F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 176
50 402
113
Mert az F-22 valóban jobb ASF-ként, mert arra tervezték.
Az, hogy AG-ra is képes az utólagos pályamódosítás eredménye, de ez kimerül az 1000 fontos JDAM és SDB-ben.

De, hogy az F-15E miért ért többet - főleg az ősrégi USAF F-15E - , mint eg F-35A az számomra teljes homály.
Az F-35A mindent képes külső függesztéssel hordozni, amit az F-15E kivéve a GBU-28-at. Csak, ha kell tud stealth lenni.

A stand off fegyverek nagy hatótávolsága szinte csak statikus célok ellen használhatók ki. Tehát, ha egy double digit IADS csapatlégvédelem ellen kellene menni, akkor elég vicces lenne leírni az F-15E magasabb harcértékét. Lényegében a Buk-M2/M3 és Sz-300V3/4 ellen kb. terepkövetésben tudna csak a célkörzetig eljutni egyáltalán.


Az F-22 hadrafoghatósága 50% körül mozgott végig. az F-35A volt már 70% táján is, most 60%.
Na ennyit a "kiforrottságról". Annyira cuki, amikor az F-35 köpködők tojnak a számokra.
A csoting felszopott 4. gen gépek alig 10%-zal jobbak. A régebbi számok ellenőrzése házi feladat.

Az USAF F-15E üzemeltetési költsége meg 40 ezer USD/FH körül volt 2008-2012 között.
Azóta meg volt infláció is...
Ott van a Gripen FAQ mellékletében.


Lásd fent. Az F-15E úgy drágább, hogy kevesebbet tud.

Egy low budget típus képessége = túlélőképessége töredéke lesz az F-35A-nak.
Nincs olyan, hogy "budget" vadászgép. Akkor valamiben sokkal kevesebbet fog tudni.

Egy F-16A Block 1 is kb. feleannyi volt, mint egy F-15A, csak éppen nem volt BVR képessége és az ECM-et is konténer formában vitte...
És minden további képességnövelés csak konténer formában fért bele. Emiatt egy F-16C Block 40/42 három konténert vitt már magával.
Az F-15E is kettőt, csak éppen a gép mérete miatt a repülési teljesítményét kevésbé érintette és a két fős személyzettel a gép harcértéke is magasabb volt. Drágább volt a platfrom, de emiatt sokkal többet tud.

Na ennyit a "budget" megközelítésről...

A gép éles bevetéseket repül az IAF-ben. Fel sem merült eddig, hogy kevesebb legyen belőle.
Az F-15E miben tud kevesebbet mint stand off fegyverzet hordozó repülőgép? Lassabb tengerszinten/nagy magasságban, kisebb szolgálati csúcsmagassága van, esetleg kisebb fegyverterhelése vagy hatótávolsága? Értem én hogy stealth, de ha valódi stand off fegyverplatformként van használva, ami Sz-300 hatótávon kívülről tud operálni, vagy terepfedezéket/horizontot használva ugrásból indítani FF rövidebb hatótávolságú fegyvereket majd süllyedni vissza biztonságba, én nem látom hogy hol van a hátránya az F-35 el szemben. Ami még úgy sem lesz vele egy szinten fegyverterhelésben, HA bebukja a külső pilonok miatt a stealthségét. Az F-15 egyszerűen egy nagyobb, erősebb platform, jobb repteljesítménnyel, fegyverterheléssel, hatótávval. Nem azt mondom hogy nincs olyan szituáció ahol az F-35 nem lehet előnyösebb, csak nekem ez nem egyértelmű azonnal.

Abban legalább egyet értünk, hogy amit arra terveztek hogy ASF vadász legyen(F-22), az még ha régebbi is DAS és EOTS etc nélkül is, egyszerűen a teljesítménye miatt valószínűleg jobb lesz ASF-nek mint a mindenes F-35.

A budget megközelítés életképessége pedig nem pusztán harcérték oldalról van megvizsgálva jellemzően a valóságban, hanem bizony a rendelkezésre álló források oldaláról is. Amit írsz igaz, természetesen töredékét tudja majd, de mégis lehet hogy megvalósul, és jócskán darabszámot fog elvonni az F-35 eredeti legyártásra szánt számaitól.

