Magyarország ipara

"Az Ázsia és Európa közötti vasúti áruforgalom jelentős növekedését, valamint az európai exporttermékek vasúti szállítását teszi lehetővé a Fényeslitkén épülő East-West Gate (EWG) intermodális terminál fejlesztője és a kazah EuroTransit Csoport között létrejött stratégiai együttműködés – közölte az East-West Intermodális Logisztikai Zrt. szerdán az MTI-vel. A közlemény szerint a moszkvai Transrussia nemzetközi közlekedési és logisztikai szakkiállításon aláírt megállapodás keretében a két vállalat közösen kínál gyors és megbízható szállítási útvonalat az egyre élénkülő szárazföldi teherforgalom szereplőinek."
 
  • Tetszik
Reactions: Bálint and merleg


Egy 50 fős biztonsági csapat akarta elfoglalni a Dunaferr telephelyét. Más megyékből is kellett rendőröket Dunaújvárosba vezényelni.
 
  • Hűha
  • Szomorú
Reactions: fip7 and Bleroka


Egy 50 fős biztonsági csapat akarta elfoglalni a Dunaferr telephelyét. Más megyékből is kellett rendőröket Dunaújvárosba vezényelni.
Orosz,ukrán és magyar oligarchiák,és bűnszövetkezetek marakodnak egy egykor jobb napokat látott vállalat kihűlt maradványa felett.

Ennek a harcnak csak rossz vagy még rosszabb befejezése lesz.
 
  • Tetszik
  • Szomorú
Reactions: Pogány and Blitz97


Egy 50 fős biztonsági csapat akarta elfoglalni a Dunaferr telephelyét. Más megyékből is kellett rendőröket Dunaújvárosba vezényelni.
Orosz,ukrán és magyar oligarchiák,és bűnszövetkezetek marakodnak egy egykor jobb napokat látott vállalat kihűlt maradványa felett.

Ennek a harcnak csak rossz vagy még rosszabb befejezése lesz.
Milyen orosz? Ukrán banderisták akarják megszerezni a gyárat. Nézz utána ki volt Szergej Taruta. Oroszok a többségi tulajdonosok most is. Pucoljátok ki a banderistákat és utána rend lesz!
 
Ez egy érdekes doksi, köszi.
Laikusként kérdezem, hogy mi az oka annak, hogy minden tervezett nyomvonal déli kerülővel számol? Nekem innen a Bp - Tatabánya - Győr - Pozsony útvonal volna a legkézenfekvőbb.
 
  • Tetszik
Reactions: Firga bácsi
Milyen orosz? Ukrán banderisták akarják megszerezni a gyárat. Nézz utána ki volt Szergej Taruta. Oroszok a többségi tulajdonosok most is. Pucoljátok ki a banderistákat és utána rend lesz!
Kedves Boki, én ez alapján mondom hogy orosz oligarchák vastagon benne vannak a Dunaferr haláltusájában. Ök is. Föleg a cikk utolsó mondatát ajánlom figyelmedbe.

Az 1954-ben alapított Dunaferr 2004-ben került az államtól áttételesen az ukrán Szergej Taruta és Oleg Mkrtcsan jegyezte Donbass Ipari Szövetség tulajdonába. A céget ugyanakkor már azóta egész máig lekövethetetlen hátterű, offshore-jellegű társaságok jegyzik. Így érdemi tulajdonosa nem ismert. Közvetlen részvényese 2007 óta a ciprusi Steelhold Ltd. Ezt a céget – vagyis végül is a Dunaferrt – hírek szerint az elmúlt évtized során mozgalmas, végtére is áttekinthetetlenül kusza tulajdonosi átrendeződések jellemezték. 2010-ben így a Dunaferr offshore-szerű tulajdonosának többsége átkerülhetett a Donbasst addig hitelező orosz állami Vnyesekonombankhoz. (Igaz, e szerepben Alekszandr Katunyin orosz nagyvállalkozó neve is felmerült.) 2014-ben Varga Mihály pénzügyminiszter is a Vnyesekonombankkal osztotta meg a Dunaferr visszavásárlási szándékát, de kosarat kapott. Az orosz állami banktól aztán két éve a Kreml bizalmát élvező Szulejman Kerimov vehette át a társaságot. Elmondható tehát, hogy a Dunaferr mint egyik utolsó megmaradt nagy magyar ipari központ a magánosítás óta eltelt 15 év során a különböző ukrán és orosz oligarchák kulisszák mögötti ködös ügyleteinek tárgya.
 
Kedves Boki, én ez alapján mondom hogy orosz oligarchák vastagon benne vannak a Dunaferr haláltusájában. Ök is. Föleg a cikk utolsó mondatát ajánlom figyelmedbe.

Az 1954-ben alapított Dunaferr 2004-ben került az államtól áttételesen az ukrán Szergej Taruta és Oleg Mkrtcsan jegyezte Donbass Ipari Szövetség tulajdonába. A céget ugyanakkor már azóta egész máig lekövethetetlen hátterű, offshore-jellegű társaságok jegyzik. Így érdemi tulajdonosa nem ismert. Közvetlen részvényese 2007 óta a ciprusi Steelhold Ltd. Ezt a céget – vagyis végül is a Dunaferrt – hírek szerint az elmúlt évtized során mozgalmas, végtére is áttekinthetetlenül kusza tulajdonosi átrendeződések jellemezték. 2010-ben így a Dunaferr offshore-szerű tulajdonosának többsége átkerülhetett a Donbasst addig hitelező orosz állami Vnyesekonombankhoz. (Igaz, e szerepben Alekszandr Katunyin orosz nagyvállalkozó neve is felmerült.) 2014-ben Varga Mihály pénzügyminiszter is a Vnyesekonombankkal osztotta meg a Dunaferr visszavásárlási szándékát, de kosarat kapott. Az orosz állami banktól aztán két éve a Kreml bizalmát élvező Szulejman Kerimov vehette át a társaságot. Elmondható tehát, hogy a Dunaferr mint egyik utolsó megmaradt nagy magyar ipari központ a magánosítás óta eltelt 15 év során a különböző ukrán és orosz oligarchák kulisszák mögötti ködös ügyleteinek tárgya.

magyarnarancs, nepszava, vg, mint hivatkozás.

Jujj.
 
  • Tetszik
Reactions: megazez
Ki akarják kerülni a Vértest, amúgy sem állna meg Tatabányán :)
Aham. De miért délről, miért nem északról, mint mondjuk az M1 nyomvonala? Nekem ez így furcsa, hogy még olyan nyomvonal is van, ami egészen (na jó: majdhogynem) Fehérvárig tesz egy kerülőt.

Oké, én kontárként nem akarok beleokoskodni, de ha BP-Varsó a cél, én a rövid eszemmel alapvetően Északra indulnék az M2 nyomvonalán, Árvánál kerülném a Tátrát, raknék egy állomást Krakkóba és onnan mennék Varsóig.

Ez meg lemegy délre, aztán ÉNY Brünnig, aztán ÉK Katowiczéig, aztán északra Varsóig. Ennyi erővel akkor nem értem, hogy Zágrábot miért nem érinti a vonal. :p
 
  • Vicces
Reactions: Pocok75
Aham. De miért délről, miért nem északról, mint mondjuk az M1 nyomvonala? Nekem ez így furcsa, hogy még olyan nyomvonal is van, ami egészen (na jó: majdhogynem) Fehérvárig tesz egy kerülőt.

Oké, én kontárként nem akarok beleokoskodni, de ha BP-Varsó a cél, én a rövid eszemmel alapvetően Északra indulnék az M2 nyomvonalán, Árvánál kerülném a Tátrát, raknék egy állomást Krakkóba és onnan mennék Varsóig.

Ez egy V4 projekt, összeköti a 4 országot.
 
Következő felvonás Dunaferr ügyben:


„A tegnapi napon előre jeleztük, hogy jogilag alátámasztott bizonyítékok alapján ismételten megpróbáljuk megakadályozni az ISD Dunaferr Dunai Vasmű Zrt. 99,64 százalékos tulajdonosának és a társaság több ezer munkavállalójának érdekében, hogy a társaságot felszámoltassák, a vagyon eltulajdonítását tovább leplezzék, a beszállítói és köztartozásokat kifizetetlenül hátra hagyják.

A Jobbikos Polgármester Úr (Pintér Tamás, Dunaújváros jobbikos polgármestere – a szerk.) figyelmébe is ajánlom azt az iratot, amelyben Nagy Péter ügyvéd az ISD Dunaferr Dunai Vasmű Zrt. az elektronikus kapcsolattartásért, a cégkapu kezeléséért felelős adminisztratív állományt arra utasította, hogy két felszámolási eljárás esetében is a cégkapura érkező iratokat a második kézbesítést követő 3. napon túl töltsék le,

tehát ezzel a társaság elleni felszámolási eljárásokban keletkező végzések jogerőre emelkednek, így mind a munkavállalók mind a beszállítók egyetlen fillérhez sem juthatnak! Nem szükséges atomfizikusnak lenni ahhoz, hogy kitaláljuk mire megy ki ez az egész”
– írta a Steelholding képviseletében eljáró Mikó István."

Elég nehéz követni tulajdonképpen ki jár el a többségi tulajdonos nevében. Jevgenyij Tankilevics aki felhatalmazás nélkül vezeti a céget, vagy Mikó István aki állítólag hamis papírokat lobogtat, de szintén azt állítja, hogy a többségi tulajdonost képviseli nem az ukrán kisebbségi tulajdonost.

Az viszont biztos hogy az államnak CO2 kvóták miatt több száz milliárddal tartozik a cég. Én nem vagyok jogász de szerintem simán stratégia vállalattá lehetne nyilvánítani a vállalatot és kisajátítani, utána biztos megemelné a telefont valaki Oroszországból és megindulna valamiféle párbeszéd....
Hihetetlen, hogy itt van már lassan 4 autógyár... Kecskeméten a második présüzemet építik, a győri karosszéria üzemből meg konkrétan külföldi VW gyáraknak is szállítanak már elemeket a hazai mellett, a Dunai vasmű meg képtelen beszállítani ezekbe a gyárakba mert nem épült erre megfelelő hengermű....
Ha túléli ezt a cég (amit nem hiszek) nagyon komoly beruházásokra lenne végre szükség... de én nem hiszem, hogy egy külföldi befektető belerakna ebbe ennyi pénzt... Ezt max az állam tehetné meg, de feltűnően nagy a csönd.. ha lenne szándék a megmentésre óránként lenne róla valami összefoglaló a híradóba... azt hiszem ez már el van engedve.
 
Milyen orosz? Ukrán banderisták akarják megszerezni a gyárat. Nézz utána ki volt Szergej Taruta. Oroszok a többségi tulajdonosok most is. Pucoljátok ki a banderistákat és utána rend lesz!
Boki,

Nálunk pruláris demokrácia van, még ha nem is annak tűnik.
Itt a vitás kérdéseket demokratikusan, a jogállami normákat betartva rendezzük. Nem úgy, mint Záhonytól keletre bárhol.
Ha Viktor elérkezettnek látja a pillanatot, akkor az államé lesz az egész jogszerűen és "ingyen", vagyis akkor az orosz többségi tulajdonos is hideg vizet ihat majd.
 
Boki,

Nálunk pruláris demokrácia van, még ha nem is annak tűnik.
Itt a vitás kérdéseket demokratikusan, a jogállami normákat betartva rendezzük. Nem úgy, mint Záhonytól keletre bárhol.
Ha Viktor elérkezettnek látja a pillanatot, akkor az államé lesz az egész jogszerűen és "ingyen", vagyis akkor az orosz többségi tulajdonos is hideg vizet ihat majd.

"Röpke" pár száz milliárdok kifizetetlen Co-kvóta az állami hátralék!
Egy gyors utalással rendezhetik a tulajdonosok és már vihetik is!