MAKSZ / MAKS

Ez a fogyatékos most itt rontja a levegőt? A védelmi minszterként eltöltött öt éve és a kiváló eredeti T-72B3 modernizáció után rég páros lábbal kellett volna rúgni valahova Nyenyecföldre gázkutasnak
Szergyukov áll az UAC struktúrák konszolidációja-optimalizációja mögött. A legismertebb a MiG-Szuhoj és a többi tervező iroda összevonása.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and nyugger
Érkezett egy cáfolat a hírekre, hivatalosnak tűnő dokumentumokkal alátámasztva:
https://vk.com/wall-173678697_164678
fm494OUQQgE.jpg


9x85onw8eck.jpg
 
Érkezett egy cáfolat a hírekre, hivatalosnak tűnő dokumentumokkal alátámasztva:
https://vk.com/wall-173678697_164678
fm494OUQQgE.jpg


9x85onw8eck.jpg
Magyarul egy hivatalos levél Anatolij Szergyukovtól, aki az OAK (UAC) ipari igazgatója Csuvasföld kormányzójához, amelyben felkínálja az UAC számára fölösleges - repülésre alkalmatlan gépeket/protókat (a listában) múzeumokban való elhelyezésre.

Szerintem az illető, aki a gépek szétvágásáról terjesztette a híreket félreértette ezt a levelet.
 
Magyarul egy hivatalos levél Anatolij Szergyukovtól, aki az OAK (UAC) ipari igazgatója Csuvasföld kormányzójához, amelyben felkínálja az UAC számára fölösleges - repülésre alkalmatlan gépeket/protókat (a listában) múzeumokban való elhelyezésre.

Szerintem az illető, aki a gépek szétvágásáról terjesztette a híreket félreértette ezt a levelet.

Remélem a Vadim Zadorozhny múzeum tulajdonosa megmenti ezeket a gépeket is, ahogy a Jak gyár múzeumának gépeit és Hodinka egy részét is megmentette.
 
Idén is szeretnék menni a MAKSZ-ra. Pénzem egyelőre van rá, a szabadságom tartalékolom,remélem akkor már utazni is lehet. Ezen kívül nagyon nem szeretném, hogy ez a rabló Szergyukov szétvágassa a komplett statikus sorát a MAKSZ-nak. A Szu-47-ből például az az egy van a világon,amit 2019 augusztusában fotóztam én is a statikus soron. Meg kéne óvni! A repüléstörténet egy rendkívül fontos,egyedi darabja. Nagyon nem csipem ezt a Szergyukovot, és nem ötletem sincs,hogy miként kúszott újra ilyen magas beosztásba ez a börtöntöltelék.
 
Idén is szeretnék menni a MAKSZ-ra. Pénzem egyelőre van rá, a szabadságom tartalékolom,remélem akkor már utazni is lehet. Ezen kívül nagyon nem szeretném, hogy ez a rabló Szergyukov szétvágassa a komplett statikus sorát a MAKSZ-nak. A Szu-47-ből például az az egy van a világon,amit 2019 augusztusában fotóztam én is a statikus soron. Meg kéne óvni! A repüléstörténet egy rendkívül fontos,egyedi darabja. Nagyon nem csipem ezt a Szergyukovot, és nem ötletem sincs,hogy miként kúszott újra ilyen magas beosztásba ez a börtöntöltelék.
Sajnos egyelőre még vízumot sem lehet igényelni. A híradások szerint nincs nagy szigor Moszkvában, remélhetőleg oltási igazolással megnyílnak majd nyár elejére, hogy a turizmusból befolyó pénzek ne maradjanak el azért.
 
Sajnos egyelőre még vízumot sem lehet igényelni. A híradások szerint nincs nagy szigor Moszkvában, remélhetőleg oltási igazolással megnyílnak majd nyár elejére, hogy a turizmusból befolyó pénzek ne maradjanak el azért.
Németekkel április 1-jével indult újra a légiközlekedés, az itthoni és kinti helyzetet figyelembe véve azt mondanám olyan június elejére talán már jobban nyitni fognak Szergejék. Országon belül vakcinaútlevél biztos nem lesz, mert kaszát ragad a nép, de külföldi utazásoknál terveznek QR kódos rendszert bevezetni. Gyanítom a vízumnál is hasonló lesz, a bevándorlási papír mellé kapunk még egy eü QR kódot amit mindig magunknál kell tartani. Szezonkezdésre szerintem többet fogunk már tudni
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci and fishbed
Németekkel április 1-jével indult újra a légiközlekedés, az itthoni és kinti helyzetet figyelembe véve azt mondanám olyan június elejére talán már jobban nyitni fognak Szergejék. Országon belül vakcinaútlevél biztos nem lesz, mert kaszát ragad a nép, de külföldi utazásoknál terveznek QR kódos rendszert bevezetni. Gyanítom a vízumnál is hasonló lesz, a bevándorlási papír mellé kapunk még egy eü QR kódot amit mindig magunknál kell tartani. Szezonkezdésre szerintem többet fogunk már tudni
A vízumigénylést egyébként rendkívül le akarták egyszerűsíteni január 1-el, a konzuli szolgálat honlapja szerint majd elektronikusan is meg lehet azt igényelni 4 nap átfutási idővel, lényegesen olcsóbban. Ez lényegesen nagyobb mozgásteret, és rugalmasságot fog eredményezni a korábbi rendszerhez képest, ha valóban a leírásnak megfelelően fog működni.
 
Csodás. Az ilyen gépekből egyet-egyet minimum meg kéne óvni. Egyet repültetni, egyet meg olyan állapotban, hogy ott lehessen a statikuson. A repülőképes állapotúra fel lehetne építeni egy reklámkampányt, és jó pénzért utasokat repültetni vele. De nem, mert Szergyukovnak kell a hely (láttam amit írtak az alapján aláírt a gépre egy állagmegóvási parancsot, de ez úgy látszik nem jött össze, akkor meg megint minek van ott). Mire kell neki ennyi hely? Ott akar új bútorboltot nyitni? Plusz a másik szép figura az Borisz Aljosin,aki az egész Zsukovszkij civil reptér project mögött áll, és akitől sokan falra másznak,köztük Magomed Tolbojev korábbi Buran berepülőpilóta is. Akinek igen érdekes videói vannak a neten, ahol felteszi a kérdést nem egyszer, hogy mi a francért kellett megengedni, hogy a LII területén, a Zsukovszkijon egy civil repteret hozzanak létre? Egy alapvetően zárt tesztreptérre, minek kellett odaengedni az állandó civil forgalmat? Tolbojev nem a MAKSZ ellen van, már csak azért sem mert az Aviaszalon nevű cég (ami a MAKSZ-ot szervezi),egyik vezetője. Az állandó civil légiforgalom ellen van,szerintem teljesen jogosan. A MAKSZ-on nyilván rengeteg civil van,de ott az maximálisan kezelhető. Ahova nem mehetsz, ott állnak a készenléti rendőrök, és abból épeszű ember tudja, hogy oda nem megy. Plusz az két évente egy hét.Az állandó civil légiforgalom meg az ezzel járó kellemetlenségek ellen van Tolbojev. Szerintem is az volna a normális, hogy a Zsukovszij egy alapból zárt reptér volna amit kizárólag a különböző repülőgép és helikoptergyártó cégek használhatnálnak tesztelési céllal, plusz esetleg a haderő,a rendőrség az MCSSz és a titkosszolgálat. Viszont ne azért kelljen várakoznia például a Szu-57-nek járó hajtóművel a guruló úton, mert Nyikolájt aki egyébként be van baszva még csak most próbálják feljuttatni az Airbusra ami után időablakot kapott a felszállásra a Szuhoj.
 
. Mire kell neki ennyi hely? Ott akar új bútorboltot nyitni? Plusz a másik szép figura az Borisz Aljosin,aki az egész Zsukovszkij civil reptér project mögött áll, és akitől sokan falra másznak,köztük Magomed Tolbojev korábbi Buran berepülőpilóta is. Akinek igen érdekes videói vannak a neten, ahol felteszi a kérdést nem egyszer, hogy mi a francért kellett megengedni, hogy a LII területén, a Zsukovszkijon egy civil repteret hozzanak létre? Egy alapvetően zárt tesztreptérre, minek kellett odaengedni az állandó civil forgalmat?
Talán azért volt szükséges a civil terminál, hogy a repülőtér termeljen valamicske bevételt, amit az üzemeltetésre lehet fordítani. A Flightradart elnézegetve a polgári forgalom nagyjából egy nagyságrendbe eshet Debrecen (2020 előtti) forgalmasabb napjaival, azzal a műveletszámmal még könnyen lehet tervezni, ütemezni. Ettől még persze kétségtelenül több problémát okoz, mint ha ott sem lenne.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger and fishbed
Még egy típus, a Mi-10. Nagyon nagy kedvencem, jó lenne látni egyszer legalább egy MAKSZ old timer részben repülni. Rengeteg videót néztem róla, láttam, hogy Magyarországon is használták antennaépítéshez, de aztán teljesen eltűnt a típus.
 
Egy Mi-10-est most beindítottak, de csak az egyik hajtóművet és csak lapátok nélkül.
A Mi-6/Mi-10 vonalon nem csak a turbinák, hanem a reduktorok állapota is kétséges.
Mivel helikopterekről beszélünk, ahol a szimpla levegőbe emelkedéshez is a komplett erőátviteli rendszer kifogástalan állapota a minimum, nem egyszerű a kérdés.
Egy repülőgépnél a főtartó megröntgenezésének jó eredménye után akár kisebb-nagyobb rátét lemezelések és megerősítésekkel, túlterhelés és sebesség limitációkkal, a hajtóművek korlátozott üzemeltetési tartományaival meg lehet kapni akár az ideiglenes repülési engedélyt.
Még leállt, vagy leállított motorral, hajtóművel is van valamennyi esély lesiklani.
A helikoptereknél minden a tengelyteljesítményről, a reduktorok és a forgószárny állapotáról szól.
Idehaza nem egy Kamov zuhant maga alá, mert hamisított papírú, lejárt üzemidejű lapátszettel repült és persze, hogy legalább egy megadta magát. Pedig a motorok és a reduktor jók voltak.

