MAKSZ / MAKS

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 660
27 820
113
Подписант Сердюков.
Ez a fogyatékos most itt rontja a levegőt? A védelmi minszterként eltöltött öt éve és a kiváló eredeti T-72B3 modernizáció után rég páros lábbal kellett volna rúgni valahova Nyenyecföldre gázkutasnak
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 726
80 534
113
Ez a fogyatékos most itt rontja a levegőt? A védelmi minszterként eltöltött öt éve és a kiváló eredeti T-72B3 modernizáció után rég páros lábbal kellett volna rúgni valahova Nyenyecföldre gázkutasnak
Szergyukov áll az UAC struktúrák konszolidációja-optimalizációja mögött. A legismertebb a MiG-Szuhoj és a többi tervező iroda összevonása.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and nyugger

T.Tom

Well-Known Member
2016. november 6.
364
1 702
93
Érkezett egy cáfolat a hírekre, hivatalosnak tűnő dokumentumokkal alátámasztva:
https://vk.com/wall-173678697_164678
fm494OUQQgE.jpg


9x85onw8eck.jpg
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 726
80 534
113
Érkezett egy cáfolat a hírekre, hivatalosnak tűnő dokumentumokkal alátámasztva:
https://vk.com/wall-173678697_164678
fm494OUQQgE.jpg


9x85onw8eck.jpg
Magyarul egy hivatalos levél Anatolij Szergyukovtól, aki az OAK (UAC) ipari igazgatója Csuvasföld kormányzójához, amelyben felkínálja az UAC számára fölösleges - repülésre alkalmatlan gépeket/protókat (a listában) múzeumokban való elhelyezésre.

Szerintem az illető, aki a gépek szétvágásáról terjesztette a híreket félreértette ezt a levelet.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 498
72 480
113
Magyarul egy hivatalos levél Anatolij Szergyukovtól, aki az OAK (UAC) ipari igazgatója Csuvasföld kormányzójához, amelyben felkínálja az UAC számára fölösleges - repülésre alkalmatlan gépeket/protókat (a listában) múzeumokban való elhelyezésre.

Szerintem az illető, aki a gépek szétvágásáról terjesztette a híreket félreértette ezt a levelet.

Remélem a Vadim Zadorozhny múzeum tulajdonosa megmenti ezeket a gépeket is, ahogy a Jak gyár múzeumának gépeit és Hodinka egy részét is megmentette.
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 589
8 698
113
Idén is szeretnék menni a MAKSZ-ra. Pénzem egyelőre van rá, a szabadságom tartalékolom,remélem akkor már utazni is lehet. Ezen kívül nagyon nem szeretném, hogy ez a rabló Szergyukov szétvágassa a komplett statikus sorát a MAKSZ-nak. A Szu-47-ből például az az egy van a világon,amit 2019 augusztusában fotóztam én is a statikus soron. Meg kéne óvni! A repüléstörténet egy rendkívül fontos,egyedi darabja. Nagyon nem csipem ezt a Szergyukovot, és nem ötletem sincs,hogy miként kúszott újra ilyen magas beosztásba ez a börtöntöltelék.
 

