[HUN] Vadászgépek beszerzése

Még mindig nem értetted meg amit írtam. Akkor segítek. A várpalotai Hirtenberger gyártást hogyan óhajtod "címkézett" hazai fegyvergyártásnak aposztrofálni?
Mi akadályozza meg az 51%-os magyar tulajdonosát, hogy az AERO egy vadi új gyáregységet itthonra telepítsen?

Az önállóság/akarat (hiánya) !!!


U.i: Örülnék neki, ha végre ebbe az irányba haladnának!!!
 
  • Tetszik
Reactions: Albatros2020
Az önállóság/akarat (hiánya) !!!


U.i: Örülnék neki, ha végre ebbe az irányba haladnának!!!
Nyilván az önallóságra törekvésének a hiánya okozhatja azt, hogy saját kézifegyver gyár jött létre KKfélegyházan. Ez okozza a várpalotai mindent IS gyartó nagy kaliberű lőszergyár létrehozását is!
Ez számonkérhető a hazai gyartású Lynx és Gidrán esetén is. Esetleg a EI. által itthon gyártott egyéni felszereléseken is. Meg az itthoni radarfejlesztésen és a licence gyártáson is.
 
Nyilván az önallóságra törekvésének a hiánya okozhatja azt, hogy saját kézifegyver gyár jött létre KKfélegyházan. Ez okozza a várpalotai mindent IS gyartó nagy kaliberű lőszergyár létrehozását is!
Ez számonkérhető a hazai gyartású Lynx és Gidrán esetén is. Esetleg a EI. által itthon gyártott egyéni felszereléseken is. Meg az itthoni radarfejlesztésen és a licence gyártáson is.
Tudod a vasat nem itthon bányásszák hozzá meg még az elektronikában alkalmazott ritkaföldfémek is undorító módon Kínából vagy Afrikából való..
Ezért amíg ez nem hazai nem lesz önálló. :oops:
 
Tudod a vasat nem itthon bányásszák hozzá meg még az elektronikában alkalmazott ritkaföldfémek is undorító módon Kínából vagy Afrikából való..
Ezért amíg ez nem hazai nem lesz önálló. :oops:
Fúrni kell egy 'magmakutat' hogy legyen mindig mindenféle nyersanyag és a probléma letudva. :D Ez lehet a következő lépése a hadiipari fejlesztésnek. :D
 
Nyilván az önallóságra törekvésének a hiánya okozhatja azt, hogy saját kézifegyver gyár jött létre KKfélegyházan. Ez okozza a várpalotai mindent IS gyartó nagy kaliberű lőszergyár létrehozását is!
Ez számonkérhető a hazai gyartású Lynx és Gidrán esetén is. Esetleg a EI. által itthon gyártott egyéni felszereléseken is. Meg az itthoni radarfejlesztésen és a licence gyártáson is.

Ha valóban figyelembe vennéd a tulajdonviszonyok, licensz, szakemberek, alapaanyagok beszerezhetősége/hazai aránya jellemzőket, akkor a hazai/független(-séget biztosító) gyárak listája erősen megfogyatkozik!!!

Ha a tíz év semmittevése helyett csak az utolsó 7-8-ban "gombok" az az gombok-nyi össszeget fordítottak volna ezekre a területekre (és a személyi feltételek valós, gyakorlatilag újjáépítésére)akkor a mostani összegek tizedéből meg lehetett volna úszni!

Mondjuk akkor nem lehetne emlegetni, hogy milyen nehéz a (hallgatólagosan létrehozott) semmiből az újjáépítés... :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

A 60 milliárdért felépített évi 40 darabos fődarab-Lego-zó Lynx gyárat sem egészen értem, főleg annak a "meglepetésnek" az ismeretében, mikor az RM éves beszámolója alapján a korábban kommunikált árnál 35% az az harmincöt százalékkal magasabb lett a Lynx IFV-ink ára!!!

Bárotalanul/döbbenten emlegettük, hogy ÁFA, valószínűleg a hazai 27% + a német fele???

Megmentjük/lendületet adunk a Covid közepén egy félkész (Lynx) programot, támogatva az Ausztrál, USA, és sok még csak tapogatózó iránybe, erre kapunk "hálából" egy most még csak 35%-os felárat???

