[HUN] Vadászgépek beszerzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Status
Not open for further replies.
K

kamm

Guest
Nekem értelmetlen bármilyen tanulmányt elvégeznem. Minek is?
A svéd légierő megtette helyettünk. ;)
Szerinted miért tartanak meg minimum 40db Gripen C-t az F-ek mellett? Nálunk annyi a különbség, hogy nekünk nincs akkora gépszámunk. De ők sem pusztán C-ket tartanak meg. Upgrade-elik őket C+-ra.
Pont az a lényeg, hogy a Gripen C+/D+ opció nem 30-re való beszerzés. Mitöbb, nem is kell "BESZERZÉSRŐL" beszélni! Ahogy a csehek (és mi is egy kicsit ) tudták bérelni a 14db C-jüket, úgy erre nekünk is lenne lehetőségünk.
Ezzel 10-15 évre tudnánk biztosítani a lehető legolcsóbban (ugyebár a tiszta bérlés olcsóbb) a jelenlegi légierőnk 2x (3x) -esét. Maradna pénz ugyan azon fegyvere beszerzésére, amiket az E-hez (vagy bármi máshoz) rendszeresítenünk kellene. És még a Z tervet sem kellene miatta Z2060-ra átnevezni, mert pénzügyileg minden futó program megvalósítását a végtelenbe kellene elnyújtani.
Nekünk per pillanat nincs szükségünk ilyen intervallumú megoldásra.
Ne feledjük, hogy a jelenlegi 14 gép velünk marad még egy jódarabig.
Viszont éppen "benne vagyunk" legalább 3-4 általunk is elérhetővé váló 5.-6. generációs gép fejlesztésében.
Nekünk per pillanat áthidaló megoldás kell!
A C+ programmal is biztosítani tudnánk a szomszédokkal való lépés tartást. De képzeljük csak el mi lesz 15 év múlva.
Szerinted melyik szomszéd fogja tudni megengedni magának, hogy az alig 10-15 éves rohadt drágán (az országok képességeihez mérten) technikát lecserélje vadi új 6. generációs modellekre?

Az E egy olyan opció, amelyik szintén működhet. De ott egy harmadik század megléte (ami szerintem nálunk az optimalis szkenárió lenne) több okból sem biztosan jönne össze.
Sem pénzügyileg, sem a későbbi együtt üzemeltetés szempontjából nem nagyon lenne optimális.
Mindazonáltal azok a "hangok" is falsok, hogy 2 teljesen eltérő üzemeltetésű gépről lenne szó a C-k és az E-k együttes rendszerben tartása esetén. A fő szempont, hogy teljesen azonos lenne a 2 gép szoftvere háttere. Az E ugyan azt a rendszert kapta, mint amit a C+ fog, és mindkettő a jelenlegi MS20 leszármazottja.
Az, hogy esetleg egy erősebb futómű, vagy más hajtómű van a gépen, az inkább részletkérdés. Sokkal fontosabb, hogy a gépek azonos tervező asztalról kerültek le.
Egy Volkswagen szervizben sem tartanak külön szerelőt egy Golfhoz, meg egy Passathoz....

A C mar most is elavult sok szempontbol. Penzkidobas lenne az egesz hasznalt Ckre kolteni a meglevokon tul: 10-15 even belul ugyanott allnank, mint 2003-ban, egy rakas reménytelenül elavult cuccal, megint nullarol kellene vasarolgatni, raadasul vadonatuj generacioval szivnank minden bajat.
Kis sereg, kis legiero, nem engedthetjuk meg magunknak a hasznalt, lefutitt cuccok "luxishibajat", ez van.

Ezzel szemben ket szazad E/F megall 4-5 milliard kozott es 20-30 evre siman a legfejletteb EW es networking funkciokat kapjuk, a kornyekre boven elegendo agilitassal meg pylonokkal stb.
Mellette lehet nemikepp upgradelni a jelenlegiket, azok kihuzhatnak meg egy 10-15 evet legterezni stb, es akkore mglatjuk, hol jar majd a sixth-gen (sanszos, hogy gyerekcipoben lesz, lasd EF Tr1 vs Tr3) - viszont nem lesz nyomas rajtunk, nem leszünk kiszolgaltatva, mert ott lesz ket szazad modern E/F tovabbra is.

Az ilyen 30 millios es hasonlo fogalmatlan artippeket el kell felejteni, egyrészt egyik sem igaz, masreszt rendszert veszel mindig, csak a Gripeneknel mar sok resze megvan. A finn tenderbol mar az E/F kapcsan tudjuk, higy sokkal elonyosebb ajánlat az F-35-nel mind anyagilag (arban ugyanaz, de jon vele jelentos helyi gyartas, az amerikaval az egvilagon semmi), mind felszerelesre (fegyverzet, Globaleye.)

Mostanra nálunk meg a sved-brazil-cseh-magyar perihelium meg aztan kulonosen adja magat valamifele ipari beszallitoi szerephez. Ahogy valaki pedzegette mar, ket szazad E/F rendelese mar lenyeges ipari programot hozhat, ami meg jobb rendszert eredményezhet stb.
 
K

kamm

Guest
A vadászrepülős infó. Vadászgépek cseréjét írta @Matróz Kommandó , nem beszerzést, ami így nekem, ha szó szerint értelmezem nem plusz további század vadászt jelent, hanem a jelenlegiek cseréjét, (ezt jelenti a csere szó)így a 100% ellentételezés mellett 100%-ra 'sejtem' a Gripen E/F-et.

Esetleg ugy, ha a svedek trade-in kereteben visszaveszik a meglevoket - ugy mondjuk nem hulyeseg.
Sot, ugy lehet, hogy az a terv, hogy legyen 2 fullra kimpimpelt E/F szazad (minden fegyverrel, nyalanksaggal) plusz egy tucat L39/Tucano/akarmi melle, ami krizis eseten alapszinten besegithet.... remeljuk, GlobalEye is jon azert azzal a ket E/F szazaddal. :D
 
G

Galthran

Guest
ez a 100% ellentételezés mit jelent? küldünk gripen helyett szabolcsi almát?:D szal ugyanakkora értékben vesznek tőlünk vmit?
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Csak azért linkelem be a saját hozzászólásomhoz, mert logikailag még oda tartozik:

Emlékezzetek, mi történt a 2002-es kormányváltás után. A Medgyessy kormány felülvizsgálta az előző Orbán kormány Gripen szerződését, mert szerintük nem volt jó. Különös tekintettel a futamidőre és a tartalmi elemekre. Haditechnikai téren (a gépek képessége) egyébként szerencsénkre előnyös változás történt. Aztán 2010 után az új Orbán kormány ismét felülvizsgálta a Gripen szerződést. A változás akkor is pozitív volt, mert 2026 után a gépek elvileg magyar tulajdonba kerülnek, nőtt a repóra szám, stb. Összességében pozitívra kerekedett ki a történet, de ez sokszor szerintem csak a szerencsén múlt. 8 és fél év alatt pont két választás áll még az ország előtt.
És mit akarsz ezzel mondani?
Mert nézzük meg a csehek meg a mi Gripen "képességünket"
Mi többször módosítottunk tisztán bérlés, és lízing között. Mi, ez utóbbi konstrukcióban 27-30Mrd HUF közötti összeget csengettünk a Svéd Légierőnek minden évben. (persze amikor bérlésre váltottunk a válság alatt akkor lement 20-22Mrd-ra)
Eközben a cseheknek csak kb. 22Mrd-ba került ugyan annyi gép minimális tartalombeli eltérésekkel.
Igen ám, csakhogy nekünk '26-ra a tulajdonunkba kerülnek a gépek, és akár 10+ évig tovább üzemeltethetjük őket. Nekik meg jelen állás szerint '27-ben (illetve egy opció miatt '29-ben) az üres beton marad.
 

beat

Well-Known Member
2012. január 25.
1 086
2 634
113
És mit akarsz ezzel mondani?
Mert nézzük meg a csehek meg a mi Gripen "képességünket"
Mi többször módosítottunk tisztán bérlés, és lízing között. Mi, ez utóbbi konstrukcióban 27-30Mrd HUF közötti összeget csengettünk a Svéd Légierőnek minden évben. (persze amikor bérlésre váltottunk a válság alatt akkor lement 20-22Mrd-ra)
Eközben a cseheknek csak kb. 22Mrd-ba került ugyan annyi gép minimális tartalombeli eltérésekkel.
Igen ám, csakhogy nekünk '26-ra a tulajdonunkba kerülnek a gépek, és akár 10+ évig tovább üzemeltethetjük őket. Nekik meg jelen állás szerint '27-ben (illetve egy opció miatt '29-ben) az üres beton marad.
Ezért írtam, hogy szerintem szerencsésen alakultak a fordulataink a Gripen esetében: emelt repóraszám, A-G képesség, légi utántöltés, és a végén saját tulajdon.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Ezért írtam, hogy szerintem szerencsésen alakultak a fordulataink a Gripen esetében: emelt repóraszám, A-G képesség, légi utántöltés, és a végén saját tulajdon.
Hja meg jelentős többletköltségekkel...
A többletköltségek úgy is jelentkezhetnek - mint esetünkben is - hogy kitolódott a futamidő.
Tehát olyan nincs - mégha persze megpróbálják úgy is kommunikálni - , hogy csak mi nyerjünk egy ilyen refinanszírozáson.
Közben persze a HM-ben lehet, hogy pezsgőt bontottak, miközben Misi bá meg felpofozta az alagsori gyakornokot... :)
 

