F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 452
15 827
113
De szépen kidolgozták a belső teret, pont beférnek a rakéták, és mellesleg a különböző berendezések is jól hozzáférhetőek szerelésnél. Persze egy design rémálom.

Zseniális.
Onnantól kezdve, hogy hozzáférsz minden gyakran macerálást igénylő részhez (szűrők, szelepek, ilyesmik) egy helyen, úgy a karbantartás egyrészt sokkal egyszerűbb (van hely, nem kell nőgyógyászkodni egy kis szerelőnyíláson át), másrészt pedig nem kell különböző helyeken panelokat megbontani, ahogy a legtöbb gépnél, így a stealth burkolatot nem kell olyan gyakran rendbetenni. Ez is a gép egyik költségcsökkentő feature-je kihasználva a nagy nyitható, de a levegőben szinte folyton zárt felületet. Hihetetlenül jó tervezési irányelv.
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 824
9 693
113
Zseniális.
Onnantól kezdve, hogy hozzáférsz minden gyakran macerálást igénylő részhez (szűrők, szelepek, ilyesmik) egy helyen, úgy a karbantartás egyrészt sokkal egyszerűbb (van hely, nem kell nőgyógyászkodni egy kis szerelőnyíláson át), másrészt pedig nem kell különböző helyeken panelokat megbontani, ahogy a legtöbb gépnél, így a stealth burkolatot nem kell olyan gyakran rendbetenni. Ez is a gép egyik költségcsökkentő feature-je kihasználva a nagy nyitható, de a levegőben szinte folyton zárt felületet. Hihetetlenül jó tervezési irányelv.

Nincs kockázata, hogy a levegőben nagy sebességnél kinyitják és az erősen örvénylő levegő kárt okozhat az apró cuccokban?
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 452
15 827
113
Nincs kockázata, hogy a levegőben nagy sebességnél kinyitják és az erősen örvénylő levegő kárt okozhat az apró cuccokban?

Nincs, mert fém alkatrészekről beszélünk, melyek nem direkt megfúvást kapnak (nincsenek közvetlen a légáramlatban, nem zavartalan, hanem turbulens áramlást kapnak, aminek kisebb az energiája), azt is csak másodpercekig, így nem áll fenn az aerodinamikai felmelegedés veszélye.

Alapvetően minden csővezeték és kábel meg van fogva és szeparálva (az a filozófia, hogy elkülönítünk mindent, nem keresztezhet és nem érhet egymáshoz semmilyen vezeték/cső, ez az EWIS lényege), illetve bilincsekkel, fésűkkel megfogva. A tervezésnél nyilván erre rájátszottak, tudván milyen erőket fog kapni, de túl nagy átdolgozás nem kell. A fém alaktrészek nagyon erősek, márpedig a repülőgépben azok dominálnak.
Külön előny amúgy hogy mivel sok csővezeték is átfuthat itt, ide tervezik a leggyengébb láncszemeket, így ha valami folyik, egyrészt látni, másrészt inkább ide follyon el, mint mondjuk a hajtóműtérbe (persze ez utóbbi csak korlátosan oldható meg).
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 740
66 394
113
Semmi új, csak az eddigiek összefoglalása:


Benne a már ismert elegáns csúsztatás:

Az F–35-ös például

  • Kevesebb fegyverzettel is rövidebb távolságot képes megtenni, mint az 1977-ben bemutatott A10-es bombázó. - Vagy, mint a B-52-es. Vagy akármi más. Hasonlítani mindig lehet és bármihez, amihez csak akarjuk.
  • Manőverező képessége rosszabb, mint a negyven éve szolgáló F–15-ös vadászgépeké, ezért légi csatában a könnyebb a gépek becserkészése. - Nem rosszabb, hanem jobb. Mégpedig lényegesen jobb.
  • De problémás a típus fedélzeti számítógépe is: a szerző szerint előfordult, hogy a pilótáknak repülés közben kellett újraindítaniuk a rendszert. - Előfordult. És még hányszor elő fog fordulni. Ha így nézzük, akkor a MiG-21bisz a legjobb, mert ott erre nem kerülhet sor.
  • Ráadásul az F–35-ös gépeknek nincs harci tapasztalata, eddigi bevetéseiken nem vettek részt csatákban. - Amikor az F-4-es Viatnamban először bevetésre került, akkor még nem volt harci tapasztalata. De utána már lett. Mielőtt az izraeliek el nem kezdték éles helyzetben használni az F-15A és B Baz gépeiket, addig az F-15 Eagle-nek se volt harci tapasztalata. Utána már lett. Valóban az a legjobb, ha egy rendszeresített gépet inkább kivonunk, csak mert úgy ment el bevetésre, hogy "nem vett részt csatában". Ilyen alapon az F-22-est is ki kell vonni sűrgősen.
 