Valóban rosszul látom, hogy politikai önállóságot, honvédelemben a hazai érdekek kizárólagosságát hiányolom???
Ebben az alapvető kérdésben alig burkolt (politikai hátterű)megalkuvást látok.


A Trianoni helyzet utáni alapvetően téves "Elég a profi ( ??? ) és kicsi (!!! ) hadsereg" programmal együtt !
Remélem dezinformáció! :rolleyes:
 
Még mindig nem értetted meg amit írtam. Akkor segítek. A várpalotai Hirtenberger gyártást hogyan óhajtod "címkézett" hazai fegyvergyártásnak aposztrofálni?
Mi akadályozza meg az 51%-os magyar tulajdonosát, hogy az AERO egy vadi új gyáregységet itthonra telepítsen?
1-Cseh állam.Nem tudom,hogy az e,de ha stratégiai hadiüzemnek nyilvánitja,akkor joghatóságilag megakadályozhatja.Ugyanis cseh üzem,cseh joghatóság alatt.Tulajdonjog 51%ka ebböl a szempontbol mellékes.Kölni Ford gyár is termelt a II.vh alatt,és nem az US Armynak.....
2-Magyar munkaerő hiánya.Ki fog dolgozni az üzemben,ha idehozod?
 
Ha valóban figyelembe vennéd a tulajdonviszonyok, licensz, szakemberek, alapaanyagok beszerezhetősége/hazai aránya jellemzőket, akkor a hazai/független(-séget biztosító
Erre írta @krisss , hogy elkezdhetnénk ritkaföldfém gyárakat létesíteni.

Ha a tíz év semmittevése helyett csak az utolsó 7-8-ban "gombok" az az gombok-nyi össszeget fordítottak volna ezekre a területekre (és a személyi feltételek valós, gyakorlatilag újjáépítésére)akkor a mostani összegek tizedéből meg lehetett volna úszni!
Hja és lenne nekünk is most egy szénnétömött Currusunk, meg egy T-72m8HU-nk. De boldog is lennék!
A 60 milliárdért felépített évi 40 darabos fődarab-Lego-zó Lynx gyárat sem egészen értem, főleg annak a "meglepetésnek" az ismeretében, mikor az RM éves beszámolója alapján a korábban kommunikált árnál 35% az az harmincöt százalékkal magasabb lett a Lynx IFV-ink ára!!!
Halvány lila fingod sincs a hadiipari volumenekről. A PUMA RM gyárában és a KMW-nél is 30-30 jármű a maximum éves termelés.
De ahogy látom, arról sincs, hogy az eredeti bejelentett árak csak a vasat tartalmazta, és nem volt benne support.
Bárotalanul/döbbenten emlegettük, hogy ÁFA, valószínűleg a hazai 27% + a német fele???
Ez megint csak a te fejedben létezik. (Oly sok minden mellett... o_O )
Megmentjük/lendületet adunk a Covid közepén egy félkész (Lynx) programot, támogatva az Ausztrál, USA, és sok még csak tapogatózó iránybe, erre kapunk "hálából" egy most még csak 35%-os felárat???
Hja, meg még megdobtak a nagykaliberű lőszergyartással.
A saját név alá vették - különben minden erényétől függetlenül NATO-piacképtelen - török koprodukciónkat. Meg egy 8x8-as gyártási/fejlesztési programmal. Hja és szalonképesebbé tették az izraeli radarbeszerzésünket is.
És még képesek voltak díjat felszámítani a support-ért. A mocskok! PFEJJJ!
 
  • Tetszik
Reactions: Catles
1-Cseh állam.Nem tudom,hogy az e,de ha stratégiai hadiüzemnek nyilvánitja,akkor joghatóságilag megakadályozhatja.Ugyanis cseh üzem,cseh joghatóság alatt.Tulajdonjog 51%ka ebböl a szempontbol mellékes.Kölni Ford gyár is termelt a II.vh alatt,és nem az US Armynak.....
2-Magyar munkaerő hiánya.Ki fog dolgozni az üzemben,ha idehozod?
1. Hogy új üzemet hozzanak létre???
Azt szerinted hogyan tudná megakadályozni?
Az osztrák állam hogyan akadályozná meg, hogy Várpalotán kezdjenek gránát gyartásba?
2. Miért a Halasi Arzenálnál ki dolgozik?
Ott is azt jósolták, hogy be fog fulladni.
Azóta már bejelentkezett oda a DN, meg az UA/FN is.
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD
LMzek 2.0 said:
Ha valóban figyelembe vennéd a tulajdonviszonyok, licensz, szakemberek, alapaanyagok beszerezhetősége/hazai aránya jellemzőket, akkor a hazai/független(-séget biztosító
Erre írta @krisss , hogy elkezdhetnénk ritkaföldfém gyárakat létesíteni.

