Én nem hiszem, hogy vezérsík nélküli lesz az NGAD, mert az USAF ennél azért konzervatívabb.
Itt is egyértelműen az YF-23-as pillangó-balansz vezérsíkos megoldását látom valószínűnek, mégpedig egy nagy emelőtest-trapézszárny kombinációval.
Ennek volna a legkedvezőbb felhajtóerő/tömeg, légellenállás/tömeg és légellenállás/felhajtóerő aránya.
Ugyanakkor, irányíthatóság szempontjából nagy állásszögeken a szimpla csupaszárny kialakítás nem célszerű.
Márpedig valamekkora manőverezőképesség mindenképpen kelleni fog a gépnek, erről semmiképp sem fog az USAF lemondani.
Manőverező légiharc nélkül is.
Itt is egyértelműen az YF-23-as pillangó-balansz vezérsíkos megoldását látom valószínűnek, mégpedig egy nagy emelőtest-trapézszárny kombinációval.
Ennek volna a legkedvezőbb felhajtóerő/tömeg, légellenállás/tömeg és légellenállás/felhajtóerő aránya.
Ugyanakkor, irányíthatóság szempontjából nagy állásszögeken a szimpla csupaszárny kialakítás nem célszerű.
Márpedig valamekkora manőverezőképesség mindenképpen kelleni fog a gépnek, erről semmiképp sem fog az USAF lemondani.
Manőverező légiharc nélkül is.