F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

M

molnibalage

Guest
A trágárkodás az megy (mintha együtt őriztünk volna libát), de az eszedet meg nem használod! o_O
Akkor szerinted miért van az, hogy QE hajók eleve úgy vannak tervezve, hogy szárazföldi csapatoknak is van hely rajtuk? Mégis milyen más művelet indokolná ezt?
Ha engem kérdezel, akkor ökörség.
Ezek a hibrid nagy egységek pont azt a plusz áldozzák fel, amiért megéri őket építeni és lesznek ilyen gnómok.
Lásd a Kuznyecov ASM-jeit.
Vagy a Mi-24-est, ami egy batár nagy dög lett és kb. esetek 99%-ban nem visznek senkit. A jenkik Vietnámban felismerték, hogy külön harci és külön szállítóheli kell.

A Mi-24 felszopása csak Afganisztán miatt van. Tisza A-10. Csak mert jól (?) parádézott egy COIN környezetben - mennyit is lőttek le belőle...? - azért az az isten. Pedig a Mi-24, ha engem kérdzel a helifejlesztés egyik totális tévútja. Nem is folytatta az orosz sem...
Nézd meg a Ka-50/52 és a Mi-28-at is. Életben tartották az export miatt ezt a vonalat, de az a múlt. Egy tévút.
Jah tudom! Viszik a light infantryt kirándulni a Bahamákra! :rolleyes:
'82-ben minden elérhető hajón infantry utazott, még akkor is, ha nem voltak erre tervezve.
A szükség nagy úr volt.
US Navy szemmel nézve a nagy mighty RN egy szedett-vedett bagázs volt...
De ezt már leírtam...
Mondom, hogy nem használod a fejedet!
1300 katonát állomásoztat ott a brit hadsereg (meg négy Typhoon-t :p). Miközben az ellátásról egy nyomorult repülőtér gondoskodik csupán. A legközelebbi használható reptér Szent Ilonán van onnan 6000km-re légvonalban! Hogyan gondolod, hogy "lezavarsz 1 század gépet 3 tankerrel"? 6000 km-re fog egy század gép CAP-ot adni? Vagy mi van???
Nagy szavak.
Úgy, hogy ezt meg is tették már, demonstrációs céllal. Még anno be is tettem a hírt...
Nem Asencionról CAP-elnek, te nagyon hülye, hnaem UK-ból 24 óra alatt odaérnek Falkandra, ha szükség van rá.
A QE-nek ez meg kb. 2-3 hét, de messze a gazdaságos sebesség felett.

LOL

Mert az argentínok első dolga az lenne, hogy tönkreteszik a repteret. Nekik a legközelebbi repterük kevesebb, mint 600km-re van.
Onnantól mit kezd a RAF a gépeivel?
Mivel? Jelenleg nincs argi légierő.
Ha meg valaha is lesz, akkor annyival több gép lenne ott. Ma a 4 db Typhoon is overkill.

Az 1300 katona (2 harcoló század, meg némi tüzérség, és ellátók) azért van ott, hogy megpróbáljanak kitartani addig, amíg a Royal Navy odaér. (ahogy írod is, nem fog menni)
És szerinted ki fog? Ha lenne komolyan vehető inváziós erő?
Az egész Mt. Pl. lényege te nagyon te, hogy ha nyugati Falkland szigeten igény esetén kiteszik a mobil radart - mert van neki - akkor a Typhoonok jelenleg a teljes argi légierőt lelövik. Ennyire nincs fenyegetés.

De, ha lennem, akkor kicsivel több erőt levisznek.
Kurvára nem arra bazíroznak, hogy ki kell ott tartani és majd egyszer odaér egy BG vagy nem. Arra bazíroznak, hogy meg sem támadja Argentína. Mert a reptér lehetővé teszi C-17 fogadását, E-3 üzemeltetését és számottevő harci gép ott állomásoztatását, ami Stanley-ben anno nem volt megoldható.*
Ha a legkisebb jelen is lenne, hogy indul egy argi inváziós erő, akkor csettintésre annyi gépet zavarnak le, hogy az egész ötlet kabaré lenne.

