Van ahol igen van ahol nem vagy csak minimálisan.Országszerte építkeznek a laktanyákban. A személyi felszerelést meg a frász tudja, hogy mikor pótolják, cserélik.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Van ahol igen van ahol nem vagy csak minimálisan.Országszerte építkeznek a laktanyákban. A személyi felszerelést meg a frász tudja, hogy mikor pótolják, cserélik.
Hát a feljebb írtam mekkora tétel.Az egy filléres összeg, szervezési kérdés, amire az alkalmatlan minisztérium nem képes. Benkő alatt is ugyanolyan alkalmatlan, mint az elődei alatt. Ez van, valamiért nem prioritás Benkőnek sem a személyi állomány, de a személyi felszerelés nem tétel. A tény, hogy nincs azt mutatja, hogy a katona nem számít a minisztériumnak, a Zrínyi-programot katonák nélkül képzelik el úgy tűnik.
Pilótaképzés frontos teljes a káosz...Próbáltam keresni valami brazil forrást, de a brazil híroldalak is az olasz blogra hivatkoznak. A KC-390-nél legalább volt egy brazil miniszteri beszéd, amiből kiindult az egész hír.
Furcsa, hogy az olasz blog nem említi meg hogy Kanada után elképzelhető hogy Olaszországban fogják képezni a magyar pilótákat.
Ha jól látom, az olaszoknál épp a turboprop kategória (pl. Super Tucano) van kihagyva a pilótaképzésből, mint lépcsőfok.
Ha az M345/M346 előtt szükséges a turboprop képzés és ez egy hosszútávú képzési együttműködés lesz az olaszokkal, akkor akár még az is elképzelhető hogy a jövőben magyar turboprop gépről mennének a magyar (és külföldi) vadászpilóta jelöltek olasz továbbképzésre és onnan harci típusátképzésre.
Z242 -> Super Tucano -> M345 -> M346 -> F-35
Z242 -> Super Tucano -> M345 -> Gripen
Z242 -> Super Tucano -> L39NG -> Gripen
Z242 -> L39NG -> Gripen
Ezek a változatok nem tűnnek túl valószínűnek:
Z242 -> L39NG -> F-35
Z242 -> Super Tucano -> L39NG -> F-35
De az olasz képzéssel is az lenne a probléma, ami a kanadaival, hogy rugalmatlan. A hazatérő pilótákat addig is reptetni kell valahol valamin, amíg harci típus átképzésre el tudják őket küldeni.
Ha jól látom, Európában még senki sem rendszeresítette a típust. A legközelebbi rendszeresítő Nigéria, Libanon, Türkmenisztán. Azaz nincs a közelben karbantartó bázis, kell egy Magyarországra is. Egyébként is minden katonai beszerzésnél elvárt a gazdasági ellentételezés. (Türkmenisztánnal és Nigériával mostanában jóban vagyunk, indulhatnak az összeesküvés-elméletek...)
A 2020 október-novemberi marketing körúton Portugáliában, Montenegróban és Horvátországban tartottak bemutatót a típussal. A litvánok is ott voltak a horvát bemutatón. A Wikipedia a svédeket és az ukránokat említi még lehetséges vevőként.
Az elképzelt olasz pilótaképzési együttműködésnek azért ellentmond hogy az NFTE programhoz csatlakoztunk, amiben az olaszok nincsenek benne.
Nem igazán látom a magyar Super Tucano helyét ebben az együttműködésben, főleg ha a horvátok is megrendelik a gépet. A görögök és a portugálok saját pilótaképzést akarnak indítani, a spanyoloknál is van már PC-21 rendszeresítve. Így persze a kérdés már az, hogy az NFTE-ben ki és hogyan fog együttműködni.
Amikor a horvátokhoz kiküldték a magyar pilótákat Kanada előtt, az azért volt mert akkor probléma volt a Zlinek üzemeltetésével vagy rájöttek hogy szükséges az a lépcsőfok is?