T.Tom

Well-Known Member
2016. november 6.
364
1 702
93
Idén is szeretnék menni a MAKSZ-ra. Pénzem egyelőre van rá, a szabadságom tartalékolom,remélem akkor már utazni is lehet. Ezen kívül nagyon nem szeretném, hogy ez a rabló Szergyukov szétvágassa a komplett statikus sorát a MAKSZ-nak. A Szu-47-ből például az az egy van a világon,amit 2019 augusztusában fotóztam én is a statikus soron. Meg kéne óvni! A repüléstörténet egy rendkívül fontos,egyedi darabja. Nagyon nem csipem ezt a Szergyukovot, és nem ötletem sincs,hogy miként kúszott újra ilyen magas beosztásba ez a börtöntöltelék.
Sajnos egyelőre még vízumot sem lehet igényelni. A híradások szerint nincs nagy szigor Moszkvában, remélhetőleg oltási igazolással megnyílnak majd nyár elejére, hogy a turizmusból befolyó pénzek ne maradjanak el azért.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 660
27 820
113
Sajnos egyelőre még vízumot sem lehet igényelni. A híradások szerint nincs nagy szigor Moszkvában, remélhetőleg oltási igazolással megnyílnak majd nyár elejére, hogy a turizmusból befolyó pénzek ne maradjanak el azért.
Németekkel április 1-jével indult újra a légiközlekedés, az itthoni és kinti helyzetet figyelembe véve azt mondanám olyan június elejére talán már jobban nyitni fognak Szergejék. Országon belül vakcinaútlevél biztos nem lesz, mert kaszát ragad a nép, de külföldi utazásoknál terveznek QR kódos rendszert bevezetni. Gyanítom a vízumnál is hasonló lesz, a bevándorlási papír mellé kapunk még egy eü QR kódot amit mindig magunknál kell tartani. Szezonkezdésre szerintem többet fogunk már tudni
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci and fishbed

T.Tom

Well-Known Member
2016. november 6.
364
1 702
93
Németekkel április 1-jével indult újra a légiközlekedés, az itthoni és kinti helyzetet figyelembe véve azt mondanám olyan június elejére talán már jobban nyitni fognak Szergejék. Országon belül vakcinaútlevél biztos nem lesz, mert kaszát ragad a nép, de külföldi utazásoknál terveznek QR kódos rendszert bevezetni. Gyanítom a vízumnál is hasonló lesz, a bevándorlási papír mellé kapunk még egy eü QR kódot amit mindig magunknál kell tartani. Szezonkezdésre szerintem többet fogunk már tudni
A vízumigénylést egyébként rendkívül le akarták egyszerűsíteni január 1-el, a konzuli szolgálat honlapja szerint majd elektronikusan is meg lehet azt igényelni 4 nap átfutási idővel, lényegesen olcsóbban. Ez lényegesen nagyobb mozgásteret, és rugalmasságot fog eredményezni a korábbi rendszerhez képest, ha valóban a leírásnak megfelelően fog működni.
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 589
8 698
113
Csodás. Az ilyen gépekből egyet-egyet minimum meg kéne óvni. Egyet repültetni, egyet meg olyan állapotban, hogy ott lehessen a statikuson. A repülőképes állapotúra fel lehetne építeni egy reklámkampányt, és jó pénzért utasokat repültetni vele. De nem, mert Szergyukovnak kell a hely (láttam amit írtak az alapján aláírt a gépre egy állagmegóvási parancsot, de ez úgy látszik nem jött össze, akkor meg megint minek van ott). Mire kell neki ennyi hely? Ott akar új bútorboltot nyitni? Plusz a másik szép figura az Borisz Aljosin,aki az egész Zsukovszkij civil reptér project mögött áll, és akitől sokan falra másznak,köztük Magomed Tolbojev korábbi Buran berepülőpilóta is. Akinek igen érdekes videói vannak a neten, ahol felteszi a kérdést nem egyszer, hogy mi a francért kellett megengedni, hogy a LII területén, a Zsukovszkijon egy civil repteret hozzanak létre? Egy alapvetően zárt tesztreptérre, minek kellett odaengedni az állandó civil forgalmat? Tolbojev nem a MAKSZ ellen van, már csak azért sem mert az Aviaszalon nevű cég (ami a MAKSZ-ot szervezi),egyik vezetője. Az állandó civil légiforgalom ellen van,szerintem teljesen jogosan. A MAKSZ-on nyilván rengeteg civil van,de ott az maximálisan kezelhető. Ahova nem mehetsz, ott állnak a készenléti rendőrök, és abból épeszű ember tudja, hogy oda nem megy. Plusz az két évente egy hét.Az állandó civil légiforgalom meg az ezzel járó kellemetlenségek ellen van Tolbojev. Szerintem is az volna a normális, hogy a Zsukovszij egy alapból zárt reptér volna amit kizárólag a különböző repülőgép és helikoptergyártó cégek használhatnálnak tesztelési céllal, plusz esetleg a haderő,a rendőrség az MCSSz és a titkosszolgálat. Viszont ne azért kelljen várakoznia például a Szu-57-nek járó hajtóművel a guruló úton, mert Nyikolájt aki egyébként be van baszva még csak most próbálják feljuttatni az Airbusra ami után időablakot kapott a felszállásra a Szuhoj.
 

T.Tom

Well-Known Member
2016. november 6.
364
1 702
93
. Mire kell neki ennyi hely? Ott akar új bútorboltot nyitni? Plusz a másik szép figura az Borisz Aljosin,aki az egész Zsukovszkij civil reptér project mögött áll, és akitől sokan falra másznak,köztük Magomed Tolbojev korábbi Buran berepülőpilóta is. Akinek igen érdekes videói vannak a neten, ahol felteszi a kérdést nem egyszer, hogy mi a francért kellett megengedni, hogy a LII területén, a Zsukovszkijon egy civil repteret hozzanak létre? Egy alapvetően zárt tesztreptérre, minek kellett odaengedni az állandó civil forgalmat?
Talán azért volt szükséges a civil terminál, hogy a repülőtér termeljen valamicske bevételt, amit az üzemeltetésre lehet fordítani. A Flightradart elnézegetve a polgári forgalom nagyjából egy nagyságrendbe eshet Debrecen (2020 előtti) forgalmasabb napjaival, azzal a műveletszámmal még könnyen lehet tervezni, ütemezni. Ettől még persze kétségtelenül több problémát okoz, mint ha ott sem lenne.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger and fishbed

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 589
8 698
113
Még egy típus, a Mi-10. Nagyon nagy kedvencem, jó lenne látni egyszer legalább egy MAKSZ old timer részben repülni. Rengeteg videót néztem róla, láttam, hogy Magyarországon is használták antennaépítéshez, de aztán teljesen eltűnt a típus.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
Egy Mi-10-est most beindítottak, de csak az egyik hajtóművet és csak lapátok nélkül.
A Mi-6/Mi-10 vonalon nem csak a turbinák, hanem a reduktorok állapota is kétséges.
Mivel helikopterekről beszélünk, ahol a szimpla levegőbe emelkedéshez is a komplett erőátviteli rendszer kifogástalan állapota a minimum, nem egyszerű a kérdés.
Egy repülőgépnél a főtartó megröntgenezésének jó eredménye után akár kisebb-nagyobb rátét lemezelések és megerősítésekkel, túlterhelés és sebesség limitációkkal, a hajtóművek korlátozott üzemeltetési tartományaival meg lehet kapni akár az ideiglenes repülési engedélyt.
Még leállt, vagy leállított motorral, hajtóművel is van valamennyi esély lesiklani.
A helikoptereknél minden a tengelyteljesítményről, a reduktorok és a forgószárny állapotáról szól.
Idehaza nem egy Kamov zuhant maga alá, mert hamisított papírú, lejárt üzemidejű lapátszettel repült és persze, hogy legalább egy megadta magát. Pedig a motorok és a reduktor jók voltak.

