[BIZTPOL] Kína

Van egy tanárom, Ő a szu-ban végezte az egyetemet, mesélte, hogy a kínai diákok már akkor kint mindent másoltak lefele és vitték haza a tudást.
~3 éve volt munkahelyemet megvette egy kínai cég, jöttek mindent fotóztak/videóztak ahogy a gépek dolgoztak és a gépekhez tartozó dokumentációkat másolták lefele.
Ennek tudatában a kínai csoda ipart annak tartom, hogy van pénzük megvenni a tudást és azt valamelyest felhasználni, véleményem, hogy maguktól ennyire nem jutottak volna, viszont nagyon ügyesen csinálják, mert már senki nem mer nekik nemet mondani.
Azt momdjak tanulni nem bun. Vegulis megvette a ceget. Miert ne masolhatna le ha mukodik. Mindenki valahonnan veszi a tudast. Nalluk nincsenek akik atadjak meg nem tartanak ott. Megszerzik mashogy.
 
Azt momdjak tanulni nem bun. Vegulis megvette a ceget. Miert ne masolhatna le ha mukodik. Mindenki valahonnan veszi a tudast. Nalluk nincsenek akik atadjak meg nem tartanak ott. Megszerzik mashogy.
Plusz, az Android op rendszer nyilvános, ergo nem lopás amit csinálnak. A cikk is leírja, csak éppen kissé pofátlan ezt sajátként bemutatni, pláne úgy, hogy kb semmi fejlesztés nincs a rendszerükben, az egész copy paste és más lett a címe. Amúgy elég szomorú, hogy egy ilyen cégnél ilyen minimális az innováció. Egyenes út a süllyesztőbe.
 
Plusz, az Android op rendszer nyilvános, ergo nem lopás amit csinálnak. A cikk is leírja, csak éppen kissé pofátlan ezt sajátként bemutatni, pláne úgy, hogy kb semmi fejlesztés nincs a rendszerükben, az egész copy paste és más lett a címe. Amúgy elég szomorú, hogy egy ilyen cégnél ilyen minimális az innováció. Egyenes út a süllyesztőbe.
De az a durva hogy a kinaiak altalaba nem is allitjak be sajat fejlesztesnek az ilyeneket.
Baiduzok eleg sokat. A hireik 90% ba a!i fejlesztesrol szol. Leirjak hogy hatalmas elorrelepet tettek ilyen olyan segitseggel vagy ennek annak a technologiahoz valo hozzaferes kapcsan ami innet onnet szarmazik de meg messze vannak a celtol es tovabbi fejlesztesekre sszorul. De jo az irany meg hasonlok. Nemigem olvastam olyat hogy ok a vilag legjonbjai valamiben. Ha ilyet irnak az mimdig kulfoldi szakerto velemenye szerint.,,valami atvett cikk /sot sokszor ok maguk cafolnak ra!!!/
 
  • Tetszik
Reactions: laiki and plushun
A kinaiak ugy "iranyitjak " az embereket hogy jok vagytok nagyon jok de meg nem eleg jok de ha igy haladtok tovabb kivalloak lesztek de addig meg dolgozni kell az ugyon.

Mig mashol a legkivallobak vagytok csak igy tovabb szlogenek szoktak puffogni a legnagyobb a legjobb a leggyorsabb stb...

A kinaiaknal ebbol a szempontbol ninvs hatradoles hanem a lebegtetes hogy mar majdnem csak egy kicsit meg.… /mind a sportoloknak pl ugy kezelik a nepet./
 
Bizony sokan túlértékelik Kínát. Pedig ha nem mennyiségről, hanem minőségről van szó, akkor az alábbi kép a jellemző.
Nem kell angol tudás ahhoz, hogy mindenki lássa: mennyi a kínai a kínai repülőgépben.
Vitatkozni persze lehet a dolgon, de az alapvető kérdés: helyes-e ez az összkép vagy sem?

