Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

Törölt tag 1711

Guest
Nem tudom milyen nem ismerem de amit ebben a cikkben leír azzal egyettértek.
Vannak benne csúsztatások, COOP/Reál/Privát stb. azért veszteséges mert rengeteg kis településen is jelen vannak ahol az önkormányzaton kívül ők az egyetlen munkáltató, de ha bezárnának akkor az idősebb nemzedék nem lenne képes ellátni önmagát, nem azért mert magyar/drágább/rosszabb...

De a multik kiszorítása tényleg kivitelezhetetlen és értelmetlen.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 753
17 479
113

Reagált az agrárközgazdász Lázár János tervére: blöff a külföldi multik kiszorítása​


Nyíltan protekcionista gazdaságpolitikát és a külföldi kiskereskedelmi láncok kiszorítását jelentett be Lázár János kormánybiztos tavaly év végén, az Agrárszektor 2020 konferencián, ahogy fogalmazott, ezt a piacot uralnunk kell, a saját érdekünkben. Raskó György agrárközgazdász szerint azonban a multik adminisztratív kiszorítása szürreális és kontraproduktív lenne, és mint az Agrárszektornak elmondta, amíg ezek az üzletláncok árban és minőségben is felülmúlják hazai versenytársaikat, a magyar fogyasztók pedig ennyire árérzékenyek, addig nincs realitása egy ilyen lépésnek.

Tavaly decemberben a Portfolio csoport Agrárszektor 2020 konferenciáján Lázár János váratlan, sokakat megrázó bejelentést tett. A kormánybiztos kijelentette, hogy a kormány a jövőben nyíltan protekcionista gazdaságpolitikát fog folytatni, és nemcsak a magyar tulajdonú feldolgozóipart és a nemzeti hozzájárulást akarja erősen támogatni, de harcot is hirdet a multinacionális kiskereskedelmi vállalatok ellen. A bejelentés óta eltelt több mint három hónap, de a tervezett stratégia részleteiről nem derült ki több információ. Az Agrárszektor ezért megkérdezte Raskó György agrárközgazdászt a multik kiszorításának lehetséges módjáról, potenciális előnyeiről és prognosztizálható hátrányairól.

Raskó György szerint a bejelentésnek nincs realitása, mivel a Magyarországon jelen levő multikat piaci úton nem lehet kiszorítani, mert annyival jobbak és hatékonyabbak. Amíg náluk nyereség van, a magyar láncok veszteségesek. A szakember szerint adminisztratív úton elképzelhető lenne a multik elüldözése, de azt az Európai Unió nem engedné, és most már rendelkezik a kiskereskedelmi láncok megvédéséhez szükséges eszközökkel is. Raskó György elmondta, hogy a vásárlók részéről is komoly felháborodásra lehetne számolni, ha a falvak, nagyközségek és kisvárosok széléről eltűnnének a nagyobb áruházláncok, és csak a kisebbek közül választhatnának. Az emberek a multikba járnak bevásárolni, mert ott olcsóbb és jobb minőségű termékeket találhatnak.
Raskó György hozzátette, hogy ha Lázár János úgy képzeli el a kiszorítást, hogy a magyar láncokat hatékonyabb teljesítményre serkenti, és ehhez hozzárendeli a szükséges infrastruktúrát, azt el tudná fogadni, még úgy is, ha az uniós versenyhivatalnál bepanaszolnák Magyarországot a túlzott állami támogatásért.

Az adminisztratív kiszorítás egy blöff
– jelentette ki Raskó György.

image1617720885-0.jpg


Az agrárközgazdász szerint, ha a multiknak távoznia kellene Magyarországról, azzal csökkenne a verseny, drágább lenne az élelmiszer és rosszabb lenne annak minősége. Ezzel pedig nemcsak a magyar fogyasztók, de a termelők és az állam is rosszul járna. Raskó György emlékeztetett rá, hogy a magyar rendszerek problémája a jövedelmezőség hiánya. Mindeközben a külföldi láncok, mint például a Lidl és az Aldi nagyon profitábilisak, ami után ők adót is fizetnek. A szakember kizártnak tartja, hogy a magyar költségvetés abból profitálna, hogy ilyen jól menő cégeket elüldöznek innen, mert a magyar élelmiszerexport jelentős hányada ezeken megy keresztül, mert mindegyiknek vannak boltjai a környező és a távolabbi országokban is, és az olyan piacos termékeket, amiket Magyarországon be tudnak szerezni, azt nemcsak a magyar üzletekben árulják, hanem viszik ezekbe a boltokba is. Ez pedig így nemcsak exportbevételt, hanem termelői bevételt is jelent.

Raskó György szerint szomorú, hogy ezzel kell foglalkoznia a magyar sajtónak, mivel ez az ötlet teljesen szürreális, és ha megvalósulna, teljesen kontraproduktív lenne. A multik problémája ugyanis inkább az, hogy jóval többet szeretnének rendelni, de a magyar élelmiszeripar nem tud annyit szállítani.

Nem arról van szó, hogy túltermelési válság van élelmiszerből a világon, és a multik pikkelnek a magyar beszállítókra, és nem tőlük rendelnek, és akiknek ezért ott marad a termék a nyakukon. Nincs olyan élelmiszer vagy mezőgazdasági nyersanyag, ami Magyarország uniós csatlakozása óta feleslegesen keletkezett és nem lehetett eladni
– mutatott rá Raskó György.

Az agrárközgazdász beszélt arról is, hogy a magyar élelmiszer-gazdaság teljesen be van ágyazódva a globális élelmiszer-gazdaságba. Ott pedig óriási kereslet van, és inkább az a probléma, hogy a termelők nem tudnak annyit termelni, amennyi egy láncnak szükséges ahhoz, hogy tudjon vele valamit kezdeni.

agrárszektor

Raskót inkább hagyjuk...
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
11 807
34 812
113
Jó látni, hogy még az 1+ osztályon is fukarkodnak a lábtérrel a mávnál. Ráadásul ez a fejtámasztó borzadály maga a tragédia, nem tudom, ült-e benne aki kitalálta. Tavaly vagy tavalyelőtt volt szerencsém egy hasonlóhoz egy régi személykocsi másodosztályán, bár az nem bőrből volt. A kedves tervező nem tudom milyen alkathoz találta ki, nekem valahol a vállam alatt ért véget kicsivel a támla, és mivel a másodosztályon keskenyek is legalább az ülések, ezért nem tudtam leülni, csak féloldalasan, egyszerűen nem fértem be attól a szartól, mert szétnyomta a lapockámat, pedig 80 kg vagyok és 189 magas. Amikor írtam nekik hogy okádék mocskos volt a kocsi, ráadásul szerintem nem IC és helyjegy kompatibilis helyet kaptam, mert az szégyen ha egy helyjegyes IC kocsiban nem lehet normálisan le se ülni, a teljesen élhetetlen lábtérről nem beszélve, akkor még volt képe visszaküldeni az adott kocsi sorszámát, hogy márpedig az tökéletesen megfelel, és mellékelt is képet, miszerint ez EuroCity minőségű kocsi volt (amiben én ültem azon nem volt huzat, fél kiló kenyeret lehetett összeszedni a morzsákból, ömlött a por mindenből és zsíros volt az ülés): patkány egy vállalat
UYzyF-Q8Rk01Lku9OWMvdsXnHlWp46pnbH6U3ppI6jYQTeraDtsPWeRjHe0Nx97em6EgnHP_tq8gKRCJj9sRMAm8ClVrbMs0-76XCwmcJTEoZdlItr8qigXoeA
Akkor te nem utaztál a CFR szerelvényein a 80-as években télen fűtés nélkül a magyar határtól állva a folyosón Kolozsvárig. :D
 
  • Vicces
  • Tetszik
Reactions: winter and phaidros

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 785
32 174
113
Akkor te nem utaztál a CFR szerelvényein a 80-as években télen fűtés nélkül a magyar határtól állva a folyosón Kolozsvárig. :D
A CFR egy koszfészek volt mindig, 2000 környékén is. Még a szag is más volt, mint a magyar vonatokon. Ellenben a magyaron -igaz mellékvonalon- 2000 után sem volt mindig fűtés, vagy volt, hogy becsukható ablak; de volt, hogy csak a postakocsiban volt hely, a csatlakozáshoz meg kb. úgy ugráltunk, hogy legalább ott legyen, még ha nyomorogva is. Persze volt, hogy úgy könyörögtünk a felséges kalauznőnek, hogy a nagyság kapcsolja már lejjebb a fűtést, mert meg lehet rohadni, de erre azt mondta, hogy vagy van, vagy nincs... vagy épp az az út, ami kocsival 1 óra, vonattal 2,5+helyi közlekedés... régi "szép" idők. Aztán persze megy a nyavalygás, hogy nincs utas. :S
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
T

Törölt tag 2361

Guest
A CFR egy koszfészek volt mindig, 2000 környékén is. Még a szag is más volt, mint a magyar vonatokon. Ellenben a magyaron -igaz mellékvonalon- 2000 után sem volt mindig fűtés, vagy volt, hogy becsukható ablak; de volt, hogy csak a postakocsiban volt hely, a csatlakozáshoz meg kb. úgy ugráltunk, hogy legalább ott legyen, még ha nyomorogva is. Persze volt, hogy úgy könyörögtünk a felséges kalauznőnek, hogy a nagyság kapcsolja már lejjebb a fűtést, mert meg lehet rohadni, de erre azt mondta, hogy vagy van, vagy nincs... vagy épp az az út, ami kocsival 1 óra, vonattal 2,5+helyi közlekedés... régi "szép" idők. Aztán persze megy a nyavalygás, hogy nincs utas. :S
ez semmi.

en szerbiaban amikor voltam katona, es montenegrobol jottem haza, vajdasagig 12 orat utaztam vonattal, kb 500km. telen, az ablak is befagyot mert nem volt futes. a wc a legroszabb kuplerajban is tisztabb volt.
a vonat x alkalommal megalt, senki sem tudta hogy mi van most.

megszoktam hogy ez a normalis. aztan amikor eloszor mentem vonattal kulfoldon, a pofam leeset hogy mennyivel jobb.
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
11 807
34 812
113
ez semmi.

en szerbiaban amikor voltam katona, es montenegrobol jottem haza, vajdasagig 12 orat utaztam vonattal, kb 500km. telen, az ablak is befagyot mert nem volt futes. a wc a legroszabb kuplerajban is tisztabb volt.
a vonat x alkalommal megalt, senki sem tudta hogy mi van most.

megszoktam hogy ez a normalis. aztan amikor eloszor mentem vonattal kulfoldon, a pofam leeset hogy mennyivel jobb.
A CFR ugyan ezt tudta. Széria felszereltség volt a tömeg és télen s hideg.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 785
32 174
113
ez semmi.

en szerbiaban amikor voltam katona, es montenegrobol jottem haza, vajdasagig 12 orat utaztam vonattal, kb 500km. telen, az ablak is befagyot mert nem volt futes. a wc a legroszabb kuplerajban is tisztabb volt.
a vonat x alkalommal megalt, senki sem tudta hogy mi van most.

megszoktam hogy ez a normalis. aztan amikor eloszor mentem vonattal kulfoldon, a pofam leeset hogy mennyivel jobb.
Na jó, húzok egy lapot... a wc itt is "szar" volt. Ha egyáltalán nyitva volt. De sebaj, a cigányasszony felhúzta a szoknyáját és elintézte a BZ ajtajában. De a bácsi is, aki járt egy kört aludva, szendergés közbe bepisilt a vonat közepén, ami szépen végigcsurgott, mint egy "csacsogó csermely". Aztán mikor szóvá tettük (és kiröhögtük), "ti is járhattok így" mormogás közepette leszállt egy random állomáson az eddig tulajdonos nélküli biciklijével. De volt, mikor a munkából hazautazó vasutasbrigád begyűjtötte az elütött őzet, aztán utazott velünk a pörköltbevaló. :D
 
T

Törölt tag 2361

Guest
Na jó, húzok egy lapot... a wc itt is "szar" volt. Ha egyáltalán nyitva volt. De sebaj, a cigányasszony felhúzta a szoknyáját és elintézte a BZ ajtajában. De a bácsi is, aki járt egy kört aludva, szendergés közbe bepisilt a vonat közepén, ami szépen végigcsurgott, mint egy "csacsogó csermely". Aztán mikor szóvá tettük (és kiröhögtük), "ti is járhattok így" mormogás közepette leszállt egy random állomáson az eddig tulajdonos nélküli biciklijével. De volt, mikor a munkából hazautazó vasutasbrigád begyűjtötte az elütött őzet, aztán utazott velünk a pörköltbevaló. :D
volt 2 banya, volt egy jo nagy taskajuk, es amikor elmult egy ido, elovettek egy csomo kajat es elkezdtek zabalni. utanna meg elovettek egy liter palinkat es elkezdtek huzni mert hideg volt...majd kvazi felmelegednek. mivel a vonat mozgott osszevisza, ugy ment a palika is szet mindenfele, volt a cipomon is meg a fulke olyan budos volt h csak na.

persze volt jo duma is mert a 2 banya berugot. es mivel minden teli volt, nem is birtam elmenni mashova :D igysem birtam aludni mert hideg volt, de a banyak meg ratettek egy lapattal a szenvedesemre
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 785
32 174
113
Kíváncsi voltam, hogy kb. mennyit vonatoztam. Csak távolságban több mint kétszer megkerültem a földet mellékvonalakon és jóval több mint 4000 órát töltöttem vasúton, vagy váróban. Döbbenet. :S
 
  • Hűha
Reactions: LMzek 2.0

megazez

Well-Known Member
2018. július 22.
7 753
26 080
113
A CFR egy koszfészek volt mindig, 2000 környékén is. Még a szag is más volt, mint a magyar vonatokon. Ellenben a magyaron -igaz mellékvonalon- 2000 után sem volt mindig fűtés, vagy volt, hogy becsukható ablak; de volt, hogy csak a postakocsiban volt hely, a csatlakozáshoz meg kb. úgy ugráltunk, hogy legalább ott legyen, még ha nyomorogva is. Persze volt, hogy úgy könyörögtünk a felséges kalauznőnek, hogy a nagyság kapcsolja már lejjebb a fűtést, mert meg lehet rohadni, de erre azt mondta, hogy vagy van, vagy nincs... vagy épp az az út, ami kocsival 1 óra, vonattal 2,5+helyi közlekedés... régi "szép" idők. Aztán persze megy a nyavalygás, hogy nincs utas. :S
Azért ez ma már szerencsére nem így van, míg románba 2018-ig biztosan nem mindig várta be az átszállást a másik vonat.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 785
32 174
113
Azért ez ma már szerencsére nem így van, míg románba 2018-ig biztosan nem mindig várta be az átszállást a másik vonat.
10 éve nem tettem lábam vonatra, ezután se tervezem; de a vonalon még mindig ugyan azok a szerelvények járnak, nem hinném, hogy túl nagy minőségi ugrással.
 
K

kamm

Guest
160km/h fölött fizikailag el kell választani a pályát a környezetétől, csak a földterületek megszerzése elvinné az eddig épített összes stadion árát és még egy kis extrát.
Az 1-es vonal karbantartása is olyan teher amit nehezen bír a vasút, hála a tengelyterheléssel rendszeresen csaló fejlett, ökotudatos nyugati cégek laposra kopott kerekű szarjainak.
És az EU szerint túl sok pénzt szedünk be tőlük, rontva a versenyképességet...

Nem véletlenül olyanra tervezik az egy szem gyorsvasútat amilyenre (Budapestről megindul délre át a hegyeken, 5-ös vonal mentén fel Komárom felé, majd "bal" kanyarral Győr és onnan kifele a határon).
Miert, arrafelr mar mehet ketszazzal meg gyorsabban?
En a ket nyugati szarnyat - Balatonra menot illetve a folotte lévőt - viszonylag ismertem, nem letezik, hogy azon mehetnenek ugy, hiszen mindketto minden letezo helysegen atmegy... vagy uj vonal lesz?
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Miert, arrafelr mar mehet ketszazzal meg gyorsabban?
En a ket nyugati szarnyat - Balatonra menot illetve a folotte lévőt - viszonylag ismertem, nem letezik, hogy azon mehetnenek ugy, hiszen mindketto minden letezo helysegen atmegy... vagy uj vonal lesz?

Új lesz, Budapest-Pozsony-Brno-Varsó gyorsvasút.
 
  • Vicces
  • Tetszik
Reactions: Pocok75 and kamm

Azzurro

Well-Known Member
2018. november 25.
2 028
5 468
113
Új lesz, Budapest-Pozsony-Brno-Varsó gyorsvasút.
A múltkor még azt írták, hogy Budapest-Bécs-Pozsony-Brno-Varsó aminek lenne is értelme, legalább Bécs felé normális lenne a vasúti közlekedés, ott óriási a forgalom, de hogy Varsó felé az utasszám nem fogja elérni a Debrecen-Mátészalka vonalét sem az biztos.