Van humora. Használd te is! (...a sajátod! ;) )







LMzek 2.0 said:
Ha a tíz év semmittevése helyett csak az utolsó 7-8-ban "gombok" az az gombok-nyi össszeget fordítottak volna ezekre a területekre (és a személyi feltételek valós, gyakorlatilag újjáépítésére)akkor a mostani összegek tizedéből meg lehetett volna úszni!
Hja és lenne nekünk is most egy szénnétömött Currusunk, meg egy T-72m8HU-nk. De boldog is lennék!

Lehetne jól működő Currus, és karbantartott működő, tartalékos, (eladható !!! V-Sz-technika).
Én is boldog lennék!









LMzek 2.0 said:
A 60 milliárdért felépített évi 40 darabos fődarab-Lego-zó Lynx gyárat sem egészen értem, főleg annak a "meglepetésnek" az ismeretében, mikor az RM éves beszámolója alapján a korábban kommunikált árnál 35% az az harmincöt százalékkal magasabb lett a Lynx IFV-ink ára!!!
Halvány lila fingod sincs a hadiipari volumenekről. A PUMA RM gyárában és a KMW-nél is 30-30 jármű a maximum éves termelés.
De ahogy látom, arról sincs, hogy az eredeti bejelentett árak csak a vasat tartalmazta, és nem volt benne support.
Neked van! Te belepillantottál a szerződésbe, csak nem mondhatod el. :oops: Aha...

Arra a szemérmetlen-lehúzós support üzleti konstrukcióra gondolsz ami miatt most szid mindenki az USA-ban az F-35 kapcsán?
Ami egy kulcsfontosságú képesség terén folyamatos külföldi alkatrész és karbantartási függőséget jelent.
A gyakorlatban kb. 1 hét után rohamosan csökkenő bevethetőséget jelentve!!!

Neked van fingod dolgokról???







LMzek 2.0 said:
Bárotalanul/döbbenten emlegettük, hogy ÁFA, valószínűleg a hazai 27% + a német fele???
Ez megint csak a te fejedben létezik. (Oly sok minden mellett... o_O )
"Kocogj vissza" időben Lynx-topikban, mielőtt elhamarkodott véleményt alkotsz!








LMzek 2.0 said:
Megmentjük/lendületet adunk a Covid közepén egy félkész (Lynx) programot, támogatva az Ausztrál, USA, és sok még csak tapogatózó irányba, erre kapunk "hálából" egy most még csak 35%-os felárat???
Hja, meg még megdobtak a nagykaliberű lőszergyartással.
A saját név alá vették - különben minden erényétől függetlenül NATO-piacképtelen - török koprodukciónkat. Meg egy 8x8-as gyártási/fejlesztési programmal. Hja és szalonképesebbé tették az izraeli radarbeszerzésünket is.
És még képesek voltak díjat felszámítani a support-ért. A mocskok! PFEJJJ!
Annyi pénzből amiért a nevükre vették, szépen ki lehetett volna stafírozni a Rába-t.
...ja, már nem, másra lett költve!
És: Eladja nekünk a 8x8-as technológiáját, mikor mindenki a gumiszalagos technológia felé fordul. Mint műszaki érdeklődésű, személyesen "hálás" vagyok.

Azt az F-35 mintájú support üzleti konstrukciót emlegeted, ami a civil élet PPP szerződéseihez hasonlítható gazdaságossági szempontból?
...ami PPP-k üzletileg tragikusak a számunkra?
Ami szinte ugyanaz mint az autó és nyomtató eladásoknál sok éve bevezetett konstrukcióhoz, ahol olcsó(bb) az autó/nyomtató( a korábbi időkhöz képest), de cserébe sokszorosa a garanciális időszak költsége, alkatrészárak/nyomtatópatron árak, igy a várható használati idő alatt a gyártó extra-profitot kaszál a korábbi üzleti konstrukcióhoz képest, függő helyzetbe hozva az óvatlan vásárlót!

Értem!

Csak egy korábban egéyz jó üzlet változó feltételeinek "érdekességét" említem meg, egy kulcsfontosságú területen: Honvédelem !

A kezdetkor nekünk is jó Lynx-program minden további lépésnél felpuhulni látszik, mióta a Rheinmetal kezdi nyeregben érezni magát.

Egyetértek az általam is, más által is korábban leírt, aggasztó német túlsúllyal és technikai függőséggel kapcsolatban, amely amellett, hogy hátrányos haditechnikai és katonapolitikai probléma, annak súlya miatt politikai ( !!! ) függőségünket/kiszolgáltatottságunkat teremti meg Németország/német érdekcsoportok felé.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
LMzek 2.0 said:
Ha valóban figyelembe vennéd a tulajdonviszonyok, licensz, szakemberek, alapaanyagok beszerezhetősége/hazai aránya jellemzőket, akkor a hazai/független(-séget biztosító


Van humora.







LMzek 2.0 said:
Ha a tíz év semmittevése helyett csak az utolsó 7-8-ban "gombok" az az gombok-nyi össszeget fordítottak volna ezekre a területekre (és a személyi feltételek valós, gyakorlatilag újjáépítésére)akkor a mostani összegek tizedéből meg lehetett volna úszni!


Lehetne jól működő Currus, és karbantartott működő, tartalékos, (eladható !!! V-Sz-technika).
Én is boldog lennék!









LMzek 2.0 said:
A 60 milliárdért felépített évi 40 darabos fődarab-Lego-zó Lynx gyárat sem egészen értem, főleg annak a "meglepetésnek" az ismeretében, mikor az RM éves beszámolója alapján a korábban kommunikált árnál 35% az az harmincöt százalékkal magasabb lett a Lynx IFV-ink ára!!!

Neked van! Te belepillantottál a szerződésbe, csak nem mondhatod el. :oops: Aha...

Arra a szemérmetlen-lehúzós support üzleti konstrukcióra gondolsz ami miatt most szid mindenki az USA-ban az F-35 kapcsán?
Ami egy kulcsfontosságú képesség esetén folyamatos külföldi alkatrész és karbantartási függőséget jelent.
A gyakorlatban 1-2 hét után rohamosan csökkenő bevethetőséget jelentve!!!

Neked van fingod dolgokról???







LMzek 2.0 said:
Bárotalanul/döbbenten emlegettük, hogy ÁFA, valószínűleg a hazai 27% + a német fele???

"Kocogj vissza" időben Lynx-topikban, mielőtt elhamarkodott véleményt alkotsz!








LMzek 2.0 said:
Megmentjük/lendületet adunk a Covid közepén egy félkész (Lynx) programot, támogatva az Ausztrál, USA, és sok még csak tapogatózó irányba, erre kapunk "hálából" egy most még csak 35%-os felárat???

Annyi pénzből amiért a nevükre vették, szépen ki lehetett volna stafírozni a Rába-t.
...ja, már nem, másra lett költve!
És: Eladja nekünk a 8x8-as technológiáját, mikor mindenki a gumiszalagos technológia felé fordul. Mint műszaki érdeklődésű, személyesen "hálás" vagyok.

Azt az F-35 mintájú support üzleti konstrukciót emlegeted, ami a civil élet PPP szerződéseihez hasonlítható gazdaságossági szempontból?
...ami PPP-k üzletileg tragikusak a számunkra?
Ami szinte ugyanaz mint az autó és nyomtató eladásoknál sok éve bevezetett konstrukcióhoz, ahol olcsó(bb) az autó/nyomtató( a korábbi időkhöz képest), de cserébe sokszorosa a garanciális időszak költsége, alkatrészárak/nyomtatópatron árak, igy a várható használati idő alatt a gyártó extra-profitot kaszál a korábbi üzleti konstrukcióhoz képest, függő helyzetbe hozva az óvatlan vásárlót!

Értem!

Csak egy korábban egéyz jó üzlet változó feltételeinek "érdekességét" említem meg, egy kulcsfontosságú területen: Honvédelem !

A kezdetkor nekünk is jó Lynx-program minden további lépésnél felpuhulni látszik, mióta a Rheinmetal kezdi nyeregben érezni magát.

