A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Az Aero Vodochody tulajdonosi kérdése 3 topikban fut párhuzamosan: itt a A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai topikan, az Aero Vodochody topikban és a A magyar hadiipar napjainkban topikban... akit érdekel a téma, nézzen körül a többi topikban is.

Fenn a kék sávban a Friss olvasnivalók vagy az Új hozzászólások gomb nagyon hasznos dolog, érdemes rászokni a használatára. :)
(És valaki előbb-utóbb biztos belinkeli ugyanzeket még az L-39 topikokba is.)
 
Pancelozott, raadasul alapbol integralva van hozza az APS aka StrikeShield.

Kapasbol jobbak ezek, mint az amerikai truckok, gyarthatjuk bizonyos rendszereit otthon (pl futómű stb), a RM olyan szorosan vagyunk, hogy sokkal valószínűbb, hogy customized rendszert kérhetünk, ha a zsidók PULS rendszerét tennenk ra azzal kb direkt competitor lenne belőle a HIMARS ellen, olcsóbban és jobb képességekkel, amihez valószínűleg Varpalotan loszert is gyarthatnank licensz alapjan.

Ezek bizony tényleg nem elhanyagolható szempontok. Köszi az infókat!
 
Az Aero Vodochody tulajdonosi kérdése 3 topikban fut párhuzamosan:
Nem hiszem hogy bárhol érdemi eszmecsere futna
  • A Magyar hadiipar napjainkban topican szokás szerint ismét csak zsidókig jutottunk el :confused:
  • A Magyar haderő lehetséges...topicban sem látok semmi érdemi új infót témában;
  • A [HUN] Aero Vodochody topicban van a cseh cikk linkelve ami az alapja a magyar sajtóban is megjelent cikkeknek is.
 
Amit Korom nem tudott ezek szerint megoldani...:
"Rámutatott arra, hogy a vezérezredes irányításával megtörtént a minisztérium és a vezérkar szétválasztása, a parancsnokság létrehozása, valamint a honvédség legnagyobb haderőfejlesztési programja, a Honvédelmi és Haderőfejlesztési Program elindítása, amelyben sok technikai eszközt szereztek be és állítottak rendszerbe. Ugyanakkor „kevésbé vagyunk eredményesek” az infrastrukturális fejlesztések terén, valamint a honvédelmi ágat illetően, ami magában foglalja a képzést, felkészítést, a tartalékos katonák állományba helyezését minél nagyobb létszámban, továbbá a társadalmi kapcsolatok fejlesztését - fűzte hozzá. A miniszter reményét fejezte ki, hogy a kitűzött ütemterv szerint tud továbbhaladni a haderőfejlesztés."
Ugyanakkor a MHP belakta magát Budapestre, nem nagyon akaródzik költözködni Fészkesfehérvárra.
 
Nem hiszem hogy bárhol érdemi eszmecsere futna
  • A Magyar hadiipar napjainkban topican szokás szerint ismét csak zsidókig jutottunk el :confused:
  • A Magyar haderő lehetséges...topicban sem látok semmi érdemi új infót témában;
  • A [HUN] Aero Vodochody topicban van a cseh cikk linkelve ami az alapja a magyar sajtóban is megjelent cikkeknek is.
Meséljetek erről, hogy miért is kell a Honvédségnek az Alba, mert én távolról sem értem.
 
Meséljetek erről, hogy miért is kell a Honvédségnek az Alba, mert én távolról sem értem.

Egyenlőre Maróth elmondása alapján pont ugyan annyira veszünk albát mint himarsot ...

A spekulatív újságírásnak kell ez, nem a honvédségnek ...


Ha tippelnem kell a super tucanokkal egy időbe fognak megérkezni majd az albák is
 
Egyenlőre Maróth elmondása alapján pont ugyan annyira veszünk albát mint himarsot ...

A spekulatív újságírásnak kell ez, nem a honvédségnek ...


Ha tippelnem kell a super tucanokkal egy időbe fognak megérkezni majd az albák is
Két hasonló kategóriájú kiképző gép teljesen szükségtelen, de azt Maróth úr tudomására is hozták. Nem eszement beszerzések voltak az elmúlt időben.
 
Meséljetek erről, hogy miért is kell a Honvédségnek az Alba, mert én távolról sem értem.
Azt érted, hogy miért vettünk a 24 PZH-hoz meg a 44 Leopardhoz szimulátort, meg külön Fahrschulpanzert? Vagy miért vettünk/lízingelünk 12 Leopard 2A4-et? Minek rendeltünk a NASASM-hoz drága pénzen kiképző rakétákat?
Vagy minek szerelik fel új harcászati kiképzőrendszerrel (Saab, ha jól emlékszem) a Bakony Harckiképző Bázist? Meg tudjuk / tudnánk ezek használatát külföldön is oldani?

Na?
 
Roviden erintik csak, de erdekes modon Porzse azzal nyit, hogy Borondi is keszulodik felallni:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Vicces
Reactions: ibanez de bobadilla
Azt érted, hogy miért vettünk a 24 PZH-hoz meg a 44 Leopardhoz szimulátort, meg külön Fahrschulpanzert? Vagy miért vettünk/lízingelünk 12 Leopard 2A4-et? Minek rendeltünk a NASASM-hoz drága pénzen kiképző rakétákat?
Vagy minek szerelik fel új harcászati kiképzőrendszerrel (Saab, ha jól emlékszem) a Bakony Harckiképző Bázist? Meg tudjuk / tudnánk ezek használatát külföldön is oldani?

Na?
okké okéé értem értem, megértem amit mondasz tényleg , sőt sok dologgal egyet is értek Veled huszár tényleg, de pl a harckocsikat összekeverni a madarakkal háát ,figyelj , számoljunk minimum számokkal (hivatalosat nyilván nem is mondhatnék)
van jelenleg 14 gépünk = 14 pilóta de tudod mit legyen 16 mert van 2db kétülésesünk is , 16 pilóta tehát (ennél picivel több van)
namármost ha CSAK a Leokat nézed az 44x4 tehát 176 fő amit elv kikéne képzeni egyszer minimum ,okéoké, ha pl azt vszed akkor nyilván ez csak 44 driver és azért kell a Fahrschulpanzer, de azon lehet nem ideális esetben más legénységit is képezni de ez most mindegy , legyen 44 driver, minimum , ez már az a szám már azon a határon van amiért megérné Fahrschulpanzert meg szimulátort hazahozni mert pár millió dolláros tétel és sokáig le van tudva a dolog pontosabban le lesz tudva, most sógoréknál meg majd a lengyelekhez mennek majd a srácok)
ellenben ha vadászpilótákat akar képezni az ember akkor vagy megteremti otthon magának teljesen vagy részlegesen vagy sehogy és "kiszervezi", mi most a részlegesnél tartunk, nem véletlen mert az első pár lépcsőfokot naagyon simán különösebben nagy anyagi befektetés nélkül meglehet valósítani, de egy szint után már komolyabbá válik a dolog és igen, akkor jön elsőre elő az a szint amire már kéne a 39-es , kérdés, megéri ez nekünk?
én is a minél nagyobb függetlenedés híve vagyok egyébként de ez pont egy olyan dolog amire azt mondom hogy egy szint után felesleges mert úgysem tudunk jobbat idehaza összehozni mint pl a JFTC program volt, mert egyszerűen gazdaságilag nem jön ki a matek, ha szükségünk lenne 80-100 pilótára más lenne a dolog emrt az összbefektetés több emberre oszlana el de tényleg erre a pár gépnyi személyzetre szimplán nem éri meg teljesen idehazára szervezni a teljes képzést , pzh meg leo meg nasams nagyon más tészta mert több, sokkal több embert kell kiképzeni rájuk (vagy hát kellene...)
Illetve BHB egy megint másik tészta, arra nagyon nagyon szükség van, mert egy normális traning camp/area/base egyszerűen borzasztóan hiányzik és már 20 éve kb felkeleltt volna építeni egy rendesebbet, jobban felszereltebbet

igen, értem hogy kell a kiépzésbe fektetni, de szvsz, ez a dolog zsákutca , még ha lehetne használni másra azt mondanám egye fene , de AP-ra nem elég, CAS-ra megint csak nem marad a traning de előbb már kifejtettem hogy
Roviden erintik csak, de erdekes modon Porzse azzal nyit, hogy Borondi is keszulodik felallni:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
jajjjjj
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
nahát nahát miicsoda meglepetés;):oops::oops::rolleyes::rolleyes: , Pécsen még mikor kiképző volt annó , korrekt és teljesen normális volt :)
 
Elkezdték kiosztani az optikákat is BERN-hez, vagy még csak mutatóban van 1-2 ?
194724073_4290383791048975_1866654775841461202_n.jpg
 
okké okéé értem értem, megértem amit mondasz tényleg , sőt sok dologgal egyet is értek Veled huszár tényleg, de pl a harckocsikat összekeverni a madarakkal háát ,figyelj , számoljunk minimum számokkal (hivatalosat nyilván nem is mondhatnék)
van jelenleg 14 gépünk = 14 pilóta de tudod mit legyen 16 mert van 2db kétülésesünk is , 16 pilóta tehát (ennél picivel több van)
namármost ha CSAK a Leokat nézed az 44x4 tehát 176 fő amit elv kikéne képzeni egyszer minimum ,okéoké, ha pl azt vszed akkor nyilván ez csak 44 driver és azért kell a Fahrschulpanzer, de azon lehet nem ideális esetben más legénységit is képezni de ez most mindegy , legyen 44 driver, minimum , ez már az a szám már azon a határon van amiért megérné Fahrschulpanzert meg szimulátort hazahozni mert pár millió dolláros tétel és sokáig le van tudva a dolog pontosabban le lesz tudva, most sógoréknál meg majd a lengyelekhez mennek majd a srácok)
ellenben ha vadászpilótákat akar képezni az ember akkor vagy megteremti otthon magának teljesen vagy részlegesen vagy sehogy és "kiszervezi", mi most a részlegesnél tartunk, nem véletlen mert az első pár lépcsőfokot naagyon simán különösebben nagy anyagi befektetés nélkül meglehet valósítani, de egy szint után már komolyabbá válik a dolog és igen, akkor jön elsőre elő az a szint amire már kéne a 39-es , kérdés, megéri ez nekünk?
én is a minél nagyobb függetlenedés híve vagyok egyébként de ez pont egy olyan dolog amire azt mondom hogy egy szint után felesleges mert úgysem tudunk jobbat idehaza összehozni mint pl a JFTC program volt, mert egyszerűen gazdaságilag nem jön ki a matek, ha szükségünk lenne 80-100 pilótára más lenne a dolog emrt az összbefektetés több emberre oszlana el de tényleg erre a pár gépnyi személyzetre szimplán nem éri meg teljesen idehazára szervezni a teljes képzést , pzh meg leo meg nasams nagyon más tészta mert több, sokkal több embert kell kiképzeni rájuk (vagy hát kellene...)
Illetve BHB egy megint másik tészta, arra nagyon nagyon szükség van, mert egy normális traning camp/area/base egyszerűen borzasztóan hiányzik és már 20 éve kb felkeleltt volna építeni egy rendesebbet, jobban felszereltebbet
Egy kicsit félreértettél.
A NG-k értékét nem csak a kezdeti kiképzés költségeinek csökkentése adja. (Mármint, hogy itthon végezzük a nagy részét.)
A Fahrschulpanzer pont nem volt jó példa, de az összes többi esetben próbáltam olyan dolgokat összeválogatni, ahol a kiképzett katona is használni fogja a kiképzési eszközt szinte a teljes pályafutása alatt.
Már többször leírtam, hogy nekem a cseh és az osztrák képzési forma nagyon szimpatikus. (mondjuk az osztrákoknál pont most szünt meg a Saab 105)
Náluk bizonyos időt (ha jól emlékszem min. 2-3 évet) el kell tölteni a kiképző században, és csak azután lehet a fighter képzésre menni.
De ha valaki valamilyen oknál fogva hosszabb ideig nem repült/repülhetett, akkor is visszaültetik a kiképző századba.
 
Gondolod ezidáig nem volt ez a meghatározott kivánalmak kozott? Szerintem pedig pont ez lenne a kb egymilliardos LM uzlet és úgy vélem, hogy most politikailag elvérzet és jégre volt téve. Azért magyarázkodot Maróth a HírTVbe, hogy ez a fegyvernem lehet hogy pár év múlva elavult lesz, mert várnak egy republikánus kormányzatra, melynek majd ezzel bizonyítanak.
nem mondtam semmi plyat hogy nem volt a meghatározott kívánalmak között de vannak fokozatok és eddig nem érte el azt a szintet.