Az argik az 1982-es szinttől is fényévekre vannak.

*(De, ha lett volna, akkor sem ért volna semmit még egy tucat Harrier sem.)
Viszont pont azért kell a 2 hordozó hajó, mert az már olyan erőt képvisel, ami jóval erősebb, mint ami annak idején lement 82-ben. Tehát lehet, hogy ideig óráig az Argentínoknak még sikerülhet is elfoglalni a szigetet, de a 2 hordozóval az angolok vissza is tudják foglalni - kétség nélkül.
Ahogy lemondanak a QE hajókról (esetleg az utódjukról), azonnal meg fog szűnni az angol fennhatóság. Akinek egy csöpp esze van, az azonnal csomagol és jön haza Európába, vagy intenzíven elkezd spanyolul tanulni.
Látom kurva nehéz felfogásod. A RAF ereje, tanker kapacitása és meglevő támaszpont miatt az argi flotta kis sem fut.
A gépeik fel sem szállnak, mert jelent 4 db EF, 1 db radar és a permanens jelenlét erre elég. Ha nő a fenyegetés, akkor lesz majd lent 8 db gép. Ennyi.
Te meg azzal jössz, hogy majd 2-3 hét múlva odaér valami.

Ez akkora marhaság, mintha a US koncepciója az lenne, hogy nem kell Guamra semmi, majd ha megtámadják, akkor Hawaiiból odaér a felmentő sereg.
Kurvára bejött ez a II. vh elején is.
Ja, nem...
Ezért van ott permanens erő, ABM védelem is. Ahogy épült ki a lehetséges fenyegetés a támaszpontra nézve, az is odakerült. És nem az a felállás, hogy majd felmentjük.

Te totálisan fogalmatlan vagy,
 
S

speziale

Guest
Az a helyzet, hogy ez a brit rephordózósdi kb. a birodalmi múlton való merengés ökörsége.
Ha meg akarják védeni Falkland-ot, akkor oda kell dobni 12 darab f35-öt azt jól van...az leradíroz bárminemű agresszív flottát ott a környéken...
egyébként meg GMLRS, 105-ös ágyú, Boxer, Apache...mind A400-al szállítható

az a helyzet, hogy az RN feladata az ssbn elrettentő erőn kívül kb. az atlanti óceán északi részének felügyelete, leginkább az orosz tengók hajkurászása kéne hogy legyen
 
  • Tetszik
Reactions: bel and KoviUbi

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 412
46 248
113
Nagy szavak.
Úgy, hogy ezt meg is tették már, demonstrációs céllal. Még anno be is tettem a hírt...
Nem Asencionról CAP-elnek, te nagyon hülye, hnaem UK-ból 24 óra alatt odaérnek Falkandra, ha szükség van rá.
A QE-nek ez meg kb. 2-3 hét, de messze a gazdaságos sebesség felett.

LOL
Hova??? Hol fognak leszállni, ha szét lesz lőve a reptér???? OMG!!! :eek:

Mivel? Jelenleg nincs argi légierő.
Ha meg valaha is lesz, akkor annyival több gép lenne ott. Ma a 4 db Typhoon is overkill.
Mivel?
Egész eddig az angolok mindenfajta fegyvereladást blokkolni tudtak, mert szinte mindenben volt némi kis hozzáadott értékük, és emiatt még a lefosott technikát sem vehették meg senkitől.
Igen ám, de most meg színre lépett Kína!
Drónokkal kezdték a bevásárlást....

