A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Látni kéne a célgépet amire megy a képzés (Griff-E vagy F-35 vagy bármi), mert ahhoz aszerint kell felépíteni a lépcsőket. Az meg hétpecsétes titok.
Szerinted @blogen miért tolja most ennyire ezt a semmi alappal rendelkező Tucano beszerzést? :rolleyes:
Háát mert ha csak 3 lépcsős kiképzés lesz, akkor a beszerzendő kiképző gép típusa utal a Gripen utódtípusra.
Ő meg ugye bele van szerelmesedve az F-35-be. :D
 
Szerinted @blogen miért tolja most ennyire ezt a semmi alappal rendelkező Tucano beszerzést? :rolleyes:
Háát mert ha csak 3 lépcsős kiképzés lesz, akkor a beszerzendő kiképző gép típusa utal a Gripen utódtípusra.
Ő meg ugye bele van szerelmesedve az F-35-be. :D
A Tucano bármilyen képzéshez nélkülözhetetlen, a hosszútávú Gripenhez is kell! Az NFTC drága kudarcának is egyik eleme volt a saját turboprop hiánya!

Az más téma, hogy most úgy kell felépíteni a pilótaképzést, hogy az a jövőbeni ötödik generációs típushoz is illeszkedjen majd. De ez majd a jettrainert determinálja: nemAlbatrosz.
 
A Tucano bármilyen képzéshez nélkülözhetetlen, a hosszútávú Gripenhez is kell! Az NFTC drága kudarcának is egyik eleme volt a saját turboprop hiánya!

Az más téma, hogy most úgy kell felépíteni a pilótaképzést, hogy az a jövőbeni ötödik generációs típushoz is illeszkedjen majd. De ez majd a jettrainert determinálja: nemAlbatrosz.
Ööö. Évek óta a Harvard II-n oktatnak a II/A és a II/B szinten. Az meg turboprop. :oops:
 
  • Tetszik
Reactions: Pocok75
Nebasz! Nem ismered meg a sorkatonaság egyik legjobb felszerelési tárgyát? :eek: :D
Vaciláltam, hogy ez legyen, vagy a kanálgép. :cool:
Szerencsére nekem ehhez volt szerencsém. (hallottam, hogy volt ennél sokkal rosszabb is!)
Egyertelmuen a kanalgep, plane, amikor ujat kaptunk... azt olyan tempoban loptak haza, hogy a raktaros mar csak rohogott, amikor ket-haromhavonta kiosztott egy komplett szazadnyit. :D
Az enyem meg vagy 15 evig szolgalt a telken Balcsin utana, szerintem meg mindig ott lehet valahol a hazban, egy szinten zsiruj kulaccsal egyutt. A bakancsom is viszonylag kulturalt volt (abbol nem vittem azert) es ha jol emlekszem, leszereles elott nem sokkal vettem egy szinten uj, sosem hasznalt oszi alcaruhat is valakitol (nem kerdeztem, honnan szerezte, ugye), amit vegul sosem hasznaltam vadaszni, ahogy elterveztem. :cool:
 
  • Tetszik
Reactions: Venom85
Feljebb már egyszer leírtam. Évente egyszer legalább előkerül az NFTC kapcsán. És igen, azért kudarc, mert nincs turbopropunk! Anélkül nem tudunk szelektálni!
Szerintem nem feltétlenül turboprop kell. Olyan gép kell, ami alkalmas műrepülésre. Ez lehet sima benzinmotoros is. Biztosan láttad már élőben hogy mit tudnak ezek. Jóval olcsóbbak mint a turboprop gépek.
 
Szerintem nem feltétlenül turboprop kell. Olyan gép kell, ami alkalmas műrepülésre. Ez lehet sima benzinmotoros is. Biztosan láttad már élőben hogy mit tudnak ezek. Jóval olcsóbbak mint a turboprop gépek.
A vadászpilóta képzés nem így működik.
 
Szerintem nem feltétlenül turboprop kell. Olyan gép kell, ami alkalmas műrepülésre. Ez lehet sima benzinmotoros is. Biztosan láttad már élőben hogy mit tudnak ezek. Jóval olcsóbbak mint a turboprop gépek.
A vadászpilóta képzés nem így működik.
Szerintem arra, hogy kiderüljön hogy valaki alkalmas vadászpilótának, jó egy ilyen gép. Természetesen nem gondolom, hogy önmagában elég.

A pilóták képzését magyarországon kellene kezdeni. Az elméleti alapokat itthon is meg tudják tanulni. Utána egy olcsó motoros gépen mindenki megtanul repülni. Az arra alkamasakat küldjük ki külföldre vadászpilóta képzésre, a többieket pedig kiképezzük helikopterre vagy szállító gépre.