Egyetértek az általam is, más által is korábban leírt, aggasztó német túlsúllyal és technikai függőséggel kapcsolatban, amely amellett, hogy hátrányos haditechnikai és katonapolitikai probléma, annak súlya miatt politikai ( !!! ) függőségünket/kiszolgáltatottságunkat teremti meg Németország/német érdekcsoportok felé.
Te gondolj már bele egy dologba az utóbbi 30 évben a gázellátáson kívül amiben a térség összes országa kb nem a németektől függ.
 
Te gondolj már bele egy dologba az utóbbi 30 évben a gázellátáson kívül amiben a térség összes országa kb nem a németektől függ.

"Csak" egy szemléletes példa:
Az a kis nehezen kiharcolt függetlenség/mozgástér milyen jól jött Pl. most a vakcina-beszerzéskor!
...jééé, lehet előnyös, ha jól használjuk ki a meglevő függetlenséget???

Úgy tűnik!



Még egy fontos dolog (szerintem):
A Z2026 a 2015 körüli korábbi --durván megváltozott--helyzetből indul ki, ezért
  1. nem képez sem jelentős(az új helyzetben szükséges) eszköz,
  2. sem jelentős(az új helyzetben szükséges) személyi
tartalékot!!! ...???...

.
 
"Csak" egy szemléletes példa:
Az a kis nehezen kiharcolt függetlenség/mozgástér milyen jól jött Pl. most a vakcina-beszerzéskor!
...jééé, lehet előnyös, ha jól használjuk ki a meglevő függetlenséget???

Úgy tűnik!



Még egy fontos dolog (szerintem):
A Z2026 a 2015 körüli korábbi --durván megváltozott--helyzetből indul ki, ezért
  1. nem képez sem jelentős(az új helyzetben szükséges) eszköz,
  2. sem jelentős(az új helyzetben szükséges) személyi
tartalékot!!! ...???...

.
A honvéd kadét rendszert és a középiskolákat hova sorolnád?
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
"Csak" egy szemléletes példa:
Az a kis nehezen kiharcolt függetlenség/mozgástér milyen jól jött Pl. most a vakcina-beszerzéskor!
...jééé, lehet előnyös, ha jól használjuk ki a meglevő függetlenséget???

Úgy tűnik!



Még egy fontos dolog (szerintem):
A Z2026 a 2015 körüli korábbi --durván megváltozott--helyzetből indul ki, ezért
  1. nem képez sem jelentős(az új helyzetben szükséges) eszköz,
  2. sem jelentős(az új helyzetben szükséges) személyi
tartalékot!!! ...???...

.
Amúgy ez a mozgástér pont, hogy a német ipari nagykutyák és a hozzájuk kapcsolódó politikai körök védelmétől (jóindulat vásárlás khhmm) lett nem azért mert Viktor hangosan szidta Sorosgyurikát.
 
Amúgy ez a mozgástér pont, hogy a német ipari nagykutyák és a hozzájuk kapcsolódó politikai körök védelmétől (jóindulat vásárlás khhmm) lett nem azért mert Viktor hangosan szidta Sorosgyurikát.
Hozzátennem hogy ezért a lehetőségért annyira kellett harcolni hogy mindenkinek jár. Aki hangosan szidja Gyuri bá't annak is, aki meg sem szólalt annak is.

Vagyis értem mit szeretne LMzek mondani ezzel, de fals a példa.
 
  • Tetszik
Reactions: Chima3ra
Lehetne jól működő Currus, és karbantartott működő, tartalékos, (eladható !!! V-Sz-technika).
Én is boldog lennék!
Mitől lenne működőbb a Currus? Így is folyamatos agyondotáció mellett ők csináltak minden VSZ technikát.
Biztos sokkal jobb lenne a helyzet, ha még több pénzt tolunk beléjük!
Neked van! Te belepillantottál a szerződésbe, csak nem mondhatod el. :oops: Aha...

Arra a szemérmetlen-lehúzós support üzleti konstrukcióra gondolsz ami miatt most szid mindenki az USA-ban az F-35 kapcsán?
Ami egy kulcsfontosságú képesség terén folyamatos külföldi alkatrész és karbantartási függőséget jelent.
A gyakorlatban kb. 1 hét után rohamosan csökkenő bevethetőséget jelentve!!!

Neked van fingod dolgokról???
Miről? Arról, hogy mennyi a német PUMA üzem kapacitása? Vagy hogy mennyi a tervezett zalai üzemé??? Mert te a 45db/éves tervezett tempót becsmérelted.