A HM-nak nincs képzési osztálya, viszont a MHP-nak van Kiképzési Csoportfőnöksége. Ez arra mutat, hogy fingod sincs a dologról. Miből gondolod, hogy az elsődleges szempont a költség? Jelenleg arról szól a mese, hogy a honi hajózó képzést kívánjuk megvalósítani, mivel az NFTC hamarosan bezár.Pilótaképzés frontos teljes a káosz...
Nem csak Mo.on hanem ahogy elnézem majdnem mindenhol a világon.
Van ahol csak annyi a probléma hogy nincs jelentkező és lasszóval vadásszák az alkalmas jelölteket.
A legtöbb helyen ez kiegészül azzal hogy
Magyar viszonyokra lefordítva mindezt:
- a döntéshozók sokallják a képzés költségeit és próbálják valamilyen módon lefaragni azt. Az egyik módszer hogy próbálják összevonni az egyes képzési szinteket, amit lehet azt földi szimulátorokban oktatnak, minimalizálják a tényleges repült órákat ami a leg drágább része a képzésnek. A másik módszer hogy a légierők kiszerződik az egész képzést magán vállalkozásokhoz ( lsd.: CAE ) ami így továbbra is drága marad, de legalább jól tervezhetően drága.
- a kiképző gépek gyártása viszonylag egyszerű. Nem kell hozzá különleges technológia és hatalmas üzemek ezért minden állam igyekszik legalább ezt a kapacitást fenntartani. Ez meg is látszik a piaci kínálatban. Legalább egy tucat különböző légcsavaros és jet kiképző gép van már most is a piacon, jó néhány típus pedig fejlesztési stádiumban.
Én azt hiszem azok az országok csinálják a leg jobban akik, megelégelve a fenti helyzetet, úgy döntöttek hogy az egész képzést kiszervezték egy magán vállalkozáshoz (lsd.: CAE ). Jelentős költségmegtakarítást ugyan nem értek el, de legalább az egész folyamat tervezhetővé vált. Leadják a képző cégnek az igényt hogy évente mennyi és milyen képzettségű pilótára (jet, teherszállító, helikopter, drón) van szükség, a többi meg (milyen géppel?, hány lépcsőben?, stb...) a magán cég dolga.
- a káosz a HM képzési osztályán permanens állapot (és ez sajnos fiatal emberek repülő kerierjét teszi tönkre...)
- a döntéshozók sokallják a képzési költségeket, és próbálják valamilyen módon csökkenteni azt
- az AV megvételével nálunk is megjelent a preszzió hogy az NG kerüljön be a magyar képzési rendszerbe, meg természetesen az hogy állami segítséggel nyomják a külföldi piacokon is.
Szerintem Mo. számára is ez volna a leg hatékonyabb megoldás --> kiszerződni az egészet valamelyik magán pilótaképző cégnek.
Akkor már a BRONCO stílszerűbb...!T-72 alvázon.
Tudják ők hogy kéne még több katona csak próbálják minnél olcsóbban megúszni...!Az egy filléres összeg, szervezési kérdés, amire az alkalmatlan minisztérium nem képes. Benkő alatt is ugyanolyan alkalmatlan, mint az elődei alatt. Ez van, valamiért nem prioritás Benkőnek sem a személyi állomány, de a személyi felszerelés nem tétel. A tény, hogy nincs azt mutatja, hogy a katona nem számít a minisztériumnak, a Zrínyi-programot katonák nélkül képzelik el úgy tűnik.
Szár itt A net,telóról meg nyűgös,Életképtelen, ha megnézed a környező országok légvédelmi képességeit. Biztos halál a pilótáknak, már a harci heliknél is nagyon rezeg a léc, behatárolt merre mozoghatnak (nekik a repülési profil ad még alkalmazhatóságot).
A mi környékünk elérte azt a szintet légvédelem terén, hogy vagy emberes stalth gép, vagy drón (minimum LO) kell a légi hadműveletekhez, annyira magas a színvonal. COIN gépes bohóckodás letarolt országok ellen a győztes szemszögéből pénzkímélés céljából értelmezhető - de arra megint ott a drón, ami sokkal hatékonyabb.
