A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Gidránban az a pozitiv, hogy önálló gyártásra, exportra, fejlesztésre kaptuk. Így török alapokon, német fejlesztéssel magyar terméket tudunk eladni. Lényegében az RM is bevette a portfoliójába.
Ha nem lesz a gyakorlati tapasztalatok alapján kiküszöbölhetetlen probléma vele, sztem nagy húzás volt!
Az a baja vele, hogy szerinte nagynak kicsi, kicsinek meg nagy.
 
Gidránban az a pozitiv, hogy önálló gyártásra, exportra, fejlesztésre kaptuk. Így török alapokon, német fejlesztéssel magyar terméket tudunk eladni. Lényegében az RM is bevette a portfoliójába.
Ha nem lesz a gyakorlati tapasztalatok alapján kiküszöbölhetetlen probléma vele, sztem nagy húzás volt!
Francokat.Egy COIN járgány,amit mi csak összeszerelünk,mert igy olcsóbb lehet az export az RM-nek.De sok esélye nincs az exportnak,mert a lehetséges vásárlók inkább a török eredetit veszik meg,akik meg az akármiért nem kell,gyártanak maguknak,mert van hozzá iparuk.Ráadásul ebben a szegmensben hatalmas túlkinálat van a világpiacon.Akinek van némi autóipara,mindenki ilyesféle járgányt barkácsol és kinál eladásra.
Gidrán megvételét ugyanolyan balfax lépésnek tartom,mint a Mihu restaurálást.
 
Az a baja vele, hogy szerinte nagynak kicsi, kicsinek meg nagy.
És nagyon török.... 2 éve a honvédelmi napon nagyon nem tetszett, de sokat javult róla a véleményem, mikor kiderült, hogy a RM veszi a kezébe a projektet. Török alapjármű német haditechnikával a végén még egész tűrhető minőség lesz remélhetőleg nem csillagháborús áron.
 
A modernizálást a költségek miatt elvetették. Sztem A5-öseik vannak, de ha A4, akkor is hasonló a sztori.
Nekünk nem cél a modernizálás, felújítással is jó kieg. lenne az A7+ mellé.

Igazad van a felújítást kiszórták a lehetőségek közül. Vagy új A7 vagy K2.
Nem tudom mi van, de kulturált népség a norvég, mert még egy oldalt is találtam a Leopard 2A7NO-ról.
Biztos csak terv volt az A4-ek felújítására.

www.leopard2a7.no
 
A mihu felújításra az állomány is csak a fejét rázta azokon kívül akik repülik.
Fórumon belül értve.
Most még örül az állomány,mert BRDM és BTR után ez egy ürtechnika-de majd mikor már a modern dd-ban kell vele a moder cuccokal dolgoznia,elő fognak jönni a gondok.Persze,ha csak misszióban fog látni harcteret,akkor ellesz az élete végéig.Ha meg borul a bili (konvencionális/hibrid háboruba keveredünk),akkor gyorsan el fognak fogyni.
 
Fórumon belül értve.
Most még örül az állomány,mert BRDM és BTR után ez egy ürtechnika-de majd mikor már a modern dd-ban kell vele a moder cuccokal dolgoznia,elő fognak jönni a gondok.Persze,ha csak misszióban fog látni harcteret,akkor ellesz az élete végéig.Ha meg borul a bili (konvencionális/hibrid háboruba keveredünk),akkor gyorsan el fognak fogyni.
A hazai teszteken jól szerepelt szar felázott talajon is, tudom elhiszem hogy tudod meg minden de továbbra sem a te megalapozott (leginkább korántsem) elképzelésed a mérvadó a kérdésben.
 
A hazai teszteken jól szerepelt szar felázott talajon is, tudom elhiszem hogy tudod meg minden de továbbra sem a te megalapozott (leginkább korántsem) elképzelésed a mérvadó a kérdésben.
Ja.Öreg példa,de a búrok megvették a Panhard ALM liszenszét.Elégedettek voltak vele.Egész addig,mig harcba nem vetették a Ratel20 kiséretében-aztán sűrgősen nekiálltak a Ratel különböző változatainak kifejlesztésének,hogy leváltsák őket a hadrendben......De a BRDM-3 sem véletlen lett 4tengelyes,és a VAB MK3 se ok nélül 3 tengelyes.Összfegyvernemi manőveregységben a 3tengelyes kialakitás a minimum,amire szükség van a páncélozott dzsip kategória felett.COIN hadműveletekre elég a 2tengely,ha nem túl nehéz a járgány.
 
Nem tudom mi van, de kulturált népség a norvég, mert még egy oldalt is találtam a Leopard 2A7NO-ról.
Biztos csak terv volt az A4-ek felújítására.

www.leopard2a7.no
Nincs eldöntve egyenlőre a típus. Utánaolvastam kicsit a dolognak, tavaly készült egy hasszú távú fejlesztési tervezet, abban szórták ki a felújítást. Az indoklás szerint a 2A7V szintre átépített 2A4NO változatok védelme nem érné el a norvégok számára elfogadható szintet (?).
Leopárdot szeretnének, mert arra van meg az infrastruktúrájuk, Európában népszerű típus, nagy számban használják a szövetséges NATO országok, a meglévő gépeiket felhasználnák CEV/AEV/hídvető változatok kialakítására.
K2-t meg azért szeretnének mert a természeti viszonyaikhoz a kisebb-könnyebb gép optimálisabb lenne, illetve vannak olyan elképzelések, hogy belefolynának a gyártásba és ezzel a koreai technika trójai falovai lehetnének.
Ami viszont érdekes, hogy jelenleg 36 gépük van aktív használatban, a beszerzést 2025-től képzelik el és 200 darab körüli mennyiségről írogatnak a fórumozók.
 
Nincs eldöntve egyenlőre a típus. Utánaolvastam kicsit a dolognak, tavaly készült egy hasszú távú fejlesztési tervezet, abban szórták ki a felújítást. Az indoklás szerint a 2A7V szintre átépített 2A4NO változatok védelme nem érné el a norvégok számára elfogadható szintet (?).
Leopárdot szeretnének, mert arra van meg az infrastruktúrájuk, Európában népszerű típus, nagy számban használják a szövetséges NATO országok, a meglévő gépeiket felhasználnák CEV/AEV/hídvető változatok kialakítására.
K2-t meg azért szeretnének mert a természeti viszonyaikhoz a kisebb-könnyebb gép optimálisabb lenne, illetve vannak olyan elképzelések, hogy belefolynának a gyártásba és ezzel a koreai technika trójai falovai lehetnének.
Ami viszont érdekes, hogy jelenleg 36 gépük van aktív használatban, a beszerzést 2025-től képzelik el és 200 darab körüli mennyiségről írogatnak a fórumozók.
Na nézd már, a Leopard 2A4 páncélja sem elég modernizálva a mai es jövőbeni viszonyok közt,bezzeg a hozzáképest ótvar 72 páncelja alkalmas lesz...