Az IAF éles repüléseket repül bármivel ami levegőben tartható számukra, mindig is így tettek, még a zsákmányolt harckocsikat is felhasználták, speciális helyzetük van a világban. Úgy tudom azt sem tervezik hogy az F-15-ket kivonnák.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 176
50 402
113
Itt abban látom a gondot, hogy kiemeled a részeket és nem veszed figyelembe, hogy az egész rendszer miatt lehet adott részegység jó.
Pl. az említett F-15E, mert az mennyire sok stand-off fegyvert visz. Ez ok, de ha neked nincs olyan géped, ami megvédi a stealth vadászoktól és lenyakazza a piszok nagyhatótávolságú légvédelmet, akkor a gép harcértéke elindul a nulla felé (lelövik őt is meg az indított eszközeit is).
Úgy könnyű mondjuk a B-52-est is szuperpotens gépnek tartani, hogy előtte nagyteljesítműnyű top gépek eltakarítják az ellenfelet - de anélkül piszolkul meg lenne lőve.

Cifu erre gondolt - az F-35 nem igényli, hogy bárki kitakarítson előtte mert ő a takarító- egy F-15E meg ha belezavarod egy potens légvédelembe csak úgy nyersen... hát mondjuk úgy nem az a veszteségi arány jönne ki, amit az USAF preferál.

(ezt a költségvetési dolgot meg továbbra sem lehet teljesen igazságosan kezelni - mivel nem vizsgálható más 5.th gen gépekhez. A kínaiak ugyanis nem adják ki a költségeket, ahogy az oroszok sem, nincs mivel összevetni. Na nem mintha az LM ne lenne nyakig sáros, de minden éremnek két oldala van...)
Természetesen minden éremnek két oldala van, vagy akár több is... Erre szerettem volna elvinni a beszélgetést. Én csak annyit mondok, figyelemmel kísérem a történéseket, magam részéről még nem látom eldőltnek ezt a dolgot, hogy lesz-e hasonlóan sikeres a gép mint pl. ami történelmet az F-16 család tud magáénak.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm
M

molnibalage

Guest
Az F-15E miben tud kevesebbet mint stand off fegyverzet hordozó repülőgép? Lassabb tengerszinten/nagy magasságban, kisebb szolgálati csúcsmagassága van, esetleg kisebb fegyverterhelése vagy hatótávolsága? Értem én hogy stealth, de ha valódi stand off fegyverplatformként van használva, ami Sz-300 hatótávon kívülről tud operálni, vagy terepfedezéket/horizontot használva ugrásból indítani FF rövidebb hatótávolságú fegyvereket majd süllyedni vissza biztonságba, én nem látom hogy hol van a hátránya az F-35 el szemben.
Ez az, ami simán nem igaz.

A legtöbb stand off fegyvere az F-15E-nek csak a SHORAD-ot nézve az és csak közepes/nagy magasságból oldva, mert siklóbombák.
Az F-15E-n még fix célpontok ellen nézve sem vállalható az SDB, a JDAM, de még a JSOW sem még az Sz-300PM1 ellen sem, ami lassan 30 éves.
Szóval csak poénbólé megkérdezném, hogy szerinted az USAF-nél az F-15E-n milyen valóban hadrendben álló stand off fegyverzet van, ami 300 km-en túl is indítható. Erre meg amúgy is ott a B-1B, B-2, B-52H és a B-21 majd.

Ezen felül CAS adásnál ennél lényegesen közelebb kell menni a VID, a rávezetés és időérzékenység miatt is, hogy valóban azt lődd, ami kell és az 5 perccel később beérkező fegyver azt is találja el, amit kell.

Szóval nem, az F-15E nem képes arra, amit írsz. A szomorú igazság az, hogy az F-15E a TFR képességével, amikor érkezett, akkor az vékonnyá vált volna, az Sz-300V és a Buk-M1 elterjedésével. Csak a Hidegháború végetért, csak azóta meg eltelt 30 év.
Most márt van Buk-M2/M3. Tor-M2, Sz-300V3/4. Közepes magasságú léthez kéne már a stealth, a low level sem az, mint 30 éve.