De, ha lennem, akkor kicsivel több erőt levisznek.
Kurvára nem arra bazíroznak, hogy ki kell ott tartani és majd egyszer odaér egy BG vagy nem. Arra bazíroznak, hogy meg sem támadja Argentína. Mert a reptér lehetővé teszi C-17 fogadását, E-3 üzemeltetését és számottevő harci gép ott állomásoztatását, ami Stanley-ben anno nem volt megoldható.*
Ha a legkisebb jelen is lenne, hogy indul egy argi inváziós erő, akkor csettintésre annyi gépet zavarnak le, hogy az egész ötlet kabaré lenne.
Annyira nem támadja meg Argentína, hogy az alkotmányukban is benne van az igény rá!
És még egyszer kérdem, hogyan fog ott egy szétbombázott reptéren leszállni a C-17??? Vagy bármi???

És mi az, ami hidegen hagyja egy F-35B -ből álló kicsi de hatékony légi flottát?
Na igen! A szétbombázott repülőtér.
Látom kurva nehéz felfogásod. A RAF ereje, tanker kapacitása és meglevő támaszpont miatt az argi flotta kis sem fut.
A gépeik fel sem szállnak, mert jelent 4 db EF, 1 db radar és a permanens jelenlét erre elég. Ha nő a fenyegetés, akkor lesz majd lent 8 db gép. Ennyi.
Te meg azzal jössz, hogy majd 2-3 hét múlva odaér valami.

Ez akkora marhaság, mintha a US koncepciója az lenne, hogy nem kell Guamra semmi, majd ha megtámadják, akkor Hawaiiból odaér a felmentő sereg.
Kurvára bejött ez a II. vh elején is.
Ja, nem...
Ezért van ott permanens erő, ABM védelem is. Ahogy épült ki a lehetséges fenyegetés a támaszpontra nézve, az is odakerült. És nem az a felállás, hogy majd felmentjük.

Te totálisan fogalmatlan vagy,
És ha nekem nem hiszel, akkor itt van neked egy 2012-es interjú az akkor már csak "ex" Royal Navy főparancsnokkal (first lord).
Idézek a BBC videója alól:
Former First Sea Lord Alan West said there would be a "real problem" with a large airfield in the Falklands if Argentina were to take it, as Britain would not be able to recover it as it had no aircraft carriers.
But he said: "We have the capability to defend them." He doubted Argentina was planning another attack, but thought that could change "at the drop of a hat".
He served in the Falklands where he was in command of HMS Ardent, lost in the 1982 conflict over the disputed islands that were recaptured by the UK.
A háttér: 2010-ben kivonták a Harriereket. Onnantól már csak helikopter hordozók voltak a megmaradt Invincible hajók. De 2012-ben már csak az Invincible maradt egyedül szolgálatban.

Egy kis olvasnivaló a 2 hordozós angol elképzelésről (12. oldal).
 
  • Vicces
Reactions: molnibalage

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 700
28 125
113
Amilyen kiválóan sikerült véghezvinni a Challenger 2 kivonjuk-mégse-modernizáljuk programot egy új Leoparddal felérő egységárral, az öszvér hordozókat, amik kb egy megnövelt gázturbinás Kuznyával érnek fel és a mostani F-35 vagdosást a legrondább 5 gen gép címére esélyes Tempesttel együtt szerintem egyszerűen csak balfaszok
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 412
46 248
113
Na a Global Britain szerint azért nem eszik olyan forrón azt a kását.
A 48-ra való darabszám visszavágás az csak annyit jelent, hogy 2025-ig minimum annyit szeretnének rendszerben.
Nekem a tippem az, hogy végső szám valahol 60 és 75 között lesz.
Mivel más alternatívájuk nincs a QE hajókra való VSTOL gépek beszerzésére, így nem elég, ha a hajók kapacitásának normál méretére (24 gép) számolnak, de kell némi tartalékot is képezni. "Helyzet" esetén mindkét hajót tele kell zsúfolni gépekkel. Az hajónként 36 gépet jelent.
Persze lehet a US Marines kölcsön gépeire is számítani, de ez csak akkor lehetséges, ha olyan konfliktusról van szó, amelyikben közösen vesznek részt.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 533
44 984
113
Na a Global Britain szerint azért nem eszik olyan forrón azt a kását.
A 48-ra való darabszám visszavágás az csak annyit jelent, hogy 2025-ig minimum annyit szeretnének rendszerben.
Nekem a tippem az, hogy végső szám valahol 60 és 75 között lesz.
Mivel más alternatívájuk nincs a QE hajókra való VSTOL gépek beszerzésére, így nem elég, ha a hajók kapacitásának normál méretére (24 gép) számolnak, de kell némi tartalékot is képezni. "Helyzet" esetén mindkét hajót tele kell zsúfolni gépekkel. Az hajónként 36 gépet jelent.
Persze lehet a US Marines kölcsön gépeire is számítani, de ez csak akkor lehetséges, ha olyan konfliktusról van szó, amelyikben közösen vesznek részt.
Csak olyan konfliktusban voltak évtizedek óta. Önálló atomütőerejük, gondolatuk nincs, szatelit állam.
 

