A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

PavolR

Well-Known Member
2020. július 2.
5 603
14 813
113
Én másoltam bele az előzménybe az eredeti hsz guglis fordítását.

Az utolsó mondata érdekelne bővebben.
Van egy adott geográfiai elhelyezkedés, ehez pedig adott források és egy adott rendzser, ami nagyahatalmi szempontból olyan mértékben megfeleló, hogy nem csak azok, aki letrehozták, de azok is, akik késobb kezdték a terségunkben a nagyhatalmi játszmákba az elfogadtág. A rendszer aszimertikus mivotja biztosítja, hogy versenyhelyzetben tobbet veszithet egy nadhatalom, ha belényúl, mind amenyit nyerhet.
A mondat elso része Mo. háborús pontenciáljára utal. Az adott forrásaival és az adott szúkebb és tágabb geopolitikai kornyezetében nem engedheti meg magának, hogy saját szakálára bárkit letámadjon. Ezért Magyarország (es ezzel most kizárolag a mai, modernkori Mo-t értem) ezidáig mindig csak akkor támadot meg valakit, ha azt elozoleg valaki más is lerohanta - ami logikus, hiszen a meglévo forrásokkal nem lehet hazardírozni, de még azt se szabad reszkírozni, hogy egy fegyveres konfliktus elhúzódjon, mert az válalhatatlanúl sujtaná a hátországot.
Ennek a látszólag megalapozot stratégiának ellenére Mo. ezidáig végul mindig kudarcos volt, annak ellenére, hogy voltak operációk/hadjáratok melyek sikerrel végzodtek. Miért? Mert a fennálló aszimetrikus rendszerbe egy nagyhatalomnak csak akkor éri meg belényulni, ha valamilyen saját érdeket akár érvényesíteni ninden más játekos ellen, amibol két dolog kovetkezik: 1.- az adott nagyhatalom a rendzser megváltozásának egyetlen garanciája, így az új helyzetet nem lehetne stabilizálni, 2.- egy olyan geopolitikai konfliktus vív, amit végul valószinuleg elbukja, vagy legalább is nem képes megnyerni, és akkor a targyaló asztalnál valamit nagyvonaluan fel kel áldozni/hagyni úsni. Ami magyar szempontból hagyományosan tiszta ráfázást jelent, minden viszapattan a régi kerékvágásba.

Ami a monarchista reményeidet illeti - az altálad sorolt nemzetek nem vevok erre ... tényleg nem.
 
  • Tetszik
Reactions: Shadow

fitom

Well-Known Member
2020. szeptember 30.
2 981
5 302
113
Hát figyelj amikor a szakma kerek perec megmondja, hogy ez márpedig szar az első tesztelések után, de legalább még 40 millióval drágább mint ami jó lenne úgy, hogy amiből összerakták az alapján olcsóbbnak kéne lennie, de csak azért sem vizsgáljuk felül a fejlesztést és javítjuk ki a hibákat akkor ez lesz.

Ugyan ez a helyzet, a rendőrségi és honvédségi személyi felszerelések jó részénél is (a honvédségnél most javulás látható). Ha te el tudod ezeket nézni, felháborodás nélkül, hát szíved joga.

Nem feltétlenűl soffőr hiba, tisztán látszik hogy amiatt a hülye tűzoltó miatt kellett elkapnia a kormányt aki a tűz mögött állt és a soffőr emiatt későn vette észre!De tény hogy a soffőr is mehetett volna lassabban!
 
  • Tetszik
Reactions: Gyurma

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 149
130 384
113
Szerinted a Kia, Hyundai így indult el hogy egyből mindenben verte a konkurenciát otthon?
Figyelj azon a tűzoltó autón csak a tömlő rész volt hazai fejlesztés, ebből a szempontból mindegy volt milyen alvázra teszik, nem befolyásolta volna magát hazai hozzáadott értéket és a felhasznált tudást, ha egy jobb menettulajdonságokkal rendelkező alvázra teszik. Az ára így is az egekbe ment a legolcsóbb alváz felhasználásával, ha már hazai akkor lehet drágább, de cserébe legyen jó. Na ez nem jó, de legalább baromi drága.

Ha annyira ez lett volna a szempont, akkor gyárthatnánk azt szerencsétlen Komondort is a Rheinmetallal közösen továbbfejlesztve de hála istennek nem ez a helyzet azt akkor nesze hazai, ellenben én azt mondom, hogy amin emberélet múlik és a hazai ipar nem képes önmagától elégségeset előállítani azt inkább ne erőltessük, mert azokat az embereket árulod el akik kezelni fogják. Elkezdhettünk volna fejleszteni mi is egy 8x8-as vagy 6x6-os harcjárművet mint a szerbek és ott lennénk pont mint ők a Lazar-al, de valamiért azt gondolták nem ezt kéne csinálni.
 

Gyurma

Well-Known Member
2019. január 30.
949
1 666
93
Nem feltétlenűl soffőr hiba, tisztán látszik hogy amiatt a hülye tűzoltó miatt kellett elkapnia a kormányt aki a tűz mögött állt és a soffőr emiatt későn vette észre!De tény hogy a soffőr is mehetett volna lassabban!
A második ellen kormányzás nem kellett volna, sőt. Írtam hogy megnézném szívesen egy hasonló rénszarvas teszten hogy szerepelnek más termékek még mielőtt politikailag véleményt mondanánk róluk.
 