Azzurro

Well-Known Member
2018. november 25.
2 028
5 471
113
Néhány megosztható gondolat:
Vadászgép: bármi is lesz 100%-os hadiipari ellentételezés lesz.
RÁBA: Német katonai járművek modernizációja, ST Engineering együtműködés nem lesz
HM Arzenál: Aknavető gyártás lesz.
Harctámogató szimulátor fejlesztés lesz.
:)
Ha ez igaz akkor eldőlt, hogy nem lesz F-35 (mondjuk eddig se láttam rá nagy esélyt), de nem lesz további Gripen sem, mert a Saab-nak biztos, hogy nem menne a 100%-os hadiipari ellentételezés. Anno a C/D-k esetében is csak igérte az ellentételezést, de nem igazán jött össze még a polgári ellentételezés sem nemhogy a hadiipari. Maradt a EF ahol egyébként is a legnagyobb a politikai nyereség (most, hogy kirúgták/kirúgják a Fideszt a Európai Néppártból még inkább felértékelődik a hadiipari beszerzés a németektől) a németek minden további nélkül meg tudják oldani a 100%-os hadiipari ellentételezést (RM zalai, kaposvári, várpalotai üzemei) sőt akár magyar hadiipari export (pl. várpalotáról robbanóananyagok, gránátok, lőszerek) Németországba is beszámítható. Nem ugyanaz a EF gyártója és a RM, de ez nem probléma. Állítólag a Saab is anno az Elektrolux jászberényi hűtőgépgyárát számította be az ellentételezésbe. A Terrexet kicsit sajnálom: jó ár/érték arányban lett volna APC. A német katonai járművek modernizációja érdekes ötlet, nem hiszem, hogy csak tgk-ról lenne szó. Az Arzenál aknavető gyártását már tavaly bejelentették: nyilvánvalóan a Hirtenberger lesz.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
K

kamm

Guest
Ha ez igaz akkor eldőlt, hogy nem lesz F-35 (mondjuk eddig se láttam rá nagy esélyt), de nem lesz további Gripen sem, mert a Saab-nak biztos, hogy nem menne a 100%-os hadiipari ellentételezés.
Az egyetlen gep, ahol menne, az a Gripen. Nemcsak a geptol fuggetlenul, de meg a gyartasaba is bele tudunk kapcsolodni majd.


Anno a C/D-k esetében is csak igérte az ellentételezést, de nem igazán jött össze még a polgári ellentételezés sem nemhogy a hadiipari.
Ja hat 20+ evvel ezelott pont semmilyen szintet nem utottunk meg hadiiparban. Civilben viszont megvolt, amit igertek, azota is mukodik az Electrolux.


Maradt a EF ahol egyébként is a legnagyobb a politikai nyereség (most, hogy kirúgták/kirúgják a Fideszt a Európai Néppártból még inkább felértékelődik a hadiipari beszerzés a németektől) a németek minden további nélkül meg tudják oldani a 100%-os hadiipari ellentételezést (RM zalai, kaposvári, várpalotai üzemei) sőt akár magyar hadiipari export (pl. várpalotáról robbanóananyagok, gránátok, lőszerek) Németországba is beszámítható.
Mi vaaaan? Ezek mar megkotott uzletek, mi a banatert szamolnank mi bele egy teljesen uj uzletbe? :D :D

Nem is ertem ezt a kifacsart logikat - te direkt rosszat akarsz a gazdasagnak...?

Nem ugyanaz a EF gyártója és a RM, de ez nem probléma. Állítólag a Saab is anno az Elektrolux jászberényi hűtőgépgyárát számította be az ellentételezésbe. A Terrexet kicsit sajnálom: jó ár/érték arányban lett volna APC. A német katonai járművek modernizációja érdekes ötlet, nem hiszem, hogy csak tgk-ról lenne szó. Az Arzenál aknavető gyártását már tavaly bejelentették: nyilvánvalóan a Hirtenberger lesz.

