[HUN] KF41 Lynx / Hiúz

DPG9nRa.png


jó magas az épület , majdnem 8 toi toi wc magasságú , (16-17 méter)
 
Amint azért látható,ez nem lesz egy nagy,valódi szerelősort tartalmazó gyár.Manufaktúrális kis sorozatú gyártáshoz az felesleges.
Hát így ránéztéből lesz benne 4-5 szerelő állás meg emelő a nagyobb darabokhoz.

Konkrétan ebben a cikkben említik a méretét azért a 25000 m2 nem kicsi:).Bár nem tartozik a témához,de a harckocsigyárról már leszokhatnának a jó munkásember" médiamunkások.

https://www.jarmuipar.hu/2021/04/epul-harckocsigyar-zalaegerszeg_lynx_uzemen/

"A csaknem 60 hektáros területen épülő Lynx-üzem gyártócsarnoka Zala megyében az egyik legnagyobb méretű lesz a több mint 25 ezer négyezetméteres alapterületével. Dormán József, a kivitelező Záév Zrt. vezérigazgatója ezt azzal egészítette ki, hogy a mostani eseményen elhelyezett első két, 30 tonnás tartópillér mellett további 278 oszlopot állítanak fel. A több mint 14 méter belmagasságú, napelemes rendszerrel ellátott gyártócsarnokban 10 és 25 tonnás daruk mozgatják majd az alkatrészeket."
 
Szakmai ártalom.Voltam már pár ilyesfajta manufaktúrális üzemben.
Amelyik csak oszlopokból állt? :eek:
Tudod, gyakran ezen építkezéseket úgy intézik, hogy ütemesen tudják használni a rendelkezésre álló darukat.
Biztos vagy benne, hogy az összes oszlop áll már?
 
Kivancsi vagyok: hanyban is jartal eletedben, mondjuk itt jopar ipari multinal dolgozo forumtarshoz viszonyitva? :)
Hát,kb 4 Airbus gyárban jártam,többek közöt Donauwohrtben is.Bukarestben a fenetudja már mi a neve gyárban,ahol a tankjaikat csinálták.TR125 tetején még álltam is.Akkoriban mondjuk elég ramaty állapotban volt.Brassoi IAR:Szerbeknél a Zastava fegyvergyárban,meg még pár érdekes helyen.Ilyen kis manufaktúrális üzemben vagy 70-80ban bitos.De különben a csúcs lipcsében volt betolatni az AN124 rakterébe.Röhögni fogsz,de joghurtot raktam le ott.Halál komolyan,22tonna joghurtot.Tripla A biztonsági minősitéses kamionsofőr eszement helyekre eljut.
 
Hát,kb 4 Airbus gyárban jártam,többek közöt Donauwohrtben is.Bukarestben a fenetudja már mi a neve gyárban,ahol a tankjaikat csinálták.TR125 tetején még álltam is.Akkoriban mondjuk elég ramaty állapotban volt.Brassoi IAR:Szerbeknél a Zastava fegyvergyárban,meg még pár érdekes helyen.Ilyen kis manufaktúrális üzemben vagy 70-80ban bitos.De különben a csúcs lipcsében volt betolatni az AN124 rakterébe.Röhögni fogsz,de joghurtot raktam le ott.Halál komolyan,22tonna joghurtot.Tripla A biztonsági minősitéses kamionsofőr eszement helyekre eljut.
Ne csodálkozz, ha legközelebb a szolgálatoktól valaki megkeres, hogy "szeretnénk ha ezt a iciri-piciri kamerát mostantól magaddal vinnéd!" :rolleyes:
 
Konkrétan ebben a cikkben említik a méretét azért a 25000 m2 nem kicsi:).Bár nem tartozik a témához,de a harckocsigyárról már leszokhatnának a jó munkásember" médiamunkások.

https://www.jarmuipar.hu/2021/04/epul-harckocsigyar-zalaegerszeg_lynx_uzemen/

"A csaknem 60 hektáros területen épülő Lynx-üzem gyártócsarnoka Zala megyében az egyik legnagyobb méretű lesz a több mint 25 ezer négyezetméteres alapterületével. Dormán József, a kivitelező Záév Zrt. vezérigazgatója ezt azzal egészítette ki, hogy a mostani eseményen elhelyezett első két, 30 tonnás tartópillér mellett további 278 oszlopot állítanak fel. A több mint 14 méter belmagasságú, napelemes rendszerrel ellátott gyártócsarnokban 10 és 25 tonnás daruk mozgatják majd az alkatrészeket."
Nem a csarnok a nagy,hanem a 60hektár.Mit terveznek még oda?Oké,20 hektárt elfoglal a próbapálya.De mi lesz a maradék 35hektáron?
 
  • Tetszik
Reactions: Luthero
Szakmai ártalom.Voltam már pár ilyesfajta manufaktúrális üzemben.
Ezeket mind így szerelik,ez nem Ford T modell... hogy fossák szalagon.
Rendkívül sziszifuszi,igen magas speciális szakértelmet igénylő munka.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Ez a DTR magazin májusi számában volt, amit majdnem egy hónapja, május 6-án linkeltem a nemzetközi Lynx topikba. De szokás szerint ezt sem olvasta el, max 5 ember. Ahogy az áprilisi számot sem, ami meg Lynx-Redback különszám volt...
Basszus ha mindent elolvasnánk amit beraksz, nem maradna másra időnk. :D
Visszamenőleg pótoltam/likeoltam. ;)
 
Ne csodálkozz, ha legközelebb a szolgálatoktól valaki megkeres, hogy "szeretnénk ha ezt a iciri-piciri kamerát mostantól magaddal vinnéd!" :rolleyes:
Minek?Ami igazán tikos rész,azt azér elzárják.Meg leginkább nem is az összeszerelő részben/üzemben gyártják,hanem oda viszik (legtöbbször kamionnal).Ha ilyen nehézgépmanufakturába szol az árú,legtöbbszor magában a csarnokban van a rakodás.Vegyes a dolog,mert van olyan is,hogy alig fér be a gyártmány a gyárba,de többnyire marha sok helyet elfoglalnak pl a futódaruk,az részegység előkészitők,festó és hegesztő részlegek,próbapadok,beállitórészlegek.És néha döbbenetesen kevesen dolgoznak egy hatalmas csarnokban.Mivel tudjuk,hogy évi 40-50db gyártása lesz,nekem nem nehéz analógiát találnom olyan helyekkel,ahol már jártam.Ráadásul az ilyen helyeken lassú és ovatos rakodások szoktak lenni.Mindet 5x végigellenőriznek,kimatekoznak.Közben az ember dumál velük kézzel-lábbal (ha van magyar melós,vagy beszélnek németül,akkor szóval is),elmegyek velük ebédelni a kantinba,stb.De magában az összeszereló csarnokban olyan extra titkos dolgot nem látsz.Páncéllemezben nem az a titok,hogy hogy néz ki,hanem az,hogyan készül.A becsavarozása az elemnek a helyére már nem titok.
 
Amint azért látható,ez nem lesz egy nagy,valódi szerelősort tartalmazó gyár.Manufaktúrális kis sorozatú gyártáshoz az felesleges.
Miért érzel kényszert, hogy fikázd ezt a gyárat?? Ezek biztositják, hogy politikafüggetlenül legyen modern magyar hadsereg!!!
Ilyen lánctalpas gyártó magyar hadiüzem a világháború óta nem épült itthon. Ráadásul a legkorszerűbb jön.

Csak kis kieg. Mi épül a Lynx gyártásán túl ide.

Felépül Európa egyik legnagyobb EMC ( elektromágneses kompatibilitás) kamrája. Elektomágneses zavarokkal és azok elhárításával foglalkozik. Vizsgálják a járművek elektromágneses emisszióját. Leopard is elfér benne, továbbá félpótkocsis vontató, csuklós busz.

És mik a hosszabb távú fejlesztési irányok Zalaegerszegen.

A Lynxnél és egyéb itthon tervezett eszközöknél feltétel, hogy a jármű autonóm módon is tudjon működni. A kormányzás és a hajtáslánc-iranyitas elektronikus, nincs mechanikus kapcsolat. Bevetésekkor egy autonóm irányítású Lynx hatalmas előny. Olyan járművet küldünk műveleti területre amely képes magától eljutni bármilyen harcterületre és ott autonóm módon kezelni a fegyverzetét.
Ezt a fejlesztést segíti a ZalaZone. A városrész tesztelés adott, épül most hozzá off road pálya is.


Manufaktúrális 100 fős sufnituningüzem.. . Néha szabad örülni is, nem kell örökké a fika!!!!