[HUN] Vadászgépek beszerzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Status
Not open for further replies.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Szerintem Maróthék ezt is jobban tudják. Pláne azt, hogy mi is a mi jelenlegi helyzetünk. Az általad említett "ár/érték/megtérülés/eszköz- és személyzeti igény/továbblépési opciók"-ról milyen tanulmányt készítettél? Mert vannak olyan teamek, akik évek óta kutatják ezeket, és sokkal több információhoz van hozzáférésük, mint az egyszeri fórumlakónak. És azt se feledd el, hogy nem holnapra vásárolunk most be, hanem 30 évre, így mindenből csak a legújabb jöhet szóba.
Nekem értelmetlen bármilyen tanulmányt elvégeznem. Minek is?
A svéd légierő megtette helyettünk. ;)
Szerinted miért tartanak meg minimum 40db Gripen C-t az F-ek mellett? Nálunk annyi a különbség, hogy nekünk nincs akkora gépszámunk. De ők sem pusztán C-ket tartanak meg. Upgrade-elik őket C+-ra.
Pont az a lényeg, hogy a Gripen C+/D+ opció nem 30-re való beszerzés. Mitöbb, nem is kell "BESZERZÉSRŐL" beszélni! Ahogy a csehek (és mi is egy kicsit ) tudták bérelni a 14db C-jüket, úgy erre nekünk is lenne lehetőségünk.
Ezzel 10-15 évre tudnánk biztosítani a lehető legolcsóbban (ugyebár a tiszta bérlés olcsóbb) a jelenlegi légierőnk 2x (3x) -esét. Maradna pénz ugyan azon fegyvere beszerzésére, amiket az E-hez (vagy bármi máshoz) rendszeresítenünk kellene. És még a Z tervet sem kellene miatta Z2060-ra átnevezni, mert pénzügyileg minden futó program megvalósítását a végtelenbe kellene elnyújtani.
Nekünk per pillanat nincs szükségünk ilyen intervallumú megoldásra.
Ne feledjük, hogy a jelenlegi 14 gép velünk marad még egy jódarabig.
Viszont éppen "benne vagyunk" legalább 3-4 általunk is elérhetővé váló 5.-6. generációs gép fejlesztésében.
Nekünk per pillanat áthidaló megoldás kell!
A C+ programmal is biztosítani tudnánk a szomszédokkal való lépés tartást. De képzeljük csak el mi lesz 15 év múlva.
Szerinted melyik szomszéd fogja tudni megengedni magának, hogy az alig 10-15 éves rohadt drágán (az országok képességeihez mérten) technikát lecserélje vadi új 6. generációs modellekre?

