A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Az a baj ezzel, hogy összevásárlunk mindenféle -modern háborúban egyébként használhatatlan- oktatógépecskét (mintha a mienk volna Európa N'1 légiereje), aztán a végén a vadászgépekre nem futja majd, és a mostani Gripenjeinket kell majd toldozni-foltozni, meg hegesztgetni.
Pont, hogy a turboprop kiképzőgépre van szükségünk és nem pimpelt Albatroszokra!
 
Nebasz! Nem ismered meg a sorkatonaság egyik legjobb felszerelési tárgyát? :eek: :D
Vaciláltam, hogy ez legyen, vagy a kanálgép. :cool:
Szerencsére nekem ehhez volt szerencsém. (hallottam, hogy volt ennél sokkal rosszabb is!)
Hát nekem ugyan ilyen papucs van de azt a Dechatlonban vettem! A kanálgép a hadtápos akarna lenni?
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
Remélem semmi sem lesz ebből a Tucano vásárlásból (amúgy a gép tetszik) mert mi migráns riogatáson kívűl másra nem nem nagyon tudnánk használni és az esetleges megvásárlásukra szánt pénzre sokkal nagyobb szükség lenne a honvédelem fejlesztés más területein.
Fogd már fel, nem tudunk pilótát képezni nélküle! Vagyis hát tudunk, csak szarul, rengeteg pénzt elpazarolva! Pilótát pedig képeznünk kell, mert különben nem lesz!

Nekünk egy olyan nemzetközi iskola kell, ahova ki tudjuk küldeni az alkalmas növendékeket jet trainerre. Ahhoz viszont itthon turboprop kell! Az a legnagyobb pénzkidobás, amikor a nemzetközi iskola szelektál, mert az alkalmatlan hazaküldöttet is ki kell fizetni! A kanadaival is ez volt az egyik baj.

Itthon meg kellene még kétüléses Gripen. Legalább kettő, hogy minél több képzett növendék tudjon repülni!

6x Super Tucano + 2x Gripen
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 250805
Remélem semmi sem lesz ebből a Tucano vásárlásból (amúgy a gép tetszik) mert mi migráns riogatáson kívűl másra nem nem nagyon tudnánk használni és az esetleges megvásárlásukra szánt pénzre sokkal nagyobb szükség lenne a honvédelem fejlesztés más területein.
Maroth mondta pl a Lynxre, hogy amit befektetunk a gyartasba az csak nehany gep/jarmu ara, de a haszon oriasi... mert vevo helyett eladokent jelenunk meg a nemzetkozi piacon.
 
Fogd már fel, nem tudunk pilótát képezni nélküle! Vagyis hát tudunk, csak szarul, rengeteg pénzt elpazarolva! Pilótát pedig képeznünk kell, mert különben nem lesz!

Nekünk egy olyan nemzetközi iskola kell, ahova ki tudjuk küldeni az alkalmas növendékeket jet trainerre.

Pont, hogy a turboprop kiképzőgépre van szükségünk és nem pimpelt Albatroszokra!

Albatroszra tuti nincs szükség, de hogy mire, arról nem igazán lehet nyilatkozni, mert nem tudjuk a HM milyen konstrukcióban tervezi a képzést (értsd mekkora része külföld/partnerség).
Látni kéne a célgépet amire megy a képzés (Griff-E vagy F-35 vagy bármi), mert ahhoz aszerint kell felépíteni a lépcsőket. Az meg hétpecsétes titok.

Viszont bármiféle "könnyű" harci eszköz instant felejtős (annak a feladata ma a drónoké). Harci gép az pont mint a A7+ - vagy a csúcs, vagy semmi. Az meg drága sport. Nem is lesz prioritás szerintem egy darabig.
 
Fogd már fel, nem tudunk pilótát képezni nélküle! Vagyis hát tudunk, csak szarul, rengeteg pénzt elpazarolva! Pilótát pedig képeznünk kell, mert különben nem lesz!

Nekünk egy olyan nemzetközi iskola kell, ahova ki tudjuk küldeni az alkalmas növendékeket jet trainerre. Ahhoz viszont itthon turboprop kell! Az a legnagyobb pénzkidobás, amikor a nemzetközi iskola szelektál, mert az alkalmatlan hazaküldöttet is ki kell fizetni! A kanadaival is ez volt az egyik baj.

Itthon meg kellene még kétüléses Gripen. Legalább kettő, hogy minél több képzett növendék tudjon repülni!
Ez így oké, de akkor vagy vagy az is-is nél nagyobb pénzpazarlás a világon nem lenne.
 
Fogd már fel, nem tudunk pilótát képezni nélküle! Vagyis hát tudunk, csak szarul, rengeteg pénzt elpazarolva! Pilótát pedig képeznünk kell, mert különben nem lesz!

Nekünk egy olyan nemzetközi iskola kell, ahova ki tudjuk küldeni az alkalmas növendékeket jet trainerre.

Nem hiszek abban, hogy nekünk saját magunknak kell megteremtenunk ennek a tárgyi és infrastruktúrális feltételeit.
 
Ez így oké, de akkor vagy vagy az is-is nél nagyobb pénzpazarlás a világon nem lenne.
Nem kell vagy-vagy. A honvédelmi klubok fiatalok tömegét bevonják. Vitorlázó +motoros képzés Magnus-on vagy más UL-n. A tehetségesek mennek Szolnokra (Szentkirályszabadja jobb lenne, változatosabb a táj), ahol kezdenek Zlinen, majd jön a nagy szelekció Turbopropon éy csak a legjobbak mennek ki a nemzetközi pilótaképzőbe.

Az ott végzettek pedig hazajönnek és már ülnek is kétüléses Gripenbe, amiknek a számát minimum négyre kellene növelni!
 
Nem kell vagy-vagy. A honvédelmi klubok fiatalok tömegét bevonják. Vitorlázó +motoros képzés Magnus-on vagy más UL-n. A tehetségesek mennek Szolnokra (Szentkirályszabadja jobb lenne, változatosabb a táj), ahol kezdenek Zlinen, majd jön a nagy szelekció Turbopropon éy csak a legjobbak mennek ki a nemzetközi pilótaképzőbe.

Az ott végzettek pedig hazajönnek és már ülnek is kétüléses Gripenbe, amiknek a számát minimum négyre kellene növelni!
Mármint én az ellen vagyok, hogy vegyünk egy turbopropot és egy subsonic jet trainert is. Az lenne a világ legnagyobb pénzkidobása.
 
Mármint én az ellen vagyok, hogy vegyünk egy turbopropot és egy subsonic jet trainert is. Az lenne a világ legnagyobb pénzkidobása.
Én is nemzetköziben szeretném a jet trainert megoldani. Csak a legrosszabb forgatókönyv a néhány magyar Master a lengyel századhoz csapva.