Én mondtam már @pöcshuszár is hogy ha csak mutatóban is lesz idehaza pár db akkor a párizsi Notre Dame homlokzatára fogom neki felfesteni az avatarjaval együtt!Akkor már a BRONCO stílszerűbb...!
Szár itt A net,telóról meg nyűgös,
Coinra írtam,,de a géppel kapcsolatban is tévedsz.majd ha lesz rendes net kifejtem
Ez a hibrid háború az új bullshit word arra, hogy miért kell vicc kategóriájú eszközt fegyverként kezelni?Erre azért nem vennék mérget.Hibridháború manifesztálódhat terror/gerilla hadviselésben is,és nem lehet kizárni a turbulens határvidék kialakulását sem.
Mondjuk úgy,hogy csekély a valószinüsége-de sokkal nagyobb,mint egy NATO-Oo háborúra.
Az a baj ezzel, hogy összevásárlunk mindenféle -modern háborúban egyébként használhatatlan- oktatógépecskét (mintha a mienk volna Európa N'1 légiereje), aztán a végén a vadászgépekre nem futja majd, és a mostani Gripenjeinket kell majd toldozni-foltozni, meg hegesztgetni.A Blikk is lehozta! Vótmá?Újabb brazil harci gépeket vehet Magyarország - A-29 Super Tucano
Brazil gyártású könnyű támadó vadászrepülőgépek vásárlását fontolgatja Magyarország egy külföldi szakportál értesülései szerint. A gépek darabja minimum 3 milliárd forint.www.blikk.hu
Naa, drágáim, akkor valami igazán drámai avatart kell választanom!Én mondtam már @pöcshuszár is hogy ha csak mutatóban is lesz idehaza pár db akkor a párizsi Notre Dame homlokzatára fogom neki felfesteni az avatarjaval együtt!
Nem is értettem ezt a kínai strandpapucs témátNaa, drágáim, akkor valami igazán drámai avatart kell választanom!
Na,ez 1 bittes hülyeség volt,majd jövő hétvégén. KifejtemAkkor ülj bele te és pusztulj bele a légvédelmi tűzbe, ami ellen esélyed sincs abban a szarban.
Más pilótának meg hadd adjunk már esélyt túlélni - ahogy a tankszemélyzeteknek is hogy ne egy felújított T-72be égjenek ropogósra.
Komolyan kezd kiakasztó lenni ez az egyre jobban elharapódzó ex-komcsi hozzáállás, hogy szir-szar gépekbe ültessük a katonákat aztán sok lúd disznót győz alapon zavarjuk ki őket a pusztába (persze az első lúd nem ő lenne). Auztán majd ha elég megdöglik esélytelenül a harctéren a hazájáért majd mekkora győzelem lesz.
Helyettetek szégyellem magam.
Ne fejtsd inkább... Alap önvédelme van a gépnek márha ráteszed. Komolyabb légvédelem ellen kevés mint a harmat, max az alacsony repülési képességeire tud támaszkodni.Na,ez 1 bittes hülyeség volt,majd jövő hétvégén. Kifejtem
Pedig azt lenne az igazi felfreskózni.Nem is értettem ezt a kínai strandpapucs témát
Nebasz! Nem ismered meg a sorkatonaság egyik legjobb felszerelési tárgyát?Nem is értettem ezt a kínai strandpapucs témát
Pont, hogy a turboprop kiképzőgépre van szükségünk és nem pimpelt Albatroszokra!Az a baj ezzel, hogy összevásárlunk mindenféle -modern háborúban egyébként használhatatlan- oktatógépecskét (mintha a mienk volna Európa N'1 légiereje), aztán a végén a vadászgépekre nem futja majd, és a mostani Gripenjeinket kell majd toldozni-foltozni, meg hegesztgetni.
Ez a duzzogó kislány kevlársisakban sem rossz! De tudod mit ha lesz Broco es valami rakétatüzérség en felfestem nektek, ha nem a Notre Dame-ra de a Mátyás templomra tuti!Pedig azt lenne az igazi felfreskózni.