F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

Jó nagyot húztak az F-35A-n, föl is lépett a dobogó első helyére!

Várható, az új bevezetett típusok rendszerint kevéssé munka igényesek lennének alapból (egyrészt mert modernebb, másrészt mert vadi új), viszont mivel zsírúj vas a rendszerben, így nincs tapasztalat, emiatt megy el a legtöbb idő. A humán faktor.

Ahogy az állomány egyre tapasztaltabb lesz, úgy csökken a munkaórák száma (így a hadrafoghatóság), mig az új konstrukcióból eredő alacsonyabb karbantartási igény (ami a JSF egyik alaptétele volt), szépen kezd meghatározóvá válni a képletben.
Voltam új típus bevezetésénél, iszonyú nyűglős, hiszen akik az első tanfolyamot megkapták szerelők, ők tanítottak minket, de nekik is csak elméleti tudás volt minimális gyári gyakorlattal, egymás kezét fogva kell a gépet intézni. Hiába könyebb sok szempontból, mint egy régebbi, ismeretlen terep, nincs meg a karbantartási rutin.

Ez ugyanúgy igaz katonai, mint civil vonalon, és lesz is a jövőben. Új típus bevezetése egy nagyon összetett folyamat, de amint megvan a szakembergárda, úgy hozza majd a papíron elvárt értékeket. Ahogy a tervek alapján kell neki - tekintve az összehasonlítási alap típusok szerelőgárdája évtizedek óta mókolja a gépet, a szagáról megmondják mi baja :D
 
Várható, az új bevezetett típusok rendszerint kevéssé munka igényesek lennének alapból (egyrészt mert modernebb, másrészt mert vadi új), viszont mivel zsírúj vas a rendszerben, így nincs tapasztalat, emiatt megy el a legtöbb idő. A humán faktor.

Ahogy az állomány egyre tapasztaltabb lesz, úgy csökken a munkaórák száma (így a hadrafoghatóság), mig az új konstrukcióból eredő alacsonyabb karbantartási igény (ami a JSF egyik alaptétele volt), szépen kezd meghatározóvá válni a képletben.
Voltam új típus bevezetésénél, iszonyú nyűglős, hiszen akik az első tanfolyamot megkapták szerelők, ők tanítottak minket, de nekik is csak elméleti tudás volt minimális gyári gyakorlattal, egymás kezét fogva kell a gépet intézni. Hiába könyebb sok szempontból, mint egy régebbi, ismeretlen terep, nincs meg a karbantartási rutin.

Ez ugyanúgy igaz katonai, mint civil vonalon, és lesz is a jövőben. Új típus bevezetése egy nagyon összetett folyamat, de amint megvan a szakembergárda, úgy hozza majd a papíron elvárt értékeket. Ahogy a tervek alapján kell neki - tekintve az összehasonlítási alap típusok szerelőgárdája évtizedek óta mókolja a gépet, a szagáról megmondják mi baja :D
Az öregedő gépek meg egy idő után - rutin ide, vagy oda - egyre több munkát adnak az üzemeltetőknek.
 
E2yh4rOXwAALVgV
 
Szép felvétel, de szerintem a fúvócső photoshopolt. Viszont nem keveset legózhattak az egyes alkatrészek alakjával a mérnökök.
 
Mert akkor vöröses fények lennének a fúvócső belsején, és nem lenne egy ilyen pixel perfekt határvonal, de lehet tévedek.
 
thumb2-lockheed-martin-f-35-lightning-ii-f-35-rear-view-us-air-force-fighter-bomber.jpg


Azért mondom hogy tévedhetek, de a járó hajtómű fényei ha nem is ennyire de tükröződnie kellene a fúvócső belsejében, és azok a lángok inkább tűnnek PS brush-oknak mint valódi járó hajtómű fényeknek.
 
thumb2-lockheed-martin-f-35-lightning-ii-f-35-rear-view-us-air-force-fighter-bomber.jpg


Azért mondom hogy tévedhetek, de a járó hajtómű fényei ha nem is ennyire de tükröződnie kellene a fúvócső belsejében, és azok a lángok inkább tűnnek PS brush-oknak mint valódi járó hajtómű fényeknek.
N+1 ilyen gépről láttam már ilyen minimálfáklyát. Miért kéne PS-elni ilyet?
 
thumb2-lockheed-martin-f-35-lightning-ii-f-35-rear-view-us-air-force-fighter-bomber.jpg


Azért mondom hogy tévedhetek, de a járó hajtómű fényei ha nem is ennyire de tükröződnie kellene a fúvócső belsejében, és azok a lángok inkább tűnnek PS brush-oknak mint valódi járó hajtómű fényeknek.
Ha jobban megnézed, fénykép és fénykép, fényviszony és fényviszony, utánégetés és utánégetés, továbbá ez utóbbival összefüggésben, fúvócsőhelyzet és fúvócsőhelyzet között is lehet óriási különbség.
Az általad kritizált fotón egyszerűen nem a maximális utánégetést látod.
Erre utal a Laval profil aktuális (még szűkített) pozíciója, de részben a láng színe is.
A másik képen a maximális utánégetést látod, ráadásul naplementénél fotózva.
Egyértelműen hangsúlyos a láng.
 
o_Oo_O
Először fordult elő ilyen ! vajon a szu-30sm pilóta nem radarozta körbe a gépet ? (lehet azzal jönni hogy nincs jelentősége stb magyarázkodás de az f-22 sem találkozott még elenséges géppel ha igen akkor csak ósdi bombázókkal és pótossal .
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
o_Oo_O
Először fordult elő ilyen ! vajon a szu-30sm pilóta nem radarozta körbe a gépet ? (lehet azzal jönni hogy nincs jelentősége stb magyarázkodás de az f-22 sem találkozott még elenséges géppel ha igen akkor csak ósdi bombázókkal és pótossal .
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Körberadarozhatta, de az F-35-ösön is feltehetően ki voltak engedve a reflex-egységek, amelyek megnövelik a radarképet. Szóval ez nem harci konfiguráció volt, amikor számít a lopakodóképesség. Ahogy az F-22A elfogások esetében is.

Ez egyébként minden téren igaz, tehát a radarok, IFF, rádiók, stb. külön-külön üzemmóddal bírnak "békés" és "háborús" állásban. Az előbbi a "hétköznapi" esetekben, mint fent értelmezhetőek. De ezekkel háborús helyzetben nem sok mindent tudsz kezdeni, hiszen nagyjából minden másképpen működik az ottani beállításoknál.