LMzek 2.0 said:
Bárotalanul/döbbenten emlegettük, hogy ÁFA, valószínűleg a hazai 27% + a német fele???
Miiii? Ember ha a humor topicban találsz ilyen f@szságot, akkor is komolyan veszed? Használd már a fejedet! EU-ban dupla Áfá-t fizetni? És ezt te komolyan bevetted?
"Kocogj vissza" időben Lynx-topikban, mielőtt elhamarkodott véleményt alkotsz!

Annyi pénzből amiért a nevükre vették, szépen ki lehetett volna stafírozni a Rába-t.
Oda is mit kellene még szerinted betolni??? "Most" lett full automata új kovácsoló soruk. Ettől nekünk lenne hazai fejlesztésű IFV-nk?
Tessék mondani működő fegyver honnan lett volna bele?
...ja, már nem, másra lett költve!
És: Eladja nekünk a 8x8-as technológiáját, mikor mindenki a gumiszalagos technológia felé fordul. Mint műszaki érdeklődésű, személyesen "hálás" vagyok.
????
OMG
Mindenki a gumiszalagos technika felé fordul? Jah! :D
Mindenki, AKI láncos technikát használ.
De ez a gumiszalagos technológia külön vicces, ha az önállóságot szajkózod! Szinte kivétel nélkül MINDEN gumiszalagos katonai jármű a kanadai Soucy
hevedereit használja.

Azt az F-35 mintájú support üzleti konstrukciót emlegeted, ami a civil élet PPP szerződéseihez hasonlítható gazdaságossági szempontból?
...ami PPP-k üzletileg tragikusak a számunkra?
PPP? F-35 support? Mi a pöcsről beszélsz?
Javaslom neked inkább a SAAB Gripen szerződést tanulmányozni. Meg azon gépek hadrafoghatóságát.
Ezzel szemben ott a saját fenntartású T-72-es karbantartásunk....

Ami szinte ugyanaz mint az autó és nyomtató eladásoknál sok éve bevezetett konstrukcióhoz, ahol olcsó(bb) az autó/nyomtató( a korábbi időkhöz képest), de cserébe sokszorosa a garanciális időszak költsége, alkatrészárak/nyomtatópatron árak, igy a várható használati idő alatt a gyártó extra-profitot kaszál a korábbi üzleti konstrukcióhoz képest, függő helyzetbe hozva az óvatlan vásárlót!
Aztán meg a hadseregek sorban írják alá nem csak az alkatrész support szerződéseket, de a full külsős üzemeltetési szerződést is!

A kezdetkor nekünk is jó Lynx-program minden további lépésnél felpuhulni látszik, mióta a Rheinmetal kezdi nyeregben érezni magát.
Mi puhul fel? Te képzelődsz!
Per pillanat a RM-nek sokkal nagyobb szüksége van ránk, mint nekünk rájuk. Magyarországban egy olyan partnert találtak, ahova sorban szervezhetik ki a német gyáraikat. Ezzel megszabadulhatnak a hazai környezet embargózásaitól.
Olcsóbban termelnek itt, óriási adókedvezményekkel. Ráadásul az áttelepülés költségeinek is a jelentős részét megspórolják, mert a vegyesvállalat apportjába az államtól megkapják az ingatlant, + annak közművesítését.

Egyetértek az általam is, más által is korábban leírt, aggasztó német túlsúllyal és technikai függőséggel kapcsolatban, amely amellett, hogy hátrányos haditechnikai és katonapolitikai probléma, annak súlya miatt politikai ( !!! ) függőségünket/kiszolgáltatottságunkat teremti meg Németország/német érdekcsoportok felé.
Milyen jó, hogy a Magyar Állam a vegyesvállalatól veszi a Lynx-eket, amiben meg 49%-os tulaj.
A technikai háttér (know-how) tehát rendelkezésre áll akár a független üzemeltetésre is. Ha tudunk jobbat, akkor hajrá. Meg kell szépen fizetni más gyártót, vagy fejleszteni saját helyettesítő eszközöket. Ugyebár a Lynx is moduláris felépítésű. Bárki integrálhat rá amit akar. Max. a RM leveszi a logóját a Lynxünkről.
 
Nekem értelmetlen bármilyen tanulmányt elvégeznem. Minek is?
A svéd légierő megtette helyettünk. ;)
Szerinted miért tartanak meg minimum 40db Gripen C-t az F-ek mellett? Nálunk annyi a különbség, hogy nekünk nincs akkora gépszámunk. De ők sem pusztán C-ket tartanak meg. Upgrade-elik őket C+-ra.
Pont az a lényeg, hogy a Gripen C+/D+ opció nem 30-re való beszerzés. Mitöbb, nem is kell "BESZERZÉSRŐL" beszélni! Ahogy a csehek (és mi is egy kicsit ) tudták bérelni a 14db C-jüket, úgy erre nekünk is lenne lehetőségünk.
Ezzel 10-15 évre tudnánk biztosítani a lehető legolcsóbban (ugyebár a tiszta bérlés olcsóbb) a jelenlegi légierőnk 2x (3x) -esét. Maradna pénz ugyan azon fegyvere beszerzésére, amiket az E-hez (vagy bármi máshoz) rendszeresítenünk kellene. És még a Z tervet sem kellene miatta Z2060-ra átnevezni, mert pénzügyileg minden futó program megvalósítását a végtelenbe kellene elnyújtani.
Nekünk per pillanat nincs szükségünk ilyen intervallumú megoldásra.
Ne feledjük, hogy a jelenlegi 14 gép velünk marad még egy jódarabig.
Viszont éppen "benne vagyunk" legalább 3-4 általunk is elérhetővé váló 5.-6. generációs gép fejlesztésében.
Nekünk per pillanat áthidaló megoldás kell!
A C+ programmal is biztosítani tudnánk a szomszédokkal való lépés tartást. De képzeljük csak el mi lesz 15 év múlva.
Szerinted melyik szomszéd fogja tudni megengedni magának, hogy az alig 10-15 éves rohadt drágán (az országok képességeihez mérten) technikát lecserélje vadi új 6. generációs modellekre?

Az E egy olyan opció, amelyik szintén működhet. De ott egy harmadik század megléte (ami szerintem nálunk az optimalis szkenárió lenne) több okból sem biztosan jönne össze.
Sem pénzügyileg, sem a későbbi együtt üzemeltetés szempontjából nem nagyon lenne optimális.
Mindazonáltal azok a "hangok" is falsok, hogy 2 teljesen eltérő üzemeltetésű gépről lenne szó a C-k és az E-k együttes rendszerben tartása esetén. A fő szempont, hogy teljesen azonos lenne a 2 gép szoftvere háttere. Az E ugyan azt a rendszert kapta, mint amit a C+ fog, és mindkettő a jelenlegi MS20 leszármazottja.
Az, hogy esetleg egy erősebb futómű, vagy más hajtómű van a gépen, az inkább részletkérdés. Sokkal fontosabb, hogy a gépek azonos tervező asztalról kerültek le.
Egy Volkswagen szervizben sem tartanak külön szerelőt egy Golfhoz, meg egy Passathoz....

A C mar most is elavult sok szempontbol. Penzkidobas lenne az egesz hasznalt Ckre kolteni a meglevokon tul: 10-15 even belul ugyanott allnank, mint 2003-ban, egy rakas reménytelenül elavult cuccal, megint nullarol kellene vasarolgatni, raadasul vadonatuj generacioval szivnank minden bajat.
Kis sereg, kis legiero, nem engedthetjuk meg magunknak a hasznalt, lefutitt cuccok "luxishibajat", ez van.

Ezzel szemben ket szazad E/F megall 4-5 milliard kozott es 20-30 evre siman a legfejletteb EW es networking funkciokat kapjuk, a kornyekre boven elegendo agilitassal meg pylonokkal stb.
Mellette lehet nemikepp upgradelni a jelenlegiket, azok kihuzhatnak meg egy 10-15 evet legterezni stb, es akkore mglatjuk, hol jar majd a sixth-gen (sanszos, hogy gyerekcipoben lesz, lasd EF Tr1 vs Tr3) - viszont nem lesz nyomas rajtunk, nem leszünk kiszolgaltatva, mert ott lesz ket szazad modern E/F tovabbra is.

Az ilyen 30 millios es hasonlo fogalmatlan artippeket el kell felejteni, egyrészt egyik sem igaz, masreszt rendszert veszel mindig, csak a Gripeneknel mar sok resze megvan. A finn tenderbol mar az E/F kapcsan tudjuk, higy sokkal elonyosebb ajánlat az F-35-nel mind anyagilag (arban ugyanaz, de jon vele jelentos helyi gyartas, az amerikaval az egvilagon semmi), mind felszerelesre (fegyverzet, Globaleye.)

Mostanra nálunk meg a sved-brazil-cseh-magyar perihelium meg aztan kulonosen adja magat valamifele ipari beszallitoi szerephez. Ahogy valaki pedzegette mar, ket szazad E/F rendelese mar lenyeges ipari programot hozhat, ami meg jobb rendszert eredményezhet stb.
 
A vadászrepülős infó. Vadászgépek cseréjét írta @Matróz Kommandó , nem beszerzést, ami így nekem, ha szó szerint értelmezem nem plusz további század vadászt jelent, hanem a jelenlegiek cseréjét, (ezt jelenti a csere szó)így a 100% ellentételezés mellett 100%-ra 'sejtem' a Gripen E/F-et.

Esetleg ugy, ha a svedek trade-in kereteben visszaveszik a meglevoket - ugy mondjuk nem hulyeseg.
Sot, ugy lehet, hogy az a terv, hogy legyen 2 fullra kimpimpelt E/F szazad (minden fegyverrel, nyalanksaggal) plusz egy tucat L39/Tucano/akarmi melle, ami krizis eseten alapszinten besegithet.... remeljuk, GlobalEye is jon azert azzal a ket E/F szazaddal. :D
 
ez a 100% ellentételezés mit jelent? küldünk gripen helyett szabolcsi almát?:D szal ugyanakkora értékben vesznek tőlünk vmit?
 
Csak azért linkelem be a saját hozzászólásomhoz, mert logikailag még oda tartozik:

Emlékezzetek, mi történt a 2002-es kormányváltás után. A Medgyessy kormány felülvizsgálta az előző Orbán kormány Gripen szerződését, mert szerintük nem volt jó. Különös tekintettel a futamidőre és a tartalmi elemekre. Haditechnikai téren (a gépek képessége) egyébként szerencsénkre előnyös változás történt. Aztán 2010 után az új Orbán kormány ismét felülvizsgálta a Gripen szerződést. A változás akkor is pozitív volt, mert 2026 után a gépek elvileg magyar tulajdonba kerülnek, nőtt a repóra szám, stb. Összességében pozitívra kerekedett ki a történet, de ez sokszor szerintem csak a szerencsén múlt. 8 és fél év alatt pont két választás áll még az ország előtt.
És mit akarsz ezzel mondani?
Mert nézzük meg a csehek meg a mi Gripen "képességünket"
Mi többször módosítottunk tisztán bérlés, és lízing között. Mi, ez utóbbi konstrukcióban 27-30Mrd HUF közötti összeget csengettünk a Svéd Légierőnek minden évben. (persze amikor bérlésre váltottunk a válság alatt akkor lement 20-22Mrd-ra)
Eközben a cseheknek csak kb. 22Mrd-ba került ugyan annyi gép minimális tartalombeli eltérésekkel.
Igen ám, csakhogy nekünk '26-ra a tulajdonunkba kerülnek a gépek, és akár 10+ évig tovább üzemeltethetjük őket. Nekik meg jelen állás szerint '27-ben (illetve egy opció miatt '29-ben) az üres beton marad.
 
És mit akarsz ezzel mondani?
Mert nézzük meg a csehek meg a mi Gripen "képességünket"
Mi többször módosítottunk tisztán bérlés, és lízing között. Mi, ez utóbbi konstrukcióban 27-30Mrd HUF közötti összeget csengettünk a Svéd Légierőnek minden évben. (persze amikor bérlésre váltottunk a válság alatt akkor lement 20-22Mrd-ra)
Eközben a cseheknek csak kb. 22Mrd-ba került ugyan annyi gép minimális tartalombeli eltérésekkel.
Igen ám, csakhogy nekünk '26-ra a tulajdonunkba kerülnek a gépek, és akár 10+ évig tovább üzemeltethetjük őket. Nekik meg jelen állás szerint '27-ben (illetve egy opció miatt '29-ben) az üres beton marad.
Ezért írtam, hogy szerintem szerencsésen alakultak a fordulataink a Gripen esetében: emelt repóraszám, A-G képesség, légi utántöltés, és a végén saját tulajdon.