comac-ki%CC%81nai-repu%CC%88lo%CC%8B.png
 
Bizony sokan túlértékelik Kínát. Pedig ha nem mennyiségről, hanem minőségről van szó, akkor az alábbi kép a jellemző.
Nem kell angol tudás ahhoz, hogy mindenki lássa: mennyi a kínai a kínai repülőgépben.
Vitatkozni persze lehet a dolgon, de az alapvető kérdés: helyes-e ez az összkép vagy sem?

comac-ki%CC%81nai-repu%CC%88lo%CC%8B.png

Ha mellé raknád a hasonló Airbus, Boeing, Szuhoj, Irkut, Tupoljev, Embraer, Bombardier, ATR, CASA, De Havilland Canada, vagy Mitsubishi gépeket, ugyanígy az utolsó csavarig azt vizsgálva, hogy mi bennük a külföldi, vagy más gyártótól, beszállítótól származó, akkor azoknál sem lenne más a kép. Sőt...
 
  • Tetszik
Reactions: tong djagbu
Még egy dolgot az előzőhöz: az sem 0 tudás amikor valaki össze tud legózni egy ilyet, és működőképes a darab.
 
Ha mellé raknád a hasonló Airbus, Boeing, Szuhoj, Irkut, Tupoljev, Embraer, Bombardier, ATR, CASA, De Havilland Canada, vagy Mitsubishi gépeket, ugyanígy az utolsó csavarig azt vizsgálva, hogy mi bennük a külföldi, vagy más gyártótól, beszállítótól származó, akkor azoknál sem lenne más a kép. Sőt...
Nyilván.
És ha azt nézném, hogy azokban mennyi a kínai?
 
  • Tetszik
Reactions: Lord Gazember
Nyilván.
És ha azt nézném, hogy azokban mennyi a kínai?
Ha szétkapnánk a részegységeket kisebb elemekre, akkor meglepődnél, hogy milyen sok.
De tulajdonképpen mit szerettél volna alátámasztani a képpel? Hogy Kína milyen elmaradott, mert nem tud az utolsó csavarig saját fejlesztésként utasszállító gépet gyártani, hanem használ hozzá külföldi részegységeket?
Ha igen, akkor hogyan kellene értékelni ugyanezen módszer szerint mondjuk Japánt, vagy Dél-Koreát? Hogy csak a térségnél maradjunk. Vagy mondjuk Németországot? Esetleg Angliát?
 
De tulajdonképpen mit szerettél volna alátámasztani a képpel? Hogy Kína milyen elmaradott, mert nem tud az utolsó csavarig saját fejlesztésként utasszállító gépet gyártani, hanem használ hozzá külföldi részegységeket?
Amíg az USA&tsai technológiailag pofán tudja vágni Kínát és meg tudja fojtani a legnagyobb kínai technológiai cégeket (ZTE, Huawei, most a Xiaomi is célkeresztben van), addig illúzió bármilyen kínai fölényre gondolni.
  • Miért kéri Pakisztán a kínai harci gépeket orosz hajtóművel?
  • Hasonlítsd össze a Liaoningot a Roosevelttel!

A Kína fel, USA le tendencia nem vita tárgya. A vezetés átvétele viszont nem csak GDP kérdése, és még odébb van.
HA minden így megy tovább. Amit persze senki sem garantál.

Ha szétkapnánk a részegységeket kisebb elemekre, akkor meglepődnél, hogy milyen sok.
Ezt nyugodtan konkretizálhatod. Mert az ülésszövet nem számít! :)
 
Ha szétkapnánk a részegységeket kisebb elemekre, akkor meglepődnél, hogy milyen sok.
Erre viszont egy példát tudok mondani, egy tanárom mondta aki tanított a műegyetemen és most a kandón:
"Tudod mi a különbség a kandós és a bme-s villamosmérnök között?
A bme-s meg tud tervezni egy alkatrészt és azt egy katalógusban listázni tudja, a kandós tudja használni a katalógust és tudja, hogy az alkatrész mire való a nagy összképben amit csinál."
Ebből a kínai tud alkatrészt gyártani, de a nagy összképet mégsem látja.
Vagy egy másik amit itt a fórumon írt valaki: hiába szedte szét a kínai az AL-31/41-et, hiába forgatja mégse látja benne a bummot.
Nem lenézni akarom őket, de ha nem lopnának gátlástalanul és a nyugati tőkések nem lennének akkora profitéhesek kína most fasorban sem lenne.
 