ruhakupac

Active Member
2012. július 31.
158
37
28
Teljesen off, mert ez az F35 topic, de a feltetelezes, hogy ket QE osztalyu hajo lesz bevetes alatt, az szimplan nem igaz.
Az egyik hajo mindig allni fog: karbantartas, hesszeles, koltsegcsokkentes, egyeb politikusi elkepzelesek miatt (meg egyszeruen nincs eleg kisero hajo a ket kotelekre).

Igazabol amikor megkerdeztek az Alsohazban, hogy akkor miert epul ket hajo, akkor a valasz a per darab ar csokkentese (ket hajora oszlik a fejlesztesi koltseg) es munkaero es epitesi kapacitas megtartasa volt.

Maximum 40 gep a befogadokepesseg, a bekeidos wing az 24 F35B es 4 (amugy meg nem letezo) EH101 Merlin AEW helikopter. Amint partraszallast kell tamogatni, a 40 F35B-bol lesz 24 a maradek helyre meg Chinookot vagy mas szallitohelit kellene begyomoszolni.
Mindez maximum 7 napra elegendo ellatmannyal. (Az ellatohajok epiteserol 2020 oktobereben beszeltek az Alsohazban.)

A kisero kotelek maximum ketto Type 45 D-osztalyu rombolo, es maximum 4 Type-22 fregatt.
SSN kiseret csak haboruban, de mivel a UK-nak osszesen van 7 SSN-je a vilag osszes tengerere, ez elegge nehezkes.
Szoval hianyzik a standoff ASuW es ASW kepesseg a kisero kotelekbol.

Szoval amennyire en latom, az eddig hagyomanyos Royal Navy NATO feladat, a GIUK gap vedelmere, foleg a modernizalt orosz strategiai bombazok ellen edeskeves, foleg az AEW teljes hianya miatt.
De a fentiek fenyeben egy vizonalizalt Falkland szigetek visszafoglalasa is eleg meredek logisztikai feladatnak tunik.
(Mondjuk az, hogy a jelenlegi argentin hadero elfoglalja a Falklandot: inkabb fantasy, mint valosag.)

S mindezt akkora koltsegbol raktak ossze a britek, amibol kijonne egy Nimitz, tokkal, vonoval es flight winggel. Az egyetlen elonye a QE-nek a Nimitz-cel szemben, hogy sokkal kisebb legenyseg kell hozza.

Az F35B ezen nem segit egy cseppet sem. Szerintem a legnagyobb bune az F35B-nek, hogy miatta csuszott tetemesen a teljes F35 program, a B erdekeben tervezesi dontesek hatranyosan befolyasoljak az A es C teljesitmenyet.
(Az meg mar csak hab a tortan, hogy az F35B miatt kell ugye atepiteni a USN LHA-kat, mert a gazsugar szetszedi a fedelzetet, a gep meg tul nehez a fedelzetnek.)
Emelle hatotavban es csapasmero kepessegben is elmarad az osszes tobbi aktiv hordofedelzeti vadaszbombazohoz kepest.

