Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 688
3 827
113
Nálam a vonat ott kezdődik, hogy ICE, első osztály és 250km/h. Ilyen feltételek mellett egyértelmű, hogy nem autóval fogok utazni. Ezt kellene megugrani.
Nos akkor Te egy nagyon szűk rétegbe tartozol... :)
Itt mi sokan már annak is örülnénk, ha nem menne 100km/h alatt a vonat (mellékvonalon se [ott esetleg a 80 még elfogadható fogcsikorgatva], elővárosban se), illetve volna 3-400km-nyi 160-as pálya a fontosabb fővonalakon , meg mutatóba egy 200-230km/h-s...
Ha ezek a feltételek teljesülnének, akkor mi (több százezren) el tudnánk viselni szerintem, hogy autóval vagy kénytelen utazni.
(Nem feléd irányuló rosszindulatból írtam, csak az arányok érzékeltetéséért)
 

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
9 779
44 960
113
Nos akkor Te egy nagyon szűk rétegbe tartozol... :)
Itt mi sokan már annak is örülnénk, ha nem menne 100km/h alatt a vonat (mellékvonalon se [ott esetleg a 80 még elfogadható fogcsikorgatva], elővárosban se), illetve volna 3-400km-nyi 160-as pálya a fontosabb fővonalakon , meg mutatóba egy 200-230km/h-s...
Ha ezek a feltételek teljesülnének, akkor mi (több százezren) el tudnánk viselni szerintem, hogy autóval vagy kénytelen utazni.
(Nem feléd irányuló rosszindulatból írtam, csak az arányok érzékeltetéséért)

160km/h fölött fizikailag el kell választani a pályát a környezetétől, csak a földterületek megszerzése elvinné az eddig épített összes stadion árát és még egy kis extrát.
Az 1-es vonal karbantartása is olyan teher amit nehezen bír a vasút, hála a tengelyterheléssel rendszeresen csaló fejlett, ökotudatos nyugati cégek laposra kopott kerekű szarjainak.
És az EU szerint túl sok pénzt szedünk be tőlük, rontva a versenyképességet...

Nem véletlenül olyanra tervezik az egy szem gyorsvasútat amilyenre (Budapestről megindul délre át a hegyeken, 5-ös vonal mentén fel Komárom felé, majd "bal" kanyarral Győr és onnan kifele a határon).
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 689
13 353
113
és egyéni akcióként valami okosság nem jöhet szóba? :D egy kis szopatás legalább
Jelentős/biztos túlsúly esetén egy igazoló mérés 2-3-4 napos/hetes ??? :D :D :D

De a büntetés kifizetésig a lefoglalást/visszatartást is támogatnám, mint az osztrákokcsinálták: ha vki nem tudott a helyszínen fizetni(szinte csak magyarokkal csinálták, korábbi "sógóros" közlekedés-rendőri gyakorlat volt, a Ny-Eu-soknak simán "cetli" volt a szokásos :mad: ) .
 

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 816
2 512
113
Amíg a MÁV-nál súlyos ember, szakember hiány van, addig szerintem inkább a sebesség hajszolás helyett annak kéne örülni, hogy nincsenek nap mint nap tragédiák. 200 kmes vonalszakaszokra maximum 2 előmunkás és 10-15 pályamunkás jut. Kitérő lakatosok, előmunkások, vonalgondozók olyan szinten vannak túlterhelve, hogy már a fizikai tűrőképességük határát súrolja a munka mennyisége. Felügyelet pályamesterként azt látom, hogy a MÁV sajnos olyan szintre süllyedt, hogy innen vissza kapaszkodni nem 15-20 stadion ára kellene, hanem minimum forradalom, és új világrend!
Építik, átépítik milliárdokért a pályákat a maszek "vasútépítő" cégek, aztán a karbantartásra, állag megóvásra kb szotyi, meg tökmaghéj mennyiségű pénz jut. A tervezhető karbantartás kiszervezve olyan cégeknek akik papíron olyan referenciákkal működnek, hogy már japán vasút szinvonalon kéne üzemelnie a vasútnak, az elmúlt 17 év legnagyobb árulása volt a pályavasúti dolgozókkal szemben. Sajnos ezt én megéltem személyesen és most is ebben élek. Szóval jöhetnek itt szuper ICk meg 4 emeletes szuper vonatok, amíg a pályamunkások havi 120-130 ezer forintért szószerint kidolgozzák a belüket, hogy nap mint nap a vonatok eljussanak A-ból B-be, itt senki nem álmodjon 200-300 km/h sebességekről szerintem! És ez a szakember hiány vonatkozik a biztosító berendezési és felsővezetékes szakszolgálatokra is! Bocs, ez most ki jött belőlem, sajnálom!
 

megazez

Well-Known Member
2018. július 22.
7 417
23 612
113
200 kmes vonalszakaszokra maximum 2 előmunkás és 10-15 pályamunkás jut.
Haver mávnál dolgozik, Ő azt mondta a fő probléma ott van, hogy pálya közelébe léphess vizsgáznod kell, a vizsgát az állam fizeti, maga a vizsga meg jó drága, ha jól emlékszem 3x mehetsz el vizsgára, általában 3. alkalomra mindenkit átengednek.
Igen ám, de 2. alkalom után nagyon sokan már nem szenvednek hanem egyszerűen keresnek más munkát.
 
