Légiközlekedés ✈️ Repülés ✈️ PlaneSpotting | 2021.02.18 Kecskemét közelében | Facebook
2021.02.18 Kecskemét közelében. 604, 605 Hungarian Air Force Airbus A319.
Legyen meg itt is (legalább a link):
Vettek föl civileket, de egy jelentős részük már nincs ott és magyar oktató még nem sok van. A külföldi oktatók kellenek a teljesen tapasztalatlan elsőtisztek/másodpilóták oktatásához is, ami nem kevés idő. Főleg, ha gyakorlatilag folyamatosan képezni kell az embereket.Még mindig van két cseh pilóta, azaz még mindig nincs elég kapitány a típusra? Pedig vettek fel nagy tapasztalattal rendelkező civil pilótákat is.
Vagy az újak betanítását végzik az csehek?
Hova tűntek a civilek?Vettek föl civileket, de egy jelentős részük már nincs ott és magyar oktató még nem sok van. A külföldi oktatók kellenek a teljesen tapasztalatlan elsőtisztek/másodpilóták oktatásához is, ami nem kevés idő. Főleg, ha gyakorlatilag folyamatosan képezni kell az embereket.
Felteszem azt gondolták, hogy a szaktudásukért cserébe elég öregek már bohócnak, aztán kiderült, hogy a Honvédség szerint meg nem.Hova tűntek a civilek?
Van aki csak szimplán beteg és korházban van.Hova tűntek a civilek?

Én is hallottam tegnapVan aki csak szimplán beteg és korházban van.
Szorítsunk neki...
. Szorítok érte!Az Ohiói Nemzeti Gárdával közös minősítő gyakorlat felkészítésének ötödik fázisát is teljesítették az önkéntes tartalékos katonák Táborfalván.
"A zárógyakorlat május 13-14. között lesz megtartva, a közös gyakorlat pedig június 1-29-ig zajlik majd az Amerikai Egyesült Államokban, a Louisiana állambeli Fort Polk bázison."
A felkészítéseken nyújtott teljesítménye alapján 147 fő bizonyult alkalmasnak arra, hogy június elsején útnak induljon a gyakorlat helyszínére."
Ennyi embert hogy fognak kivinni? Pápai C-17? Vagy A319-cel Izlandon keresztül, több leszállással? Valamilyen amerikai géppel? Bérelnek valamit?
Erre van az A319!
Ami 126 fő szállítására is alkalmas... azaz két gép több napos elfoglaltsága lenne az út oda-vissza, olyan pilótákkal, akiknek nincs óceán feletti- és az USA feletti repülésben jártasságuk.
És? Valamikor el kell kezdeni.
A honvédség nem kereskedelni légitársaság, úgyhogy nem u.azok az FAA szabályok vonatkoznak rá mint a civil légitársaságokra.
Az A319 mint tipus ETOPS szempontjából megfelelő ahhoz hogy átrepüljön EU.ból az USA ba.
A pilóták tekintetében honvédség és a katonai légügyi hatóság dolga eldönteni hogy a pilótáknak milyen óceán felletti repülési tréning programon kell részt venniük ahhoz hogy meglegyen a jogosításuk az óceán feletti repüléshez.
Video hogy hogy megy ez az Air Canada nál
Kb. 1 éve egyanez volt a téma, csak azzal kapcsolatban hogy miért nem a honvédségi A319-esek mentek megmenteni a lezárások miatt Amerikában maradt túristákat, hanem a Wizzair...
Megint gépbérlés lett a vége... (és ezek szerint most nem ért rá a Wizzair)
Június elsején útnak indult az a tartalékos század, amely a Magyar Honvédséget, valamint Magyarországot képviselve vesz részt az Ohiói Nemzeti Gárda gyakorlatán az Amerikai Egyesült Államokban.
![]()
A 605-ös gyakorolt Pápán, majd Siófokon.Kb 10 perce Siofok-Kiliti repter felett alacsony athuzasban. Oldalszamot vezetes kozben nem tudtam lefigyelni.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..