Ami még úgy sem lesz vele egy szinten fegyverterhelésben, HA bebukja a külső pilonok miatt a stealthségét. Az F-15 egyszerűen egy nagyobb, erősebb platform, jobb repteljesítménnyel, fegyverterheléssel, hatótávval.
Ez is úgy tévedés, ahogy van.

Ott kezdődik, hogy a meglevő USAF F-15E állomány 60%-a az F100-PW-220 hajtóművel rendelkezik, mint a F-15C.
Úgy, hogy a gép üres tömege 1 tonnával nagyobb, van rajta legalább 1 pot és a CFT-ben 5 tonna plusz keró van.

Ha azt hiszed, hogy ez a gép úgy repül, mint egy F-35A, amit eleve úgy terveztek, hogy a Ps meglegyen AG nnofigban, akkor javaslom picit fussál még neki a Ps diagramok értelmezésének. Annak, amit eddig úgy harmincszor magyaráztam el.

Az F-35A belső kapacitása keróban majdnem akkora, mint az F-15E CFT-vel pótos nélkül. Csak éppen a gép a nagy tökök közül kettőt vagy 8 db SDB-t 0 extra légellenállással visz. És a gép homlokfelülete töredéke az F-15E-nek. Mert annál a kettő hajtómű miatt szélesebb törzs kell, ami szépen növeli a felületet és keresztmetszetet is.

Az F-15E-n a CFT kapásból 2xAIM-9 légellenállás és hullámellenállás rontás is. Amúgy hogyan ne lenne?
Az F-15E praktikusan csak a CFT pontokon tud fegyvert vinni, ami max. 4x 2000 lb. Ezt elviszi úgy az F-35A, hogy csak kettő van a szárnyak alatt.

A budget megközelítés életképessége pedig nem pusztán harcérték oldalról van megvizsgálva jellemzően a valóságban, hanem bizony a rendelkezésre álló források oldaláról is. Amit írsz igaz, természetesen töredékét tudja majd, de mégis lehet hogy megvalósul, és jócskán darabszámot fog elvonni az F-35 eredeti legyártásra szánt számaitól.
Cicaharc, nem lesz belőle semmi.
Főleg, hogy elvileg megszellőztették, hogy már felszállt az új gép.

Az IAF éles repüléseket repül bármivel ami levegőben tartható számukra, mindig is így tettek, még a zsákmányolt harckocsikat is felhasználták, speciális helyzetük van a világban. Úgy tudom azt sem tervezik hogy az F-15-ket kivonnák.
Melyik az F-15-öt? Van egy pár változat náluk...
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 176
50 402
113
Ez az, ami simán nem igaz.

A legtöbb stand off fegyvere az F-15E-nek csak a SHORAD-ot nézve az és csak közepes/nagy magasságból oldva, mert siklóbombák.
Az F-15E-n még fix célpontok ellen nézve sem vállalható az SDB, a JDAM, de még a JSOW sem még az Sz-300PM1 ellen sem, ami lassan 30 éves.
Szóval csak poénbólé megkérdezném, hogy szerinted az USAF-nél az F-15E-n milyen valóban hadrendben álló stand off fegyverzet van, ami 300 km-en túl is indítható. Erre meg amúgy is ott a B-1B, B-2, B-52H és a B-21 majd.

Ezen felül CAS adásnál ennél lényegesen közelebb kell menni a VID, a rávezetés és időérzékenység miatt is, hogy valóban azt lődd, ami kell és az 5 perccel később beérkező fegyver azt is találja el, amit kell.

Szóval nem, az F-15E nem képes arra, amit írsz. A szomorú igazság az, hogy az F-15E a TFR képességével, amikor érkezett, akkor az vékonnyá vált volna, az Sz-300V és a Buk-M1 elterjedésével. Csak a Hidegháború végetért, csak azóta meg eltelt 30 év.
Most márt van Buk-M2/M3. Tor-M2, Sz-300V3/4. Közepes magasságú léthez kéne már a stealth, a low level sem az, mint 30 éve.


Ez is úgy tévedés, ahogy van.

Ott kezdődik, hogy a meglevő USAF F-15E állomány 60%-a az F100-PW-220 hajtóművel rendelkezik, mint a F-15C.
Úgy, hogy a gép üres tömege 1 tonnával nagyobb, van rajta legalább 1 pot és a CFT-ben 5 tonna plusz keró van.

Ha azt hiszed, hogy ez a gép úgy repül, mint egy F-35A, amit eleve úgy terveztek, hogy a Ps meglegyen AG nnofigban, akkor javaslom picit fussál még neki a Ps diagramok értelmezésének. Annak, amit eddig úgy harmincszor magyaráztam el.

Az F-35A belső kapacitása keróban majdnem akkora, mint az F-15E CFT-vel pótos nélkül. Csak éppen a gép a nagy tökök közül kettőt vagy 8 db SDB-t 0 extra légellenállással visz. És a gép homlokfelülete töredéke az F-15E-nek. Mert annál a kettő hajtómű miatt szélesebb törzs kell, ami szépen növeli a felületet és keresztmetszetet is.

Az F-15E-n a CFT kapásból 2xAIM-9 légellenállás és hullámellenállás rontás is. Amúgy hogyan ne lenne?
Az F-15E praktikusan csak a CFT pontokon tud fegyvert vinni, ami max. 4x 2000 lb. Ezt elviszi úgy az F-35A, hogy csak kettő van a szárnyak alatt.


Cicaharc, nem lesz belőle semmi.
Főleg, hogy elvileg megszellőztették, hogy már felszállt az új gép.


Melyik az F-15-öt? Van egy pár változat náluk...
Ha az F-35 valóban nagyobb/hasonló fegyverterhelést visz el messzebbre, hasonló-jobb repteljesítménnyel mint az F-15E kategóriájú gép, akkor tényleg nincs miről beszélni, sikerre van ítélve a project.

Nekem mondjuk ez új információ.
 
M

molnibalage

Guest
Ha az F-35 valóban nagyobb/hasonló fegyverterhelést visz el messzebbre, hasonló-jobb repteljesítménnyel mint az F-15E kategóriájú gép, akkor tényleg nincs miről beszélni, sikerre van ítélve a project.

Nekem mondjuk ez új információ.
Ezért kell nézegetni és gépek FM-jét, ahol látszik, hogy mennyire lerontja a gép teljesítményét az n+1 függesztmény.

Meg GE-129 és PW-220-es F-15 között azért van "némi" tolóerő eltérés.

Igaz, hogy az EX üres tömege két tonnával nagyobb, de ez vízszintes repülés közben megtankolva nem okoz számottevő állásszög eltérést amikor a gépben van pótos nélkül is akár 8-9 tonna keró és fegyverek. Az, hogy akkor 26 vagy 28 tonna gép annyira nem vészes.

Tehát lényegében ugyanazt a sebességet képes elérni az EX, mint a könnyebb F-15E a -229-es hajtóművel, csak lehet, hogy egyes tartományban a gyorsulás eltérő a tolóerő-karakterisztika miatt. Tudjuk, hogy M0.9 táján tengerszinten a GE hajtómű jó 1,5 tonnával nagyobb tolóerővel bír vagy monjduk őgy, hogy kb. 8-10% plusz.

Persze lehet jönni azzal, hogy az F-15E papíron elvisz 7 db 2000 fontos bombát és az F-35A err enem képes, de ez nem valós és hasznos képesség, Semmiféle értelme nincs ennyi fegyvert egy gépen vinni. Hovatovább ma már a 4 db-nak sincs nagyon értelme. A mai PGM pontosság mellett a sok kisebbnek több értelme van egyes célok ellen. Mert a JDAM lényege az, hogy egyetlen rárepülés alatt egy nagy objektum több része is támadható.

A lenti felső eredményhez a Sivatagi Vihar alatt 6 db F-15E gép kellett volna 6 db TGP-vel.
Erre GBU-31-gyel képes 3 db F-16C vagy 2 db F-15E.


yiW6V0u.png



Ha a célok puhábbak, de sok apró épület van, akkor meg kisebb JDAM vagy SDB szétszórása megy.
PrwFuRf.png


Ilyen pontcélokra a Sivatagi Vihar alatt 2-4 db 2000 fontos GBU-10/24 ment vagy F-111F-ről GBU-15 és 24 mix.
Az F-35 is ennek a felismerésnek az eredménye. 8 db SDB vagy 2 db nagy JDAM.
Reálisan ennyit kell tudnia egy gépnek az esetek 99%-ban. Főleg, hogy az F-16C váltója. ami ennyi tud. De az F-35 ezt steath képességgel teszi.

