[BIZTPOL] Oroszország (a Szovjetunió utódállama)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

W

Wilson

Guest
Ukrán szankciók újraelosztása a Boeing titániuma miatt..


titanovaja-tsep-kak-10_main.jpeg

Az USA-t érdekelhetik a Firtash titánvagyona

A Nemzetbiztonsági és Védelmi Tanács szankciós listáján Dmitrij Firtas és Pavel Fuchs mellett olyan ismert orosz magánszemélyek is szerepelnek, mint Mihail Selkov milliárdos, a világ legnagyobb titángyártójának, a VSMPO-AVISMA-nak a részvényese, valamint Szergej Csemezov, az Orosz Szövetségi Biztonsági Szolgálat (FSZB) vezérezredese, a Rosztek vezérigazgatója.

Egyébként az állami tulajdonban lévő Rostec közvetlen kapcsolatban áll a titánóriás VSMPO-AVISMA-val: 25% plusz 1 részvénycsomaggal rendelkezik a vállalatban. Chemezov a VSMPO-AVISMA igazgatótanácsának vezetője. Shelkov úr a helyetteseként szerepel.

Maga a VSMPO-Avisma a Boeing régi és igen nagy üzleti partnere (2009-ben az Ural Boeing Manufacturing vegyesvállalatot hozták létre vele), amely különböző titántermékeket szállít az amerikai repülőgépipari óriás üzemeibe.

Korábban, 2014-ig ebbe a láncba tartozott a Zaporozsjei Titán- és Magnéziumgyár (ZTMK) is, amely részben állami tulajdonban van (Állami Vagyonalap), részben pedig a szankciók alá került Dmitrij Firtash tulajdonában.

Eközben az amerikaiak, minden jel szerint, nagyon érzékenyek az orosz Avisma-tól való titánfüggőségükre.

Tavaly év végén az amerikai kereskedelmi minisztérium felvette az AVISMA-t a "katonai végfelhasználók" listájára. Ez közvetlen tilalmat jelent az USA számára az áruk és technológiák megvásárlására. Az USA azonban már 2021 januárjában "tévesnek" nevezte ezt a döntést, és törölte az orosz vállalatot a "fekete listáról". Egyértelmű, hogy a "hibás" változat kétséges. Valószínűbb, hogy a Boeing lobbizott a szankciók feloldásáért.

Az acélüzleti környezetben uralkodó változat szerint az Egyesült Államok nagyon érdeklődik a ZTMC-be és más ukrán titánvagyonba való belépés lehetősége iránt, hogy csökkentse (vagy ideális esetben megszabaduljon) az AVISMA-tól való függőségét. Ezért a Firtash, valamint a Chemezov és Shelkov és az AVISMA elleni szankciók egyfajta többirányú stratégiát jelenthetnek, amely a globális titánpiac újraelosztását eredményezi.

Egyébként érdemes megemlíteni, hogy a Firtash elleni büntetőeljárást, amely miatt 2014 óta Ausztriában van, ahol az Egyesült Államoknak való kiadatásának tárgyalása folyik, szintén az amerikaiak kezdeményezték a "titán epizód" miatt. Az amerikai bűnüldöző szervek azzal vádolták az ukrán üzletembert, hogy állítólag 18,5 millió dollár összegű kenőpénzzel szerzett engedélyeket a titán nyersanyagok kitermelésére Indiában, hogy aztán késztermékeket értékesítsen az Egyesült Államokban. Firtash minden vádat tagadott, és azokat politikai indíttatásúnak és koholtnak nevezte .
A "Titanium" kérdés volt a hivatalos oka annak is, hogy a CNSD jelenleg szankciókat vetett ki Firtash ellen (a "krími Titanium" vállalkozás miatt).

Szergej Csemezov jól ismert személyiség Oroszországban és azon túl is.

Csemezov 68 éves, és az irkutszki Ritka és színesfémek Kutatóintézetéből a Rostec állami vállalat vezérigazgatójává küzdötte fel magát. Ez utóbbiról érdemes külön beszélni.