A Mi-6-osoknak ráadásul a faroklégcsavarja fából van. A Mi-10-eseknél is valószínű.
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 589
8 698
113
Egy Mi-10-est most beindítottak, de csak az egyik hajtóművet és csak lapátok nélkül.
A Mi-6/Mi-10 vonalon nem csak a turbinák, hanem a reduktorok állapota is kétséges.
Mivel helikopterekről beszélünk, ahol a szimpla levegőbe emelkedéshez is a komplett erőátviteli rendszer kifogástalan állapota a minimum, nem egyszerű a kérdés.
Egy repülőgépnél a főtartó megröntgenezésének jó eredménye után akár kisebb-nagyobb rátét lemezelések és megerősítésekkel, túlterhelés és sebesség limitációkkal, a hajtóművek korlátozott üzemeltetési tartományaival meg lehet kapni akár az ideiglenes repülési engedélyt.
Még leállt, vagy leállított motorral, hajtóművel is van valamennyi esély lesiklani.
A helikoptereknél minden a tengelyteljesítményről, a reduktorok és a forgószárny állapotáról szól.
Idehaza nem egy Kamov zuhant maga alá, mert hamisított papírú, lejárt üzemidejű lapátszettel repült és persze, hogy legalább egy megadta magát. Pedig a motorok és a reduktor jók voltak.

A Mi-6-osoknak ráadásul a faroklégcsavarja fából van. A Mi-10-eseknél is valószínű.
A Kamov lapátüzemidőkről nagyon sok érdekeset hallani. A mai napig repülnek a Ka-26-osok. Anno a MÉM RSZ-ben az volt a szabály, hogy egy lapátszett élettartama 6 év, mert azt garantálta a gyártó. Ezt olyan szinten komolyan vették,hogy a MÉM RSZ központi raktárából kivittek megsemmisíteni olyan 6 évnél idősebb lapátszetteket is, amelyek helikopteren egy peret nem töltöttek addig. Aztán jött a "gengszterváltás" Magyarországon megszűnt a MÉM RSZ, Oroszországban megszűnt a lapátok gyártása is. Repülni viszont kellett. 10 éve még az volt a módszer (gondolom ez azóta is fennmaradt), hogy orosz szakemberek jöttek évente Budaörsre,ahova minden tulajdonos fel kellett vigye a gépek lapátsorait. Ők röntgenezték, terhelési tesztelték, megnyitották, stb(sajnos nem láttam ilyen vizsgálatot, csak a jelenleg is mg repüléssel foglalkozó ismerősök mesélték). Ha a vizsgálaton megfelelőnek tartották a szettet, akkor még egy évig repülhetett. Így állt elő az, hogy az eredetileg 6 évre tervezett lapátok, 25-30 évet repülnek,gond nélkül. Én sajnos 2 éve repültem eddig utoljára Ka-26-ossal ( ha lesz lehetőségem, akkor idén nem hagyom ki),és azon sem 5 éves szett volt természetesen. A másik módszer az amit Fehéroroszországban csinálnak: új Kamov Ka-226-os lapátszetteket vesznek az öreg 26-osokhoz, és azzal repülik őket.Viszont ez vélhetőleg a drágább megoldás, és az EU-nak "köszönhetően" immár a halálán lévő magyar mg repülés szereplői ezt nem tudják megengedni maguknak.
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 589
8 698
113
Megy valaki a MAKSZ-ra egyébként így a negyedik hullám árnyékában? Én oltva vagyok (sajnos nem Szputnyikkal,hanem kínaival),de attól tartok, hogy sok helyre nem kapnám meg (étterem,múzeumok,stb) a bejutást biztosító Szent QR kódot,ami most mindenhova kell nekik. Bár állítólag külföldinek elég az angol vagy orosz nyelvű 3 napnál nem régebbi PCR teszt. Csak nem a három közönségnapra mennék, hanem azokat megelőzően azért terveztem ezt-azt megnézni Moszkvában, plusz kimenni a Patriot Parkba is.
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 589
8 698
113
Ha valaki estleg menne a MAKSZ-ra. Változtak a látogatási feltételek. A rendezvény területére lépés előtt maximum 3 napos PCR-teszt kell. Az eddigi 3 közönségnap (péntek-szombat-vasárnap) helyett 5 közönségnap lesz, már szerdától be lehet lépni, hogy elkerüljék azt,hogy több mint 200 000 látogató legyen egy nap.
Билетная программа - Официальный сайт международного авиационно-космического салона (aviasalon.com)
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed