Ezek félig kész gépek, teljes áron.
Ráadásul 189db.
Igen, csak az eredeti terv az volt, hogy ezeket felupgradelik bevethető változatra, amiről szintén a megrendelő akart tudomásom szerint lemondani, mert az F-16 flotta olyan ütemben öregszik, hogy kellenek az új gépek. Van már 10 ezer óra felett F-16C, amit 27 év alatt szedett össze. Remélem felfogod, hogy ez mit jelent,
Amikor a botrány kirobbant, akkor az volt a szenzáció, hogy ezeket nem LEHET combat readyvé tenni. Aztán ezt a Pentagon cáfolta, csak persze ennek már nem volt szenzáció "értéke".
Nem, nem erről volt szó, csak most vagy hazudozol vagy nem tudod.
A megrendelő azért hezitál, mert a meglevő gépek átalakítása, amivel egyébként kiképzés mehet, akkor azok visszarakása a sorra upgrade-hez az új bevethető gépek gyártási ütemét fogná vissza. Szóval lehet, hogy ezek valóban megkapják a fejlsztést, csak sokkal később, mint tervezték. Ez a LRIP beindítása óta görgetett szargalacsin tovább görgetése...
Szóval a lényeg, hogy valószínűleg a gépek egy midlife upgrade kapcsán át lesznek alakítva teljes értékűvé, csak rettenetesen fosul néz ki az az üzlet, hogy 100M körüli flyaway cost kifizetése után pár éven belül még rájuk kell költeni 10-20-40M USD-t, hogy ténylegesen harcban is bevethető gépeket kapjanak.
Itt lényegében szájízednek megfelelően találgatsz, hogy mekkora a címke. Csak, hogy leköphessed a gépet vagy az LM-et azért, mert a megrendelő volt hülye.
Az európai országok SOSEM írnának alá egy ilyen szerződést, hogy tudott módon csökkentett képességű gépeket vegyenek át.
Röhögök. Nem tudok máshogy fogalmazni.
A Rafale a "bevethetőségét" úgy érte el, hogy az gépágyú és R.550 rakétákat jelentett. Még BVR képessége sem volt.
Az EF is így állt szolgálatba.
Az EF Typhoon valódi multirole változata mikor készült el? A T3A és T3B? Ej...
Az már csak hab a tortán, hogy mindkét gépen a túltolt kompozitozás miatt lényegében 3 ezer óra alatti élettartammal bíró sárkányokat hozott ki.
A világ nem látott még olyat, hogy 100M+ USD feletti gép 3 ezer óra után kuka.