Az E egy olyan opció, amelyik szintén működhet. De ott egy harmadik század megléte (ami szerintem nálunk az optimalis szkenárió lenne) több okból sem biztosan jönne össze.
Sem pénzügyileg, sem a későbbi együtt üzemeltetés szempontjából nem nagyon lenne optimális.
Mindazonáltal azok a "hangok" is falsok, hogy 2 teljesen eltérő üzemeltetésű gépről lenne szó a C-k és az E-k együttes rendszerben tartása esetén. A fő szempont, hogy teljesen azonos lenne a 2 gép szoftvere háttere. Az E ugyan azt a rendszert kapta, mint amit a C+ fog, és mindkettő a jelenlegi MS20 leszármazottja.
Az, hogy esetleg egy erősebb futómű, vagy más hajtómű van a gépen, az inkább részletkérdés. Sokkal fontosabb, hogy a gépek azonos tervező asztalról kerültek le.
Egy Volkswagen szervizben sem tartanak külön szerelőt egy Golfhoz, meg egy Passathoz....
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Nem mélyedtem el a témában (finomságai meg nékem kinai),de itt irták már szagértőink.Ha igaz,30milkáért már az E harcrendszereivel korszerűsitett C-ket fognak piacra dobni a vikingek.Persze a rendszert hozzáigazitják a C méreteihez.Ami nem fér bele,döntően az EW java,azt konténeresen fogja tudni hordozni.
Gond az,hogy már olyan hirrel is találkoztam,miszerint mégsem adják el őket.
Ezt a 30 M-s dolgot megint honnan vetted? Annál egy alap C is többe kerül.
Ha 50-60-ból kijön egy korszerűsített verzió, akkor azzal már tudnánk mit kezdeni. Természetesen a jelenleg meglévő gépeinknél csak a korszerűsítést kellene kifizetni. Ennek egy része már meg is van az MS20-szal.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 256
33 556
113
Ezt a 30 M-s dolgot megint honnan vetted? Annál egy alap C is többe kerül.
Ha 50-60-ból kijön egy korszerűsített verzió, akkor azzal már tudnánk mit kezdeni. Természetesen a jelenleg meglévő gépeinknél csak a korszerűsítést kellene kifizetni. Ennek egy része már meg is van az MS20-szal.
Itt irták.Talán Molni,de vissza kéne keresni.Biztos valaki olyan,kinek hitelt adok a véleményére-különben nem jegyzem meg.
60milkáért nem köll.Akkor inkább a Kfir NG fele annyiért.Masnizást leszámitva ugyanazt tudja,talán még többet is.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 256
33 556
113
Nekem értelmetlen bármilyen tanulmányt elvégeznem. Minek is?
A svéd légierő megtette helyettünk. ;)
Szerinted miért tartanak meg minimum 40db Gripen C-t az F-ek mellett? Nálunk annyi a különbség, hogy nekünk nincs akkora gépszámunk. De ők sem pusztán C-ket tartanak meg. Upgrade-elik őket C+-ra.
Pont az a lényeg, hogy a Gripen C+/D+ opció nem 30-re való beszerzés. Mitöbb, nem is kell "BESZERZÉSRŐL" beszélni! Ahogy a csehek (és mi is egy kicsit ) tudták bérelni a 14db C-jüket, úgy erre nekünk is lenne lehetőségünk.
Ezzel 10-15 évre tudnánk biztosítani a lehető legolcsóbban (ugyebár a tiszta bérlés olcsóbb) a jelenlegi légierőnk 2x (3x) -esét. Maradna pénz ugyan azon fegyvere beszerzésére, amiket az E-hez (vagy bármi máshoz) rendszeresítenünk kellene. És még a Z tervet sem kellene miatta Z2060-ra átnevezni, mert pénzügyileg minden futó program megvalósítását a végtelenbe kellene elnyújtani.
Nekünk per pillanat nincs szükségünk ilyen intervallumú megoldásra.
Ne feledjük, hogy a jelenlegi 14 gép velünk marad még egy jódarabig.
Viszont éppen "benne vagyunk" legalább 3-4 általunk is elérhetővé váló 5.-6. generációs gép fejlesztésében.
Nekünk per pillanat áthidaló megoldás kell!
A C+ programmal is biztosítani tudnánk a szomszédokkal való lépés tartást. De képzeljük csak el mi lesz 15 év múlva.
Szerinted melyik szomszéd fogja tudni megengedni magának, hogy az alig 10-15 éves rohadt drágán (az országok képességeihez mérten) technikát lecserélje vadi új 6. generációs modellekre?

Az E egy olyan opció, amelyik szintén működhet. De ott egy harmadik század megléte (ami szerintem nálunk az optimalis szkenárió lenne) több okból sem biztosan jönne össze.
Sem pénzügyileg, sem a későbbi együtt üzemeltetés szempontjából nem nagyon lenne optimális.
Mindazonáltal azok a "hangok" is falsok, hogy 2 teljesen eltérő üzemeltetésű gépről lenne szó a C-k és az E-k együttes rendszerben tartása esetén. A fő szempont, hogy teljesen azonos lenne a 2 gép szoftvere háttere. Az E ugyan azt a rendszert kapta, mint amit a C+ fog, és mindkettő a jelenlegi MS20 leszármazottja.
Az, hogy esetleg egy erősebb futómű, vagy más hajtómű van a gépen, az inkább részletkérdés. Sokkal fontosabb, hogy a gépek azonos tervező asztalról kerültek le.
Egy Volkswagen szervizben sem tartanak külön szerelőt egy Golfhoz, meg egy Passathoz....
Kaptál likot,ugyanakkor a kiszolgálás azért nagyon nem lenne azonos.
 