Teljesen eselytelen az egesz EF otlet.
Semmi ertelme nincs, sem anyagilag, sem maskeppen, de meg mint fighternek seem: rendszert valtani egy olyan tipusra, ami kevesebbet fog tudni a mar meglevo rendszerunkhoz passzolo E/F-hez kepest...? Egy szem logika nincs ebben sehol.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 356
96 788
113
Maradt a EF ahol egyébként is a legnagyobb a politikai nyereség (most, hogy kirúgták/kirúgják a Fideszt a Európai Néppártból még inkább felértékelődik a hadiipari beszerzés a németektől)
Eddig az volt a konteo, azért veszünk német tankot, hogy megváltsuk a Néppárti tagságot, most hogy bedőlt nem dobjuk, hanem csavarunk rajta egyet?

Sztem az Unión belüli politikai vitákat és a gazdasagi-katonai együttműködést válasszuk ketté. Lehet kapcsolat, de nem ilyen szoros és ilyen faék egyszerű.
 

Azzurro

Well-Known Member
2018. november 25.
2 028
5 471
113
Az egyetlen gep, ahol menne, az a Gripen. Nemcsak a geptol fuggetlenul, de meg a gyartasaba is bele tudunk kapcsolodni majd.



Ja hat 20+ evvel ezelott pont semmilyen szintet nem utottunk meg hadiiparban. Civilben viszont megvolt, amit igertek, azota is mukodik az Electrolux.



Mi vaaaan? Ezek mar megkotott uzletek, mi a banatert szamolnank mi bele egy teljesen uj uzletbe? :D :D

Nem is ertem ezt a kifacsart logikat - te direkt rosszat akarsz a gazdasagnak...?



Teljesen eselytelen az egesz EF otlet.
Semmi ertelme nincs, sem anyagilag, sem maskeppen, de meg mint fighternek seem: rendszert valtani egy olyan tipusra, ami kevesebbet fog tudni a mar meglevo rendszerunkhoz passzolo E/F-hez kepest...? Egy szem logika nincs ebben sehol.
Tehát akkor tényleg igaz, hogy a Saab egyszerűen beírta az Elektrolux jászberényi hűtőgépgyárát ellentételezésnek. Ha te mint a Saab képviselője írod akkor azt el kell fogadnom. Ja, hogy az Elektrolux is már évekkel korábban megvette a hűtőgépgyárat, mint a Gripen üzletet megkötötték....... Egyébként egy szóval sem írtam, hogy örülnék egy EF beszerzésnek. Én csak azt írtam Matróz infója alapján (akinek eddig az infói valósnak tűntek), hogy akkor az F-35 és a Gripen is kiesik, mert nem tudják megoldani a 100%-os hadiipari ellentételezést.
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci

Azzurro

Well-Known Member
2018. november 25.
2 028
5 471
113
Eddig az volt a konteo, azért veszünk német tankot, hogy megváltsuk a Néppárti tagságot, most hogy bedőlt nem dobjuk, hanem csavarunk rajta egyet?

Sztem az Unión belüli politikai vitákat és a gazdasagi-katonai együttműködést válasszuk ketté. Lehet kapcsolat, de nem ilyen szoros és ilyen faék egyszerű.
Alapvetően egyetértek, hogy nem ilyen közvetlen a kapcsolat a hadiipari beszerzések és a poltikai érdekérvényesítés között: eddigi beszerzéseink alapvetően katonai érdekűek voltak és nem politikai célúak, de a Néppárti tagság (ami erős érdekérvényesítési lehetőség volt) megszűnését követően valószínű, hogy felértékelődik a hadiipari együttműködés is a németekkel. De a kommentemnek nem ez volt a lényege. Matróz infója alapján (akinek eddig az infói valósnak tűntek), az F-35 és a Gripen is kiesik, mert nem tudják megoldani a 100%-os hadiipari ellentételezést, marad az EF.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 356
96 788
113
Alapvetően egyetértek, hogy nem ilyen közvetlen a kapcsolat a hadiipari beszerzések és a poltikai érdekérvényesítés között: eddigi beszerzéseink alapvetően katonai érdekűek voltak és nem politikai célúak, de a Néppárti tagság (ami erős érdekérvényesítési lehetőség volt) megszűnését követően valószínű, hogy felértékelődik a hadiipari együttműködés is a németekkel. De a kommentemnek nem ez volt a lényege. Matróz infója alapján (akinek eddig az infói valósnak tűntek), az F-35 és a Gripen is kiesik, mert nem tudják megoldani a 100%-os hadiipari ellentételezést, marad az EF.
Sztem a Gripen nem esik ki. Nézd meg a brazil együttműködést és a finn Gripen ajánlatot. Nem ilyen nagyságrendben, de lehet kölcsönösen jó üzlet.
 