M

molnibalage

Guest
Semmi új, csak az eddigiek összefoglalása:


Benne a már ismert elegáns csúsztatás:

Az F–35-ös például

  • Kevesebb fegyverzettel is rövidebb távolságot képes megtenni, mint az 1977-ben bemutatott A10-es bombázó. - Vagy, mint a B-52-es. Vagy akármi más. Hasonlítani mindig lehet és bármihez, amihez csak akarjuk.
  • Manőverező képessége rosszabb, mint a negyven éve szolgáló F–15-ös vadászgépeké, ezért légi csatában a könnyebb a gépek becserkészése. - Nem rosszabb, hanem jobb. Mégpedig lényegesen jobb.
  • De problémás a típus fedélzeti számítógépe is: a szerző szerint előfordult, hogy a pilótáknak repülés közben kellett újraindítaniuk a rendszert. - Előfordult. És még hányszor elő fog fordulni. Ha így nézzük, akkor a MiG-21bisz a legjobb, mert ott erre nem kerülhet sor.
  • Ráadásul az F–35-ös gépeknek nincs harci tapasztalata, eddigi bevetéseiken nem vettek részt csatákban. - Amikor az F-4-es Viatnamban először bevetésre került, akkor még nem volt harci tapasztalata. De utána már lett. Mielőtt az izraeliek el nem kezdték éles helyzetben használni az F-15A és B Baz gépeiket, addig az F-15 Eagle-nek se volt harci tapasztalata. Utána már lett. Valóban az a legjobb, ha egy rendszeresített gépet inkább kivonunk, csak mert úgy ment el bevetésre, hogy "nem vett részt csatában". Ilyen alapon az F-22-est is ki kell vonni sűrgősen.
Asszem HTT lesz ebből...
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 452
15 827
113
Semmi új, csak az eddigiek összefoglalása:


Benne a már ismert elegáns csúsztatás:

Az F–35-ös például

  • Kevesebb fegyverzettel is rövidebb távolságot képes megtenni, mint az 1977-ben bemutatott A10-es bombázó. - Vagy, mint a B-52-es. Vagy akármi más. Hasonlítani mindig lehet és bármihez, amihez csak akarjuk.
  • Manőverező képessége rosszabb, mint a negyven éve szolgáló F–15-ös vadászgépeké, ezért légi csatában a könnyebb a gépek becserkészése. - Nem rosszabb, hanem jobb. Mégpedig lényegesen jobb.
  • De problémás a típus fedélzeti számítógépe is: a szerző szerint előfordult, hogy a pilótáknak repülés közben kellett újraindítaniuk a rendszert. - Előfordult. És még hányszor elő fog fordulni. Ha így nézzük, akkor a MiG-21bisz a legjobb, mert ott erre nem kerülhet sor.
  • Ráadásul az F–35-ös gépeknek nincs harci tapasztalata, eddigi bevetéseiken nem vettek részt csatákban. - Amikor az F-4-es Viatnamban először bevetésre került, akkor még nem volt harci tapasztalata. De utána már lett. Mielőtt az izraeliek el nem kezdték éles helyzetben használni az F-15A és B Baz gépeiket, addig az F-15 Eagle-nek se volt harci tapasztalata. Utána már lett. Valóban az a legjobb, ha egy rendszeresített gépet inkább kivonunk, csak mert úgy ment el bevetésre, hogy "nem vett részt csatában". Ilyen alapon az F-22-est is ki kell vonni sűrgősen.

Én ott hagytam abba, hogy megint az 1.7 billiárdos élettartam költséggel kezdi...
Soha sehol nem teszik hozzá, hogy ez 70(!!!) évnyi tervezett gyártás és üzem költsége. Valahogy soha semmire nem számolták ezt így ki, pedig kíváncsi lennék mondjuk a Nimitz osztályra vonatkoztatva menyi lenne ez az összköltség. Vagy az Ohio osztály esetén, vagy a teljes Szu-27 családra leszámolva mindenhol a bolygón. Vagy a J-20 program költsége, a változatosság kedvéért.... vagy a német zöldprogramot... lehetne sorolni

Gyakorlatilag front openweben használható hírforrás alig maradt.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
M

molnibalage

Guest
Ahogy nézem, itt a hitvallása:
Egy 3M feliratkozós csatornán 15 ezres nézettség...
Ej... :)

3:53-nál akkora baromságot mondott, hogy pislog az ember. De, számtalan téren az.
Az, hogy ő a COIN bohóckodásból mit vezet le és a zseni nem veszi észre, hogy a hagyományos katonai dominancia miatt menekül mindenki oda, az persze fel sem tűnik neki.
 