Nem kell stealth? Akkor a szárnyak alá teszel még 2x2000 lb-t vagy még SDB-t és voilá, van egy kvázi F-15E-d. Úgy, hogy csak 2x2000 lb vagy a plus SDB-nek van légellenállása. Nincs póttartály, nincs TGP, mert a gép aerodinamikájának a része.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 176
50 402
113
Ezért kell nézegetni és gépek FM-jét, ahol látszik, hogy mennyire lerontja a gép teljesítményét az n+1 függesztmény.

Meg GE-129 és PW-220-es F-15 között azért van "némi" tolóerő eltérés.

Igaz, hogy az EX üres tömege két tonnával nagyobb, de ez vízszintes repülés közben megtankolva nem okoz számottevő állásszög eltérést amikor a gépben van pótos nélkül is akár 8-9 tonna keró és fegyverek. Az, hogy akkor 26 vagy 28 tonna gép annyira nem vészes.

Tehát lényegében ugyanazt a sebességet képes elérni az EX, mint a könnyebb F-15E a -229-es hajtóművel, csak lehet, hogy egyes tartományban a gyorsulás eltérő a tolóerő-karakterisztika miatt. Tudjuk, hogy M0.9 táján tengerszinten a GE hajtómű jó 1,5 tonnával nagyobb tolóerővel bír vagy monjduk őgy, hogy kb. 8-10% plusz.

Persze lehet jönni azzal, hogy az F-15E papíron elvisz 7 db 2000 fontos bombát és az F-35A err enem képes, de ez nem valós és hasznos képesség, Semmiféle értelme nincs ennyi fegyvert egy gépen vinni. Hovatovább ma már a 4 db-nak sincs nagyon értelme. A mai PGM pontosság mellett a sok kisebbnek több értelme van egyes célok ellen. Mert a JDAM lényege az, hogy egyetlen rárepülés alatt egy nagy objektum több része is támadható.

A lenti felső eredményhez a Sivatagi Vihar alatt 6 db F-15E gép kellett volna 6 db TGP-vel.
Erre GBU-31-gyel képes 3 db F-16C vagy 2 db F-15E.


yiW6V0u.png



Ha a célok puhábbak, de sok apró épület van, akkor meg kisebb JDAM vagy SDB szétszórása megy.
PrwFuRf.png


Ilyen pontcélokra a Sivatagi Vihar alatt 2-4 db 2000 fontos GBU-10/24 ment vagy F-111F-ről GBU-15 és 24 mix.
Az F-35 is ennek a felismerésnek az eredménye. 8 db SDB vagy 2 db nagy JDAM.
Reálisan ennyit kell tudnia egy gépnek az esetek 99%-ban. Főleg, hogy az F-16C váltója. ami ennyi tud. De az F-35 ezt steath képességgel teszi.

Nem kell stealth? Akkor a szárnyak alá teszel még 2x2000 lb-t vagy még SDB-t és voilá, van egy kvázi F-15E-d. Úgy, hogy csak 2x2000 lb vagy a plus SDB-nek van légellenállása. Nincs póttartály, nincs TGP, mert a gép aerodinamikájának a része.
Értem én a TGP-t és a póttartályt is hogy rossz a légellenállásnak, viszont cserébe egy képesség cserélhető akár több gép közt is, ha nincs mindenhol beépítve, kifizetni sem kell azt a pod-ot amit éppen nem használsz fel egy más feladat miatt. Én a podos megoldásról sem gondolom alapból hogy rossz egy olyan világban, ahol véges erőforrásokkal rendelkezik mindenki.
 
M

molnibalage

Guest
Értem én a TGP-t és a póttartályt is hogy rossz a légellenállásnak, viszont cserébe egy képesség cserélhető akár több gép közt is, ha nincs mindenhol beépítve, kifizetni sem kell azt a pod-ot amit éppen nem használsz fel egy más feladat miatt. Én a podos megoldásról sem gondolom alapból hogy rossz egy olyan világban, ahol véges erőforrásokkal rendelkezik mindenki.
Ma lényegében minden USAF gépe TGP-vel repül bevetésre, ami képes rá.
Nem azért csináltak TGP-t, hogy cserélgetni lehessen, az csak off design dolog, hogy podok léte miatt. Mert fel kell szerelni őket, akkor le is lehet és átteni másra.

A gépek orrkúpja adott méretű, amit elfoglal a radar. Nem fért oda már a TFR ezért azt csapták az egyik konténerbe a FLIR-rel, a másikba meg TGP-t.
Az F-35 meg integrált aerodinamikailag. Bár tudtommal az is repülhet anélkül, ha éppen nincs üzemképes EOTS. Csak akkor a gép képessége csökken, mert része a gép teljes integrált szenzorcsomagjának. Az önvédelmet és csapásmérést nézve is.
 
  • Tetszik
Reactions: Cifu and endre

Filter

Well-Known Member
2021. január 7.
3 604
19 135
113
Ezért kell nézegetni és gépek FM-jét, ahol látszik, hogy mennyire lerontja a gép teljesítményét az n+1 függesztmény.

Meg GE-129 és PW-220-es F-15 között azért van "némi" tolóerő eltérés.

Igaz, hogy az EX üres tömege két tonnával nagyobb, de ez vízszintes repülés közben megtankolva nem okoz számottevő állásszög eltérést amikor a gépben van pótos nélkül is akár 8-9 tonna keró és fegyverek. Az, hogy akkor 26 vagy 28 tonna gép annyira nem vészes.

Tehát lényegében ugyanazt a sebességet képes elérni az EX, mint a könnyebb F-15E a -229-es hajtóművel, csak lehet, hogy egyes tartományban a gyorsulás eltérő a tolóerő-karakterisztika miatt. Tudjuk, hogy M0.9 táján tengerszinten a GE hajtómű jó 1,5 tonnával nagyobb tolóerővel bír vagy monjduk őgy, hogy kb. 8-10% plusz.

Persze lehet jönni azzal, hogy az F-15E papíron elvisz 7 db 2000 fontos bombát és az F-35A err enem képes, de ez nem valós és hasznos képesség, Semmiféle értelme nincs ennyi fegyvert egy gépen vinni. Hovatovább ma már a 4 db-nak sincs nagyon értelme. A mai PGM pontosság mellett a sok kisebbnek több értelme van egyes célok ellen. Mert a JDAM lényege az, hogy egyetlen rárepülés alatt egy nagy objektum több része is támadható.

A lenti felső eredményhez a Sivatagi Vihar alatt 6 db F-15E gép kellett volna 6 db TGP-vel.
Erre GBU-31-gyel képes 3 db F-16C vagy 2 db F-15E.


yiW6V0u.png



Ha a célok puhábbak, de sok apró épület van, akkor meg kisebb JDAM vagy SDB szétszórása megy.
PrwFuRf.png


Ilyen pontcélokra a Sivatagi Vihar alatt 2-4 db 2000 fontos GBU-10/24 ment vagy F-111F-ről GBU-15 és 24 mix.
Az F-35 is ennek a felismerésnek az eredménye. 8 db SDB vagy 2 db nagy JDAM.
Reálisan ennyit kell tudnia egy gépnek az esetek 99%-ban. Főleg, hogy az F-16C váltója. ami ennyi tud. De az F-35 ezt steath képességgel teszi.

Nem kell stealth? Akkor a szárnyak alá teszel még 2x2000 lb-t vagy még SDB-t és voilá, van egy kvázi F-15E-d. Úgy, hogy csak 2x2000 lb vagy a plus SDB-nek van légellenállása. Nincs póttartály, nincs TGP, mert a gép aerodinamikájának a része.
Kérdésem az lenne hogy a Piros nyilakkal jelzett kráterek is bombázásból származnak-e? Nekem azok is JDAM találatnak tünnek.
Fény-Árnyék viszonyokat nézve.
 
M

molnibalage

Guest
Kérdésem az lenne hogy a Piros nyilakkal jelzett kráterek is bombázásból származnak-e? Nekem azok is JDAM találatnak tünnek.
Fény-Árnyék viszonyokat nézve.
Szerintem azok és azok nem találtak.
Amúgy mintha lenne egy harmadik is, ami jobbról harmadik, felső sor feliratnál is. Az első JDAM-ek pontossága ennyit tett lehetővé.
Vagy más miatt van ott az lyuk.
 
  • Tetszik
Reactions: Filter

Filter

Well-Known Member
2021. január 7.
3 604
19 135
113
Szerintem azok és azok nem találtak.
Amúgy mintha lenne egy harmadik is, ami jobbról harmadik, felső sor feliratnál is. Az első JDAM-ek pontossága ennyit tett lehetővé.
Vagy más miatt van ott az lyuk.
A két mellé az érthető "Dobás" lenne mert a reptér teljes hátsó részét is rottyra vágták volna velük. Minden átjárást megszüntetve a betoncsíkok között. Szépen telibe vertek minden kereszteződést ,plusz a leghosszabb egyenesek közepét.
És valóban....Megtaláltam a párját is,Zöldel jelöltem.
4 mellé volt akkor. Nem rossz. 10 csomag,6 telitalálat.
 
  • Tetszik
Reactions: bel
M

molnibalage

Guest
A két mellé az érthető "Dobás" lenne mert a reptér teljes hátsó részét is rottyra vágták volna velük. Minden átjárást megszüntetve a betoncsíkok között. Szépen telibe vertek minden kereszteződést ,plusz a leghosszabb egyenesek közepét.
És valóban....Megtaláltam a párját is,Zöldel jelöltem.
4 mellé volt akkor. Nem rossz. 10 csomag,6 telitalálat.
Ez amúgy kb. a Sivatagi Vihar alatti LGB találati arány. A difi az, hogy a JDAM:
  • párhuzamos célleküzdést tett lehetővé
  • működött esőben, ködben, nem zavarta sem a por, sem a füst
  • statikus célok ellen a földön előre volt beállítható a célkoordináta, tehát nem függött a célpont azonosítás és becélzása sem a személyzettől
Viszont csak olyan platformról működött, ami a saját helyzetét pontosan ismerte oldáskor. Legalábbis tudtommal kezdetben ez kellett.
Ezzel szemben egy LGB alkalmazónak nem kellett ismernie sem a cél sem a saját GPS koordinátáját.

Később már persze TOO (target of opportunity) célok ellen is használható volt a SAR radarral. Azzal is kijelölhetők a célok egymás után.

2000-es évek eleje asszem. 16 bomba, 16 célpont.

Ez még későbbi.
 

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 706
4 260
113
Meg1x: ez most hogy jon ide? A pilota szereti vagy nem, ez tenyleg senkit nem erdekel a politika-gazdasag szintjen.


De bizony, pont arrol van szo. :)



Ennek semmi koze ehhez (a zsidok meg honnan tudnak, hogy "milyen szinten jobb, mint barmi mas", ha meg meg sem kaptak?)

A gep lehetne akar a vilag nyolcadik csoaja is (nem az), de a program a hadiipar tortenetenek valoszinuleg legdragabb kudarca lesz es keptelenseg epelmeju magyarazatot adni arra, miert is kellene a rettenetes penzugyi bukta utan meg egyszer ugyanennyit utana vagni, mondvan 'ne bukjuk az eddigit - bukjunk ketszar annyit?' A zsidok meg a tobbiek fizessek tovabb a Lockheedet, ha annyira szerelmesek bele, ne az en adomat ontsek ezekbe a parazita cegekbe.
Nem a csak a pilóta, az egész kóser légierő és csatlakozott fegyvernemek szeretik, annyira hasznosnak bizonyult,. Ez van. Na meg ha addig nem lesz Armageddon, jó eséllyel olyan fejlesztések jönnek 15 éven belül, hogy zárójelbe teszik a 4+generációt, legalábbis nagyhatalmi szinten...
 
  • Tetszik
Reactions: bel

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 706
4 260
113
Akkor rendben, mondom után nem követtem ezt a történetet, csak akkor az megmaradt mikor bedobták, hogy bár ott volt a szuper olcsó, szuper olcsón repülhető next gen egy hajtóműves F-35, hogy bejelentették, hogy F-15I-ket vennének az első F-35I szállítások után. Ok, én elhiszem nektek, nem lesz F-15I, Izrael akkor jó példa az F-35 mellett. Kíváncsian várom azért ennek a dolognak a fejleményeit, hova fog kifutni, mert most hogy visszaolvastam pár kommentet, azt látom hogy még mindig nem egyértelmű hogy mekkora siker, egyáltalán siker lesz-e az F-35 program?
F-35öt vennének szívük szerint, de annyi pénz a világon nincs:), Szóval marad a modernizált F-15 F-35 F-16 mix, most is megy a vita itt, hogy mit és mennyit.
 
K

kamm

Guest
Nem a csak a pilóta, az egész kóser légierő és csatlakozott fegyvernemek szeretik, annyira hasznosnak bizonyult,. Ez van. Na meg ha addig nem lesz Armageddon, jó eséllyel olyan fejlesztések jönnek 15 éven belül, hogy zárójelbe teszik a 4+generációt, legalábbis nagyhatalmi szinten...
Persze, hogy szeretik, egy kanyijukba nem kerult kifejleszteni, keszen vettek es nekik felmentes van a mindenki masnak kotelezo LM ado alol.
Keves dolog boszit fel annyira, mint az a nekunk meredgdraga kivetelezes es adakozas, amit a mi adonkbol a zsidokra koltunk feletek (ha jol ertem, ott elsz.) Az AIPACot ill az oket kiszolgalo kepviseloket meg szenatorokat siman feljelentenem az FBI counterintelligence divisionnel, ha lenne ertelme.
 

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 706
4 260
113
Persze, hogy szeretik, egy kanyijukba nem kerult kifejleszteni, keszen vettek es nekik felmentes van a mindenki masnak kotelezo LM ado alol.
Keves dolog boszit fel annyira, mint az a nekunk meredgdraga kivetelezes es adakozas, amit a mi adonkbol a zsidokra koltunk feletek (ha jol ertem, ott elsz.) Az AIPACot ill az oket kiszolgalo kepviseloket meg szenatorokat siman feljelentenem az FBI counterintelligence divisionnel, ha lenne ertelme.
Nrm, most per pillanat Magyarországon.. (Megj tegnap voltunk egy nagy zalaegerszegi üzemen... basszus lefagytam.megállt az idő... komolyan fiatalnak éreztem magam, a kádárkori inkompetencia és mentalitás.... )
 

deze75

Well-Known Member
2010. április 25.
1 107
3 146
113
Persze, hogy szeretik, egy kanyijukba nem kerult kifejleszteni, keszen vettek es nekik felmentes van a mindenki masnak kotelezo LM ado alol.
Keves dolog boszit fel annyira, mint az a nekunk meredgdraga kivetelezes es adakozas, amit a mi adonkbol a zsidokra koltunk feletek (ha jol ertem, ott elsz.) Az AIPACot ill az oket kiszolgalo kepviseloket meg szenatorokat siman feljelentenem az FBI counterintelligence divisionnel, ha lenne ertelme.
Ő Hyriu 82. reinkarnációja....
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 453
15 837
113
Az F-35 egy "patkánylyuk," képviselő állítja. Igaza van?
A Boeing úgy tűnik nagyon fúrja ezt az F35-ös programot.

Congressman.... vagy Boeing érdekeltsége van az államában, vagy onnan kapott most kis támogatást, hogy pocskondiázzon egyet. Sima tucatcikk, ami hülye, a repüléshez nemértő balosoknak clickbait.

Igaza van-e? 331 oldal oldal információ van csak itt, tessék visszaolvasni, ki van vesézve a gép mire képes és miért lett olyan amilyen. Középkategóriás gépnek indult a JSF, top-end kategória lett a végeredmény F-35 a növekvő fenyegetések miatt, ahhoz tartozó árcédulával.

Az egésznek mégis látom egy értelmét - a demek a szokásos baller véresszájú stílusban esnek neki az LM-nek frissen a hatalomba kerülve, ami nem baj, mert nagyon elkanászodtak. Ha minden jól megy, a sok új ember lefizetése mellett kissé visszavesznek az étvágyukból és belövik a légierő által elvárt 25k/hour costot. Azt ugyanis a haderő okkal várja el, mivel műszakilag az az indokolt (a maintenance összehasonlíthatatlanul egyszerűbb egy 4.th genhez képest, ég és föld) - a jelenlegi meg az LM vegytiszta pénzleszívása.