vasszekely

Well-Known Member
2020. május 9.
4 811
8 753
113
Arról tudunk már valamit hogy a svédek hogyan tervezik a C/D gépeik 2035-2040ig hadrendben tartását és korszerűsítését?
2020 decemberében kapott megbízást a SAAB, hogy dolgozza ki egy korszerűsítési programot 2021 decemberéig.
Nekünk ez kellene, ár-érték arányban a legjobb. C+,D+
Tulajdonunkba kerülnek a gépek, korszerűsítést, letárolt svéd gépekből vehetnénk hozzá, lehetne 16, 18 vagy akár 24 gépünk is, az már 2 század. A régióban ezzel ellehetnénk még 15 évig.
 

Hegylakó

Well-Known Member
2019. január 17.
1 551
4 742
113
Nekünk ez kellene, ár-érték arányban a legjobb. C+,D+
Tulajdonunkba kerülnek a gépek, korszerűsítést, letárolt svéd gépekből vehetnénk hozzá, lehetne 16, 18 vagy akár 24 gépünk is, az már 2 század. A régióban ezzel ellehetnénk még 15 évig.
Annyi, hogy a svéd gépek, nem EBS HU felszereltségûek és azért átalakítást igényelnek... a fejlesztéseken túl.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 286
81 243
113
Ezt a 30 M-s dolgot megint honnan vetted? Annál egy alap C is többe kerül.
Ha 50-60-ból kijön egy korszerűsített verzió, akkor azzal már tudnánk mit kezdeni. Természetesen a jelenleg meglévő gépeinknél csak a korszerűsítést kellene kifizetni. Ennek egy része már meg is van az MS20-szal.

Itt irták.Talán Molni,de vissza kéne keresni.Biztos valaki olyan,kinek hitelt adok a véleményére-különben nem jegyzem meg.
60milkáért nem köll.Akkor inkább a Kfir NG fele annyiért.Masnizást leszámitva ugyanazt tudja,talán még többet is.

A cseheknél összetört kétüléses gép pótlására érkezett 44-es gépért fizetett összeget tudjuk valamelyik hivatalos dokumentumból.
Persze azt nem tudjuk hogy ez a teljes ár volt-e, azaz vettünk 2016-ban ennyiért egy használt gépet, vagy a szerződés miatt van benne valami csavar, pl hogy a gép árának csak egy részét kellett kifizetni, a többi pedig egyenletesen el lett osztva a lízing hátralevő éveire. Nem emlékszem, hogy a későbbi C/D upgraderől lett volna már ár közölve.
 
  • Tetszik
Reactions: vasszekely

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
A cseheknél összetört kétüléses gép pótlására érkezett 44-es gépért fizetett összeget tudjuk valamelyik hivatalos dokumentumból.
Persze azt nem tudjuk hogy ez a teljes ár volt-e, azaz vettünk 2016-ban ennyiért egy használt gépet, vagy a szerződés miatt van benne valami csavar, pl hogy a gép árának csak egy részét kellett kifizetni, a többi pedig egyenletesen el lett osztva a lízing hátralevő éveire. Nem emlékszem, hogy a későbbi C/D upgraderől lett volna már ár közölve.
A géppótlásból nem nagyon van értelme túl sok következtetést levonni.
Ott szerintem egy a szerződésben lefektetett képletből számolták a mennyi-az-annyit.
Ott mi voltunk kényszer helyzetben, mert MINDENKÉPPEN meg kellett vennünk a pótlást.
Most azonban egy új csomag megvétele esetén már mi diktálhatunk.
Jó az alkupozícióink. Nekik meg van/lesz egy halom felesleges C-jük. Vagy állnak nekik letarolva és költeni kell rájuk, vagy pénzt csinálnak belőle.
Mi több évek óta - az E megléte mellett is - tendereztetik a C-ket is...
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Annyi, hogy a svéd gépek, nem EBS HU felszereltségûek és azért átalakítást igényelnek... a fejlesztéseken túl.
Ahogy én láttam a C+ konfig mind az EBS HU-nak, mind a C-nek "közös többszöröse". Az átalakítás egyben homologizációt is jelentene.
De állítólag a korabbi nagyjavítasok során a mi gépeink is valamennyire homologgá váltak, mert az elején a 14 gép között is több kialakítás volt.
Mi több a pótlasnak érkezett kétüléses is már egy echte D volt. Miközben a másik meg egy B-ből átalakított köztes valami.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 286
81 243
113
Szerintem Maróthék ezt is jobban tudják. Pláne azt, hogy mi is a mi jelenlegi helyzetünk. Az általad említett "ár/érték/megtérülés/eszköz- és személyzeti igény/továbblépési opciók"-ról milyen tanulmányt készítettél? Mert vannak olyan teamek, akik évek óta kutatják ezeket, és sokkal több információhoz van hozzáférésük, mint az egyszeri fórumlakónak. És azt se feledd el, hogy nem holnapra vásárolunk most be, hanem 30 évre, így mindenből csak a legújabb jöhet szóba.