Az meg kulon mokas, hogy UK 138 F35B beszerzeset tervezi 2030-ig a RN es a RAF szamara. Ami 138*20millio USD arkulonbozet F35A es 138*5millio USD az F35C-vel szemben.
(Az angolok azert vettek mindenhova F35B-t, mert akkor a RAF gepek modositas nelkul telepithetoek a hordozokra, mert ez valamiert fontos.)

A potom 2milliard USD aremelkedes koltsege miatt viszont a Typhoon hadrendbe marad, a Tempest fejlesztese meg kesik.
 
  • Tetszik
Reactions: bel
K

kamm

Guest
Teljesen off, mert ez az F35 topic, de a feltetelezes, hogy ket QE osztalyu hajo lesz bevetes alatt, az szimplan nem igaz.
Az egyik hajo mindig allni fog: karbantartas, hesszeles, koltsegcsokkentes, egyeb politikusi elkepzelesek miatt (meg egyszeruen nincs eleg kisero hajo a ket kotelekre).

Igazabol amikor megkerdeztek az Alsohazban, hogy akkor miert epul ket hajo, akkor a valasz a per darab ar csokkentese (ket hajora oszlik a fejlesztesi koltseg) es munkaero es epitesi kapacitas megtartasa volt.

Maximum 40 gep a befogadokepesseg, a bekeidos wing az 24 F35B es 4 (amugy meg nem letezo) EH101 Merlin AEW helikopter. Amint partraszallast kell tamogatni, a 40 F35B-bol lesz 24 a maradek helyre meg Chinookot vagy mas szallitohelit kellene begyomoszolni.
Mindez maximum 7 napra elegendo ellatmannyal. (Az ellatohajok epiteserol 2020 oktobereben beszeltek az Alsohazban.)

A kisero kotelek maximum ketto Type 45 D-osztalyu rombolo, es maximum 4 Type-22 fregatt.
SSN kiseret csak haboruban, de mivel a UK-nak osszesen van 7 SSN-je a vilag osszes tengerere, ez elegge nehezkes.
Szoval hianyzik a standoff ASuW es ASW kepesseg a kisero kotelekbol.

Szoval amennyire en latom, az eddig hagyomanyos Royal Navy NATO feladat, a GIUK gap vedelmere, foleg a modernizalt orosz strategiai bombazok ellen edeskeves, foleg az AEW teljes hianya miatt.
De a fentiek fenyeben egy vizonalizalt Falkland szigetek visszafoglalasa is eleg meredek logisztikai feladatnak tunik.
(Mondjuk az, hogy a jelenlegi argentin hadero elfoglalja a Falklandot: inkabb fantasy, mint valosag.)

S mindezt akkora koltsegbol raktak ossze a britek, amibol kijonne egy Nimitz, tokkal, vonoval es flight winggel. Az egyetlen elonye a QE-nek a Nimitz-cel szemben, hogy sokkal kisebb legenyseg kell hozza.

Az F35B ezen nem segit egy cseppet sem. Szerintem a legnagyobb bune az F35B-nek, hogy miatta csuszott tetemesen a teljes F35 program, a B erdekeben tervezesi dontesek hatranyosan befolyasoljak az A es C teljesitmenyet.
(Az meg mar csak hab a tortan, hogy az F35B miatt kell ugye atepiteni a USN LHA-kat, mert a gazsugar szetszedi a fedelzetet, a gep meg tul nehez a fedelzetnek.)
Emelle hatotavban es csapasmero kepessegben is elmarad az osszes tobbi aktiv hordofedelzeti vadaszbombazohoz kepest.