AZért vegyük figyelembe, hogy a tervek átvétele nem minden. Hiába adom oda egy anyahajó terveit, annak legyártásához, számos iparág fejlesztése is szükséges. Talán 2 éva volt hír, hogy végre a golyós tol fém hegyét le tudja gyártani a kínai ipar és nem japántól, vagy Koreától kell megvenniük. Még tengernyi fejlesztés kell, hogy minőségben is ott legyen a topon kína, de erre úgy néz ki van akarat a pártvezetésben. Ők nem2 ciklusban gondolkodnak, hanem évtizedes távlatokban, persze minden "nagymester" tud amatőr hibát véteni. Nagyon érdekes a Három szurdok gát. Állítólag a tervezési hibák, meg a kivitelezés közbeni lopások miatt, nem olyan erős és egy nagyobb árviz esetén átszakadhat, ami több millió halottal és akár a párt megredülésével is járhat.
 
Csaak hogy arnyaljam a kepet. Igen sok az uj kinai utasszalitoba a kulfoldi foelem. Ugyan ugy ahogy mas gyartok eseteven is. De azt is vegyuk figyelembe hogy ezek a kulfoldi gyarto termeke foelemek nagyresze kinaba keszult. /ahogy europai amerikai gepek europai amerikai termek neven futo foreszei is van ami kinaba keszult.../

Hazon bellul gyartjak tok mind1 hogy kie a ceg. Elorrebb tartanak mint mi az autoiparba ezen a teren. Hisz ha mi zomeben a magyar autogyarak termekeibol osszelegoznank egy autot magyarnak mondanank /a komondor alig tartalmaz pl magyar elemet megis magyarnak tartja mindenki. Pedig cak osszeraktak zomeben nem magyar gyartok fo reszeit./
 
Mind az airbusnak mind a boeingnek gyara van kinaba. Ahol a repullogep alkatreszek nagy reszet is gyartjak kinai kozos ceges allvalalkozok... Hazon bellul van a kifprrott kiprobalt alkatreszek garmada... Ami cegeknek az 50% a az allame. /na nallunk nem sok ceg van ahol az allam az 50% os tulajfonos./ de amerikaba sem.
 
Mind az airbusnak mind a boeingnek gyara van kinaba. Ahol a repullogep alkatreszek nagy reszet is gyartjak kinai kozos ceges allvalalkozok... Hazon bellul van a kifprrott kiprobalt alkatreszek garmada... Ami cegeknek az 50% a az allame. /na nallunk nem sok ceg van ahol az allam az 50% os tulajfonos./ de amerikaba sem.
Erről már volt szó korábban.
A kész Boeing átrepül Kínába és ott csinálják a belső felszerelést.
 
  • Tetszik
Reactions: bartinieffektus
Amíg az USA&tsai technológiailag pofán tudja vágni Kínát és meg tudja fojtani a legnagyobb kínai technológiai cégeket (ZTE, Huawei, most a Xiaomi is célkeresztben van), addig illúzió bármilyen kínai fölényre gondolni.
  • Miért kéri Pakisztán a kínai harci gépeket orosz hajtóművel?
  • Hasonlítsd össze a Liaoningot a Roosevelttel!

A Kína fel, USA le tendencia nem vita tárgya. A vezetés átvétele viszont nem csak GDP kérdése, és még odébb van.
HA minden így megy tovább. Amit persze senki sem garantál.


Ezt nyugodtan konkretizálhatod. Mert az ülésszövet nem számít! :)

Az USA hiába indított gazdasági háborút Kína ellen. Nem bír vele. Legfeljebb korlátozott és ideiglenes veszteséget tud okozni, miközben maga is legalább akkora, vagy még nagyobb veszteséget szenved. A gazdasági háborús lépések nem tudják megakadályozni Kína további fejlődését és növekedését. Közben Kína is pont ugyanúgy "pofán tudja vágni" az USA-t.
De melyik ország bírná akár csak megközelítőleg is olyan jól a gyűrődést, mint Kína, ha az USA ugyanolyan keresztes háborút folytatna ellene? Mondj olyan nagy angol, francia, német, olasz, spanyol, svéd, izraeli, japán, koreai stb.. gyártó céget, aminek az USA ne tudna legalább annyi problémát okozni, mint a felsorolt kínai cégeknek!
A globalizált világban minden országnak be lehet valamilyen szinten tartani, ha csak ez a cél, mert mindenki egy csomó mindent külföldről vesz, az arra specializált legjobb ár/érték arányú, vagy a vezető gyártóktól.

Az USA egyébként is a pénzügyi erejével, politikai ráhatásával, zsarolási potenciáljával vívja ezt a háborút, nem a felsőbbrendű, világverő technológiával. Pont az fáj nekik, hogy 5G-ben például lemaradtak, mint a borravaló és a Huawei, meg a ZTE az élre ugrott. Még utánuk is a Nokia és az Ericsson jön, nem pedig a Cisco.

Miért nem kér Pakisztán orosz harci gépeket a kínai harci gépek helyett? Vagy amerikait, franciát, EU közöst, svédet, stb..?
Hajtómű terén még az oroszok a jobbak, de radar, vagy optika terén már nem.
Lehet olyan példákat is mondani, hogy a kínaiaké világ kereskedelmi drón gyártásának 70%-a (DJI) és a katonai drón piacon is vezető exportőrök, ha a vásárló országok számát nézzük és nem a felszámított borsos árat.

Az is beszédes, hogy az övék a világ legfejlettebb gyorsvasút hálózata. Vagy hogy kvantum számítógép fejlesztésben az élre álltak. Fuziós reaktor fejlesztésben sem kispályáznak. Képfelismerő és adatfeldolgozó technológiákban, vagy mesterséges intelligencia terén is ott vannak már a szeren.

Kína a nagy ugrás erőltetett iparosítása ellenére 1990-en még egy elmaradott, javarészt agrár ország volt, még mindig 27% mezőgazdaság aránnyal a GDP-n belül. 1990-ben kb 3-szor kisebb volt Kína nominális GDP-je mint az olaszoké, a franciáké, vagy az angoloké, de még vásárlóerő paritáson sem haladta meg azokét. Az elmúlt 30 évben 36-szorosára nőtt Kína GDP-je. Vásárlóerő paritáson 2013-ra utolérte az USA--t és most bő 20%-kal előtte van.
De ha kivesszük a GDP-ből a felfújt, sokszor öncélú, luxus, túlárazott szolgáltatásokat és csak ipari termelést nézzük vásárlóerő paritáson, akkor Kína 2,5-szeres termelést tud felmutatni az USA-hoz képest. Az USA és az EU együttes ipari termelését is meghaladja és ők adják a világ ipari termelésének 1/4-ét.
Elképesztő fejlődést produkáltak az elmúlt 30 évben, de különösen az elmúlt 20 évben. Olyan ütemben zárkóztak fel és csökkentették a technológiai lemaradást, ami párját ritkítja a világtörténelemben. Ma már sok téren az élvonalban vannak technológiailag is. Természetesen nem minden téren. Azonban félelmetes sebességgel tanulnak és fejlődnek. Először csak bérgyártottak. Azután másoltak. Majd megértették, átlátták a gyártást, a terméket, a technikát és ugyanazt, vagy közel ugyanazt saját erőből tudták gyártani, jóval olcsóbban. Végül már ők fejlesztenek.
Az 1990-es évek elején a szabadalmak száma terén nem voltak első 10-ben. A 2000-es évek elején az 5.-ek voltak. Az évtized közepén a 3. hely volt az övék. 2012-ben átvették a vezetést. Abszolút létszámra több kutató és tudós dolgozik náluk, mint a világ bármely más országában. Vásárlóerő paritáson az USA után ők költik a legtöbbet kutatás-fejlesztésre.
 
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány