F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

K

kamm

Guest
Hát én azért meghallgatnék egy izraeli pilótát, hogy mi a véleménye a "sz@r" gépéről, amivel nap nap után hajtanak végre bevetéseket, majdnem éles körülmények között!

Ennek mi koze ahhoz teljes kudarchoz, amit a project mind anyagi, mind logisztikai-management szempontbol jelent?

(A zsidokat meg aztan kulonosen szep lenne felhozni: dollarmilliardokat kapnak evente ajandekba evtizedek ota, amit konkretan cashben (!) tolunk, de az F-35-be meg Tier3 szinten sem sikerult beszallniuk a fejlesztesbe, jo szokasukhoz hiven megspuroltak ezt ktget es a fejlesztest inkabb a mi adonkbol hagytak, hogy fizessuk, majd belejmoltak magukat "security cooperation" cimmel - szokasos total korrupt Izrael-lobbi a Congressben...)
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 817
2 614
113
Ennek mi koze ahhoz teljes kudarchoz, amit a project mind anyagi, mind logisztikai-management szempontbol jelent?

(A zsidokat meg aztan kulonosen szep lenne felhozni: dollarmilliardokat kapnak evente ajandekba evtizedek ota, amit konkretan cashben (!) tolunk, de az F-35-be meg Tier3 szinten sem sikerult beszallniuk a fejlesztesbe, jo szokasukhoz hiven megspuroltak ezt ktget es a fejlesztest inkabb a mi adonkbol hagytak, hogy fizessuk, majd belejmoltak magukat "security cooperation" cimmel - szokasos total korrupt Izrael-lobbi a Congressben...)
Szerintem qurvára nem érdekli a pilótát, hogy egyes politikusok és aktakukac tábornokok szerint, akiket busásan fizet a konkurencia, mennyire döglött projekt, ha beszállva a gépbe kb csillagromboló vs T-10 különbség van az ellenséggel szenben?? Nem hinném, hogy az izreali légierő parancsnokai nyugott szívvel küldenék fel a pilótákat naponta a levegőbe, ha olyan szar lenne a gép! Itt most nem arról van szó, hogy mennyiért és hogyan jutnak a géphez, hanem arról, hogy egy olyan légierő, ami komoly háborús tapasztalattal bír, alig várta, hogy megkaphassa a gépet, mert ők tudják, hogy milyen szinten jobb, mint bármi más ami van nekik! Pedig ha valahol moder felfogású a légierő akkor a zsidóké az! Szvsz!
 
K

kamm

Guest
Szerintem qurvára nem érdekli a pilótát, hogy egyes politikusok és aktakukac tábornokok szerint, akiket busásan fizet a konkurencia, mennyire döglött projekt, ha beszállva a gépbe kb csillagromboló vs T-10 különbség van az ellenséggel szenben?? Nem hinném, hogy az izreali légierő parancsnokai nyugott szívvel küldenék fel a pilótákat naponta a levegőbe, ha olyan szar lenne a gép!

Meg1x: ez most hogy jon ide? A pilota szereti vagy nem, ez tenyleg senkit nem erdekel a politika-gazdasag szintjen.

Itt most nem arról van szó, hogy mennyiért és hogyan jutnak a géphez,
De bizony, pont arrol van szo. :)

hanem arról, hogy egy olyan légierő, ami komoly háborús tapasztalattal bír, alig várta, hogy megkaphassa a gépet, mert ők tudják, hogy milyen szinten jobb, mint bármi más ami van nekik! Pedig ha valahol moder felfogású a légierő akkor a zsidóké az! Szvsz!

Ennek semmi koze ehhez (a zsidok meg honnan tudnak, hogy "milyen szinten jobb, mint barmi mas", ha meg meg sem kaptak?)

A gep lehetne akar a vilag nyolcadik csoaja is (nem az), de a program a hadiipar tortenetenek valoszinuleg legdragabb kudarca lesz es keptelenseg epelmeju magyarazatot adni arra, miert is kellene a rettenetes penzugyi bukta utan meg egyszer ugyanennyit utana vagni, mondvan 'ne bukjuk az eddigit - bukjunk ketszar annyit?' A zsidok meg a tobbiek fizessek tovabb a Lockheedet, ha annyira szerelmesek bele, ne az en adomat ontsek ezekbe a parazita cegekbe.
 
  • Tetszik
Reactions: Nemerson

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 493
16 495
113
A gep kepessegeit meg sem tudjak allapitani, mert keptelenek tesztelni is, ezen mar tul vagyunk.

Hát ha a Red Flag nem jó képességmegállapításra, akkor nem tudom mi. Ott produkált akkori állapotába 20:1 kill ratiot a top szolgálatban álló gépek ellen.

Amúgy nyitott kapukat döngetsz, senki a világon nem áll az LM pártján - konkétan a Pentagon undorral kezeli a céget, pont ezért. Amit az LCS vagy lassan bármelyik programjuk során levágnak, az pont az amit írsz - a túlbúrjánzott piócapiramis csúcsa. Simán egy iPhonet akarnak mindenből csinálni - jó cucc, de utána annyit lehúzni a felhasználóról, amennyit csak lehet.
A haderő kimondottan gyűlöli már a céget, a Northrop a B-21 programmal pedig olyan hozzáállásbeli különbséget mutat, hogy az NGAD-ot érezhetően velük akarják megnyeretni. Műszaki késés van csupán, de a költségfeket és a vállalásokat tartják, láthatóan más a mentalitás, mint a két nagynál (Boeing és LM).

Viszont az F-35 képességeit tagadni simán hülyeség. Lehetne jobb is persze, de így is top bármihez képest. Csak a köré épített piócaipart kell szétverni/helyretenni - és én nem hiszem, hogy egykönnyen sikerül. Túl nagy a cég lobbiereje.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 348
51 741
113
Szerintem qurvára nem érdekli a pilótát, hogy egyes politikusok és aktakukac tábornokok szerint, akiket busásan fizet a konkurencia, mennyire döglött projekt, ha beszállva a gépbe kb csillagromboló vs T-10 különbség van az ellenséggel szenben?? Nem hinném, hogy az izreali légierő parancsnokai nyugott szívvel küldenék fel a pilótákat naponta a levegőbe, ha olyan szar lenne a gép! Itt most nem arról van szó, hogy mennyiért és hogyan jutnak a géphez, hanem arról, hogy egy olyan légierő, ami komoly háborús tapasztalattal bír, alig várta, hogy megkaphassa a gépet, mert ők tudják, hogy milyen szinten jobb, mint bármi más ami van nekik! Pedig ha valahol moder felfogású a légierő akkor a zsidóké az! Szvsz!
Egy éve kb. írtam ide, pont Izraellel példálózva, hogy figyeljük csak a jeleket, mert azok után, hogy MINDENT megkaptak elsőként, még a szoftver kódokhoz való hozzáférést, saját írásának lehetőségét is, majd berendeltek egy újabb adag F-15-öt... Annyira nincs az F-35 táján akkor minden aranyból, én ezt már akkor leírtam, hogy az egy érdekes esemény, s az idő majd eldönti a többit, de TALÁN jobb óvatosan kezelni ezt a marketing dumát, hogy olcsóbban repül, s megbízhatóbban mint egy 4 gen gép, mert azt senki sem vitatta már akkor sem, hogy biztosan nagyon korszerű, és HA működik akkor nagy a harcértéke.

Izraellel példálózni tehát, elég zsákutcás szerintem F-35 ügyben, mert azok után rendeltek be F-15-öt, hogy már használták az F-35-öt, egyedüliként élesben.
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 043
10 149
113
Egy éve kb. írtam ide, pont Izraellel példálózva, hogy figyeljük csak a jeleket, mert azok után, hogy MINDENT megkaptak elsőként, még a szoftver kódokhoz való hozzáférést, saját írásának lehetőségét is, majd berendeltek egy újabb adag F-15-öt... Annyira nincs az F-35 táján akkor minden aranyból, én ezt már akkor leírtam, hogy az egy érdekes esemény, s az idő majd eldönti a többit, de TALÁN jobb óvatosan kezelni ezt a marketing dumát, hogy olcsóbban repül, s megbízhatóbban mint egy 4 gen gép, mert azt senki sem vitatta már akkor sem, hogy biztosan nagyon korszerű, és HA működik akkor nagy a harcértéke.

Izraellel példálózni tehát, elég zsákutcás szerintem F-35 ügyben, mert azok után rendeltek be F-15-öt, hogy már használták az F-35-öt, egyedüliként élesben.

Javíts ki ha tévednék, de nem történt berendelés az IDF részéről újabb F-15-ösökre, tehát erre a pletykára nem érdemes várakat építeni.

KC-46, F-35I illetve "nehéz szállító helikopter" megrendelésekről van csak szó ( Forrás )
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 348
51 741
113
Javíts ki ha tévednék, de nem történt berendelés az IDF részéről újabb F-15-ösökre, tehát erre a pletykára nem érdemes várakat építeni.

KC-46, F-35I illetve "nehéz szállító helikopter" megrendelésekről van csak szó ( Forrás )
Akkori hír volt, hogy berendelnek F-15I-ket. Nem követtem le hogy történt e ténylegesen beszerzés, azt sem tudom hol áll jelenleg ez a dolog. Ahogy látom, azért azóta nem egyértelmű sem az ALIS, sem az egész F-35 történet.
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 043
10 149
113
Akkori hír volt, hogy berendelnek F-15I-ket. Nem követtem le hogy történt e ténylegesen beszerzés, azt sem tudom hol áll jelenleg ez a dolog.

Ezért írom, hogy megbízható forrásból származóan sehol sem olvastam olyat, hogy valóban megtörtént az F-15IA beszerzés (2018 óta téma amúgy), ellenben F-35I beszerzések történtek. Szóval ha az IDF-el példálózunk, akkor pont az a történet, hogy ők az F-35I mellett tették le a voksukat a jelek szerint.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 348
51 741
113
Ezért írom, hogy megbízható forrásból származóan sehol sem olvastam olyat, hogy valóban megtörtént az F-15IA beszerzés (2018 óta téma amúgy), ellenben F-35I beszerzések történtek. Szóval ha az IDF-el példálózunk, akkor pont az a történet, hogy ők az F-35I mellett tették le a voksukat a jelek szerint.
Akkor rendben, mondom után nem követtem ezt a történetet, csak akkor az megmaradt mikor bedobták, hogy bár ott volt a szuper olcsó, szuper olcsón repülhető next gen egy hajtóműves F-35, hogy bejelentették, hogy F-15I-ket vennének az első F-35I szállítások után. Ok, én elhiszem nektek, nem lesz F-15I, Izrael akkor jó példa az F-35 mellett. Kíváncsian várom azért ennek a dolognak a fejleményeit, hova fog kifutni, mert most hogy visszaolvastam pár kommentet, azt látom hogy még mindig nem egyértelmű hogy mekkora siker, egyáltalán siker lesz-e az F-35 program?
 
M

molnibalage

Guest
Hát ha a Red Flag nem jó képességmegállapításra, akkor nem tudom mi. Ott produkált akkori állapotába 20:1 kill ratiot a top szolgálatban álló gépek ellen.

Amúgy nyitott kapukat döngetsz, senki a világon nem áll az LM pártján - konkétan a Pentagon undorral kezeli a céget, pont ezért. Amit az LCS vagy lassan bármelyik programjuk során levágnak, az pont az amit írsz - a túlbúrjánzott piócapiramis csúcsa. Simán egy iPhonet akarnak mindenből csinálni - jó cucc, de utána annyit lehúzni a felhasználóról, amennyit csak lehet.
A haderő kimondottan gyűlöli már a céget, a Northrop a B-21 programmal pedig olyan hozzáállásbeli különbséget mutat, hogy az NGAD-ot érezhetően velük akarják megnyeretni. Műszaki késés van csupán, de a költségfeket és a vállalásokat tartják, láthatóan más a mentalitás, mint a két nagynál (Boeing és LM).

Viszont az F-35 képességeit tagadni simán hülyeség. Lehetne jobb is persze, de így is top bármihez képest. Csak a köré épített piócaipart kell szétverni/helyretenni - és én nem hiszem, hogy egykönnyen sikerül. Túl nagy a cég lobbiereje.
Az LCS azért olyan szer, mert a kedves megrendelő volt hülye. Mi a f*sznak kell egy 3-4 ezer tonnás hajónak 44-47 csomós végsebesség. Ez nem motorcsónak...

Ha valamit 30-cal nem ér utol, akkor majd egy heli megteszi. Ha arra sem reagál, akkor meg az AGM-114-et úgysem hagyja le a cél.
A Zumwalt LCS és n+1 program kapcsán fogalmazzunk úgy, hogy a Nagy a fasz.
Erre az általam feleslegesnek gondolt USMC mit csinált a long range fire supporthoz deckről a Zumwalt helyett?

Vagy kell közeli védelemre ágyú?

Gnóm megoldások? Lehet. Csak filléresek. A Navy meg csillió dollárért vesz fost. Nézzünk meg egy 4 ezer tonnás Gorskovot és fakadjunk sírva.

Ugyanez ment az F-102 "Ultimate Interceptor" program közben (akkor azért szerintem jogosan), majd az F-14-es esetében "20 millió$ gépenként!!!" is.
Eccerűen csak egy újszülöttnek minden új...
:D

Quora-n is ez magyaráztam. A ma csontig felszopott F-15/F-16 esetén a '80as évek elején Szántusi vagy Kongresszusi meghallgatás volt az F100 miatt, amikor a gépek bevethetősége a 30%-ot sem érte el úgy, hogy ebben azon gépek sanszosan benne sem voltak, amikbe nem jutott már hajtómű.


Vagy hogyan is volt a C-5-tel? Amik 15 év után kaphattak új szárnyat és az alappal békeidőben erősen korlátozva repültek?
Egyesek memóriája szimplán szelektív és kurva rövid.
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 043
10 149
113
Akkor rendben, mondom után nem követtem ezt a történetet, csak akkor az megmaradt mikor bedobták, hogy bár ott volt a szuper olcsó, szuper olcsón repülhető next gen egy hajtóműves F-35, hogy bejelentették, hogy F-15I-ket vennének az első F-35I szállítások után. Ok, én elhiszem nektek, nem lesz F-15I, Izrael akkor jó példa az F-35 mellett. Kíváncsian várom azért ennek a dolognak a fejleményeit, hova fog kifutni, mert most hogy visszaolvastam pár kommentet, azt látom hogy még mindig nem egyértelmű hogy mekkora siker, egyáltalán siker lesz-e az F-35 program?

Már megbocsáss, de per pillanat az egyetlen valóban hadrendben lévő lopakodó többfeladatú harci géptípus. Egy csomó olyan képessége van, amely más gépnek nincs meg, vagy csak majd valamikor meglesz (DAS, EOTS, stb.).

Hogy egy ilyen komplex projektnél vannak gyerekbetegségek? Yepp, akadnak, teljesen általános dolog. Ez volt/van szinte minden hasonló esetben, a múltban az F-14 esetén, amit HPASP említett, de lehet sorolni, EuroFighter, A400M, Barracuda-osztály és így tovább.

Sikeres? Miután hasonló képességű típus sincs sorozatgyártásban, miközben tucatnyi ország rendszeresíti, és már több százat legyártottak, és még ezres nagyságrendet fognak, ezért igen, sikeres. Ez a típus az, amihez nagyjából ma minden mást hozzá hasonlítanak. Innen kezdve nem kérdés...
 
M

molnibalage

Guest
Egy éve kb. írtam ide, pont Izraellel példálózva, hogy figyeljük csak a jeleket, mert azok után, hogy MINDENT megkaptak elsőként, még a szoftver kódokhoz való hozzáférést, saját írásának lehetőségét is, majd berendeltek egy újabb adag F-15-öt... Annyira nincs az F-35 táján akkor minden aranyból, én ezt már akkor leírtam, hogy az egy érdekes esemény, s az idő majd eldönti a többit, de TALÁN jobb óvatosan kezelni ezt a marketing dumát, hogy olcsóbban repül, s megbízhatóbban mint egy 4 gen gép, mert azt senki sem vitatta már akkor sem, hogy biztosan nagyon korszerű, és HA működik akkor nagy a harcértéke.

Izraellel példálózni tehát, elég zsákutcás szerintem F-35 ügyben, mert azok után rendeltek be F-15-öt, hogy már használták az F-35-öt, egyedüliként élesben.
Az ugye megvan, hogy az F-15E a GBU-28 platformjuk? Ha a politikusaik Irán ellen gondolkodnak, akkor csak azok tudják elvinni oda más gépek kísérete mellett azokat. Gépenként egyet.

Meg az is megvan, hogy lehet, hogy Washingtonból mondták, hogy mivel mi rendelünk, akkor ti is.
Az izraeli rendelés a jenki ipar nem is burkolt támogatása. Már, ha lenne ilyen.
Amúgy meg nem találok hivatalos izraeli bejelentést a dologról...
Van egy erős érzésem, hogy a hírekben még azt sem nézted meg, hogy az IAF = Indian Air Force...
És ez is csak felajánlás...
 
T

Törölt tag 2361

Guest
Egy éve kb. írtam ide, pont Izraellel példálózva, hogy figyeljük csak a jeleket, mert azok után, hogy MINDENT megkaptak elsőként, még a szoftver kódokhoz való hozzáférést, saját írásának lehetőségét is, majd berendeltek egy újabb adag F-15-öt... Annyira nincs az F-35 táján akkor minden aranyból, én ezt már akkor leírtam, hogy az egy érdekes esemény, s az idő majd eldönti a többit, de TALÁN jobb óvatosan kezelni ezt a marketing dumát, hogy olcsóbban repül, s megbízhatóbban mint egy 4 gen gép, mert azt senki sem vitatta már akkor sem, hogy biztosan nagyon korszerű, és HA működik akkor nagy a harcértéke.

Izraellel példálózni tehát, elég zsákutcás szerintem F-35 ügyben, mert azok után rendeltek be F-15-öt, hogy már használták az F-35-öt, egyedüliként élesben.
annyira szar nekik az f35 hogy nemreg rendeltek meg egy tucat gepet.


amugy mikor jonn a kovetkezo cikk hogy egy pedikuros, utcasopro, excel tablazatokat keszito amcsi/pentagoni/capitoliumi burokrata mit gondol a geprol? :D
 
T

Törölt tag 2361

Guest
amugy ..

soha nem ertettem ezt a dumat a f-15/f22/stb VS F35.
az f35 nem air dominance gep, nem arra van tervezve elsosorban hogy hajkuraza a ellenseges gepeket. ezt ugy latszik nagyon kevesen birjak felfogni.szerintem minden nagyobb hadsereg, ahol van egy kis esz, az vesz melle legalabb egy tucat f15 is (vagy majd idovel valami ujabbat is).
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 113
113
amugy ..

soha nem ertettem ezt a dumat a f-15/f22/stb VS F35.
az f35 nem air dominance gep, nem arra van tervezve elsosorban hogy hajkuraza a ellenseges gepeket. ezt ugy latszik nagyon kevesen birjak felfogni.szerintem minden nagyobb hadsereg, ahol van egy kis esz, az vesz melle legalabb egy tucat f15 is (vagy majd idovel valami ujabbat is).
Az, hogy mire van tervezve, és hogy mire használják, az már egészen más ügy.
Izrael szerinted mivel fog légifölényt kivívni?
 
  • Tetszik
Reactions: ladagrant and endre

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 817
67 112
113
Izraelben nem rendeltek F-15-öt, ahogy Indiában sem. Izraelben csak egy cikk, vagy médiamegjelenés volt arról, hogy az F-35I után is volna létjogosultsága a modernebb F-15X szériának, az F-15I Ra’am, F-16I Sufa és F-35I Adir mellé.
Mégpedig a régi és korosodó F-15-A/B/C/D Baz gépek helyett.
Ahogy a Ra’am a Phantomokat, mint nehéz hordozókat váltotta (az izraeliek használták a legtovább az M118HE 3000 fontos bombát. Ez a kaliber - 1350kg - ma már csak az AGM-86C robottepülőgépeknél található meg, illetve már ez is csak múltidő), úgy váltaná az F-15EX a Baz-t.

Viszont mostanra ez is lekerült a napirendről:

India pedig csak lamentál az F-15EX-ről, amit néha kever az esetleges Szu-35 rendeléssel, vagy Rafale bővítéssel.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 493
16 495
113
Az LCS azért olyan szer, mert a kedves megrendelő volt hülye. Mi a f*sznak kell egy 3-4 ezer tonnás hajónak 44-47 csomós végsebesség. Ez nem motorcsónak...

Ha valamit 30-cal nem ér utol, akkor majd egy heli megteszi. Ha arra sem reagál, akkor meg az AGM-114-et úgysem hagyja le a cél.
A Freedom class fő baja a rengeteg repedés végig a szerkezetben meg a transmission - többek között:



Meg a többi nyavaja, amit baromira nem orvosoltak - nem csoda mindkét LCS gyártót kiröhögték, mikor a fregatt tenderre benevezték ezek továbbfejlesztését és inkább megvették az európai FREM-et...
Persze egyetértek, maga a kiirás is faszág volt, de attól még ezek a problémák a gyártót terhelik, nem az elvárások hibája (ennyi pénzért kutya kötelessége lett volna hozni a paramétereket, ha az hülyeség is)


Már megbocsáss, de per pillanat az egyetlen valóban hadrendben lévő lopakodó többfeladatú harci géptípus. Egy csomó olyan képessége van, amely más gépnek nincs meg, vagy csak majd valamikor meglesz (DAS, EOTS, stb.).

Hogy egy ilyen komplex projektnél vannak gyerekbetegségek? Yepp, akadnak, teljesen általános dolog. Ez volt/van szinte minden hasonló esetben, a múltban az F-14 esetén, amit HPASP említett, de lehet sorolni, EuroFighter, A400M, Barracuda-osztály és így tovább.

Sikeres? Miután hasonló képességű típus sincs sorozatgyártásban, miközben tucatnyi ország rendszeresíti, és már több százat legyártottak, és még ezres nagyságrendet fognak, ezért igen, sikeres. Ez a típus az, amihez nagyjából ma minden mást hozzá hasonlítanak. Innen kezdve nem kérdés...

És a legszebb, hogy ha lesz belőle standardizált flotta, még a meglévő bajai ellenére is iszonyat jó megtakarítás hoz. Csak hogy egyet mondjak - közös műszaki és pilótaképzés, fegyverek integrálhatósága, közös alkatrészellástás, stb... amúgy pont utóbbi miatt szervezték túl az egészet, hogy több LM átfutással többet sápoljanak le az egészről. Ugyanis az eredeti JSF tender pont a logisztika egyszerűsítését is jelentette volna, azt meg a részvényesek annyira nem szerették volna, így azt szépen szervezték ilyenre.... (ez az egész program igazi fekélye - a nagy cégek részvényeseinek pénzéhsége. Megjegyzem ez az egész nyugati világot sújtja, filmipartól a környezetvédelemig).

Ez már régen nem képességekről szól (azok bár sokaknak nem tetszenek, nagyon is ott vannak a szeren és a többszörösen felülmúlták azt, amire a JSF ki lett írva), hanem corporate problem. Ami pedig világjelenség, hogy mondjak egy példát CDPR...
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 817
67 112
113
A haderő kimondottan gyűlöli már a céget, a Northrop a B-21 programmal pedig olyan hozzáállásbeli különbséget mutat, hogy az NGAD-ot érezhetően velük akarják megnyeretni.
Namost. Tegyük fel, hogy így van. Bár korábban én szkeptikus voltam a Northrop Grumman jelenlegi harcászati repülőgépfejlesztő képességeit illetően, de ezt most tegyük zárójelbe.
Mi van akkor, ha az NGAD-ot velük akarják megnyeretni, de a Boeing-et is helyzetbe akarják hozni?
Végül is a két cég (na jó, nem a Boeing, hanem a benne feloldódott egykori McDD) már többször is dolgozott együtt.
Mi van akkor, ha az NGAD-hoz egyszerűen előhozzák az YF-23-ast a harminc évvel ezelőtti ATF tenderről?
Mivel az XA100 és XA101 hajtóműveket az F-35 upgrade mellett az NGAD-nak is tartogatják, ha csak 1:1-ben a néhai YF-23-ast építik meg, ahhoz ezekből kettő feleslegesen sok lenne.
Igaz, hogy az YF-23-as egy jóformán üres tech demo volt, hatalmas mérete ellenére is csak szerény 14 tonnát nyomott a szerkezete, a két 15 tonnás tolóerejű YF120-assal extrém tolóerőfeleslege volt.
Ha a gépet rátesszük az YF-22 -> Raptor tömegnövekedés kurzusra, akkor már szóba jöhet a két XA100, vagy XA101 hajtómű 20 tonnás tolóereje is.
Főleg, hogy a Northrop-nál anno még ilyen tervek is voltak, mint az FB-23