A Rostec mintegy 800 gyártóüzemet és K+F részleget foglal magába, köztük a Szuhoj és a MIG, amelyek jelenleg az Airbus A320 és a Boeing 737 versenytársának számító MS-21-es repülőgépen dolgoznak, amelyre a Rostec már 175 megrendelést kapott, köztük külföldi megrendeléseket is. A Rostec a széniparban is az egyik legnagyobb befektető, és az autóiparban (AvtoVAZ) stb. is rendelkezik eszközökkel. "A Rostecnek is van részesedése a VSMPO-AVISMA-ban, és Chemezov az igazgatótanács elnöke.

Az 1980-as években Chemezov az NDK-ban a "Luch" Kísérleti Ipari Szövetség képviseletét vezette, ahol megismerkedett Vlagyimir Putyinnal. Azóta is barátok.

"Történetesen közel voltunk egymáshoz a munkahelyünkön, és az autó, amit kaptunk, csak két embernek volt kiosztva. Egy kocsi két személyre, és minden második nap abban a kocsiban utaztunk" - mesélte Csemezov a Putyin című filmben.

Csemezov az FSZB tábornoka, a Hazáért Érdemrend lovagi fokozatának teljes jogú tagja, a gazdasági tudományok doktora és az Egységes Oroszország Legfelsőbb Tanácsának elnökségi tagja.

"Minden, ami az életünket megnehezítheti, már megtörtént. A kemény szankciók lényegében háborút jelentenek. Nekünk pedig természetesen fel kell készülnünk erre. De úgy gondolom, hogy az amerikaiak és az európaiak nem állnak készen erre a háborúra.. Nincs nagy kereskedelmi forgalmunk az Egyesült Államokkal, így nincs függőség. Az európaiak pedig közelebb állnak hozzánk, gazdaságuk jobban kötődik az orosz gazdasághoz. Hiszek a józan észben, amely egy napon győzni fog. De a megérzésem azt súgja, hogy a jelenlegi helyzet már régóta tart. Az amerikaiak folytatni fogják ezeket az akciókat, hogy minket is kordában tartsanak" - mondta Csemecov az orosz RBC-nek adott interjújában.

Maga Csemezov egyébként 2014 óta a nyugati országok személyes szankciói alatt áll.

Titánhorog a Boeing számára

Ami a VSMPO-Avisma vállalatot illeti, a vállalat világelső a repülési ipar számára készült titán gyártásában.

2006 óta együttműködik a Boeing globális repülőgépipari óriáscéggel, és 2009-ben közös vállalatot hozott létre vele, az Ural Boeing Manufacturingot, amely továbbra is sikeresen működik.

2018-ban a szverdlovszki régióban, a Titanium Valley szabad gazdasági övezetben új gyártóüzemet nyitottak. Az üzemben titánból készült alkatrészeket készítenek számos Boeing-modell számára.

A világjárvány kitörése után az Avisma helyzete a repülőgépipar általános hanyatlása miatt még rosszabb lett. A tavalyi év első 9 hónapjában a vállalat csaknem 9 hónapos veszteséget mutatott ki. 347 millió rubel. Az év elején azonban a vállalat új szerződést kötött a Boeinggel titántermékek szállítására. A szerződés értelmében a VSMPO-Avisma különböző repülőgéptípusokhoz - 787 Dreamliner, 777, 767 és 737 - szállít titánból készült alkatrészeket.

A bejelentést követően a vállalat részvényei emelkedtek - értékük 1,8 százalékkal nőtt a nap folyamán.

Összességében az Avisma exportjának 40%-a az USA-ba irányul, a Boeing pedig a szükséges titánium 35%-át az Egyesült Államokból szerzi be.

Az Avisma azonban más légiközlekedési ipari termékeket is szállít - az európai Airbus a titánalkatrészek 65%-át, a brazil Embraer pedig a titánalkatrészek 100%-át importálja.

Korábban az Avisma 2014-ig szorosan együttműködött a ZTMK-val. A Majdan után azonban megszakadtak a kapcsolatok.

"Ki akarják préselni Firtash titánvagyonát az amerikaiak számára".