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63
Semmi új, csak az eddigiek összefoglalása:


Benne a már ismert elegáns csúsztatás:

Az F–35-ös például

  • Kevesebb fegyverzettel is rövidebb távolságot képes megtenni, mint az 1977-ben bemutatott A10-es bombázó. - Vagy, mint a B-52-es. Vagy akármi más. Hasonlítani mindig lehet és bármihez, amihez csak akarjuk.
  • Manőverező képessége rosszabb, mint a negyven éve szolgáló F–15-ös vadászgépeké, ezért légi csatában a könnyebb a gépek becserkészése. - Nem rosszabb, hanem jobb. Mégpedig lényegesen jobb.
  • De problémás a típus fedélzeti számítógépe is: a szerző szerint előfordult, hogy a pilótáknak repülés közben kellett újraindítaniuk a rendszert. - Előfordult. És még hányszor elő fog fordulni. Ha így nézzük, akkor a MiG-21bisz a legjobb, mert ott erre nem kerülhet sor.
  • Ráadásul az F–35-ös gépeknek nincs harci tapasztalata, eddigi bevetéseiken nem vettek részt csatákban. - Amikor az F-4-es Viatnamban először bevetésre került, akkor még nem volt harci tapasztalata. De utána már lett. Mielőtt az izraeliek el nem kezdték éles helyzetben használni az F-15A és B Baz gépeiket, addig az F-15 Eagle-nek se volt harci tapasztalata. Utána már lett. Valóban az a legjobb, ha egy rendszeresített gépet inkább kivonunk, csak mert úgy ment el bevetésre, hogy "nem vett részt csatában". Ilyen alapon az F-22-est is ki kell vonni sűrgősen.

Az utolsót olvasva én lefordultam a székről.. itt már nincsenek határok, az újonnan kifejlesztett harceszköz eleve nem lehet jó, hiszen nincs harci tapasztalata :D ez annyira nagy faszság, hogy eddig azt gondoltam, hogy ilyet ki se lehet találni.

Egyébként ha ezzel a lobbival akarják megtámadni az F-35 fejlesztést, hogy helyette egy másik új gépet fejlesszenek ki.. akkor az a gép is szar lesz, mert annak sincs harci tapasztalata, nem? Lehet csak én nem értek a kettős mércéhez :D
 
W

Wilson

Guest
Az utolsót olvasva én lefordultam a székről.. itt már nincsenek határok, az újonnan kifejlesztett harceszköz eleve nem lehet jó, hiszen nincs harci tapasztalata :D ez annyira nagy faszság, hogy eddig azt gondoltam, hogy ilyet ki se lehet találni.

Egyébként ha ezzel a lobbival akarják megtámadni az F-35 fejlesztést, hogy helyette egy másik új gépet fejlesszenek ki.. akkor az a gép is szar lesz, mert annak sincs harci tapasztalata, nem? Lehet csak én nem értek a kettős mércéhez :D
Olvastam a cikket szerintem nem érdemes sok szót rá vesztegetni , nem azoknak szánták akik érdeklődnek a téma iránt és kicsit az átlagnál járatosabbak a témában.
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
11 901
35 016
113
"nagyobb problémáival foglalkozik messze eltúlozva azokat, de amikor az F-35, a sajtó által felkorbácsolt farvizén a Boeing olyan üzletet ütött nyélbe, ahol egy nem egy ló, hanem egy egész mén lába lóg ki, az láthatólag nem érte el a szerző ingerküszöbét."

Gondolom "ménes" az a "mén"
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
11 901
35 016
113
"Ezen felül a gépbe alapból integrálva van a DAS rendszer, ami 360 fokban lefedve infravörös kamerákkal képes észlelni rakéta indításokat vagy repülőgépeket is, az észlelési távolság a körülményektől."

A körülményektől "függ"?
 
M

molnibalage

Guest
"nagyobb problémáival foglalkozik messze eltúlozva azokat, de amikor az F-35, a sajtó által felkorbácsolt farvizén a Boeing olyan üzletet ütött nyélbe, ahol egy nem egy ló, hanem egy egész mén lába lóg ki, az láthatólag nem érte el a szerző ingerküszöbét."

Gondolom "ménes" az a "mén"
Upsz, ide vezet, amikor időkényszerben ír az ember, hogy sortörésben elveszett két betű... :(
Köszi, javítom.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby