Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

megazez

Well-Known Member
2018. július 22.
7 460
24 026
113
Nem tudom volt-e már, de a GANZ Tr,Mot és Gen-gyártó Kft. magyar tulajdonba került, kivált az indiai CG Global-ból.
Jelenlegi hátránya a GANZ-nak, hogy a vállalkozási és alállomás tervező osztálya megszűnt a privatizálásakor, így tendereken nem tudnak indulni, csak trafókkal meg elég húzós lesz.
 

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 707
4 260
113
Ez a hír inkább a debreceniek illetve a környékbeliek számára lehet érdekes.

Szíjj László megvette Debrecen legnagyobb betongyárát is​

Vég Márton Vég Márton


Szíjj László milliárdos üzletember cégei felvásárolták azt a debreceni építőipari társaságot, amellyel eddig riválisok voltak a BMW-gyárhoz kapcsolódó infrastruktúrafejlesztési közbeszerzéseken.



Még hangsúlyosabb lehet Szíjj László - ő az a milliárdos, akinek jachtján pihent tavaly nyáron Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter - debreceni jelenléte, ugyanis a Gazdasági Versenyhivatalnak (GVH) január 25-én bejelentette, hogy cégcsoportja megveszi a Nagymester csoport építőipari tevékenység végzésére alkalmas vállalkozásrészét. A vevő a 184,4 milliárd forintos becsült vagyonnal rendelkező Szíjj László három cége - Duna Aszfalt Zrt., Hódaszfalt Zrt. és Hódút Freeway Kft. -, a megvett cégek pedig konkrétan a Nagymester Mélyépítési Kft. és a Nagymester Kereskedőház Kft.

A munkálatok már megkezdődtek a BMW-gyár területén (MTI fotó - Ceglédi Zsolt)
A munkálatok már megkezdődtek a BMW-gyár területén (MTI fotó - Ceglédi Zsolt)

A következő években bőven lesz mit építeni Debrecenben. Szijjártó Péter külügyminiszter még december közepén tárgyalt Münchenben a BMW vezetőivel, majd bejelentette, hogy a csoport tisztán elektromos meghajtású autókat gyárt majd debreceni üzemében, a beruházás pedig terv szerint halad. Ebben pedig Szíjj László építőipari cégeinek is kiemelt szerep jut, például a Duna Aszfalt Zrt. nettó 8,6 milliárd forintért végzi el a Debrecen Észak-Nyugati Gazdasági Övezethez kapcsolódó önkormányzati utak útépítési, csapadékvíz elvezetési, valamint szennyvíz- és vízvezeték építési munkáinak első ütemét.
A Nagymester cégek megvásárlásával pedig helyben nagyon jól ismert brand landolt Szíjj László birodalmában.

- mutakozik be a Nagymester Kereskedőház Kft. Igazán jól menő cégről van szó, hiszen 2019-ben 3,7 milliárd forint árbevétel mellett 978 millió forint nyereséggel zárt, amit Nagy István eddigi tulajdonos nem is vett ki a cégből.
A másik megvett cég, a Nagymester Mélyépítési Kft. pedig még Kósa Lajos polgármestersége óta folyamatosan hasít a debreceni útépítési tendereken, ezenkívül dolgoztak az M35-ös autópályán is. Sorra nyerték el a debreceni önkormányzat közbeszerzéseit: építettek körforgalmat és csatornát, bontottak gyógyfürdőt. A társaság referenciái között a Debreceni Ipari Park és a Debreceni Repülőtér is szerepel. A BMW-beruházás környékén is felbukkant, hiszen például 2019-ben pályázott egy bekötőút és a csapadék levezető rendszer kiépítésére a leendő gyár területén, de a munkát végül a Hódút Kft. nyerte el, amely Szíjj Lászlóhoz köthető.

Tehát a milliárdos üzletember most felvásárolt egy olyan céget, amellyel korábban versenyeznie kellett például a BMW-gyárhoz kapcsolódó infrastruktúrafejlesztési közbeszerzéseken. A Nagymester Mélyépítési Kft. szintén remek évet zárt még 2019-ben, hiszen 2,3 milliárd forint forgalom 397 millió forint profithoz volt elég.
Szíjj Lászlónak volt miből költenie, ugyanis a Duna Aszfalt a 2019-es 24,35 milliárd forint adózott eredménye után tavaly 19,8 milliárd forintos nyereséget könyvelhetett el 2020 első kilenc hónapjában – derült ki a BÉT honlapjára feltöltött dokumentumból. Azért csak az első három negyedévről kellett beszámolót készítenie a Szíjj László 100 százalékos tulajdonában lévő útépítésekkel foglalkozó cégnek, mert 2020 októberétől már zártkörűen működő részvénytársaságként működik tovább. A közel 20 milliárd forintból pedig 5 milliárd forintot vett ki osztalék formájában.

https://trader.mfor.hu/?affiliate=mfor
Nagy Istvánnak is marad azért cége, hiszen a Nagymester csoporton kívül például a Rábé Porta Kft. is az övé. A cég korábban majd 500 millió forintot kapott az EU-tól és a magyar államtól egy fedett lovarda építésére, de ez a cég vette meg Nagyrébe településen a Des Echerolles-Kruspér kastélyt is. A haon.hu 2019-es beszámolója szerint Nagy István, a major tulajdonosa 17 éve folyamatosan szépíti a több hektáros területet.
Következmények nélküli ország:((
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
8 313
27 992
113
Nem tudom volt-e már, de a GANZ Tr,Mot és Gen-gyártó Kft. magyar tulajdonba került, kivált az indiai CG Global-ból.
Jelenlegi hátránya a GANZ-nak, hogy a vállalkozási és alállomás tervező osztálya megszűnt a privatizálásakor, így tendereken nem tudnak indulni, csak trafókkal meg elég húzós lesz.
Ha már Ganz Együttműködési megállapodást kötött a MÁV és a GANZ motor Kft az új ic+ vezérlőkocsi forgóvázának kifejlesztése a cél
 

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 707
4 260
113
Jah, Gyurcsány még szabadlábon! :(
jaanh,,, de ezt offba itt hagyom: https://telex.hu/belfold/2021/02/13...kolab-gyongyi-csalas-nemetorszag-juhasz-peter

másrészt bizsereg a tarkóm, szerintem elengedték ezek a mostani új földesurak ezt a magyar ipar nevű dolgot, itt az új ötlet a NER magyarmezőgazdasdág. Repkednek a bullshitek, önellátó ország, világexport blabla. A lényeg a 4600 MILLIÁRD forint közpénz -támogatás. Na abból kurva sokat el lehet lopni....
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
8 313
27 992
113

megazez

Well-Known Member
2018. július 22.
7 460
24 026
113
Eredetileg is több Ganz vállalat volt.
Igen de akkor 1 nagynak volt sok kis leányvállalata, nem? (oké, 80-as években -közepe felé- amikor már a nagyok tudták, hogy nincs sok hátra, szétbontották a GANZ-ot, hogy könnyebb legyen a későbbiekben). Most meg a régi leányvállalatok teljesen külön entitások lettek. Azt hiszem a GANZ holding tart egyben több aprót, most születik újjá magyar kézben a GANZ group, tápiószelei gyára a botrányos indiai cigány üzemeltetés miatt ellehetetlenült ezt az állam próbálja helyrerakni. Sajnos a cigány indiai munkának köszönhetően a készülékgyár (KK) jelentős része mára csak üres csarnokból áll mert a legjobbat elvitték (világszínvonalú megszakítók) kint pedig a minősége 0 felé konvergál, sőt talán mára már nem is gyártják kint sem.
A mostani KK a régi palettából alig gyárt már valamit mert 93-94-ben keveset tudtak markolni.
 

Matróz Kommandó

Well-Known Member
2017. március 21.
1 102
3 816
113
Igen de akkor 1 nagynak volt sok kis leányvállalata, nem? (oké, 80-as években -közepe felé- amikor már a nagyok tudták, hogy nincs sok hátra, szétbontották a GANZ-ot, hogy könnyebb legyen a későbbiekben). Most meg a régi leányvállalatok teljesen külön entitások lettek. Azt hiszem a GANZ holding tart egyben több aprót, most születik újjá magyar kézben a GANZ group, tápiószelei gyára a botrányos indiai cigány üzemeltetés miatt ellehetetlenült ezt az állam próbálja helyrerakni. Sajnos a cigány indiai munkának köszönhetően a készülékgyár (KK) jelentős része mára csak üres csarnokból áll mert a legjobbat elvitték (világszínvonalú megszakítók) kint pedig a minősége 0 felé konvergál, sőt talán mára már nem is gyártják kint sem.
A mostani KK a régi palettából alig gyárt már valamit mert 93-94-ben keveset tudtak markolni.
Nem, több egymásról független Ganz vállalat volt.
Ganz-Mávag -> GanzHuslet -> Ganz Holding

Ganz Villamossági Művek -> ganzAnsaldo -> ganz Transelectro -> GC (india) -> ...

GanzDanubius Hajógyár

Ganz Kapcsolókészülék Gyár

...
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 476
74 405
113
Nagyjából október vége, november eleje óta az autóipar folyamatosan a maximumon megy. A többi iparágról fogalmam sincs. Ami leállt, az a szolgáltatások egy része és a vendéglátás lényegében. kíváncsi vagyok én is a számokra, de nem fogok meglepődni, ha kiderül, gazdaságilag egyáltalán nem térdeltünk le.

A chip-hiány okoz némi fennakadást...