  • Tetszik
Reactions: Ooorky

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
20 678
32 327
113
Sajnos a teherszallitas a mavnal ki lett privatizalva. Igy nem csak a haszon jelentos resze de a palyakarbantartasbol sem veszik ki a reszuket persze tudom fizetnek a palya hasznalatert de na.,,
 

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 816
2 512
113
Haver mávnál dolgozik, Ő azt mondta a fő probléma ott van, hogy pálya közelébe léphess vizsgáznod kell, a vizsgát az állam fizeti, maga a vizsga meg jó drága, ha jól emlékszem 3x mehetsz el vizsgára, általában 3. alkalomra mindenkit átengednek.
Igen ám, de 2. alkalom után nagyon sokan már nem szenvednek hanem egyszerűen keresnek más munkát.
Annyira túl van bonyolítva, hogy már szarni sem mehetsz el egyedül a vasút mellett!! Vonalgondozó, vonaljáró kb 100 éve egyedül járta a vonalát, kaszálta a rálátasi háromszöget, bokrozott a vonalon, csavarutánhúzást, heveder cserét végzett tök egyedűl! Ma, 2021ben nem gyalogolhat a vonál egyedül, csak figyelőörrel! Munkát nem végezhet, csak figyelőőrrel. A vonaljárási napokat előre le kell adni a forgalom felé, értesítik a vonatot, pályára lépés előtt bejelentkezik a forgalmi irodában, de vigyen magával még egy embert, hogy ne üsse el a vonat?? Hagyuk már, a 15 vonaljárói szakaszunkhoz a dél-dunántúl egyik főpályamesteri szakaszán 3 azaz 3 fő kiképzett és levizsgázott vonalgondozó van, ki lehet számolni, hogy hány napot kell nekik gyalogolni hetente, szélben, fagyban, 40 fokban vagy épp szakakadó esőben! A szakaszon a pályamunkások átlag életkor 47 év! 5 éven belül alkalmatlam lesz a szakasz a munkavégzésre!

Na jól kipanaszkodtam magam, iszok is egy páleszt!
 

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
9 779
44 960
113
Haver mávnál dolgozik, Ő azt mondta a fő probléma ott van, hogy pálya közelébe léphess vizsgáznod kell, a vizsgát az állam fizeti, maga a vizsga meg jó drága, ha jól emlékszem 3x mehetsz el vizsgára, általában 3. alkalomra mindenkit átengednek.
Igen ám, de 2. alkalom után nagyon sokan már nem szenvednek hanem egyszerűen keresnek más munkát.

Vagy 3 éve módosítottak, hogy 4* lehet vizsgázni, de az általad is leírt lényegen nem változtat.

Nálunk is hatalmas hüledezés volt anno, hogy a mindenki által lesajnált hülyegyerek elsőre leönnálósítózott baumann-nál. Meg kellett mutatnom a papírt, hogy elhíggyék :oops:
 
W

Wilson

Guest

Reagált az agrárközgazdász Lázár János tervére: blöff a külföldi multik kiszorítása​


Nyíltan protekcionista gazdaságpolitikát és a külföldi kiskereskedelmi láncok kiszorítását jelentett be Lázár János kormánybiztos tavaly év végén, az Agrárszektor 2020 konferencián, ahogy fogalmazott, ezt a piacot uralnunk kell, a saját érdekünkben. Raskó György agrárközgazdász szerint azonban a multik adminisztratív kiszorítása szürreális és kontraproduktív lenne, és mint az Agrárszektornak elmondta, amíg ezek az üzletláncok árban és minőségben is felülmúlják hazai versenytársaikat, a magyar fogyasztók pedig ennyire árérzékenyek, addig nincs realitása egy ilyen lépésnek.

Tavaly decemberben a Portfolio csoport Agrárszektor 2020 konferenciáján Lázár János váratlan, sokakat megrázó bejelentést tett. A kormánybiztos kijelentette, hogy a kormány a jövőben nyíltan protekcionista gazdaságpolitikát fog folytatni, és nemcsak a magyar tulajdonú feldolgozóipart és a nemzeti hozzájárulást akarja erősen támogatni, de harcot is hirdet a multinacionális kiskereskedelmi vállalatok ellen. A bejelentés óta eltelt több mint három hónap, de a tervezett stratégia részleteiről nem derült ki több információ. Az Agrárszektor ezért megkérdezte Raskó György agrárközgazdászt a multik kiszorításának lehetséges módjáról, potenciális előnyeiről és prognosztizálható hátrányairól.

