
Légiközlekedés ✈️ Repülés ✈️ PlaneSpotting | 2021.02.18 Kecskemét közelében | Facebook
2021.02.18 Kecskemét közelében. 604, 605 Hungarian Air Force Airbus A319.
Legyen meg itt is (legalább a link):
Vettek föl civileket, de egy jelentős részük már nincs ott és magyar oktató még nem sok van. A külföldi oktatók kellenek a teljesen tapasztalatlan elsőtisztek/másodpilóták oktatásához is, ami nem kevés idő. Főleg, ha gyakorlatilag folyamatosan képezni kell az embereket.Még mindig van két cseh pilóta, azaz még mindig nincs elég kapitány a típusra? Pedig vettek fel nagy tapasztalattal rendelkező civil pilótákat is.
Vagy az újak betanítását végzik az csehek?
Hova tűntek a civilek?Vettek föl civileket, de egy jelentős részük már nincs ott és magyar oktató még nem sok van. A külföldi oktatók kellenek a teljesen tapasztalatlan elsőtisztek/másodpilóták oktatásához is, ami nem kevés idő. Főleg, ha gyakorlatilag folyamatosan képezni kell az embereket.
Felteszem azt gondolták, hogy a szaktudásukért cserébe elég öregek már bohócnak, aztán kiderült, hogy a Honvédség szerint meg nem.Hova tűntek a civilek?
Van aki csak szimplán beteg és korházban van.Hova tűntek a civilek?
Én is hallottam tegnapVan aki csak szimplán beteg és korházban van.
Szorítsunk neki...
Az Ohiói Nemzeti Gárdával közös minősítő gyakorlat felkészítésének ötödik fázisát is teljesítették az önkéntes tartalékos katonák Táborfalván.
"A zárógyakorlat május 13-14. között lesz megtartva, a közös gyakorlat pedig június 1-29-ig zajlik majd az Amerikai Egyesült Államokban, a Louisiana állambeli Fort Polk bázison."
A felkészítéseken nyújtott teljesítménye alapján 147 fő bizonyult alkalmasnak arra, hogy június elsején útnak induljon a gyakorlat helyszínére."
Ennyi embert hogy fognak kivinni? Pápai C-17? Vagy A319-cel Izlandon keresztül, több leszállással? Valamilyen amerikai géppel? Bérelnek valamit?
Erre van az A319!
Ami 126 fő szállítására is alkalmas... azaz két gép több napos elfoglaltsága lenne az út oda-vissza, olyan pilótákkal, akiknek nincs óceán feletti- és az USA feletti repülésben jártasságuk.
És? Valamikor el kell kezdeni.
A honvédség nem kereskedelni légitársaság, úgyhogy nem u.azok az FAA szabályok vonatkoznak rá mint a civil légitársaságokra.
Az A319 mint tipus ETOPS szempontjából megfelelő ahhoz hogy átrepüljön EU.ból az USA ba.
A pilóták tekintetében honvédség és a katonai légügyi hatóság dolga eldönteni hogy a pilótáknak milyen óceán felletti repülési tréning programon kell részt venniük ahhoz hogy meglegyen a jogosításuk az óceán feletti repüléshez.
Video hogy hogy megy ez az Air Canada nál
Kb. 1 éve egyanez volt a téma, csak azzal kapcsolatban hogy miért nem a honvédségi A319-esek mentek megmenteni a lezárások miatt Amerikában maradt túristákat, hanem a Wizzair...
Megint gépbérlés lett a vége... (és ezek szerint most nem ért rá a Wizzair)
Június elsején útnak indult az a tartalékos század, amely a Magyar Honvédséget, valamint Magyarországot képviselve vesz részt az Ohiói Nemzeti Gárda gyakorlatán az Amerikai Egyesült Államokban.
![]()
A 605-ös gyakorolt Pápán, majd Siófokon.Kb 10 perce Siofok-Kiliti repter felett alacsony athuzasban. Oldalszamot vezetes kozben nem tudtam lefigyelni.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..