Altay (Otokar,Törökország)

Ez a hk mit tudhat? Pl védelem terén? Mozgékonyság? Tűzerő? És ár terén :)
 
Ez a hk mit tudhat? Pl védelem terén? Mozgékonyság? Tűzerő? És ár terén :)
Igazabol az aktiv vedelmi rendszert leszamitva teljesen alja a sarat elvileg /armatat tol lejjebb/ minden hk val... "Mivel egy friss harckocsi atalakitasabol " tehat veheto annak leszarmazotjanak./ az alapjaira epult. Ezert boven van meg nenne fejlesztesi potencial. /eleg hosszu ideig uzemeltetheto mbt kent./ es mivel a torzsgyok hk is rendszerbe van koreaba a fejlesztese igy ket iy tavoli gyarto eseten a garantalt nem mellesleg eleg szines palettan...

Ar? Azt meg nemtudunk... Lehet tobb de akar kevesebb is mint a torok 1. Kor mert lessz meg.
 
Igazabol az aktiv vedelmi rendszert leszamitva teljesen alja a sarat elvileg /armatat tol lejjebb/ minden hk val... "
Van (illetve lehet) saját Török fejlesztésű (némi Izraeli Iron Fist áthallással..) aktív védelmi rendszere.
Aselsan - Akkor
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
https://www.edrmagazine.eu/idef-19-roketsan-unveils-the-future-altay-120-mm-laser-guided-ammunition
Irányított lövedék az Altayhoz. Az irányítás módja félaktív lézeres önirányítás.
Roketsan-Tanok-800x445.jpg
 
ALTAY program jelenlegi állása.
Az első Altay tankok - amiknek minden egyes részegysége már Török gyártású lesz - 24 hónapon belül kerülhetnek leszállításra.
1000 db-ot terveznek gyártani 250 db-os szériákban.
Az első 250 db-ra már megvan a szerződés.
Ezen szerződésen belül 40 db jármű az Otokar által gyártott, és a jelenleg létező 5 db prototípuson alapul.
A széria maradék 210 db járműve már fejlettebb verziót fog képviselni (képes indítani SAL lövedéket, a lőszerek a küzdőtértől szeparált tárolókban lesznek, stb…)

Magyarán a mostani konfliktusból még biztos hogy kimaradnak az Altayok. Hogy a szankciók mennyivel vetik vissza a gyártást kérdéses.
 
Igen, a németek nyakig benne voltak az új török mbt-fejlesztésben. Ki kellett szállniuk, azóta szenvednek a dél-koreai hajtáslánccal.

A motorral is mert nem kaptak MTU-t.

Igen, érdekes, motort, hajtóművet és váltót gyártani a legnehezebb.


A kreatív hátrányukra azért jellemző, hogy mi is(a II. V-h-alatt) és az oroszok is, mikor nem volt megfelelő motor a "polcon" meg tudtuk oldani(...dupla-motor beépítés egy helyett. Nekünk tanknál/rohamlövegnél az, oroszoknál a BTR-nél pl).
A törökök évek óta nem tudják megoldani a motor-/váltó-kérdést!

Úgy ráadásul, hogy a Diesel-elektromos megoldások mozdonynál, civil-szgjműnél, orosz katonai (hasonló súlykategóriájú !!! ) eszközöknél sok-tíz év óta ismertek, kipróbáltak...
A fejlesztés a nehéz/kell hozzá kreativitás, a gyártás (ha már kész a konstrukció) egyszerűbb, kevesebb alkatrész, csak a jelenlegi technológiáktól jelentősen eltérő !

A Bayraktarnal lehetett nekik Lego-zni (többen észrevételeztük is, hogy az "csak" egy magas szintű "összeválogatás", ennek felismerése mellett javasolgattuk a hasonló hazai drónfejlesztési utat, "némi" saját kreativitást/fejlesztést is hozzáadva),
Visszaugorva a Bayraktar példájához: ott "hagyták" a piaci szereplőka Lego-t, volt is miből válogatni. Ez esetben(Altay tankjuk) a németek nem hagyták(ahogy sokszor nekünk sem a II. V-h alatt: Remélem a "Fiúk" erre most figyelnek ! ! ! ).
 
Új hazai török hajtóművek. A BATU-ról úgy sejtik, az Ariete Fiat-Iveco motorján alapszik.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Új hazai török hajtóművek. A BATU-ról úgy sejtik, az Ariete Fiat-Iveco motorján alapszik.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Hát az akkor az csúnya lesz :D Az olaszok úgy utálják mint a szart. (bár lehet hogy ha nem szar a váltó az segít rajta)