Magyarország ipara

Nem tudom volt-e már, de a GANZ Tr,Mot és Gen-gyártó Kft. magyar tulajdonba került, kivált az indiai CG Global-ból.
Jelenlegi hátránya a GANZ-nak, hogy a vállalkozási és alállomás tervező osztálya megszűnt a privatizálásakor, így tendereken nem tudnak indulni, csak trafókkal meg elég húzós lesz.
 
Ez a hír inkább a debreceniek illetve a környékbeliek számára lehet érdekes.

Szíjj László megvette Debrecen legnagyobb betongyárát is​

Vég Márton Vég Márton


Szíjj László milliárdos üzletember cégei felvásárolták azt a debreceni építőipari társaságot, amellyel eddig riválisok voltak a BMW-gyárhoz kapcsolódó infrastruktúrafejlesztési közbeszerzéseken.



Még hangsúlyosabb lehet Szíjj László - ő az a milliárdos, akinek jachtján pihent tavaly nyáron Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter - debreceni jelenléte, ugyanis a Gazdasági Versenyhivatalnak (GVH) január 25-én bejelentette, hogy cégcsoportja megveszi a Nagymester csoport építőipari tevékenység végzésére alkalmas vállalkozásrészét. A vevő a 184,4 milliárd forintos becsült vagyonnal rendelkező Szíjj László három cége - Duna Aszfalt Zrt., Hódaszfalt Zrt. és Hódút Freeway Kft. -, a megvett cégek pedig konkrétan a Nagymester Mélyépítési Kft. és a Nagymester Kereskedőház Kft.

A munkálatok már megkezdődtek a BMW-gyár területén (MTI fotó - Ceglédi Zsolt)
A munkálatok már megkezdődtek a BMW-gyár területén (MTI fotó - Ceglédi Zsolt)

A következő években bőven lesz mit építeni Debrecenben. Szijjártó Péter külügyminiszter még december közepén tárgyalt Münchenben a BMW vezetőivel, majd bejelentette, hogy a csoport tisztán elektromos meghajtású autókat gyárt majd debreceni üzemében, a beruházás pedig terv szerint halad. Ebben pedig Szíjj László építőipari cégeinek is kiemelt szerep jut, például a Duna Aszfalt Zrt. nettó 8,6 milliárd forintért végzi el a Debrecen Észak-Nyugati Gazdasági Övezethez kapcsolódó önkormányzati utak útépítési, csapadékvíz elvezetési, valamint szennyvíz- és vízvezeték építési munkáinak első ütemét.
A Nagymester cégek megvásárlásával pedig helyben nagyon jól ismert brand landolt Szíjj László birodalmában.

- mutakozik be a Nagymester Kereskedőház Kft. Igazán jól menő cégről van szó, hiszen 2019-ben 3,7 milliárd forint árbevétel mellett 978 millió forint nyereséggel zárt, amit Nagy István eddigi tulajdonos nem is vett ki a cégből.
A másik megvett cég, a Nagymester Mélyépítési Kft. pedig még Kósa Lajos polgármestersége óta folyamatosan hasít a debreceni útépítési tendereken, ezenkívül dolgoztak az M35-ös autópályán is. Sorra nyerték el a debreceni önkormányzat közbeszerzéseit: építettek körforgalmat és csatornát, bontottak gyógyfürdőt. A társaság referenciái között a Debreceni Ipari Park és a Debreceni Repülőtér is szerepel. A BMW-beruházás környékén is felbukkant, hiszen például 2019-ben pályázott egy bekötőút és a csapadék levezető rendszer kiépítésére a leendő gyár területén, de a munkát végül a Hódút Kft. nyerte el, amely Szíjj Lászlóhoz köthető.

Tehát a milliárdos üzletember most felvásárolt egy olyan céget, amellyel korábban versenyeznie kellett például a BMW-gyárhoz kapcsolódó infrastruktúrafejlesztési közbeszerzéseken. A Nagymester Mélyépítési Kft. szintén remek évet zárt még 2019-ben, hiszen 2,3 milliárd forint forgalom 397 millió forint profithoz volt elég.
Szíjj Lászlónak volt miből költenie, ugyanis a Duna Aszfalt a 2019-es 24,35 milliárd forint adózott eredménye után tavaly 19,8 milliárd forintos nyereséget könyvelhetett el 2020 első kilenc hónapjában – derült ki a BÉT honlapjára feltöltött dokumentumból. Azért csak az első három negyedévről kellett beszámolót készítenie a Szíjj László 100 százalékos tulajdonában lévő útépítésekkel foglalkozó cégnek, mert 2020 októberétől már zártkörűen működő részvénytársaságként működik tovább. A közel 20 milliárd forintból pedig 5 milliárd forintot vett ki osztalék formájában.

https://trader.mfor.hu/?affiliate=mfor
Nagy Istvánnak is marad azért cége, hiszen a Nagymester csoporton kívül például a Rábé Porta Kft. is az övé. A cég korábban majd 500 millió forintot kapott az EU-tól és a magyar államtól egy fedett lovarda építésére, de ez a cég vette meg Nagyrébe településen a Des Echerolles-Kruspér kastélyt is. A haon.hu 2019-es beszámolója szerint Nagy István, a major tulajdonosa 17 éve folyamatosan szépíti a több hektáros területet.
Következmények nélküli ország:((
 
Nem tudom volt-e már, de a GANZ Tr,Mot és Gen-gyártó Kft. magyar tulajdonba került, kivált az indiai CG Global-ból.
Jelenlegi hátránya a GANZ-nak, hogy a vállalkozási és alállomás tervező osztálya megszűnt a privatizálásakor, így tendereken nem tudnak indulni, csak trafókkal meg elég húzós lesz.
Ha már Ganz Együttműködési megállapodást kötött a MÁV és a GANZ motor Kft az új ic+ vezérlőkocsi forgóvázának kifejlesztése a cél
 
Jah, Gyurcsány még szabadlábon! :(
jaanh,,, de ezt offba itt hagyom: https://telex.hu/belfold/2021/02/13...kolab-gyongyi-csalas-nemetorszag-juhasz-peter

másrészt bizsereg a tarkóm, szerintem elengedték ezek a mostani új földesurak ezt a magyar ipar nevű dolgot, itt az új ötlet a NER magyarmezőgazdasdág. Repkednek a bullshitek, önellátó ország, világexport blabla. A lényeg a 4600 MILLIÁRD forint közpénz -támogatás. Na abból kurva sokat el lehet lopni....
 
Eredetileg is több Ganz vállalat volt.
Igen de akkor 1 nagynak volt sok kis leányvállalata, nem? (oké, 80-as években -közepe felé- amikor már a nagyok tudták, hogy nincs sok hátra, szétbontották a GANZ-ot, hogy könnyebb legyen a későbbiekben). Most meg a régi leányvállalatok teljesen külön entitások lettek. Azt hiszem a GANZ holding tart egyben több aprót, most születik újjá magyar kézben a GANZ group, tápiószelei gyára a botrányos indiai cigány üzemeltetés miatt ellehetetlenült ezt az állam próbálja helyrerakni. Sajnos a cigány indiai munkának köszönhetően a készülékgyár (KK) jelentős része mára csak üres csarnokból áll mert a legjobbat elvitték (világszínvonalú megszakítók) kint pedig a minősége 0 felé konvergál, sőt talán mára már nem is gyártják kint sem.
A mostani KK a régi palettából alig gyárt már valamit mert 93-94-ben keveset tudtak markolni.
 
Igen de akkor 1 nagynak volt sok kis leányvállalata, nem? (oké, 80-as években -közepe felé- amikor már a nagyok tudták, hogy nincs sok hátra, szétbontották a GANZ-ot, hogy könnyebb legyen a későbbiekben). Most meg a régi leányvállalatok teljesen külön entitások lettek. Azt hiszem a GANZ holding tart egyben több aprót, most születik újjá magyar kézben a GANZ group, tápiószelei gyára a botrányos indiai cigány üzemeltetés miatt ellehetetlenült ezt az állam próbálja helyrerakni. Sajnos a cigány indiai munkának köszönhetően a készülékgyár (KK) jelentős része mára csak üres csarnokból áll mert a legjobbat elvitték (világszínvonalú megszakítók) kint pedig a minősége 0 felé konvergál, sőt talán mára már nem is gyártják kint sem.
A mostani KK a régi palettából alig gyárt már valamit mert 93-94-ben keveset tudtak markolni.
Nem, több egymásról független Ganz vállalat volt.
Ganz-Mávag -> GanzHuslet -> Ganz Holding

Ganz Villamossági Művek -> ganzAnsaldo -> ganz Transelectro -> GC (india) -> ...

GanzDanubius Hajógyár

Ganz Kapcsolókészülék Gyár

...
 
Nagyjából október vége, november eleje óta az autóipar folyamatosan a maximumon megy. A többi iparágról fogalmam sincs. Ami leállt, az a szolgáltatások egy része és a vendéglátás lényegében. kíváncsi vagyok én is a számokra, de nem fogok meglepődni, ha kiderül, gazdaságilag egyáltalán nem térdeltünk le.

A chip-hiány okoz némi fennakadást...