Watson

Active Member
2020. október 27.
130
57
28
Mercedes és MAN alapú gépekhez, amik ellen versenyzett. (Köztük Rosenbauer amit a tűzoltók szerettek volna)
Ugyan az a helyzet, mint amikor Rába H családot megvettük, a teszteken konkrétan a Tatra nyert, olcsóbban. A Rábát vettük és azóta nyűgjük a karbantartást.
Szerintem a H család kifogástalan
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 149
130 384
113
A második ellen kormányzás nem kellett volna, sőt. Írtam hogy megnézném szívesen egy hasonló rénszarvas teszten hogy szerepelnek más termékek még mielőtt politikailag véleményt mondanánk róluk.
Ezt mondom, hogy voltak menettesztek mielőtt rendszeresítették a BM Heros tűzoltóautót és ott jöttek ki róla a negatív teszteredmények. Ott van rénszarvasteszttől kezdve még jópár féle, én politikailag nem mondok véleményt technikai eszközről.
 
W

Wilson

Guest
A második ellen kormányzás nem kellett volna, sőt. Írtam hogy megnézném szívesen egy hasonló rénszarvas teszten hogy szerepelnek más termékek még mielőtt politikailag véleményt mondanánk róluk.

Borulékonyság valós probléma de több sebből vérzik a "magyar" szerkocsi van tűzoltó ismerősöm egy az egybe ugyanazt mondja mint amit kriss is említett.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 149
130 384
113
Szerintem a H család kifogástalan
Az üzemeltető műszaki állomány más véleményen van. Ömlik az olaj a felfüggesztésből modelltől függetlenül. Az állítható felfüggesztés meg amire az van a brossúrában, hogy menet közben terhelés alatt állítható, meghozza a csóka a vadonat új gépet Győrből, aztán azzal kezdi, hogy ha lehet akkor csak álló helyen állltgassuk a felfüggesztést és üres kocsival. Aztán amikor állló helyen üres kocsival lett állítva a felfüggesztés kilőtte a tömítéseket.....
 

fitom

Well-Known Member
2020. szeptember 30.
2 981
5 302
113
A második ellen kormányzás nem kellett volna, sőt. Írtam hogy megnézném szívesen egy hasonló rénszarvas teszten hogy szerepelnek más termékek még mielőtt politikailag véleményt mondanánk róluk.
Igen a második ellenkormányzást vitte túlzásba azért borúlt fel!
 

Gyurma

Well-Known Member
2019. január 30.
949
1 666
93
Figyelj azon a tűzoltó autón csak a tömlő rész volt hazai fejlesztés, ebből a szempontból mindegy volt milyen alvázra teszik, nem befolyásolta volna magát hazai hozzáadott értéket és a felhasznált tudást, ha egy jobb menettulajdonságokkal rendelkező alvázra teszik. Az ára így is az egekbe ment a legolcsóbb alváz felhasználásával, ha már hazai akkor lehet drágább, de cserébe legyen jó. Na ez nem jó, de legalább baromi drága.

Ha annyira ez lett volna a szempont, akkor gyárthatnánk azt szerencsétlen Komondort is a Rheinmetallal közösen továbbfejlesztve de hála istennek nem ez a helyzet azt akkor nesze hazai, ellenben én azt mondom, hogy amin emberélet múlik és a hazai ipar nem képes önmagától elégségeset előállítani azt inkább ne erőltessük, mert azokat az embereket árulod el akik kezelni fogják. Elkezdhettünk volna fejleszteni mi is egy 8x8-as vagy 6x6-os harcjárművet mint a szerbek és ott lennénk pont mint ők a Lazar-al, de valamiért azt gondolták nem ezt kéne csinálni.
Tegyük fel neked van igazad! Tűz oltásra nem alkalmas? Állítólag német cuccok vannak benne az hogy sofőr nem érzi mit tehet meg és mit nem az sosem a technika része. Engem sem úgy ítélnek meg a közlekedésben hogy mercedesben vagy suzukival okozok balesetet. Mind a kettő esetben én vagyok a hibás. Ezért is mondom azt szeretném látni ezt a manővert más típussal ezzel a sofőrrel. Jha Dél-koreának, japánnak, és Kinának tedd fel ezt a kérdést. Mi a gyorsabb megtérülést választottuk a Rheinmettallal ennyi.
 
  • Tetszik
Reactions: Luthero

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 859
32 428
113
Az üzemeltető műszaki állomány más véleményen van. Ömlik az olaj a felfüggesztésből modelltől függetlenül. Az állítható felfüggesztés meg amire az van a brossúrában, hogy menet közben terhelés alatt állítható, meghozza a csóka a vadonat új gépet Győrből, aztán azzal kezdi, hogy ha lehet akkor csak álló helyen állltgassuk a felfüggesztést és üres kocsival. Aztán amikor állló helyen üres kocsival lett állítva a felfüggesztés kilőtte a tömítéseket.....
De ez nincs szerződésileg rögzítve, hogy ezzel és ezzel a paraméterrel rendelik meg, ha nem teljesíti nem veszik át, vagy leállítják a beszerzést? Ez nem ugyan úgy a Honvédség sara is, hogy a nem szerződésbeli minőséggel és paraméterrel bármit is átvesznek? Ha meg átveszik a szart is rendszeresen, akkor -ha bár nem biztos, hogy jó üzletpolitika de- miért ne tenné meg a cég, hogy olyat szállít le?
 
  • Tetszik
Reactions: borisz and Pogány

Gyurma

Well-Known Member
2019. január 30.
949
1 666
93
Borulékonyság valós probléma de több sebből vérzik a "magyar" szerkocsi van tűzoltó ismerősöm egy az egybe ugyanazt mondja mint amit kriss is említett.
Lehet igazad van de ha egy csúzlit adnak a kezedbe attól még el lehet sütni úgy hogy mindig megcsípi a kezed vagy sose. Szidni mindig lehet csak nem mindegy hogy melyik véleményére adunk.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány