Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

milagro

Well-Known Member
2019. szeptember 28.
11 917
25 932
113
"Az Ázsia és Európa közötti vasúti áruforgalom jelentős növekedését, valamint az európai exporttermékek vasúti szállítását teszi lehetővé a Fényeslitkén épülő East-West Gate (EWG) intermodális terminál fejlesztője és a kazah EuroTransit Csoport között létrejött stratégiai együttműködés – közölte az East-West Intermodális Logisztikai Zrt. szerdán az MTI-vel. A közlemény szerint a moszkvai Transrussia nemzetközi közlekedési és logisztikai szakkiállításon aláírt megállapodás keretében a két vállalat közösen kínál gyors és megbízható szállítási útvonalat az egyre élénkülő szárazföldi teherforgalom szereplőinek."
 
  • Tetszik
Reactions: Bálint and merleg

Blitz97

Well-Known Member
2020. május 13.
4 783
11 729
113


Egy 50 fős biztonsági csapat akarta elfoglalni a Dunaferr telephelyét. Más megyékből is kellett rendőröket Dunaújvárosba vezényelni.
 
  • Hűha
  • Szomorú
Reactions: fip7 and Bleroka

Bleroka

Well-Known Member
2019. március 16.
364
1 065
93


Egy 50 fős biztonsági csapat akarta elfoglalni a Dunaferr telephelyét. Más megyékből is kellett rendőröket Dunaújvárosba vezényelni.
Orosz,ukrán és magyar oligarchiák,és bűnszövetkezetek marakodnak egy egykor jobb napokat látott vállalat kihűlt maradványa felett.

Ennek a harcnak csak rossz vagy még rosszabb befejezése lesz.
 
  • Tetszik
  • Szomorú
Reactions: Pogány and Blitz97

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 699
85 617
113


Egy 50 fős biztonsági csapat akarta elfoglalni a Dunaferr telephelyét. Más megyékből is kellett rendőröket Dunaújvárosba vezényelni.
Orosz,ukrán és magyar oligarchiák,és bűnszövetkezetek marakodnak egy egykor jobb napokat látott vállalat kihűlt maradványa felett.

Ennek a harcnak csak rossz vagy még rosszabb befejezése lesz.
Milyen orosz? Ukrán banderisták akarják megszerezni a gyárat. Nézz utána ki volt Szergej Taruta. Oroszok a többségi tulajdonosok most is. Pucoljátok ki a banderistákat és utána rend lesz!
 

Irsai Olivér

Well-Known Member
2019. június 7.
1 854
6 257
113
Ez egy érdekes doksi, köszi.
Laikusként kérdezem, hogy mi az oka annak, hogy minden tervezett nyomvonal déli kerülővel számol? Nekem innen a Bp - Tatabánya - Győr - Pozsony útvonal volna a legkézenfekvőbb.
 
  • Tetszik
Reactions: Firga bácsi

Bleroka

Well-Known Member
2019. március 16.
364
1 065
93
Milyen orosz? Ukrán banderisták akarják megszerezni a gyárat. Nézz utána ki volt Szergej Taruta. Oroszok a többségi tulajdonosok most is. Pucoljátok ki a banderistákat és utána rend lesz!
Kedves Boki, én ez alapján mondom hogy orosz oligarchák vastagon benne vannak a Dunaferr haláltusájában. Ök is. Föleg a cikk utolsó mondatát ajánlom figyelmedbe.

Az 1954-ben alapított Dunaferr 2004-ben került az államtól áttételesen az ukrán Szergej Taruta és Oleg Mkrtcsan jegyezte Donbass Ipari Szövetség tulajdonába. A céget ugyanakkor már azóta egész máig lekövethetetlen hátterű, offshore-jellegű társaságok jegyzik. Így érdemi tulajdonosa nem ismert. Közvetlen részvényese 2007 óta a ciprusi Steelhold Ltd. Ezt a céget – vagyis végül is a Dunaferrt – hírek szerint az elmúlt évtized során mozgalmas, végtére is áttekinthetetlenül kusza tulajdonosi átrendeződések jellemezték. 2010-ben így a Dunaferr offshore-szerű tulajdonosának többsége átkerülhetett a Donbasst addig hitelező orosz állami Vnyesekonombankhoz. (Igaz, e szerepben Alekszandr Katunyin orosz nagyvállalkozó neve is felmerült.) 2014-ben Varga Mihály pénzügyminiszter is a Vnyesekonombankkal osztotta meg a Dunaferr visszavásárlási szándékát, de kosarat kapott. Az orosz állami banktól aztán két éve a Kreml bizalmát élvező Szulejman Kerimov vehette át a társaságot. Elmondható tehát, hogy a Dunaferr mint egyik utolsó megmaradt nagy magyar ipari központ a magánosítás óta eltelt 15 év során a különböző ukrán és orosz oligarchák kulisszák mögötti ködös ügyleteinek tárgya.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Kedves Boki, én ez alapján mondom hogy orosz oligarchák vastagon benne vannak a Dunaferr haláltusájában. Ök is. Föleg a cikk utolsó mondatát ajánlom figyelmedbe.

Az 1954-ben alapított Dunaferr 2004-ben került az államtól áttételesen az ukrán Szergej Taruta és Oleg Mkrtcsan jegyezte Donbass Ipari Szövetség tulajdonába. A céget ugyanakkor már azóta egész máig lekövethetetlen hátterű, offshore-jellegű társaságok jegyzik. Így érdemi tulajdonosa nem ismert. Közvetlen részvényese 2007 óta a ciprusi Steelhold Ltd. Ezt a céget – vagyis végül is a Dunaferrt – hírek szerint az elmúlt évtized során mozgalmas, végtére is áttekinthetetlenül kusza tulajdonosi átrendeződések jellemezték. 2010-ben így a Dunaferr offshore-szerű tulajdonosának többsége átkerülhetett a Donbasst addig hitelező orosz állami Vnyesekonombankhoz. (Igaz, e szerepben Alekszandr Katunyin orosz nagyvállalkozó neve is felmerült.) 2014-ben Varga Mihály pénzügyminiszter is a Vnyesekonombankkal osztotta meg a Dunaferr visszavásárlási szándékát, de kosarat kapott. Az orosz állami banktól aztán két éve a Kreml bizalmát élvező Szulejman Kerimov vehette át a társaságot. Elmondható tehát, hogy a Dunaferr mint egyik utolsó megmaradt nagy magyar ipari központ a magánosítás óta eltelt 15 év során a különböző ukrán és orosz oligarchák kulisszák mögötti ködös ügyleteinek tárgya.

magyarnarancs, nepszava, vg, mint hivatkozás.

Jujj.
 
  • Tetszik
Reactions: megazez

Irsai Olivér

Well-Known Member
2019. június 7.
1 854
6 257
113
Ki akarják kerülni a Vértest, amúgy sem állna meg Tatabányán :)
Aham. De miért délről, miért nem északról, mint mondjuk az M1 nyomvonala? Nekem ez így furcsa, hogy még olyan nyomvonal is van, ami egészen (na jó: majdhogynem) Fehérvárig tesz egy kerülőt.

Oké, én kontárként nem akarok beleokoskodni, de ha BP-Varsó a cél, én a rövid eszemmel alapvetően Északra indulnék az M2 nyomvonalán, Árvánál kerülném a Tátrát, raknék egy állomást Krakkóba és onnan mennék Varsóig.

Ez meg lemegy délre, aztán ÉNY Brünnig, aztán ÉK Katowiczéig, aztán északra Varsóig. Ennyi erővel akkor nem értem, hogy Zágrábot miért nem érinti a vonal. :p
 
  • Vicces
Reactions: Pocok75
T

Törölt tag 1711

Guest
Aham. De miért délről, miért nem északról, mint mondjuk az M1 nyomvonala? Nekem ez így furcsa, hogy még olyan nyomvonal is van, ami egészen (na jó: majdhogynem) Fehérvárig tesz egy kerülőt.

Oké, én kontárként nem akarok beleokoskodni, de ha BP-Varsó a cél, én a rövid eszemmel alapvetően Északra indulnék az M2 nyomvonalán, Árvánál kerülném a Tátrát, raknék egy állomást Krakkóba és onnan mennék Varsóig.

Ez egy V4 projekt, összeköti a 4 országot.
 

Shadow

Well-Known Member
2018. október 29.
1 328
4 537
113
Következő felvonás Dunaferr ügyben:


„A tegnapi napon előre jeleztük, hogy jogilag alátámasztott bizonyítékok alapján ismételten megpróbáljuk megakadályozni az ISD Dunaferr Dunai Vasmű Zrt. 99,64 százalékos tulajdonosának és a társaság több ezer munkavállalójának érdekében, hogy a társaságot felszámoltassák, a vagyon eltulajdonítását tovább leplezzék, a beszállítói és köztartozásokat kifizetetlenül hátra hagyják.

A Jobbikos Polgármester Úr (Pintér Tamás, Dunaújváros jobbikos polgármestere – a szerk.) figyelmébe is ajánlom azt az iratot, amelyben Nagy Péter ügyvéd az ISD Dunaferr Dunai Vasmű Zrt. az elektronikus kapcsolattartásért, a cégkapu kezeléséért felelős adminisztratív állományt arra utasította, hogy két felszámolási eljárás esetében is a cégkapura érkező iratokat a második kézbesítést követő 3. napon túl töltsék le,

tehát ezzel a társaság elleni felszámolási eljárásokban keletkező végzések jogerőre emelkednek, így mind a munkavállalók mind a beszállítók egyetlen fillérhez sem juthatnak! Nem szükséges atomfizikusnak lenni ahhoz, hogy kitaláljuk mire megy ki ez az egész”
– írta a Steelholding képviseletében eljáró Mikó István."

Elég nehéz követni tulajdonképpen ki jár el a többségi tulajdonos nevében. Jevgenyij Tankilevics aki felhatalmazás nélkül vezeti a céget, vagy Mikó István aki állítólag hamis papírokat lobogtat, de szintén azt állítja, hogy a többségi tulajdonost képviseli nem az ukrán kisebbségi tulajdonost.

Az viszont biztos hogy az államnak CO2 kvóták miatt több száz milliárddal tartozik a cég. Én nem vagyok jogász de szerintem simán stratégia vállalattá lehetne nyilvánítani a vállalatot és kisajátítani, utána biztos megemelné a telefont valaki Oroszországból és megindulna valamiféle párbeszéd....
Hihetetlen, hogy itt van már lassan 4 autógyár... Kecskeméten a második présüzemet építik, a győri karosszéria üzemből meg konkrétan külföldi VW gyáraknak is szállítanak már elemeket a hazai mellett, a Dunai vasmű meg képtelen beszállítani ezekbe a gyárakba mert nem épült erre megfelelő hengermű....
Ha túléli ezt a cég (amit nem hiszek) nagyon komoly beruházásokra lenne végre szükség... de én nem hiszem, hogy egy külföldi befektető belerakna ebbe ennyi pénzt... Ezt max az állam tehetné meg, de feltűnően nagy a csönd.. ha lenne szándék a megmentésre óránként lenne róla valami összefoglaló a híradóba... azt hiszem ez már el van engedve.
 

tomcat1

Well-Known Member
2014. december 30.
2 522
3 055
113
Milyen orosz? Ukrán banderisták akarják megszerezni a gyárat. Nézz utána ki volt Szergej Taruta. Oroszok a többségi tulajdonosok most is. Pucoljátok ki a banderistákat és utána rend lesz!
Boki,

Nálunk pruláris demokrácia van, még ha nem is annak tűnik.
Itt a vitás kérdéseket demokratikusan, a jogállami normákat betartva rendezzük. Nem úgy, mint Záhonytól keletre bárhol.
Ha Viktor elérkezettnek látja a pillanatot, akkor az államé lesz az egész jogszerűen és "ingyen", vagyis akkor az orosz többségi tulajdonos is hideg vizet ihat majd.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 189
14 414
113
Boki,

Nálunk pruláris demokrácia van, még ha nem is annak tűnik.
Itt a vitás kérdéseket demokratikusan, a jogállami normákat betartva rendezzük. Nem úgy, mint Záhonytól keletre bárhol.
Ha Viktor elérkezettnek látja a pillanatot, akkor az államé lesz az egész jogszerűen és "ingyen", vagyis akkor az orosz többségi tulajdonos is hideg vizet ihat majd.

"Röpke" pár száz milliárdok kifizetetlen Co-kvóta az állami hátralék!
Egy gyors utalással rendezhetik a tulajdonosok és már vihetik is!