződésbeli minőséggel és paraméterrel bármit is átvesznek? Ha meg átveszik a szart is rendszeresen, akkor -ha bár nem biztos, hogy jó üzletpolitika de- miért ne tenné meg a cég, hogy olyat szállít le?
 
  • Tetszik
Reactions: borisz and Pogány

Gyurma

Well-Known Member
2019. január 30.
949
1 665
93
Borulékonyság valós probléma de több sebből vérzik a "magyar" szerkocsi van tűzoltó ismerősöm egy az egybe ugyanazt mondja mint amit kriss is említett.
Lehet igazad van de ha egy csúzlit adnak a kezedbe attól még el lehet sütni úgy hogy mindig megcsípi a kezed vagy sose. Szidni mindig lehet csak nem mindegy hogy melyik véleményére adunk.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 614
121 814
113
Tegyük fel neked van igazad! Tűz oltásra nem alkalmas?
Alkalmas, csak nem optimális, tipikusan a jóvanazúgy megoldás ami minden valós(!!) fejlődés gátja. De nagyon leragadtál ennél a videónál ami egy sarkított példa, a gyakorlati tesztek világosan kimutatták, hogy nem jó az alváz már rendszeresítés előtt és ez lett figyelmen kívül hagyva. Vagyis a szakmai oldal véleményét hagyták figyelmen kívül, a bekerülési ára nagyobb volt mint a jobb mutatókkal rendelkező eszközöké vagyis a gazdaságossági mutatói is figyelmen kívül lettek hagyva. Akkor miért is jó ez?
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 614
121 814
113
De ez nincs szerződésileg rögzítve, hogy ezzel és ezzel a paraméterrel rendelik meg, ha nem teljesíti nem veszik át, vagy leállítják a beszerzést? Ez nem ugyan úgy a Honvédség sara is, hogy a nem szerződésbeli minőséggel és paraméterrel bármit is átvesznek? Ha meg átveszik a szart is rendszeresen, akkor -ha bár nem biztos, hogy jó üzletpolitika de- miért ne tenné meg a cég, hogy olyat szállít le?
Ez jogos teljes mértékben. Csak vannak bizonyos beszállítók akiknek át kell venni mindenét mert aki nemet mond az állásával játszik, ileltve voltak korrupciós ügyek is amikből bíróság is lett, a Rába ezek közé tartozik (tartozott). Most hogy, megy a haderőfejlesztés a szakmai oldal nagyobb érdekérvényesítő képességgel rendelkezik és így bizonyos dolgokat sikerül kigyomlálni.
 

fitom

Well-Known Member
2020. szeptember 30.
2 980
5 307
113
De ez nincs szerződésileg rögzítve, hogy ezzel és ezzel a paraméterrel rendelik meg, ha nem teljesíti nem veszik át, vagy leállítják a beszerzést? Ez nem ugyan úgy a Honvédség sara is, hogy a nem szerződésbeli minőséggel és paraméterrel bármit is átvesznek? Ha meg átveszik a szart is rendszeresen, akkor -ha bár nem biztos, hogy jó üzletpolitika de- miért ne tenné meg a cég, hogy olyat szállít le?
Próbálná meg nem átvenni akinek ez a feladata!Szerinted meddig dolgozna még ha a Nertől nem venné át a kocsikat hiába tudja mindenki hogy szar!!
 

hunemperor

Well-Known Member
2020. június 14.
809
2 096
93
A szivárványos zászlót pont emiatt írtam tegnap. Én meg nem szeretném látni azt hogy be adok az óvodába az unokámat és egy transznemű jöjjön ki.
Ez a félelem pont azért van benned, mert a magyar politikai élet szélsőségbe csúszott mindkét oldalon. (Ettől függetlenül egy kicsit eltúlzott hiedelem amit írtál). Magyarország a XX. században több hullámban elvesztette a politikai elitjét, így aztán nem is sikerült egy igazi államférfit kinevelni (nem hogy többet). A tartaléksorok léptek mindig előre, ezek politikai stílusát élvezhettük a múltkori belinkelt jegyzőkönyvben is. (Ahol egyébként a bizottság elnöke abszolút képtelen volt az ülést levezetni - az egész a parlamenthez méltatlan, primitív, gittegyleti összeröffenés érzetét keltette.)
A honvédelemnél is (hiába tetszik sok minden ami be lett jelentve) nem tetszik viszont ahogy kommunikálják, hogy most mi így fejlesztünk meg olyan hősiesen. Mindenki tudja, hogy a 2%-os vállalás kikényszerítése miatt van, de nagyon jó a PR, ahogy ezt elfedik. De legalább végre elkezdődött, itt már a kicsinek is örülni kell..
Úgy lett volna korrekt, (és még tavaly megtehették volna pénzügyileg), ha azt mondják eddig kivéreztettük a hadsereget, most itt van egy (példaként mondva) ezermilliárdos keret (mondjuk az atlétikai VB és VB stadion helyett), amiből "azonnali" fejlesztéseket és több laktanya-felújítást is végre lehet hajtani, hogy érezzék a benne dolgozók, hogy ez az ágazat valóban fontos. (..és nem utolsó sorban azért, hogy teljesítsék kötelességüket, mert ezt a valamit ami ránk maradt, most mindennek nevezhetjük, csak honvédelemnek nem.)
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson and Pogány

Gyurma

Well-Known Member
2019. január 30.
949
1 665
93
Alkalmas, csak nem optimális, tipikusan a jóvanazúgy megoldás ami minden valós(!!) fejlődés gátja. De nagyon leragadtál ennél a videónál ami egy sarkított példa, a gyakorlati tesztek világosan kimutatták, hogy nem jó az alváz már rendszeresítés előtt és ez lett figyelmen kívül hagyva. Vagyis a szakmai oldal véleményét hagyták figyelmen kívül, a bekerülési ára nagyobb volt mint a jobb mutatókkal rendelkező eszközöké vagyis a gazdaságossági mutatói is figyelmen kívül lettek hagyva. Akkor miért is jó ez?
Látom nem érted. Ha majd elérűnk a 3-4-ig verzióhoz és akkor is ebbe szenved? Én tudom hogy ez miért nem lett sikeres. Pont ilyenekből :


Talán ma olvastam hogy a Daimler olyan veszteséges hogy szabadulna tőle a teherautó üzletágtól amire te hivatkozol.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 614
121 814
113
Látom nem érted. Ha majd elérűnk a 3-4-ig verzióhoz és akkor is ebbe szenved? Én tudom hogy ez miért nem lett sikeres. Pont ilyenekből :


Talán ma olvastam hogy a Daimler olyan veszteséges hogy szabadulna tőle a teherautó üzletágtól amire te hivatkozol.
DE ez egy megvett alváz, amire felraktak egy kurva felépítményt, a FELÉPÍTMÉNY (BM HEROS tűzöltótömlő) a magyar fejlesztés amit rárakhatsz egy jobb alvázra is amire ráfér. A Renault alváz volt a legolcsóbb, a termék mégis a legdrágább lett mert így volt a legnagyobb az árrés.

Értem én, hogy magyar égre magyar ufót és te boldog vagy de ha én magyar termékben halok meg mert szarabb mint az amúgy olcsóbb külföldi nem leszek boldog, legyen ez sisak, védőmellény, harcjármű (ezen a fronton pont nem látok jelenleg okot panaszra) . Ez ugyan az a szenvedés ami miatt a cseheket röhögitek ki a saját hadiiparuk életben tartására tett kísérletekkel.

Nekem ez nem érzelmi kérdés, ha szarabb is és drágább nekem nem kell, hogy hazai termék legyen, mert ezzel a használót károsítod meg akinek meg a mindenkori vezetésnek kutya kötelessége, hogy a rendelkezésre álló legjobbat adja cserébe azért, mert felesküdött a haza szolgálatára és kész akár az életét adni érte, legyen az rendőr, tűzoltó, mentős vagy katona.