F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

Allesmor Obranna


A csóróságnak is meg van a maga előnye. Például bele kényszerít a racionalitásba. Lásd. Szu-57.
Ez igaz a konstrukcióra is, meg arra is, hogy a Szu-34/35 mellé szánják nem helyettük.
Az USA-ban is tudnának okosak lenni ha nem úgy nyomtatnák a dollárt, mint más a budi papírt, meg nem lenne tele a zsebük kenő pénzzel.
 
Hát itt nálunk Európában egy ilyen húzásért nagyon komoly ejnye-bejnye járna bárkinek. Ha kiderül, hogy ugyan annyit, vagy még többet is fizettek (és fizetettek) a 189db használhatatlanért (természetesen túlzok), mint a combat readynek minősített Block 3F utáni gépekért, az tulajdonképpen az aláíró részéről hűtlen kezelés, a LM részéről, meg sikkasztás/csalás.
Természetesen ha ez felmerül, akkor a szerződés azonnal érvényét veszíti, azaz a LM viheti a gépeit, ahova akarja, a pénzt meg értük akár vissza is kérhetik.
Ha a felek megegyeznek a dologról, akkor újratárgyalással, anyagi kompenzációval kártalanítani lehet az államot.
Látom képtelen vagy megérteni, hogy a MEGRENDELŐ KÉRTE, hogy gyártsanak, mert nem akart kötbért fizetni, azon szerződés alapján, amit ALÁÍRT.
Ha én felvennék egy kivitelező céget és a kész tervek előtt mondanám, hogy kezdje kivitelezni a házam, mert különben a saját hülyeségem miatt kell kötbért fizetni, akkor szerinted a vállalkozó perelhető?

He...?

A gépek ára a felfutással folyamatosan csökkent, de mivel a gépek szoftvere és részben beépített hardverei sem voltak készen, de jött az ukáz, hogy gyártás, akkor az miért is az LM hibája?

Komolyan mondom padlót fogok. Itt a megredelő embereit kéne seggberúgni.
 
What.
Akkor mi az a rendszerbe allitott 8-10-akarhany gep tavaly decemberben? Vagy az mind egyedi, igy-ugy de kulonbozo-eltero darab?
Te most felsoroltad a 2010 óta összes megépült Szu-57-es példányt. Bár, ha csak a repülőképeseket számolom (két földi tesztpéldányról tudok) akkor az idáig gyártásba került két darab szériagéppel együtt (az első 01-es a legelső felszállásánál, 2019 decemberében lezuhant, így azt tavaly decemberben követte egy másik “első 01-es) összesen kilenc Szu-57-es van idáig beüzemelve. Ha jól rémlik, az 509-es a kigyulladt 504-es törzséből “konvertálódott”.
Most már gyártásban van egyszerre legalább három példány, de nagyon nem sietik el a dolgot.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and endre
Te most felsoroltad a 2010 óta összes megépült Szu-57-es példányt. Bár, ha csak a repülőképeseket számolom (két földi tesztpéldányról tudok) akkor az idáig gyártásba került két darab szériagéppel együtt (az első 01-es a legelső felszállásánál, 2019 decemberében lezuhant, így azt tavaly decemberben követte egy másik “első 01-es) összesen kilenc Szu-57-es van idáig beüzemelve. Ha jól rémlik, az 509-es a kigyulladt 504-es törzséből “konvertálódott”.
Most már gyártásban van egyszerre legalább három példány, de nagyon nem sietik el a dolgot.
Ja ertem, tehat azt mondod, hogy valoban, mindegyik csak egyedi gyartasu, meg mindig csak pedzegetik a sorozatgyartast.

Most latom, itt is azt irtak a decemberi gepre, hogy az az elso sorozatgyartasu a 10 korabbi tesztgep utan: https://asiatimes.com/2020/12/russia-nets-a-special-su-57-fighter-jet-for-christmas/

BTW kutya egy hangjuk van, igazan terrifying az a sikolto hang, a hideg raz tole:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Ezt letoroltem... :(

"At a rough projected per-model cost of just US$40 million, the Su-57 is markedly more advanced but seemingly no more expensive than its highly capable Su-35 predecessor."