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
9 839
39 336
113
Sztem a Gripen nem esik ki. Nézd meg a brazil együttműködést és a finn Gripen ajánlatot. Nem ilyen nagyságrendben, de lehet kölcsönösen jó üzlet.
A Gripen Kanadában is versenyben van az új harci gép beszerzési tenderen és ott is helyileg fogják gyártani a Griffket, ha megnyerik. Nekünk is kéne még legalább egy tucat de inkább több az újabb E változatból aminek a gyártásába be tudunk szállni az Aero Vodochodyn keresztül.
 

Azzurro

Well-Known Member
2018. november 25.
2 028
5 471
113
Sztem a Gripen nem esik ki. Nézd meg a brazil együttműködést és a finn Gripen ajánlatot. Nem ilyen nagyságrendben, de lehet kölcsönösen jó üzlet.
Hogy tudod összehasonlítani a brazilok alapból 36 db-os rendelését a mi jó esetben 14 db-os rendelésünkkel? Brazília polgári személy és katonai teherszállító gépeket gyárt, teljes ipari háttere van. Nálunk meg a Magnus a maximum. Szerinted be lehet számítani az ellentételezésbe az AV-nek adott esetleges megrendelést? A probléma az, hogy a cég cseh, nem magyar. A részvények többsége magyar tulajdonú, de itthon még telephelye sincsen.
 
T

Törölt tag 2822

Guest
Néhány megosztható gondolat:
Vadászgép: bármi is lesz 100%-os hadiipari ellentételezés lesz.
RÁBA: Német katonai járművek modernizációja, ST Engineering együtműködés nem lesz
HM Arzenál: Aknavető gyártás lesz.
Harctámogató szimulátor fejlesztés lesz.
:)

Bocsánat, én egy kicsit most lemaradtam. Veszünk új vadászgépeket? Gripenek mellé, vagy helyett?
 

Baxee

Active Member
2018. január 8.
64
172
33
Hogy tudod összehasonlítani a brazilok alapból 36 db-os rendelését a mi jó esetben 14 db-os rendelésünkkel? Brazília polgári személy és katonai teherszállító gépeket gyárt, teljes ipari háttere van. Nálunk meg a Magnus a maximum. Szerinted be lehet számítani az ellentételezésbe az AV-nek adott esetleges megrendelést? A probléma az, hogy a cég cseh, nem magyar. A részvények többsége magyar tulajdonú, de itthon még telephelye sincsen.
Én azt tudom elképzelni hogy a csehekkel közösen akarunk Gripent beszerezni, úgy hogy osztozunk a gyártáson. Lesz itt is AV telephely, itt is fogunk valamit gyártani és a Cseheknél is. Ha közösen rendelünk akkor az akár lehet simán egy 48db -os rendelés is (24 magyar + 24 cseh vagy akár 28+28), ami azért így túlmutat a brazilon.
 

Bubu bocs

Well-Known Member
2021. január 6.
3 944
16 412
113
Én azt tudom elképzelni hogy a csehekkel közösen akarunk Gripent beszerezni, úgy hogy osztozunk a gyártáson. Lesz itt is AV telephely, itt is fogunk valamit gyártani és a Cseheknél is. Ha közösen rendelünk akkor az akár lehet simán egy 48db -os rendelés is (24 magyar + 24 cseh vagy akár 28+28), ami azért így túlmutat a brazilon.
Ámen!
 
  • Tetszik
Reactions: Nemerson

Baxee

Active Member
2018. január 8.
64
172
33
Én azt tudom elképzelni hogy a csehekkel közösen akarunk Gripent beszerezni, úgy hogy osztozunk a gyártáson. Lesz itt is AV telephely, itt is fogunk valamit gyártani és a Cseheknél is. Ha közösen rendelünk akkor az akár lehet simán egy 48db -os rendelés is (24 magyar + 24 cseh vagy akár 28+28), ami azért így túlmutat a brazilon.
Sőt akár lehet hogy összefolgozunk majd az brazilokkal és mondjuk tőlük jön majd 8 Gripen F (4 magyar + 4 cseh). Ha okosan csinálja a Saab akkor akár összehozhat a Gripennek egy nemzetközi üzemeltetői / gyártói láncot ( svéd, brazil, cseh, magyar, finn, kanada stb.), mint az RM a lynx-nél, ami azért jól pozícionálná a Gripen-t akár egy 200 akár 300 db-os gép mennyiséggel.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
Status
Not open for further replies.