A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Én csak azt akartam mondani, hogy ha véletlenül az egyik felajánlott képességet valaki szeretné CREVAL oztatni, akkor kellene hozzá teherautó is. Ha nincs a szervezet szerint annyi és olyan, amennyi és amilyen kell, akkor venni kell.
Az nem jó terv, hogy "majd előtte héten kérünk"
Ha sok kell, esetleg a hazai ipar bevonásával szeretnék előállítani, akkor a CREVAL előtt 2-3 évvel érdemes szerződést kötni, mert ez lassú folyamat.
Ha a NATO nem kér CREVAL-t, vagy csak 28- bán, akkor tényleg nem gond, lehet tolni tovább full kreténben....
:)
25-ben lesz crevalja a közepes dandárnak.
 
A CREVAL-on BTR-el,T-72 M1-el meg URAL-lal is megfeleltünk...
Meg-meg, persze.
Csak nem biztos, hogy van 2-3 zászlóaljnyi fospumpa, ami egyszerre megy, vagy bemutatható.....
Ez a baj az öreg technikával. Hogy már kukázzuk, de még nincs helyette.
A dd. CREVAL nagyobb falat lesz, mint egy ZHCS volt tíz éve.
Nem háromszor, hanem hat-hétszer annyi cuccot kellene összelapátolni.
Plussz a dd részére szükséges készleteket bemutatni.
Oda kell majd a sok logisztika, egyéb támogató cucc.
Majd visznek Kecelröl D566-ost.
;)
 
  • Vicces
  • Imádom
Reactions: honved and Pogány
25-ben lesz crevalja a közepes dandárnak.
Az kemény lesz, 2023-ban BMW gyár elkezd termelni Debrecenben.

Van némi infóm arról hogy ezek a gyárak előszeretettel alkalmazzàk a fegyveres szervek tagjait...

Szerintem Kaposvàr is megérzi majd a Gidràn gyàrat.

Kecskemét, Szolnok környéke se panaszkodhat új ipari beruhàzàsokban.

Gyulàn a helikoptergyàr vajon körbenéz Hódmezővásárhelyen?

De ez nem baj. Legalább beindul a verseny az àllomànyért. Ami csakis előre viszi a rendszert. Nemcsak fizetésben hanem mentalitàsban is.
 
Az kemény lesz, 2023-ban BMW gyár elkezd termelni Debrecenben.

Van némi infóm arról hogy ezek a gyárak előszeretettel alkalmazzàk a fegyveres szervek tagjait...

Szerintem Kaposvàr is megérzi majd a Gidràn gyàrat.

Kecskemét, Szolnok környéke se panaszkodhat új ipari beruhàzàsokban.

Gyulàn a helikoptergyàr vajon körbenéz Hódmezővásárhelyen?

De ez nem baj. Legalább beindul a verseny az àllomànyért. Ami csakis előre viszi a rendszert. Nemcsak fizetésben hanem mentalitàsban is.
Naiv vagy.Dehogy viszi.
 
Ebben a topikban szerdán idéztem egy közbeszerzési értesítőt, hogy a Honvédség mire milyen és mennyi abroncsot rendelne. Abban benne volt a BTR is. Megadtak egy típust vagy méretet, amire nekem a kereső egy Continental abroncsot mutatott. De lehet hogy csak megadtak egy típust, hogy ilyet vagy ezzel műszaki szempontból egyenértékűt szeretnének... Te hogyan értelmezed a közbeszerzési értesítőben leírtakat?



A napokban belebotlottam a HT-s cikkbe, Continental és Michelin (civil)gumikat neveztek meg, amik (2015-16? -ban) jóval olcsóbbak voltak mint a gyári, gyári forrásból, és sokkal jobb futásteljesítményük volt.

Ami annak tükrében furcsa, hogy a pár hónapos felvételeken orosz/ukrán abroncsokkal láttam a BTR-eket, a futófelületről egyértelműen láthatóan!


Hhmmmm... ???
 
Az kemény lesz, 2023-ban BMW gyár elkezd termelni Debrecenben.

Van némi infóm arról hogy ezek a gyárak előszeretettel alkalmazzàk a fegyveres szervek tagjait...

Szerintem Kaposvàr is megérzi majd a Gidràn gyàrat.

Kecskemét, Szolnok környéke se panaszkodhat új ipari beruhàzàsokban.

Gyulàn a helikoptergyàr vajon körbenéz Hódmezővásárhelyen?

De ez nem baj. Legalább beindul a verseny az àllomànyért. Ami csakis előre viszi a rendszert. Nemcsak fizetésben hanem mentalitàsban is.

Szolnok környékén milyen új nagy ipari beruházások vannak?

(Ezen a héten két újabb határátkelő megnyitásáról döntöttek Románia felé...)
 
Mernék rá fogadni hogy a BMW gyár alkalmazottainak legalább 30% olyan ember lesz aki szolgàlt valamelyik fegyveres testületben.

Kizárt. Nekem volt egykori rendőr kollégám, kettő is. Az egyik 3 hónapig se, a másik talán fél évig bírta. Bár tripláját keresték mint rendőrök, de az, hogy egy multi gyárban folyamatos, kemény munka van, az már nem jött be nekik. Mindkettő odébb állt. Persze ez arra is rávilágít, miféle emberanyagból tud válogatni a rendőrség azért a pénzért, amit ma ad. Viszont a gyárigazgató ,egykori Honvédtiszt. A logisztikai főnök szintén. Ez meg a másik oldal. A termelésben szintén ismerek egykori katonákat, szerződéseseket, semmi gond. Viszont egykori rendőrök, inkább a biztonsági szolgálatnál kötnek ki. Termelésbe egy sem jön szerintem. Félreértés ne essék, nem a rendőrséget akartam bántani, ezt rögtön hozzáteszem.