F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 453
15 837
113
Jó nagyot húztak az F-35A-n, föl is lépett a dobogó első helyére!

Várható, az új bevezetett típusok rendszerint kevéssé munka igényesek lennének alapból (egyrészt mert modernebb, másrészt mert vadi új), viszont mivel zsírúj vas a rendszerben, így nincs tapasztalat, emiatt megy el a legtöbb idő. A humán faktor.

Ahogy az állomány egyre tapasztaltabb lesz, úgy csökken a munkaórák száma (így a hadrafoghatóság), mig az új konstrukcióból eredő alacsonyabb karbantartási igény (ami a JSF egyik alaptétele volt), szépen kezd meghatározóvá válni a képletben.
Voltam új típus bevezetésénél, iszonyú nyűglős, hiszen akik az első tanfolyamot megkapták szerelők, ők tanítottak minket, de nekik is csak elméleti tudás volt minimális gyári gyakorlattal, egymás kezét fogva kell a gépet intézni. Hiába könyebb sok szempontból, mint egy régebbi, ismeretlen terep, nincs meg a karbantartási rutin.

Ez ugyanúgy igaz katonai, mint civil vonalon, és lesz is a jövőben. Új típus bevezetése egy nagyon összetett folyamat, de amint megvan a szakembergárda, úgy hozza majd a papíron elvárt értékeket. Ahogy a tervek alapján kell neki - tekintve az összehasonlítási alap típusok szerelőgárdája évtizedek óta mókolja a gépet, a szagáról megmondják mi baja :D
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 748
66 444
113
Várható, az új bevezetett típusok rendszerint kevéssé munka igényesek lennének alapból (egyrészt mert modernebb, másrészt mert vadi új), viszont mivel zsírúj vas a rendszerben, így nincs tapasztalat, emiatt megy el a legtöbb idő. A humán faktor.

Ahogy az állomány egyre tapasztaltabb lesz, úgy csökken a munkaórák száma (így a hadrafoghatóság), mig az új konstrukcióból eredő alacsonyabb karbantartási igény (ami a JSF egyik alaptétele volt), szépen kezd meghatározóvá válni a képletben.
Voltam új típus bevezetésénél, iszonyú nyűglős, hiszen akik az első tanfolyamot megkapták szerelők, ők tanítottak minket, de nekik is csak elméleti tudás volt minimális gyári gyakorlattal, egymás kezét fogva kell a gépet intézni. Hiába könyebb sok szempontból, mint egy régebbi, ismeretlen terep, nincs meg a karbantartási rutin.

Ez ugyanúgy igaz katonai, mint civil vonalon, és lesz is a jövőben. Új típus bevezetése egy nagyon összetett folyamat, de amint megvan a szakembergárda, úgy hozza majd a papíron elvárt értékeket. Ahogy a tervek alapján kell neki - tekintve az összehasonlítási alap típusok szerelőgárdája évtizedek óta mókolja a gépet, a szagáról megmondják mi baja :D
Az öregedő gépek meg egy idő után - rutin ide, vagy oda - egyre több munkát adnak az üzemeltetőknek.
 
R

Ruby de Puteaux

Guest
E2yh4rOXwAALVgV
 

bolneroll

Well-Known Member
2014. február 7.
386
870
93
Szép felvétel, de szerintem a fúvócső photoshopolt. Viszont nem keveset legózhattak az egyes alkatrészek alakjával a mérnökök.
 

bolneroll

Well-Known Member
2014. február 7.
386
870
93
Mert akkor vöröses fények lennének a fúvócső belsején, és nem lenne egy ilyen pixel perfekt határvonal, de lehet tévedek.
 

bolneroll

Well-Known Member
2014. február 7.
386
870
93
thumb2-lockheed-martin-f-35-lightning-ii-f-35-rear-view-us-air-force-fighter-bomber.jpg


Azért mondom hogy tévedhetek, de a járó hajtómű fényei ha nem is ennyire de tükröződnie kellene a fúvócső belsejében, és azok a lángok inkább tűnnek PS brush-oknak mint valódi járó hajtómű fényeknek.
 
M

molnibalage

Guest
thumb2-lockheed-martin-f-35-lightning-ii-f-35-rear-view-us-air-force-fighter-bomber.jpg


Azért mondom hogy tévedhetek, de a járó hajtómű fényei ha nem is ennyire de tükröződnie kellene a fúvócső belsejében, és azok a lángok inkább tűnnek PS brush-oknak mint valódi járó hajtómű fényeknek.
N+1 ilyen gépről láttam már ilyen minimálfáklyát. Miért kéne PS-elni ilyet?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 748
66 444
113
thumb2-lockheed-martin-f-35-lightning-ii-f-35-rear-view-us-air-force-fighter-bomber.jpg


Azért mondom hogy tévedhetek, de a járó hajtómű fényei ha nem is ennyire de tükröződnie kellene a fúvócső belsejében, és azok a lángok inkább tűnnek PS brush-oknak mint valódi járó hajtómű fényeknek.
Ha jobban megnézed, fénykép és fénykép, fényviszony és fényviszony, utánégetés és utánégetés, továbbá ez utóbbival összefüggésben, fúvócsőhelyzet és fúvócsőhelyzet között is lehet óriási különbség.
Az általad kritizált fotón egyszerűen nem a maximális utánégetést látod.
Erre utal a Laval profil aktuális (még szűkített) pozíciója, de részben a láng színe is.
A másik képen a maximális utánégetést látod, ráadásul naplementénél fotózva.
Egyértelműen hangsúlyos a láng.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113
o_Oo_O
Először fordult elő ilyen ! vajon a szu-30sm pilóta nem radarozta körbe a gépet ? (lehet azzal jönni hogy nincs jelentősége stb magyarázkodás de az f-22 sem találkozott még elenséges géppel ha igen akkor csak ósdi bombázókkal és pótossal .
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 043
10 149
113
o_Oo_O
Először fordult elő ilyen ! vajon a szu-30sm pilóta nem radarozta körbe a gépet ? (lehet azzal jönni hogy nincs jelentősége stb magyarázkodás de az f-22 sem találkozott még elenséges géppel ha igen akkor csak ósdi bombázókkal és pótossal .
Körberadarozhatta, de az F-35-ösön is feltehetően ki voltak engedve a reflex-egységek, amelyek megnövelik a radarképet. Szóval ez nem harci konfiguráció volt, amikor számít a lopakodóképesség. Ahogy az F-22A elfogások esetében is.

Ez egyébként minden téren igaz, tehát a radarok, IFF, rádiók, stb. külön-külön üzemmóddal bírnak "békés" és "háborús" állásban. Az előbbi a "hétköznapi" esetekben, mint fent értelmezhetőek. De ezekkel háborús helyzetben nem sok mindent tudsz kezdeni, hiszen nagyjából minden másképpen működik az ottani beállításoknál.