Flipnek szántamEgyszer most már ki kéne gyűjtenem.
A Lot 8 (214) idejét 4100M USD 43 gépért, ez 95M USD.
A Lot 14 óta ez 80M alatt van.
Milyen alapon? Ehhez meg talán meg kéne nézni a szerződést, ha nyilvános.
Tudom.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Flipnek szántamEgyszer most már ki kéne gyűjtenem.
A Lot 8 (214) idejét 4100M USD 43 gépért, ez 95M USD.
A Lot 14 óta ez 80M alatt van.
Milyen alapon? Ehhez meg talán meg kéne nézni a szerződést, ha nyilvános.
Tudom.
Látom képtelen vagy megérteni, hogy a MEGRENDELŐ KÉRTE, hogy gyártsanak, mert nem akart kötbért fizetni, azon szerződés alapján, amit ALÁÍRT.Hát itt nálunk Európában egy ilyen húzásért nagyon komoly ejnye-bejnye járna bárkinek. Ha kiderül, hogy ugyan annyit, vagy még többet is fizettek (és fizetettek) a 189db használhatatlanért (természetesen túlzok), mint a combat readynek minősített Block 3F utáni gépekért, az tulajdonképpen az aláíró részéről hűtlen kezelés, a LM részéről, meg sikkasztás/csalás.
Természetesen ha ez felmerül, akkor a szerződés azonnal érvényét veszíti, azaz a LM viheti a gépeit, ahova akarja, a pénzt meg értük akár vissza is kérhetik.
Ha a felek megegyeznek a dologról, akkor újratárgyalással, anyagi kompenzációval kártalanítani lehet az államot.
Te most felsoroltad a 2010 óta összes megépült Szu-57-es példányt. Bár, ha csak a repülőképeseket számolom (két földi tesztpéldányról tudok) akkor az idáig gyártásba került két darab szériagéppel együtt (az első 01-es a legelső felszállásánál, 2019 decemberében lezuhant, így azt tavaly decemberben követte egy másik “első 01-es) összesen kilenc Szu-57-es van idáig beüzemelve. Ha jól rémlik, az 509-es a kigyulladt 504-es törzséből “konvertálódott”.What.
Akkor mi az a rendszerbe allitott 8-10-akarhany gep tavaly decemberben? Vagy az mind egyedi, igy-ugy de kulonbozo-eltero darab?
Ja ertem, tehat azt mondod, hogy valoban, mindegyik csak egyedi gyartasu, meg mindig csak pedzegetik a sorozatgyartast.Te most felsoroltad a 2010 óta összes megépült Szu-57-es példányt. Bár, ha csak a repülőképeseket számolom (két földi tesztpéldányról tudok) akkor az idáig gyártásba került két darab szériagéppel együtt (az első 01-es a legelső felszállásánál, 2019 decemberében lezuhant, így azt tavaly decemberben követte egy másik “első 01-es) összesen kilenc Szu-57-es van idáig beüzemelve. Ha jól rémlik, az 509-es a kigyulladt 504-es törzséből “konvertálódott”.
Most már gyártásban van egyszerre legalább három példány, de nagyon nem sietik el a dolgot.
Gondolom a szerződés nem csak az egyik félre nézve tartalmazott kötelező határidőket!A gépek ára a felfutással folyamatosan csökkent, de mivel a gépek szoftvere és részben beépített hardverei sem voltak készen, de jött az ukáz, hogy gyártás, akkor az miért is az LM hibája?
Hát,azért megkérdezném,higy a Rafale és az EF első szériái mit is tudtak?Mennyibe is kerülnek?Te magad írod le!
Gondolom a szerződés nem csak az egyik félre nézve tartalmazott kötelező határidőket!
Ráadásul egy szerződést módosítani is lehet. Alkalmazni lehetett volna egy low initial rate gyártást. 189! ilyen nem teljesen kész gép "készült" el.
Ráadásul ha jól gondolom a 189 gépért nagyságrendileg ugyan annyit fizettek ki, mintha combat ready lett volna.
Ezek félig kész gépek, teljes áron.Hát,azért megkérdezném,higy a Rafale és az EF első szériái mit is tudtak?Mennyibe is kerülnek?
Azok azt tudták amit akkor megvettek.Hát,azért megkérdezném,higy a Rafale és az EF első szériái mit is tudtak?Mennyibe is kerülnek?
Jelenleg ott tartanak,hogy elképzelese sincs a gyártónak,hogy mikor tudja átalakítani a gépeket harcivá mert nincs rá kapacitása.Ezek félig kész gépek, teljes áron.
Ráadásul 189db.
Amikor a botrány kirobbant, akkor az volt a szenzáció, hogy ezeket nem LEHET combat readyvé tenni. Aztán ezt a Pentagon cáfolta, csak persze ennek már nem volt szenzáció "értéke".
Szóval a lényeg, hogy valószínűleg a gépek egy midlife upgrade kapcsán át lesznek alakítva teljes értékűvé, csak rettenetesen fosul néz ki az az üzlet, hogy 100M körüli flyaway cost kifizetése után pár éven belül még rájuk kell költeni 10-20-40M USD-t, hogy ténylegesen harcban is bevethető gépeket kapjanak.
Ez majd 3-4-5 éven belül egy fajlagosan piszokdrága MLU szerződésben fog kikristályosodni. Úgy kevésbé lesz feltünő a sajtónak. Ráadásul a 189-ben mondhárom alverzió szerepel, azaz könnyebb ezen költségeket utólag az Air Force, és a Navy költségvetésében elrejteni.
Az európai országok SOSEM írnának alá egy ilyen szerződést, hogy tudott módon csökkentett képességű gépeket vegyenek át. Ráadásul olyan mennyiségben, ami a legnagyobb eurólai haderők esetén is meghaladja a teljes flotta méretét.
És ezek fényébentessék értékelni az A400M-mel kapcsolatos problémákat.
Ott az Airbusnak nagyon komoly ködbéreket kellett fizetni olyan gépek esetén is, amiket a megrendelői sosem használtak volna az elején hiányzó képességekre.
Azért azt tudod, hogy ez egy maszlag?!? 189 gép átalakítására már akár egy új gyáregységet is létre lehetne hozni, ahol - nem nagy tempóban - megoldható az átalakítás.Jelenleg ott tartanak,hogy elképzelese sincs a gyártónak,hogy mikor tudja átalakítani a gépeket harcivá mert nincs rá kapacitása.
What.Most ugyan ez van, csak a Dem. stílusban: mocskolódás a média felhasználásával, nem direktben (vagyis nem Joe papa ugat, hanem a szócsöveik esnek neki a témának).
Hát lehet,hogy nem vettem be a Cavintonomat,és rosszul emlékszem,de pl a Rafal M rendszerbeállásakor kb annyira volt képes,hogy körberepülje a hordozót,és IR rakétán kivűl semmit nem tudott bevetni.Hosszú évek és jó sok pénz elköltése után,lassan-lassan apránként változott meg a helyzet.Ezek félig kész gépek, teljes áron.
Ráadásul 189db.
Amikor a botrány kirobbant, akkor az volt a szenzáció, hogy ezeket nem LEHET combat readyvé tenni. Aztán ezt a Pentagon cáfolta, csak persze ennek már nem volt szenzáció "értéke".
Szóval a lényeg, hogy valószínűleg a gépek egy midlife upgrade kapcsán át lesznek alakítva teljes értékűvé, csak rettenetesen fosul néz ki az az üzlet, hogy 100M körüli flyaway cost kifizetése után pár éven belül még rájuk kell költeni 10-20-40M USD-t, hogy ténylegesen harcban is bevethető gépeket kapjanak.
Ez majd 3-4-5 éven belül egy fajlagosan piszokdrága MLU szerződésben fog kikristályosodni. Úgy kevésbé lesz feltünő a sajtónak. Ráadásul a 189-ben mondhárom alverzió szerepel, azaz könnyebb ezen költségeket utólag az Air Force, és a Navy költségvetésében elrejteni.
Az európai országok SOSEM írnának alá egy ilyen szerződést, hogy tudott módon csökkentett képességű gépeket vegyenek át. Ráadásul olyan mennyiségben, ami a legnagyobb eurólai haderők esetén is meghaladja a teljes flotta méretét.
És ezek fényébentessék értékelni az A400M-mel kapcsolatos problémákat.
Ott az Airbusnak nagyon komoly ködbéreket kellett fizetni olyan gépek esetén is, amiket a megrendelői sosem használtak volna az elején hiányzó képességekre.
Nem igazán értem ez a hír miért fut ekkorát - pontosan ugyan az történik, mint 4 éve, mikor Trump átvette az irodát és megfenyegette az LM-et, hogy csináljon valamit az árral. Most ugyan ez van, csak a Dem. stílusban: mocskolódás a média felhasználásával, nem direktben (vagyis nem Joe papa ugat, hanem a szócsöveik esnek neki a témának).
Az egész F-16 szerű olcsó gép ötlet pont akkor fog elhasalni, mikor a gépet elindítják egy virtuális csatamezőn Kína ellen (mert az USAF most ugye arra gyúr hosszútávon) - na mikor egy ilyen 4.5 gen F-16 utód produkál majd egy olyan 20-30%-os veszteségi arányt az S-400 és társai meg a 5.th gen kínai vadászok ellen, majd akkor jön a nyüszítés az ipar felé, hogy ez kevés, tessék túlélőképesebbé tenni.
Az meg ugye szépen elkezdi fepumpálni az árat (képesség pénzbe kerül). Pontosan ugyan történt az F-35 esetében is.
Olyan ez, mint az autóvásárló, aki bicikli áron akar venni olyan kocsit, amiben minden van és mindenre jó. Azt is kiröhögik....
What.
Dems, WTF? Te total felreerted, hogyan is mukodik ez itt - az itteni szaksajto nem a tyukszaros magyar sajto.
FYI o allt elo az NGAD-F-35 farbaval, nyiltan - Gen. Kelly, Commander of USAF Combat Command: https://www.af.mil/About-Us/Biographies/Display/Article/108818/brigadier-general-mark-d-kelly/
Azota megszolalt Gen Brown, Chief of Staff is, o a Wedgetail beszerzest tette takarekra: https://www.af.mil/About-Us/Air-Force-Senior-Leaders/CSAF/#:~:text=Charles Q.,in the U.S
A korrektebb irasok meg vagy a FY20 beszamolojabol irodtak, vagy (Bloomberg) a mar keszen allo majusi uj jelentes alapjan.
Igen, csak az eredeti terv az volt, hogy ezeket felupgradelik bevethető változatra, amiről szintén a megrendelő akart tudomásom szerint lemondani, mert az F-16 flotta olyan ütemben öregszik, hogy kellenek az új gépek. Van már 10 ezer óra felett F-16C, amit 27 év alatt szedett össze. Remélem felfogod, hogy ez mit jelent,Ezek félig kész gépek, teljes áron.
Ráadásul 189db.
Nem, nem erről volt szó, csak most vagy hazudozol vagy nem tudod.Amikor a botrány kirobbant, akkor az volt a szenzáció, hogy ezeket nem LEHET combat readyvé tenni. Aztán ezt a Pentagon cáfolta, csak persze ennek már nem volt szenzáció "értéke".
Itt lényegében szájízednek megfelelően találgatsz, hogy mekkora a címke. Csak, hogy leköphessed a gépet vagy az LM-et azért, mert a megrendelő volt hülye.Szóval a lényeg, hogy valószínűleg a gépek egy midlife upgrade kapcsán át lesznek alakítva teljes értékűvé, csak rettenetesen fosul néz ki az az üzlet, hogy 100M körüli flyaway cost kifizetése után pár éven belül még rájuk kell költeni 10-20-40M USD-t, hogy ténylegesen harcban is bevethető gépeket kapjanak.
Röhögök. Nem tudok máshogy fogalmazni.Az európai országok SOSEM írnának alá egy ilyen szerződést, hogy tudott módon csökkentett képességű gépeket vegyenek át.