Az F-15E miben tud kevesebbet mint stand off fegyverzet hordozó repülőgép? Lassabb tengerszinten/nagy magasságban, kisebb szolgálati csúcsmagassága van, esetleg kisebb fegyverterhelése vagy hatótávolsága? Értem én hogy stealth, de ha valódi stand off fegyverplatformként van használva, ami Sz-300 hatótávon kívülről tud operálni, vagy terepfedezéket/horizontot használva ugrásból indítani FF rövidebb hatótávolságú fegyvereket majd süllyedni vissza biztonságba, én nem látom hogy hol van a hátránya az F-35 el szemben. Ami még úgy sem lesz vele egy szinten fegyverterhelésben, HA bebukja a külső pilonok miatt a stealthségét. Az F-15 egyszerűen egy nagyobb, erősebb platform, jobb repteljesítménnyel, fegyverterheléssel, hatótávval. Nem azt mondom hogy nincs olyan szituáció ahol az F-35 nem lehet előnyösebb, csak nekem ez nem egyértelmű azonnal.Mert az F-22 valóban jobb ASF-ként, mert arra tervezték.
Az, hogy AG-ra is képes az utólagos pályamódosítás eredménye, de ez kimerül az 1000 fontos JDAM és SDB-ben.
De, hogy az F-15E miért ért többet - főleg az ősrégi USAF F-15E - , mint eg F-35A az számomra teljes homály.
Az F-35A mindent képes külső függesztéssel hordozni, amit az F-15E kivéve a GBU-28-at. Csak, ha kell tud stealth lenni.
A stand off fegyverek nagy hatótávolsága szinte csak statikus célok ellen használhatók ki. Tehát, ha egy double digit IADS csapatlégvédelem ellen kellene menni, akkor elég vicces lenne leírni az F-15E magasabb harcértékét. Lényegében a Buk-M2/M3 és Sz-300V3/4 ellen kb. terepkövetésben tudna csak a célkörzetig eljutni egyáltalán.
Az F-22 hadrafoghatósága 50% körül mozgott végig. az F-35A volt már 70% táján is, most 60%.
Na ennyit a "kiforrottságról". Annyira cuki, amikor az F-35 köpködők tojnak a számokra.
A csoting felszopott 4. gen gépek alig 10%-zal jobbak. A régebbi számok ellenőrzése házi feladat.
Breaking Down USAF's 70-Percent Overall Mission Capable Rate - Air Force Magazine
The Air Force’s fleet in fiscal 2019 maintained an overall mission capable rate of 70.27 percent, a slight increase from the previous year.www.airforcemag.com
Az USAF F-15E üzemeltetési költsége meg 40 ezer USD/FH körül volt 2008-2012 között.
Azóta meg volt infláció is...
Ott van a Gripen FAQ mellékletében.
Lásd fent. Az F-15E úgy drágább, hogy kevesebbet tud.
Egy low budget típus képessége = túlélőképessége töredéke lesz az F-35A-nak.
Nincs olyan, hogy "budget" vadászgép. Akkor valamiben sokkal kevesebbet fog tudni.
Egy F-16A Block 1 is kb. feleannyi volt, mint egy F-15A, csak éppen nem volt BVR képessége és az ECM-et is konténer formában vitte...
És minden további képességnövelés csak konténer formában fért bele. Emiatt egy F-16C Block 40/42 három konténert vitt már magával.
Az F-15E is kettőt, csak éppen a gép mérete miatt a repülési teljesítményét kevésbé érintette és a két fős személyzettel a gép harcértéke is magasabb volt. Drágább volt a platfrom, de emiatt sokkal többet tud.
Na ennyit a "budget" megközelítésről...
A gép éles bevetéseket repül az IAF-ben. Fel sem merült eddig, hogy kevesebb legyen belőle.
Abban legalább egyet értünk, hogy amit arra terveztek hogy ASF vadász legyen(F-22), az még ha régebbi is DAS és EOTS etc nélkül is, egyszerűen a teljesítménye miatt valószínűleg jobb lesz ASF-nek mint a mindenes F-35.
A budget megközelítés életképessége pedig nem pusztán harcérték oldalról van megvizsgálva jellemzően a valóságban, hanem bizony a rendelkezésre álló források oldaláról is. Amit írsz igaz, természetesen töredékét tudja majd, de mégis lehet hogy megvalósul, és jócskán darabszámot fog elvonni az F-35 eredeti legyártásra szánt számaitól.
Az IAF éles repüléseket repül bármivel ami levegőben tartható számukra, mindig is így tettek, még a zsákmányolt harckocsikat is felhasználták, speciális helyzetük van a világban. Úgy tudom azt sem tervezik hogy az F-15-ket kivonnák.