Raskó György szerint a bejelentésnek nincs realitása, mivel a Magyarországon jelen levő multikat piaci úton nem lehet kiszorítani, mert annyival jobbak és hatékonyabbak. Amíg náluk nyereség van, a magyar láncok veszteségesek. A szakember szerint adminisztratív úton elképzelhető lenne a multik elüldözése, de azt az Európai Unió nem engedné, és most már rendelkezik a kiskereskedelmi láncok megvédéséhez szükséges eszközökkel is. Raskó György elmondta, hogy a vásárlók részéről is komoly felháborodásra lehetne számolni, ha a falvak, nagyközségek és kisvárosok széléről eltűnnének a nagyobb áruházláncok, és csak a kisebbek közül választhatnának. Az emberek a multikba járnak bevásárolni, mert ott olcsóbb és jobb minőségű termékeket találhatnak.
Raskó György hozzátette, hogy ha Lázár János úgy képzeli el a kiszorítást, hogy a magyar láncokat hatékonyabb teljesítményre serkenti, és ehhez hozzárendeli a szükséges infrastruktúrát, azt el tudná fogadni, még úgy is, ha az uniós versenyhivatalnál bepanaszolnák Magyarországot a túlzott állami támogatásért.

Az adminisztratív kiszorítás egy blöff
– jelentette ki Raskó György.

image1617720885-0.jpg


Az agrárközgazdász szerint, ha a multiknak távoznia kellene Magyarországról, azzal csökkenne a verseny, drágább lenne az élelmiszer és rosszabb lenne annak minősége. Ezzel pedig nemcsak a magyar fogyasztók, de a termelők és az állam is rosszul járna. Raskó György emlékeztetett rá, hogy a magyar rendszerek problémája a jövedelmezőség hiánya. Mindeközben a külföldi láncok, mint például a Lidl és az Aldi nagyon profitábilisak, ami után ők adót is fizetnek. A szakember kizártnak tartja, hogy a magyar költségvetés abból profitálna, hogy ilyen jól menő cégeket elüldöznek innen, mert a magyar élelmiszerexport jelentős hányada ezeken megy keresztül, mert mindegyiknek vannak boltjai a környező és a távolabbi országokban is, és az olyan piacos termékeket, amiket Magyarországon be tudnak szerezni, azt nemcsak a magyar üzletekben árulják, hanem viszik ezekbe a boltokba is. Ez pedig így nemcsak exportbevételt, hanem termelői bevételt is jelent.

Raskó György szerint szomorú, hogy ezzel kell foglalkoznia a magyar sajtónak, mivel ez az ötlet teljesen szürreális, és ha megvalósulna, teljesen kontraproduktív lenne. A multik problémája ugyanis inkább az, hogy jóval többet szeretnének rendelni, de a magyar élelmiszeripar nem tud annyit szállítani.

Nem arról van szó, hogy túltermelési válság van élelmiszerből a világon, és a multik pikkelnek a magyar beszállítókra, és nem tőlük rendelnek, és akiknek ezért ott marad a termék a nyakukon. Nincs olyan élelmiszer vagy mezőgazdasági nyersanyag, ami Magyarország uniós csatlakozása óta feleslegesen keletkezett és nem lehetett eladni
– mutatott rá Raskó György.

Az agrárközgazdász beszélt arról is, hogy a magyar élelmiszer-gazdaság teljesen be van ágyazódva a globális élelmiszer-gazdaságba. Ott pedig óriási kereslet van, és inkább az a probléma, hogy a termelők nem tudnak annyit termelni, amennyi egy láncnak szükséges ahhoz, hogy tudjon vele valamit kezdeni.

agrárszektor
 

Matróz Kommandó

Well-Known Member
2017. március 21.
1 102
3 816
113

Reagált az agrárközgazdász Lázár János tervére: blöff a külföldi multik kiszorítása​


Nyíltan protekcionista gazdaságpolitikát és a külföldi kiskereskedelmi láncok kiszorítását jelentett be Lázár János kormánybiztos tavaly év végén, az Agrárszektor 2020 konferencián, ahogy fogalmazott, ezt a piacot uralnunk kell, a saját érdekünkben. Raskó György agrárközgazdász szerint azonban a multik adminisztratív kiszorítása szürreális és kontraproduktív lenne, és mint az Agrárszektornak elmondta, amíg ezek az üzletláncok árban és minőségben is felülmúlják hazai versenytársaikat, a magyar fogyasztók pedig ennyire árérzékenyek, addig nincs realitása egy ilyen lépésnek.

Tavaly decemberben a Portfolio csoport Agrárszektor 2020 konferenciáján Lázár János váratlan, sokakat megrázó bejelentést tett. A kormánybiztos kijelentette, hogy a kormány a jövőben nyíltan protekcionista gazdaságpolitikát fog folytatni, és nemcsak a magyar tulajdonú feldolgozóipart és a nemzeti hozzájárulást akarja erősen támogatni, de harcot is hirdet a multinacionális kiskereskedelmi vállalatok ellen. A bejelentés óta eltelt több mint három hónap, de a tervezett stratégia részleteiről nem derült ki több információ. Az Agrárszektor ezért megkérdezte Raskó György agrárközgazdászt a multik kiszorításának lehetséges módjáról, potenciális előnyeiről és prognosztizálható hátrányairól.

Raskó György szerint a bejelentésnek nincs realitása, mivel a Magyarországon jelen levő multikat piaci úton nem lehet kiszorítani, mert annyival jobbak és hatékonyabbak. Amíg náluk nyereség van, a magyar láncok veszteségesek. A szakember szerint adminisztratív úton elképzelhető lenne a multik elüldözése, de azt az Európai Unió nem engedné, és most már rendelkezik a kiskereskedelmi láncok megvédéséhez szükséges eszközökkel is. Raskó György elmondta, hogy a vásárlók részéről is komoly felháborodásra lehetne számolni, ha a falvak, nagyközségek és kisvárosok széléről eltűnnének a nagyobb áruházláncok, és csak a kisebbek közül választhatnának. Az emberek a multikba járnak bevásárolni, mert ott olcsóbb és jobb minőségű termékeket találhatnak.
Raskó György hozzátette, hogy ha Lázár János úgy képzeli el a kiszorítást, hogy a magyar láncokat hatékonyabb teljesítményre serkenti, és ehhez hozzárendeli a szükséges infrastruktúrát, azt el tudná fogadni, még úgy is, ha az uniós versenyhivatalnál bepanaszolnák Magyarországot a túlzott állami támogatásért.

Az adminisztratív kiszorítás egy blöff
– jelentette ki Raskó György.

image1617720885-0.jpg


Az agrárközgazdász szerint, ha a multiknak távoznia kellene Magyarországról, azzal csökkenne a verseny, drágább lenne az élelmiszer és rosszabb lenne annak minősége. Ezzel pedig nemcsak a magyar fogyasztók, de a termelők és az állam is rosszul járna. Raskó György emlékeztetett rá, hogy a magyar rendszerek problémája a jövedelmezőség hiánya. Mindeközben a külföldi láncok, mint például a Lidl és az Aldi nagyon profitábilisak, ami után ők adót is fizetnek. A szakember kizártnak tartja, hogy a magyar költségvetés abból profitálna, hogy ilyen jól menő cégeket elüldöznek innen, mert a magyar élelmiszerexport jelentős hányada ezeken megy keresztül, mert mindegyiknek vannak boltjai a környező és a távolabbi országokban is, és az olyan piacos termékeket, amiket Magyarországon be tudnak szerezni, azt nemcsak a magyar üzletekben árulják, hanem viszik ezekbe a boltokba is. Ez pedig így nemcsak exportbevételt, hanem termelői bevételt is jelent.

Raskó György szerint szomorú, hogy ezzel kell foglalkoznia a magyar sajtónak, mivel ez az ötlet teljesen szürreális, és ha megvalósulna, teljesen kontraproduktív lenne. A multik problémája ugyanis inkább az, hogy jóval többet szeretnének rendelni, de a magyar élelmiszeripar nem tud annyit szállítani.

Nem arról van szó, hogy túltermelési válság van élelmiszerből a világon, és a multik pikkelnek a magyar beszállítókra, és nem tőlük rendelnek, és akiknek ezért ott marad a termék a nyakukon. Nincs olyan élelmiszer vagy mezőgazdasági nyersanyag, ami Magyarország uniós csatlakozása óta feleslegesen keletkezett és nem lehetett eladni
– mutatott rá Raskó György.

Az agrárközgazdász beszélt arról is, hogy a magyar élelmiszer-gazdaság teljesen be van ágyazódva a globális élelmiszer-gazdaságba. Ott pedig óriási kereslet van, és inkább az a probléma, hogy a termelők nem tudnak annyit termelni, amennyi egy láncnak szükséges ahhoz, hogy tudjon vele valamit kezdeni.

agrárszektor
A Hazudós Gyuri, szakmai körökben csak így hívják :)
 
  • Tetszik
Reactions: vata