Szoval igazad lesz @Allesmor Obranna - az oroszok, meg ha szuksegbol is, de tenyleg sokkal jobban jonnek majd ki, a vegen megkozelitoleg ugyanazt az osszkepesseget kapva (a tobbi tipussal egyutt uzemeltetve, nem azokat levaltva vele.)
 
  • Hűha
Reactions: Kim Philby
Ebből az NGAD izéből csak az nem jön le tényleg hogy miylen hajtómű is menne hozzá ! 25 tonna tolóerejű valami? Hozza majd a raptor manőver teljesítményét mivel a raptornál elérték az ember vezette gépek határát(szerintem ) .
 
Te magad írod le!
A gépek ára a felfutással folyamatosan csökkent, de mivel a gépek szoftvere és részben beépített hardverei sem voltak készen, de jött az ukáz, hogy gyártás, akkor az miért is az LM hibája?
Gondolom a szerződés nem csak az egyik félre nézve tartalmazott kötelező határidőket! o_O
Ráadásul egy szerződést módosítani is lehet. Alkalmazni lehetett volna egy low initial rate gyártást. 189! ilyen nem teljesen kész gép "készült" el.
Ráadásul ha jól gondolom a 189 gépért nagyságrendileg ugyan annyit fizettek ki, mintha combat ready lett volna.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Te magad írod le!

Gondolom a szerződés nem csak az egyik félre nézve tartalmazott kötelező határidőket! o_O
Ráadásul egy szerződést módosítani is lehet. Alkalmazni lehetett volna egy low initial rate gyártást. 189! ilyen nem teljesen kész gép "készült" el.
Ráadásul ha jól gondolom a 189 gépért nagyságrendileg ugyan annyit fizettek ki, mintha combat ready lett volna.
Hát,azért megkérdezném,higy a Rafale és az EF első szériái mit is tudtak?Mennyibe is kerülnek?
 
Hát,azért megkérdezném,higy a Rafale és az EF első szériái mit is tudtak?Mennyibe is kerülnek?
Ezek félig kész gépek, teljes áron.
Ráadásul 189db.
Amikor a botrány kirobbant, akkor az volt a szenzáció, hogy ezeket nem LEHET combat readyvé tenni. Aztán ezt a Pentagon cáfolta, csak persze ennek már nem volt szenzáció "értéke".
Szóval a lényeg, hogy valószínűleg a gépek egy midlife upgrade kapcsán át lesznek alakítva teljes értékűvé, csak rettenetesen fosul néz ki az az üzlet, hogy 100M körüli flyaway cost kifizetése után pár éven belül még rájuk kell költeni 10-20-40M USD-t, hogy ténylegesen harcban is bevethető gépeket kapjanak.
Ez majd 3-4-5 éven belül egy fajlagosan piszokdrága MLU szerződésben fog kikristályosodni. Úgy kevésbé lesz feltünő a sajtónak. Ráadásul a 189-ben mondhárom alverzió szerepel, azaz könnyebb ezen költségeket utólag az Air Force, és a Navy költségvetésében elrejteni.
Az európai országok SOSEM írnának alá egy ilyen szerződést, hogy tudott módon csökkentett képességű gépeket vegyenek át. Ráadásul olyan mennyiségben, ami a legnagyobb eurólai haderők esetén is meghaladja a teljes flotta méretét.
És ezek fényébentessék értékelni az A400M-mel kapcsolatos problémákat.
Ott az Airbusnak nagyon komoly ködbéreket kellett fizetni olyan gépek esetén is, amiket a megrendelői sosem használtak volna az elején hiányzó képességekre.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm
Ezek félig kész gépek, teljes áron.
Ráadásul 189db.
Amikor a botrány kirobbant, akkor az volt a szenzáció, hogy ezeket nem LEHET combat readyvé tenni. Aztán ezt a Pentagon cáfolta, csak persze ennek már nem volt szenzáció "értéke".
Szóval a lényeg, hogy valószínűleg a gépek egy midlife upgrade kapcsán át lesznek alakítva teljes értékűvé, csak rettenetesen fosul néz ki az az üzlet, hogy 100M körüli flyaway cost kifizetése után pár éven belül még rájuk kell költeni 10-20-40M USD-t, hogy ténylegesen harcban is bevethető gépeket kapjanak.
Ez majd 3-4-5 éven belül egy fajlagosan piszokdrága MLU szerződésben fog kikristályosodni. Úgy kevésbé lesz feltünő a sajtónak. Ráadásul a 189-ben mondhárom alverzió szerepel, azaz könnyebb ezen költségeket utólag az Air Force, és a Navy költségvetésében elrejteni.
Az európai országok SOSEM írnának alá egy ilyen szerződést, hogy tudott módon csökkentett képességű gépeket vegyenek át. Ráadásul olyan mennyiségben, ami a legnagyobb eurólai haderők esetén is meghaladja a teljes flotta méretét.
És ezek fényébentessék értékelni az A400M-mel kapcsolatos problémákat.
Ott az Airbusnak nagyon komoly ködbéreket kellett fizetni olyan gépek esetén is, amiket a megrendelői sosem használtak volna az elején hiányzó képességekre.
Jelenleg ott tartanak,hogy elképzelese sincs a gyártónak,hogy mikor tudja átalakítani a gépeket harcivá mert nincs rá kapacitása.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Nem igazán értem ez a hír miért fut ekkorát - pontosan ugyan az történik, mint 4 éve, mikor Trump átvette az irodát és megfenyegette az LM-et, hogy csináljon valamit az árral. Most ugyan ez van, csak a Dem. stílusban: mocskolódás a média felhasználásával, nem direktben (vagyis nem Joe papa ugat, hanem a szócsöveik esnek neki a témának).

Az egész F-16 szerű olcsó gép ötlet pont akkor fog elhasalni, mikor a gépet elindítják egy virtuális csatamezőn Kína ellen (mert az USAF most ugye arra gyúr hosszútávon) - na mikor egy ilyen 4.5 gen F-16 utód produkál majd egy olyan 20-30%-os veszteségi arányt az S-400 és társai meg a 5.th gen kínai vadászok ellen, majd akkor jön a nyüszítés az ipar felé, hogy ez kevés, tessék túlélőképesebbé tenni.
Az meg ugye szépen elkezdi fepumpálni az árat (képesség pénzbe kerül). Pontosan ugyan történt az F-35 esetében is.

Olyan ez, mint az autóvásárló, aki bicikli áron akar venni olyan kocsit, amiben minden van és mindenre jó. Azt is kiröhögik....
 
Jelenleg ott tartanak,hogy elképzelese sincs a gyártónak,hogy mikor tudja átalakítani a gépeket harcivá mert nincs rá kapacitása.
Azért azt tudod, hogy ez egy maszlag?!? 189 gép átalakítására már akár egy új gyáregységet is létre lehetne hozni, ahol - nem nagy tempóban - megoldható az átalakítás.
Csakhát ugye nincsen rákényszerítve a LM az ilyen jellegű plusz költségekre. Pláne nem önként. Majd amikor ezt egy külön szerződésben kifizetik nekik...Na MAJD AKKOR!
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 2361
Most ugyan ez van, csak a Dem. stílusban: mocskolódás a média felhasználásával, nem direktben (vagyis nem Joe papa ugat, hanem a szócsöveik esnek neki a témának).
What.
Dems, WTF? Te total felreerted, hogyan is mukodik ez itt - az itteni szaksajto nem a tyukszaros magyar sajto. :)

FYI o allt elo az NGAD-F-35 farbaval, nyiltan - Gen. Kelly, Commander of USAF Combat Command: https://www.af.mil/About-Us/Biographies/Display/Article/108818/brigadier-general-mark-d-kelly/

Azota megszolalt Gen Brown, Chief of Staff is, o a Wedgetail beszerzest tette takarekra: https://www.af.mil/About-Us/Air-Force-Senior-Leaders/CSAF/#:~:text=Charles Q.,in the U.S

A korrektebb irasok meg vagy a FY20 beszamolojabol irodtak, vagy (Bloomberg) a mar keszen allo majusi uj jelentes alapjan.
 
Ezek félig kész gépek, teljes áron.
Ráadásul 189db.
Amikor a botrány kirobbant, akkor az volt a szenzáció, hogy ezeket nem LEHET combat readyvé tenni. Aztán ezt a Pentagon cáfolta, csak persze ennek már nem volt szenzáció "értéke".
Szóval a lényeg, hogy valószínűleg a gépek egy midlife upgrade kapcsán át lesznek alakítva teljes értékűvé, csak rettenetesen fosul néz ki az az üzlet, hogy 100M körüli flyaway cost kifizetése után pár éven belül még rájuk kell költeni 10-20-40M USD-t, hogy ténylegesen harcban is bevethető gépeket kapjanak.
Ez majd 3-4-5 éven belül egy fajlagosan piszokdrága MLU szerződésben fog kikristályosodni. Úgy kevésbé lesz feltünő a sajtónak. Ráadásul a 189-ben mondhárom alverzió szerepel, azaz könnyebb ezen költségeket utólag az Air Force, és a Navy költségvetésében elrejteni.
Az európai országok SOSEM írnának alá egy ilyen szerződést, hogy tudott módon csökkentett képességű gépeket vegyenek át. Ráadásul olyan mennyiségben, ami a legnagyobb eurólai haderők esetén is meghaladja a teljes flotta méretét.
És ezek fényébentessék értékelni az A400M-mel kapcsolatos problémákat.
Ott az Airbusnak nagyon komoly ködbéreket kellett fizetni olyan gépek esetén is, amiket a megrendelői sosem használtak volna az elején hiányzó képességekre.
Hát lehet,hogy nem vettem be a Cavintonomat,és rosszul emlékszem,de pl a Rafal M rendszerbeállásakor kb annyira volt képes,hogy körberepülje a hordozót,és IR rakétán kivűl semmit nem tudott bevetni.Hosszú évek és jó sok pénz elköltése után,lassan-lassan apránként változott meg a helyzet.
F35 meg szememben olyan mint az F16.Az is egy occsó könnyűvadászként indult,majd egy drága mindenes lett belőle.És db árra nézve meg olcsóbb az eu-i gépeknél.Fentartási költségek meg olyan zavarosak,hogy azt én nem tudom megitélni.De abban biztos vagyok,hogy egyik eu-i gép sem tud olyan harcértéket felmutatni,mint ez a sokat szidott amcsi.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Nem igazán értem ez a hír miért fut ekkorát - pontosan ugyan az történik, mint 4 éve, mikor Trump átvette az irodát és megfenyegette az LM-et, hogy csináljon valamit az árral. Most ugyan ez van, csak a Dem. stílusban: mocskolódás a média felhasználásával, nem direktben (vagyis nem Joe papa ugat, hanem a szócsöveik esnek neki a témának).

Az egész F-16 szerű olcsó gép ötlet pont akkor fog elhasalni, mikor a gépet elindítják egy virtuális csatamezőn Kína ellen (mert az USAF most ugye arra gyúr hosszútávon) - na mikor egy ilyen 4.5 gen F-16 utód produkál majd egy olyan 20-30%-os veszteségi arányt az S-400 és társai meg a 5.th gen kínai vadászok ellen, majd akkor jön a nyüszítés az ipar felé, hogy ez kevés, tessék túlélőképesebbé tenni.
Az meg ugye szépen elkezdi fepumpálni az árat (képesség pénzbe kerül). Pontosan ugyan történt az F-35 esetében is.

Olyan ez, mint az autóvásárló, aki bicikli áron akar venni olyan kocsit, amiben minden van és mindenre jó. Azt is kiröhögik....

Ajaj...
Szokás szerint teljesen elvagy rugaszkodva a valóságtól.
Kb. a mostani kínai légierő és légvédelem ellen is szép eredmény lenne ha csak 20%-os veszteségi arányt produkálnának az F-35-ök, nem hogy a jövőben sokkal több J-20-al és még modernebb légvédelemmel, flottával felálló kínaiak ellen.!
Kicsit sokat nézted a GI-Joe-t meg a Top Gun-t.
 
What.
Dems, WTF? Te total felreerted, hogyan is mukodik ez itt - az itteni szaksajto nem a tyukszaros magyar sajto. :)

FYI o allt elo az NGAD-F-35 farbaval, nyiltan - Gen. Kelly, Commander of USAF Combat Command: https://www.af.mil/About-Us/Biographies/Display/Article/108818/brigadier-general-mark-d-kelly/

Azota megszolalt Gen Brown, Chief of Staff is, o a Wedgetail beszerzest tette takarekra: https://www.af.mil/About-Us/Air-Force-Senior-Leaders/CSAF/#:~:text=Charles Q.,in the U.S

A korrektebb irasok meg vagy a FY20 beszamolojabol irodtak, vagy (Bloomberg) a mar keszen allo majusi uj jelentes alapjan.

Nem tudom mennyire olvastál az elmúlt évtizedekben ottani szaksajtót - a fizetett orosz agitátorok nem tudtak olyat írni, amivel a saját oszáguk "újságírói" mocskolták a JSF programot. Az a hihetetlen részrehajló tájékoztatás, ami ott ment - a legvadabb keleti propaganda portál nem volt képes lekörözni őket. Én komolyan meglepődtem ahogy a hangvétel egyre szélőségesebb lett - nem az a baj, ha az ipart ostorozzák (ami jogis is lett volna teljesen), hanem a gép képersségeibe szálltak bele, teljesen alaptalanul (ahogy magad is). Ahelyett, hogy a korrupt LM-et teregették volna ki (ahogy kellett volna egy valódi újságírónak), a gépet kezdték szapulni - akkor születtek olyan baromságok, hogy az F-16 jobb AA platform és hasonló ökörségek.
Azóta szarik a haderő rájuk és romlott meg a viszony velük nagyon keményen.

(A demek médiabirodalma meg tudod mekkora... )
 
Ezek félig kész gépek, teljes áron.
Ráadásul 189db.
Igen, csak az eredeti terv az volt, hogy ezeket felupgradelik bevethető változatra, amiről szintén a megrendelő akart tudomásom szerint lemondani, mert az F-16 flotta olyan ütemben öregszik, hogy kellenek az új gépek. Van már 10 ezer óra felett F-16C, amit 27 év alatt szedett össze. Remélem felfogod, hogy ez mit jelent,
Amikor a botrány kirobbant, akkor az volt a szenzáció, hogy ezeket nem LEHET combat readyvé tenni. Aztán ezt a Pentagon cáfolta, csak persze ennek már nem volt szenzáció "értéke".
Nem, nem erről volt szó, csak most vagy hazudozol vagy nem tudod.
A megrendelő azért hezitál, mert a meglevő gépek átalakítása, amivel egyébként kiképzés mehet, akkor azok visszarakása a sorra upgrade-hez az új bevethető gépek gyártási ütemét fogná vissza. Szóval lehet, hogy ezek valóban megkapják a fejlsztést, csak sokkal később, mint tervezték. Ez a LRIP beindítása óta görgetett szargalacsin tovább görgetése...
Szóval a lényeg, hogy valószínűleg a gépek egy midlife upgrade kapcsán át lesznek alakítva teljes értékűvé, csak rettenetesen fosul néz ki az az üzlet, hogy 100M körüli flyaway cost kifizetése után pár éven belül még rájuk kell költeni 10-20-40M USD-t, hogy ténylegesen harcban is bevethető gépeket kapjanak.
Itt lényegében szájízednek megfelelően találgatsz, hogy mekkora a címke. Csak, hogy leköphessed a gépet vagy az LM-et azért, mert a megrendelő volt hülye.
Az európai országok SOSEM írnának alá egy ilyen szerződést, hogy tudott módon csökkentett képességű gépeket vegyenek át.
Röhögök. Nem tudok máshogy fogalmazni.
A Rafale a "bevethetőségét" úgy érte el, hogy az gépágyú és R.550 rakétákat jelentett. Még BVR képessége sem volt.
Az EF is így állt szolgálatba.
Az EF Typhoon valódi multirole változata mikor készült el? A T3A és T3B? Ej...

Az már csak hab a tortán, hogy mindkét gépen a túltolt kompozitozás miatt lényegében 3 ezer óra alatti élettartammal bíró sárkányokat hozott ki.
A világ nem látott még olyat, hogy 100M+ USD feletti gép 3 ezer óra után kuka.
 
Az a baj ebben az F-35 dologban,hogy az LM-et is felelőssegre kéne vonni no meg azokat a döntéshozókat is akik hagyták(vagyis szép amerikai módon a lobbisták mogoldották,hogy hagyják)ilyen irányba terelődni a programot.
Senki ne próbálja meg nekem azt megmagyarázni,hogy egy jól működő demokráciában felelősségrevonás nélkül megtörténhet az ami megtörtént(itt most konkrétan arról a bizonyos 100+ gépről beszélek).