A Mi-6-osoknak ráadásul a faroklégcsavarja fából van. A Mi-10-eseknél is valószínű.
 
Egy Mi-10-est most beindítottak, de csak az egyik hajtóművet és csak lapátok nélkül.
A Mi-6/Mi-10 vonalon nem csak a turbinák, hanem a reduktorok állapota is kétséges.
Mivel helikopterekről beszélünk, ahol a szimpla levegőbe emelkedéshez is a komplett erőátviteli rendszer kifogástalan állapota a minimum, nem egyszerű a kérdés.
Egy repülőgépnél a főtartó megröntgenezésének jó eredménye után akár kisebb-nagyobb rátét lemezelések és megerősítésekkel, túlterhelés és sebesség limitációkkal, a hajtóművek korlátozott üzemeltetési tartományaival meg lehet kapni akár az ideiglenes repülési engedélyt.
Még leállt, vagy leállított motorral, hajtóművel is van valamennyi esély lesiklani.
A helikoptereknél minden a tengelyteljesítményről, a reduktorok és a forgószárny állapotáról szól.
Idehaza nem egy Kamov zuhant maga alá, mert hamisított papírú, lejárt üzemidejű lapátszettel repült és persze, hogy legalább egy megadta magát. Pedig a motorok és a reduktor jók voltak.

A Mi-6-osoknak ráadásul a faroklégcsavarja fából van. A Mi-10-eseknél is valószínű.
A Kamov lapátüzemidőkről nagyon sok érdekeset hallani. A mai napig repülnek a Ka-26-osok. Anno a MÉM RSZ-ben az volt a szabály, hogy egy lapátszett élettartama 6 év, mert azt garantálta a gyártó. Ezt olyan szinten komolyan vették,hogy a MÉM RSZ központi raktárából kivittek megsemmisíteni olyan 6 évnél idősebb lapátszetteket is, amelyek helikopteren egy peret nem töltöttek addig. Aztán jött a "gengszterváltás" Magyarországon megszűnt a MÉM RSZ, Oroszországban megszűnt a lapátok gyártása is. Repülni viszont kellett. 10 éve még az volt a módszer (gondolom ez azóta is fennmaradt), hogy orosz szakemberek jöttek évente Budaörsre,ahova minden tulajdonos fel kellett vigye a gépek lapátsorait. Ők röntgenezték, terhelési tesztelték, megnyitották, stb(sajnos nem láttam ilyen vizsgálatot, csak a jelenleg is mg repüléssel foglalkozó ismerősök mesélték). Ha a vizsgálaton megfelelőnek tartották a szettet, akkor még egy évig repülhetett. Így állt elő az, hogy az eredetileg 6 évre tervezett lapátok, 25-30 évet repülnek,gond nélkül. Én sajnos 2 éve repültem eddig utoljára Ka-26-ossal ( ha lesz lehetőségem, akkor idén nem hagyom ki),és azon sem 5 éves szett volt természetesen. A másik módszer az amit Fehéroroszországban csinálnak: új Kamov Ka-226-os lapátszetteket vesznek az öreg 26-osokhoz, és azzal repülik őket.Viszont ez vélhetőleg a drágább megoldás, és az EU-nak "köszönhetően" immár a halálán lévő magyar mg repülés szereplői ezt nem tudják megengedni maguknak.
 
Megy valaki a MAKSZ-ra egyébként így a negyedik hullám árnyékában? Én oltva vagyok (sajnos nem Szputnyikkal,hanem kínaival),de attól tartok, hogy sok helyre nem kapnám meg (étterem,múzeumok,stb) a bejutást biztosító Szent QR kódot,ami most mindenhova kell nekik. Bár állítólag külföldinek elég az angol vagy orosz nyelvű 3 napnál nem régebbi PCR teszt. Csak nem a három közönségnapra mennék, hanem azokat megelőzően azért terveztem ezt-azt megnézni Moszkvában, plusz kimenni a Patriot Parkba is.
 
Ha valaki estleg menne a MAKSZ-ra. Változtak a látogatási feltételek. A rendezvény területére lépés előtt maximum 3 napos PCR-teszt kell. Az eddigi 3 közönségnap (péntek-szombat-vasárnap) helyett 5 közönségnap lesz, már szerdától be lehet lépni, hogy elkerüljék azt,hogy több mint 200 000 látogató legyen egy nap.
Билетная программа - Официальный сайт международного авиационно-космического салона (aviasalon.com)
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed