Nincs eldöntve egyenlőre a típus. Utánaolvastam kicsit a dolognak, tavaly készült egy hasszú távú fejlesztési tervezet, abban szórták ki a felújítást. Az indoklás szerint a 2A7V szintre átépített 2A4NO változatok védelme nem érné el a norvégok számára elfogadható szintet (?).
Leopárdot szeretnének, mert arra van meg az infrastruktúrájuk, Európában népszerű típus, nagy számban használják a szövetséges NATO országok, a meglévő gépeiket felhasználnák CEV/AEV/hídvető változatok kialakítására.
K2-t meg azért szeretnének mert a természeti viszonyaikhoz a kisebb-könnyebb gép optimálisabb lenne, illetve vannak olyan elképzelések, hogy belefolynának a gyártásba és ezzel a koreai technika trójai falovai lehetnének.
Ami viszont érdekes, hogy jelenleg 36 gépük van aktív használatban, a beszerzést 2025-től képzelik el és 200 darab körüli mennyiségről írogatnak a fórumozók.