11970-968a1c280af031cca78014265c9095e8.jpg


Ha komoly jövőbeli BVR-centrikus légifölényt akarnak, akkor bizony megint elő kell venni a jó öreg, szuperszonikus “méret a lényeg” hatvanas évekbeli nehézvadász koncepciókat és látásmódot.
Ha a Northropot helyzetbe akarják hozni az NGAD-nál, akkor nincs kizárva, hogy valami YF-23 szerű gép fog kigurulni a hangárból.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 493
16 495
113
Namost. Tegyük fel, hogy így van. Bár korábban én szkeptikus voltam a Northrop Grumman jelenlegi harcászati repülőgépfejlesztő képességeit illetően, de ezt most tegyük zárójelbe.
Mi van akkor, ha az NGAD-ot velük akarják megnyeretni, de a Boeing-et is helyzetbe akarják hozni?
Végül is a két cég (na jó, nem a Boeing, hanem a benne feloldódott egykori McDD) már többször is dolgozott együtt.
Mi van akkor, ha az NGAD-hoz egyszerűen előhozzák az YF-23-ast a harminc évvel ezelőtti ATF tenderről?
Mivel az XA100 és XA101 hajtóműveket az F-35 upgrade mellett az NGAD-nak is tartogatják, ha csak 1:1-ben a néhai YF-23-ast építik meg, ahhoz ezekből kettő feleslegesen sok lenne.
Igaz, hogy az YF-23-as egy jóformán üres tech demo volt, hatalmas mérete ellenére is csak szerény 14 tonnát nyomott a szerkezete, a két 15 tonnás tolóerejű YF120-assal extrém tolóerőfeleslege volt.
Ha a gépet rátesszük az YF-22 -> Raptor tömegnövekedés kurzusra, akkor már szóba jöhet a két XA100, vagy XA101 hajtómű 20 tonnás tolóereje is.
Főleg, hogy a Northrop-nál anno még ilyen tervek is voltak, mint az FB-23

11970-968a1c280af031cca78014265c9095e8.jpg


Ha komoly jövőbeli BVR-centrikus légifölényt akarnak, akkor bizony megint elő kell venni a jó öreg, szuperszonikus “méret a lényeg” hatvanas évekbeli nehézvadász koncepciókat és látásmódot.
Ha a Northropot helyzetbe akarják hozni az NGAD-nál, akkor nincs kizárva, hogy valami YF-23 szerű gép fog kigurulni a hangárból.


Tök hasonlóan látom én is.

Az YF-23 mikor veszített, azzal lett elintézve, hogy „az YF-23 egy stealthgép kiváló vadászjellemzőkkel, az YF-22 meg egy vadászgép kiváló stealth jellemzőkkel”. Na most a 6.th gen alapvetése úgy tűnik, hogy szakít a klasszikus vadásszal (nagy energiatartalék minden vektorra), ehelyett nagy tömeg és jó gyorsulásra koncentrál (HMZ/NEZ optimalizálás) – míg a védelmet aktívan oldja meg (kinetikai/lézer) meg persze széles spektrumú stealth (infra/HF itt az új elvárás). Innentől pedig az YF-23 alkalmasabb alapnak, mint az YF-22, éppen amiatt amit leírtál.

(Amúgy az is egy érdekes sztori, hogy a Lockheed győzelmében benne volt, hogy ők adtak a PR-ra a légierő felé, tudták, hogy adják el a terméket megfelelő promókkal, míg a Northrop mérnököket küldött, akik számokat mutogattak).



A Northrop NGAD koncepciója amúgy a tailless elvet követi, szakítottak a ruddervator alkalmazással, de persze ki tudja mi a valódi tervezet. De az látszik hogy bazinagy vas.

Szóval nem tudom, mi lesz – de személy szerint a leginnovatívabb és megbízhatobb légi cégnek ma én a Northropot tartom Amerikában. Ha a B-21-el villantanak, akkor simán vihetik ezt is.