Következő felvonás Dunaferr ügyben:
A többségi tulajdonos megbízottja közölte, átveszik az üzem területét.
index.hu
„A tegnapi napon előre jeleztük, hogy jogilag alátámasztott bizonyítékok alapján ismételten megpróbáljuk megakadályozni az ISD Dunaferr Dunai Vasmű Zrt. 99,64 százalékos tulajdonosának és a társaság több ezer munkavállalójának érdekében, hogy a társaságot felszámoltassák, a vagyon eltulajdonítását tovább leplezzék, a beszállítói és köztartozásokat kifizetetlenül hátra hagyják.
A Jobbikos Polgármester Úr (Pintér Tamás, Dunaújváros jobbikos polgármestere – a szerk.) figyelmébe is ajánlom azt az iratot, amelyben Nagy Péter ügyvéd az ISD Dunaferr Dunai Vasmű Zrt. az elektronikus kapcsolattartásért, a cégkapu kezeléséért felelős adminisztratív állományt arra utasította, hogy két felszámolási eljárás esetében is a cégkapura érkező iratokat a második kézbesítést követő 3. napon túl töltsék le,
tehát ezzel a társaság elleni felszámolási eljárásokban keletkező végzések jogerőre emelkednek, így mind a munkavállalók mind a beszállítók egyetlen fillérhez sem juthatnak! Nem szükséges atomfizikusnak lenni ahhoz, hogy kitaláljuk mire megy ki ez az egész”
– írta a Steelholding képviseletében eljáró Mikó István."
Elég nehéz követni tulajdonképpen ki jár el a többségi tulajdonos nevében. Jevgenyij Tankilevics aki felhatalmazás nélkül vezeti a céget, vagy Mikó István aki állítólag hamis papírokat lobogtat, de szintén azt állítja, hogy a többségi tulajdonost képviseli nem az ukrán kisebbségi tulajdonost.
Az viszont biztos hogy az államnak CO2 kvóták miatt több száz milliárddal tartozik a cég. Én nem vagyok jogász de szerintem simán stratégia vállalattá lehetne nyilvánítani a vállalatot és kisajátítani, utána biztos megemelné a telefont valaki Oroszországból és megindulna valamiféle párbeszéd....
Hihetetlen, hogy itt van már lassan 4 autógyár... Kecskeméten a második présüzemet építik, a győri karosszéria üzemből meg konkrétan külföldi VW gyáraknak is szállítanak már elemeket a hazai mellett, a Dunai vasmű meg képtelen beszállítani ezekbe a gyárakba mert nem épült erre megfelelő hengermű....
Ha túléli ezt a cég (amit nem hiszek) nagyon komoly beruházásokra lenne végre szükség... de én nem hiszem, hogy egy külföldi befektető belerakna ebbe ennyi pénzt... Ezt max az állam tehetné meg, de feltűnően nagy a csönd.. ha lenne szándék a megmentésre óránként lenne róla valami összefoglaló a híradóba... azt hiszem ez már el van engedve.