Reméljük is hogy jobban tudják, mert ez a dolguk, ezért kapják a fizetésüket. Ez meg itt egy fórum ahol nulla vagy publikus információk alapján megpróbáljuk kitalálni hogy mi lenne jó, hogy lenne jó. A végén pedig az örül, aki eltalálta. Ez a fórumon eltöltött idő lényege. :)
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 256
33 556
113
Ne felejtsd el, hogy az Aero már félig "nálunk"-nak számít. Tudtommal a csehek csak a legnagyobb szervizre vitték a gépeket a svédekhez.
Mo-on van?Nem.Magyar munkaerő dolgozik benne?Nem.Konfliktus esetén megtagadható a hozzáférés?Igen.Csak addig lehet rá számitani,amig a csehek is úgy akarják.Meg a csehekhez vezető utvonalat lehet használni,mivel közös határunk momentán nincs
 

Hegylakó

Well-Known Member
2019. január 17.
1 551
4 742
113
Ahogy én láttam a C+ konfig mind az EBS HU-nak, mind a C-nek "közös többszöröse". Az átalakítás egyben homologizációt is jelentene.
De állítólag a korabbi nagyjavítasok során a mi gépeink is valamennyire homologgá váltak, mert az elején a 14 gép között is több kialakítás volt.
Mi több a pótlasnak érkezett kétüléses is már egy echte D volt. Miközben a másik meg egy B-ből átalakított köztes valami.
Az EBS HU-ra mind Nato kompatibilis gépre gondolok. Ráadásul a csehek is csak a közelmúltban jöttek fel a mi képesség szintünkre. Itt a Nato kompatibilis gép légi utántöltèsi képessége azt hiszem amit ôk nem tudtak. Amúgy igazatok van. Csak annyi hogy akár svéd, akár dél-afrikai Gripen is legyen, az átalakítást igényel. Az MS20 CD+ átalakításon kívül, aminek ára van. Ez inkább a gombokért Használt svéd gépek analógiája végett lehet érdekes. Én speciel CD+ párti vagyok, pont a Gripen országúti üzemeltetése végett. Engem ez a képesség lenyûgöz, szemben az EF-el, ami nyilván komolyabb gép, de pont másra való. Nem mobil, rugalmas honvédelemre, amelyik végett hatékonyabb védelemmel bírsz egységnyi infrastruktúrával (jelentsen ez bármit is- gép, hajozó állomány, fegyverzet, stb).
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 353
96 773
113
Mo-on van?Nem.Magyar munkaerő dolgozik benne?Nem.Konfliktus esetén megtagadható a hozzáférés?Igen.Csak addig lehet rá számitani,amig a csehek is úgy akarják.Meg a csehekhez vezető utvonalat lehet használni,mivel közös határunk momentán nincs
Ne légy kocka!!!
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 286
81 243
113
Tudtommal a csehek csak a legnagyobb szervizre vitték a gépeket a svédekhez.
Szerintem a csehek ugyanúgy 800 óránként viszik a gépeket a svédekhez, mint mi. A kiépített háttér szintje is ugyanaz mint nálunk. A különbség inkább az volt, hogy a cseheknek nem kellett 6-7 év megtanulni önállóan és jól üzemeltetni a gépeket, nekik sokkal gyorsabban ment.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz and Negan
Status
Not open for further replies.