Tervezési hibás törzskeret az EF-nél, ami olyan helyen van, hogy horror javítani, így törésmechanikailag visszaszámolták az élettartamot, majd lecsökkentették az engedélyezett terhelést, majd pereskedés és fenyegetések árán felvitték a garantált élettartamot 3000 órára. Ehhez az kellett, hogy az összes repülőt atomjaira szedik, minden egyes furatot LESORJÁZNAK (komoly...), felületi repedésvizsgálnak, ami repedt, kifurják és kijavítják, majd újra vizsgálják.
Ez persze magával hozta azt is, hogy a javított gépeket monitorozni kell. Erre azt akarta kitalálni pár okos, hogy ahol hiba van, oda szerelőnyílást kell csinálni és akkor a javítás olcsón ellenőrizhető.
"Jó" érzékkel raktak spórolás címszóval szénszálas kompizitba alumíniumot, amit persze a feszültségkorrózió megevett. Az utasszállítóknál pont emiatt titánt használnak, de valakik úgy gondolták, hátha itt jó lesz.
2020-ban pár újságíró végül beperelte a Heer-t, majd a bíróság kötelezte őket az adatok kiadására. Itt kiderült, hogy a 140 EF-ből 14 volt repképes és ebből 10 darab volt "légrendészeti feladatokra" alkalmas. Az ok itt kimerült annyiban, hogy "nehézségek vannak az alkatrészek beszerzésével"
Téma volt F125-ös fregatt is, itt megtagadták a válaszadást, de végül annyit sikerült kideríteni, hogy a von der Leyen égisze alatt ment a bolt, szóval ez tabu. 5 éve késik, egy kis projektből már milliárd €-s gólem lett.
Ugyanígy tabu a P3-asok kérdése, a G36-os fegyverek minőségi gondjai. 2020 szeptemberben a Bundeswehr komolyabb cuccainak a bevethetőségi aránya 40% alatt volt
Flugzeuge, die nicht fliegen, U-Boote, die nicht tauchen, Panzer, die nicht fahren. Die Bundeswehr hat massive Probleme. Die Einsatzbereitschaft ist gefährdet
www.zdf.de
Még München-ben melóztam, néha láttam az össze-vissza lerakott és szétszedett BW-s Leopard-okat.
Akiknek a sara, azok vagy felfelé buktak vagy semmi sem történt