Az meg kulon mokas, hogy UK 138 F35B beszerzeset tervezi 2030-ig a RN es a RAF szamara. Ami 138*20millio USD arkulonbozet F35A es 138*5millio USD az F35C-vel szemben.
(Az angolok azert vettek mindenhova F35B-t, mert akkor a RAF gepek modositas nelkul telepithetoek a hordozokra, mert ez valamiert fontos.)

A potom 2milliard USD aremelkedes koltsege miatt viszont a Typhoon hadrendbe marad, a Tempest fejlesztese meg kesik.
Hivatalosan mar csak 48 F-35B lesz, 90 gepet levagtak a hetekben.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 412
46 248
113
Teljesen off, mert ez az F35 topic, de a feltetelezes, hogy ket QE osztalyu hajo lesz bevetes alatt, az szimplan nem igaz.
Az egyik hajo mindig allni fog: karbantartas, hesszeles, koltsegcsokkentes, egyeb politikusi elkepzelesek miatt (meg egyszeruen nincs eleg kisero hajo a ket kotelekre).
Ez úgymond a békeidős bevetési rend. Az osztály hajóinak 10 hónapos lesz a szolgálati ideje. A normál karbantartás nem igényel 6 hónapot.
Egy esetleges Falkland II. esetén viszonylag gyorsan össze tudják trombitálni akár mindkét hajót.
Maximum 40 gep a befogadokepesseg, a bekeidos wing az 24 F35B es 4 (amugy meg nem letezo) EH101 Merlin AEW helikopter. Amint partraszallast kell tamogatni, a 40 F35B-bol lesz 24 a maradek helyre meg Chinookot vagy mas szallitohelit kellene begyomoszolni.
Mindez maximum 7 napra elegendo ellatmannyal. (Az ellatohajok epiteserol 2020 oktobereben beszeltek az Alsohazban.)
A F-35B-ből max. 36 mehet rá. De ez csak war deploymentben lehetséges. Mert a hajó biztonságos kiszolgálására minimálisan fenn kell tartani helyet kiszolgáló helikoptereknek is. A 40 az tervezett összes repülő eszköz helye.
(Az angolok azert vettek mindenhova F35B-t, mert akkor a RAF gepek modositas nelkul telepithetoek a hordozokra, mert ez valamiert fontos.)
Igen, mert van olyan, amikor valaki úgy gondolkodik, hogy nem szeretne dupla annyi repülőt fenntartani csak azért, mert 2 külön feladatot szán nekik.
Alapvetően erről szól a multi mission fighter mint alap kategória. Csak itt nem csak AG-AA viszonylatban, hanem Air Force/Navy viszonylatban is.
Sose feledjük ezt képet amikor a Royal Navyről okoskodunk:
Harriers-And-Sea-Harriers-On-Atlantic-Conveyor-Ascension-Island-205x300.jpg
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 174
61 027
113
Sajnos a kamerás egyszer se tudta felvenni rendesen a startot, de az látszik, hogyha nincs a hajó menetszele, akkor a szárazföldi “fedélzeten” még a rövidített felszállás is hosszabb, mint a Harrier-é.


Érdekes hallani a függeszkedéskor a Lift Fan és a Roll Post-ok sajátosan sivítós-sípolós interferenciáit.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 330
13 669
113
Szia,

Ha jol tudom, akkor ez a MI-24-re is vonatkozik.

Így van - sőt mindenre vonatkozik, aminek szárnya van, helikoptertől versenyautóig (Forma-1-es járgányok pl fordított profilokkal rendelkeznek, hogy leszorítsák őket az aszfaltra - olyan erővel, hogy nagy sebességnél akár egy alagút plafonján is száguldhatnának, akkora erő keletkezik).

A Mi-24 pilóták előszeretettel szálltak fel Afganisztánban nekifutásból, a magaslati airstrip-ek ritka levegője miatt minden trükköt bevetettek, csak hogy fel tudjanak szállni. Amúgy az új helik legtöbbje rendelkezik szárnyakkal (pl Invictus), ami jelentős fogyasztásmegtakarítást eredményez, persze nagyobb sebességnél csak (a profilt az utazósebeségre optimalizálják).
 
T

Törölt tag 2361

Guest

Estimated development costs for the F-35′s modernization program increased by $1.9B in a year​

WASHINGTON — The estimated development costs for the F-35 Joint Strike Fighter’s ongoing modernization program grew by $1.9 billion since 2019, and the effort is expected to extend though 2027, the U.S. Government Accountability Office said in a new March 18 report.

Over the course of the F-35′s Block 4 modernization program, which officially began in 2018, the Pentagon will upgrade the Lockheed Martin-produced jet’s hardware and software, adding new weapons capabilities and computing systems.

But due to challenges in developing and testing some of those new technologies, as well as continued schedule delays, the U.S. Defense Department’s most recent estimate in 2020 shows that Block 4 development is now projected to reach $14.4 billion, the GAO said.
 
  • Vicces
  • Hűha
Reactions: fip7 and enzo
K

kamm

Guest

Estimated development costs for the F-35′s modernization program increased by $1.9B in a year​

WASHINGTON — The estimated development costs for the F-35 Joint Strike Fighter’s ongoing modernization program grew by $1.9 billion since 2019, and the effort is expected to extend though 2027, the U.S. Government Accountability Office said in a new March 18 report.

Over the course of the F-35′s Block 4 modernization program, which officially began in 2018, the Pentagon will upgrade the Lockheed Martin-produced jet’s hardware and software, adding new weapons capabilities and computing systems.

But due to challenges in developing and testing some of those new technologies, as well as continued schedule delays, the U.S. Defense Department’s most recent estimate in 2020 shows that Block 4 development is now projected to reach $14.4 billion, the GAO said.

Whoah... LM just cannot catch a break - when it rains it pours.
 
T

Törölt tag 2361

Guest
Ennyire nem erdekel napi szinten az F-35 tema. Engem leginkabb a korrupcio es inkompetencia miatt idegesit, de amiatt nagyon, mert az en adom is a LMnel kot ki. :)
ha a boing gyozott volna akor meg azok huznak le az adot. tudva ki vezeti oket, gondolom meg jobban, es lehet meg problemasabb lenne az o gepuk mint a f35...

szoval igy vagy ugy, a lovednak annyi, a lobi es a korupcio az amerika szerves resze.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 853
4 140
113
Felőlem mehet oda egy "is" - de attól, hogy a legkevésbé szar még szar.
Dolgoztam száloptikás lézerekkel - még a leghulladékabb Class 1 lézer is (ilyennel írják a fekete feliratokat a sörösdobozok aljára) igényelte a nagynyomású vizes hűtőalapot és a többsoros ventiket, a pumpák annyi hőt termeltek.


A lézerek már csak ilyenek. Ezért is vonom kissé össze a szemöldököm a lézerek fegyverként használatát övező (főleg, vagy legalább remélhetőleg csak laikusok általi) hurráoptimizmus láttán. A lézerek frankó cuccok amúgy, de megvannak a korlátaik, mert a fizika az fizika. Szóval kiegészítőnek jók lehetnek, de a rakétákat, vagy akár a csöves fegyverek többségét belátható időn (30-50 év minimum) belül nem fogják leváltani.

Csak egy újabb koncepció, nem leváltja az előzőt, hanem egy újabb lehetőség. Mivel ruddervatrról volt szó, ezt tettem be, hogy pont nem az NG választott egy ilyet.
A JSF programra is több koncepciót dolgoztak ki az indulók, több koncepciót dobnak fel, egyre újabbakat, ahogy változik a kiirás. Aztán ami a legvégén a legjobb, arra fekszenek rá.

Nos, ha komolyan gondolják a VHF radarok elleni geometriai stealth-et, akkor törekedniük kell az ilyen, 1-2-3 méteres méretekkel rendelkező (pláne a szárny síkjától eltérő szögben álló) felületek nélkülözésére.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7