Meg kell jegyezni, hogy a ZTMC 2013 óta működik részvénytársaságként. Ebben az esetben az állam a részvények 51%-át, Firtash és leányvállalata, a "Tolexis Trading Limited" pedig 49%-át birtokolja. Formailag, ha felmerül a privatizáció kérdése (és tavaly a létesítmény szerepelt a privatizációs listákon), Firtashnak, mint fő részvényesnek elméletileg joga van az állami részesedés elsőbbségi megvásárlására. Igaz, hogy tavaly júliusban az Állami Vagyonalap megváltoztatta a ZTMK alapszabályát, hogy megszüntesse a Firtas elsőbbségi jogát az 51% megvásárlására. De ez ellen a bíróságon fellebbeznek.

A Strana egyik fémipari forrása szerint az ukrán titán egyértelműen az USA érdeke.

"A ZTMC mellett a Firtashnak két bányászati és feldolgozó üzeme van Ukrajnában, valamint egy jó titánércekkel rendelkező terület, amelyet a Gosgeonadr - Selishchansky a Zhytomyr régióban egy árverésen szerzett meg" - mondja forrásunk.

A Firtash's Group DF tulajdonában van a Mezhdurechenskiy GOK és a Valki Ilmenit, valamint építi a Stromigorodsky GOK-ot és a Motronovsky GOK-ot Dnyipropetrovszk régióban. A Mezhdurechenskiy GOK maximális tervezett kapacitása 180 ezer tonna ilmenit koncentrátum évente, a Valki-Ilmenite - 65 ezer tonna.

Idén áprilisban a Mezhdurechenskiy Mining and Processing Combine LLC (MGOK), amely Dmitry Firtash DF csoportjához tartozik, az állami GeoGeonadr elektronikus árverésén különleges engedélyt szerzett a Zsitomir régióban található titánérclelőhelyeket tartalmazó Szeliscsanszkij terület geológiai feltárására és fejlesztésére.

A vásárlás 50,1 millió hrivnyába került Firtasnak 3,36 milliós kikiáltási ár mellett.

"A Firtash elleni szankciók tehát a titánpiac újraosztásáról szólnak az amerikaiak számára, hogy csökkentsék a repülőgépiparuk orosz beszállítóktól való függőségét" - véli forrásunk. - Megkísérlik elvenni Firtash ukrajnai titánvagyonát, és elárverezni azt egy amerikai vevő számára. Az Avisma elleni szankciókat biztonsági hálóként használhatják, hogy az Avismának ne sikerüljön valamilyen módon előbb hozzáférni az ukrán titánhoz, mint az amerikaiaknak. Másrészt a Firtash valószínűleg bíróságon fogja megtámadni az üzlet átvételére irányuló kísérleteket, és a folyamat nem lesz túl gyors.

Egyébként a Strana egyik kormányzati forrása még egy érdekes részletet közölt.

"Az állami tulajdonú Egyesült Bányászati és Vegyipari Vállalat nemrégiben szerződést kötött az Avismával a titángyártás alapanyagának, az ilmenitnek a szállítására. Ezért az SNBO vádjai, miszerint a Firtash titánvállalatai Oroszországnak szállítanak, pusztán formális okok . A valódi ok határozottan más" - mondta a forrás.
 

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 521
25 542
113
Az USA rész maxi igaz !

A SZU-t se degradálom le de aki elhiszi , hogy a Cári színvonalból (1917) az űrbe ugrott (1957) saját erőből és tudásból az magát csapja be !
Elég sarkalatosan fogalmazol.

Amit leírtál a szerint , hogy idáig jussanak biztos, hogy a népességük felének külhonban kellett tartózkodniuk, hogy a lopáshoz kijussanak, lophassanak és a lopott anyagokat hazahozzák úgy hogy senki ne vegye észre. A másik fele meg építette be a lopott anyagot. Ráadásul még csak a íjat sem ők találták fel. Gyanúsak az amazonasz melletti indiánok is, hogy azok is lopnak.
:)
 
  • Tetszik
Reactions: enzo and Pogány

laiki

Well-Known Member
2013. május 23.
3 927
13 205
113
Az USA rész maxi igaz !

A SZU-t se degradálom le de aki elhiszi , hogy a Cári színvonalból (1917) az űrbe ugrott (1957) saját erőből és tudásból az magát csapja be !

Ha rakétatechnikáról van szó, akkor Ciolkovszkij, Kondratyuk, Cander, Koroljov, Keldis, Glusko, Barmin, Tyihonravov. Ha atomfizikáról, atomfegyverekről, akkor Kurcsatov, Cserenkov, Tamm, Kapica, Joffe, Harinton, Szaharov, Fjodorov, Alexandrov. Ha kémiáról, akkor Mengyelejev, Szemjonov. Ha egyéb fizikusok, akkor Landau, Ginzburg, Prohorov, Zsukovszkij, Baszov. Lehetne még hosszan sorolni. Ha mérnökök, akkor ott van az a csomó kiemelkedő egyéniség, akinek a nevét repülőgép, helikopter és hajtómű tervező irodák, valamint gép és hajtőmű típusok viselték.
Oroszországban és a Szovjetunióban soha nem a tudással volt a gond, hanem az ipari háttérrel. De e téren a szovjet időkben szó szerint rengeteg vérrel és verítékkel, gyors ütemben fejlődtek.

Ha volt elszigetelt, minden téren támadott ország, az pont a Szovjetunió volt a II. VH-ig. Na ők pont nem agyelszívásból fejlődtek, hanem saját erőből. A II. VH után persze ők is beszereztek egy csomó német tudóst, mint ahogy a többi győztes hatalom is. De még a II. VH után is a Szovjetunió messze inkább fejlődött saját erőből, mint a nyugat gazdagabb országai, élükön az USA-val. A ki lopott több tudást másoktól versenyben a szovjetek csak gyenge, futottak még kategóriás versenyzők voltak. A Szovjetunióban saját ötletekből, találmányokból, elméleti tudásból és gyakorlati, mérnöki tervezésből soha nem volt hiány. Az ipari megvalósítás korlátai volt mindig a szűk keresztmetszet.
 
W

Wilson

Guest
Ha rakétatechnikáról van szó, akkor Ciolkovszkij, Kondratyuk, Cander, Koroljov, Keldis, Glusko, Barmin, Tyihonravov. Ha atomfizikáról, atomfegyverekről, akkor Kurcsatov, Cserenkov, Tamm, Kapica, Joffe, Harinton, Szaharov, Fjodorov, Alexandrov. Ha kémiáról, akkor Mengyelejev, Szemjonov. Ha egyéb fizikusok, akkor Landau, Ginzburg, Prohorov, Zsukovszkij, Baszov. Lehetne még hosszan sorolni. Ha mérnökök, akkor ott van az a csomó kiemelkedő egyéniség, akinek a nevét repülőgép, helikopter és hajtómű tervező irodák, valamint gép és hajtőmű típusok viselték.
Oroszországban és a Szovjetunióban soha nem a tudással volt a gond, hanem az ipari háttérrel. De e téren a szovjet időkben szó szerint rengeteg vérrel és verítékkel, gyors ütemben fejlődtek.

Ha volt elszigetelt, minden téren támadott ország, az pont a Szovjetunió volt a II. VH-ig. Na ők pont nem agyelszívásból fejlődtek, hanem saját erőből. A II. VH után persze ők is beszereztek egy csomó német tudóst, mint ahogy a többi győztes hatalom is. De még a II. VH után is a Szovjetunió messze inkább fejlődött saját erőből, mint a nyugat gazdagabb országai, élükön az USA-val. A ki lopott több tudást másoktól versenyben a szovjetek csak gyenge, futottak még kategóriás versenyzők voltak. A Szovjetunióban saját ötletekből, találmányokból, elméleti tudásból és gyakorlati, mérnöki tervezésből soha nem volt hiány. Az ipari megvalósítás korlátai volt mindig a szűk keresztmetszet.
Ez mind igaz de azt is hozzá kell tenni,hogy a Szovjetunió ugyanazt csinálta (persze az akkori kornak megfelelő léptékben) mint ma Kína amit csak lehetett megpróbált vagy megvenni vagy ellopni az iparilag fejlett nyugattól,Ford például egy komplett gyárat (akkoriban a világ legmodernebb autógyárát) épített a Szovjetunióban.

https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2020/05/10/a_szovjet_detroit_egy_mocsarbol_hajtott_ki/
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 259
67 121
113
Pedig ha egy picikét is hátra lépünk és megnézzük azt az állapotot ahonnan a SZU indult és hozzá vesszük a HH idején történteket azért kamm nem írt akkora marhaságot . A USA a II.Vh-ig elég másodrangú szereplő volt a világban de erősödött . Gyakorlatilag az egyetlen nyertesei a II.Vh-nak . A SZU nyomorból és egy a belső erőforrásokat felemésztő polgárháborúból/forradalomból indult ki annak minden hátrányával . Mindenből minimál szinten voltak és ehhez jött a rendszerük és politikusai idiotizmusa . A II.Vh kezdetéig sokat fejlődtek de a Sztálini tisztogatások miatt gyakorlatilag fej nélküli óriások voltak . Az addigi technológiai fejlődésük is a nyugati és USA technológiákra épült de ekkor már elindult egy belső saját kutatás fejlesztés , tervezés etc. A rendszer sajátosságai miatt ez sokszor kontraproduktív volt ! A II.Vh alatt a cél szentesíti az eszközt elv alapján az SZU/Orosz tudás is felszínre törhetett ! De az igazi lendület a háború utáni Német tech szupportnak volt köszönhető amit az SZU szürkeállománya és ipara követni kezdett . A HH alatt pedig mindkét fél vitt egy sajátos irányelv szerinti vonalat míg az egyebeket nem tisztességes úton próbálták megszerezni , a CIA és a GRU/KGB tevékenységét nem kell ecsetelnem ! Tehát a tény attól még tény marad , hogy amit tudtak mindkét oldalon -de igazából az egész világon- elloptak / megszereztek !

Lehet más a véleményed hiszen az szabad de csak a hitvány billentyű huszárok anyáznak valakit egy normális fórumon !
Érdekes lenne végre egy jó kis városrombolós, terrorbombázos háború az usa területén, aztán majd utána meglessük hol fognak tartani. :rolleyes:
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 067
54 320
113
Ha rakétatechnikáról van szó, akkor Ciolkovszkij, Kondratyuk, Cander, Koroljov, Keldis, Glusko, Barmin, Tyihonravov. Ha atomfizikáról, atomfegyverekről, akkor Kurcsatov, Cserenkov, Tamm, Kapica, Joffe, Harinton, Szaharov, Fjodorov, Alexandrov. Ha kémiáról, akkor Mengyelejev, Szemjonov. Ha egyéb fizikusok, akkor Landau, Ginzburg, Prohorov, Zsukovszkij, Baszov. Lehetne még hosszan sorolni. Ha mérnökök, akkor ott van az a csomó kiemelkedő egyéniség, akinek a nevét repülőgép, helikopter és hajtómű tervező irodák, valamint gép és hajtőmű típusok viselték.
Oroszországban és a Szovjetunióban soha nem a tudással volt a gond, hanem az ipari háttérrel. De e téren a szovjet időkben szó szerint rengeteg vérrel és verítékkel, gyors ütemben fejlődtek.

Ha volt elszigetelt, minden téren támadott ország, az pont a Szovjetunió volt a II. VH-ig. Na ők pont nem agyelszívásból fejlődtek, hanem saját erőből. A II. VH után persze ők is beszereztek egy csomó német tudóst, mint ahogy a többi győztes hatalom is. De még a II. VH után is a Szovjetunió messze inkább fejlődött saját erőből, mint a nyugat gazdagabb országai, élükön az USA-val. A ki lopott több tudást másoktól versenyben a szovjetek csak gyenge, futottak még kategóriás versenyzők voltak. A Szovjetunióban saját ötletekből, találmányokból, elméleti tudásból és gyakorlati, mérnöki tervezésből soha nem volt hiány. Az ipari megvalósítás korlátai volt mindig a szűk keresztmetszet.



De az ipari megvalósításnak is csak azért voltak korlátai,mert nem engedték őket ugyanúgy finanszírozni magukat,mint a nyugat finanszírozta magát.
A nyugatnak sem volt soha pénze semmire,és most sincs,csak ők 100-200%-ra is el vannak adósodva gdp arányosan,míg az oroszok 10% körül vannak,a szu idejében is minimális volt a államadósságuk.
Usánka prkatikusan 40-50 éve csődben van,kb azóta mindenki tudja,hogy fizikai képtelenség visszafizetni az adósság naprendszert,amit felhalmozott.
Nekem mindig érdekes az a kijelentés,hogy a szu azért omlott össze,mert túl sokat költött a hadseregre,nem maradt pénze a népet jól tartani,ilyenkor mindig a volt egyszer egy vadnyugat zárójelenete jut eszembe,a bank már azelőtt kifizette a vasutat a semmiből,mielőtt még az odaért volna,csak legyen mag az állomás,mire odaér.
Valamiért ezt mi,itt keleten nem tudtuk,hogy annyi pénzt is lehet gyártani,ami mindenre is elég,mint a nyugat,mert mi hülyék voltunk,és inkább kölcsönkértünk a fejlett nyugattól,mert nekik valahogy eszükbe jutott annyi pénzt gyártani a semmiből,hogy tudjanak nekünk is adni belőle,némi kamatért.
:D
Most is micsoda meglepi,alul vannak finanszírozva az orosz fejlesztések,lassulnak az új fegyverek fejlesztései,olyan buták,hogy még mindig nem tudnak maguknak annyi rubelt gyártani,ami elég,pedig ahogy usánka sem fogja soha visszafizetni az százezer milliárdokat,úgy tőlük sem kérné soha senki számon,hogy fizessék vissza a semmiből gyártott rubeleket,á,hülyék ezek....
:D
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 945
82 030
113
Jake Sullivan, a Fehér Ház nemzetbiztonsági tanácsadója a sajtónak megerősítette, hogy Washington mégis befagyasztotta az Ukrajnának szánt 100 millió dollár értékű katonai támogatás folyósítását, mert Oroszország felhagyott Ukrajna közvetlen fenyegetésével – adta hírül az rbc.ua hírportál a The Washington Post című amerikai lapra hivatkozva.

 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 945
82 030
113
Ez mind igaz de azt is hozzá kell tenni,hogy a Szovjetunió ugyanazt csinálta (persze az akkori kornak megfelelő léptékben) mint ma Kína amit csak lehetett megpróbált vagy megvenni vagy ellopni az iparilag fejlett nyugattól,Ford például egy komplett gyárat (akkoriban a világ legmodernebb autógyárát) épített a Szovjetunióban.

https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2020/05/10/a_szovjet_detroit_egy_mocsarbol_hajtott_ki/
Ford például egy komplett gyárat (akkoriban a világ legmodernebb autógyárát) épített a Szovjetunióban.
A hetekben volt róla cikk. Másik dolog, hogy Sztálin hatalmas iparosítási programot indított a 30-as években. Azért szereti az oroszok többsége Sztálint mert iparosította és atomhatalommá és szuperhatalommá tette SZU-t.
 
W

Wilson

Guest
Ford például egy komplett gyárat (akkoriban a világ legmodernebb autógyárát) épített a Szovjetunióban.
A hetekben volt róla cikk. Másik dolog, hogy Sztálin hatalmas iparosítási programot indított a 30-as években. Azért szereti az oroszok többsége Sztálint mert iparosította és atomhatalommá és szuperhatalommá tette SZU-t.
Azt azért tegyük hozzà örök igazsàg az, hogy az idő mindent megszépít, az a hatalmas sztàlini iparosítàs oriàsi emberàldozatokat követelt.
 

Filter

Well-Known Member
2021. január 7.
2 586
14 485
113
Ford például egy komplett gyárat (akkoriban a világ legmodernebb autógyárát) épített a Szovjetunióban.
A hetekben volt róla cikk. Másik dolog, hogy Sztálin hatalmas iparosítási programot indított a 30-as években. Azért szereti az oroszok többsége Sztálint mert iparosította és atomhatalommá és szuperhatalommá tette SZU-t.
Na igen...
Churchill is megjegyezte hogy a faekétől, jutottak el az atomig, egy emberöltő alatt.
 

Masztiff

Well-Known Member
2018. július 4.
4 216
8 067
113
Na igen...
Churchill is megjegyezte hogy a faekétől, jutottak el az atomig, egy emberöltő alatt.
Az írástudatlan muzsikok millióit tanították meg olvasni (gondolom elsősorban azért, hogy olvashassák a Pravdát ;)). Világszínvonalú felsőoktatás, tudósképzés. A GDP nagy része viszont ment a seregre.
 

ladagrant

Well-Known Member
2019. január 30.
2 435
4 549
113
Már megint kevered a szezont a fazonnal, oszt hülyeségeket beszélsz. A szovjet oktatáspolitikának nulla köze volt az ukrán éhhalálhoz. Azt Joszif agrárpolitikája okozta.
Nem veszed észre az ok-okozatot. Azért lett pár évtized alatt jobbágytársadalomból atomhatalom a SZU mert erőltetetten emberek millióinak jólétét áldozta fel hogy az ipar és a városok átalakuljanak. Lenyűgöző teljesítmény, de kell-e ilyen áron? Az utcán összeesett éhségtől mozgásképtelen ukrán parasztnak semmivel se lett jobb hogy tud írni meg olvasni, és a "hazája" atomrakétákat épít meg embert küld az űrbe.
Aztán meg felróják nekik a mai napig a fogva tartóik hogy pozitívan élték meg a német megszállást.
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
13 223
33 080
113
Cserébe fél Ukrajna éhenhalt.

Amiről a nyugati sajtó szemérmesen hallgatott, sőt le is tagadta valamelyik Pulitzeres new yorki újságíró, akit meghívtak a SZU-ba.
Az éhenhalasztást részben Zelenszkij-származásúak intézték, a nyugati sajtóban ugyanők hallgatták agyon, ez is a tényekhez tartozik.
Akkor még Sztálin birodalma egy fontos bástya volt a leendő antifasiszta koalícióban, meg csodálatra méltó társadalmi kísérletként is tekintett rá a csodás Nyugat igen haladó értelmiségének nagy része. Ezek is kellemetlen tények.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
13 223
33 080
113
Nem veszed észre az ok-okozatot. Azért lett pár évtized alatt jobbágytársadalomból atomhatalom a SZU mert erőltetetten emberek millióinak jólétét áldozta fel hogy az ipar és a városok átalakuljanak. Lenyűgöző teljesítmény, de kell-e ilyen áron? Az utcán összeesett éhségtől mozgásképtelen ukrán parasztnak semmivel se lett jobb hogy tud írni meg olvasni, és a "hazája" atomrakétákat épít meg embert küld az űrbe.
Aztán meg felróják nekik a mai napig a fogva tartóik hogy pozitívan élték meg a német megszállást.

Az I. vh. előtt a cári Oroszország gazdasága gyorsan fejlődött, ha valami csoda folytán fennmarad, simán lehet, hogy felzárkózik a fejlett világhoz, gulágok nélkül... viszont politikailag igen instabil volt, a háború pedig végképp betett, megnyitotta az utat a hatalommániás marxista elmebetegek előtt.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 945
82 030
113
Az I. vh. előtt a cári Oroszország gazdasága gyorsan fejlődött, ha valami csoda folytán fennmarad, simán lehet, hogy felzárkózik a fejlett világhoz, gulágok nélkül... viszont politikailag igen instabil volt, a háború pedig végképp betett, megnyitotta az utat a hatalommániás marxista elmebetegek előtt.
Aminek következtében rengeteg orosz értelmiségi, tudós, mérnök ...stb emigrált. Az 1917-es események miatt kezdődött az emigráció 1. hulláma Oroszországban/SZU-ban (összesen 5 hullámot különböztetünk meg) Legismertebbek Igor Szikorszkij, Szeregej Rahmanyinov és mások.