[HUN] Airbus Helicopters Hungary Kft.

Ehhez fogunk csatlakozni vagy más projektről volt szó?
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
A gyulai gyárral minden projektben benne leszünk majd, amiben az Airbus benne lesz.
De a Racer az még csak egy prototípus. Kb. két hónapja linkeltem a román haderőfejlesztési topikban hogy milyen együttműködéseik vannak még az Airbusszal a helikoptergyáron kívül, akkor készültek el a román gyárban a Racer törzsével és szállították át Németországba.
Mire a gyulai gyárban engedélyezik az alkatrészgyártást, addigra a Racer repülni fog. Ha lesz belőle szériagyártás, és nem jár úgy mint a hasonló X3 prototípus, akkor lehet hogy szállítunk hozzá majd alkatrészt. A Racer fejlesztéséhez tapasztalat hiányában még nem sokat tudnánk hozzátenni a pénzen kívül.

Van egy másik összeurópai projekt, a "Next Generation Rotorcraft Capability" (NGRC), ahhoz most kezdik toborozni a résztvevőket és majd kb 2040-re lesz belőle valami. Annak nagyobb a valószínűsége, hogy ehhez majd hozzá tudunk járulni valamivel.

Maróth Gáspár annyira bizonytalanul nyilatkozott arról, hogy milyen feladatkörű helikopter fejlesztésében veszünk majd részt, hogy valószínűleg új közös európai katonai szállító és támadó helikoptert is akarnak fejleszteni 2040-re. Nekem az a gyanúm, hogy most ébredtek fel az európai helikoptergyártók hogy Amerikában már repülnek a következő generációs katonai szállító- és támadó helikopterek prototípusai, itt meg még mindig a régi típusaikat reszelgetik, így sürgősen el kellene már kezdeni fejleszteni valami újat. "Közös európai" stílusban el is kezdték, már beszélgetnek róla hogy majd kellene valamit csinálni, de még nem tart ott az egyeztetés hogy bármi konkrétum lenne. Figyeljük a külföldi híreket, ha lesz ezzel kapcsolatban valami előrelépés, onnan biztos hamarabb tudjuk meg.
 
Várhatóan jövő év közepén készülhetnek el az első alkatrészek az Airbus Helicopters gyulai helikopteralkatrész-gyárában – nyilatkozta hírportálunknak Bruno Even. Az Airbus Helicopters vezérigazgatója az épülő üzem területén megtartott bokrétaünnepséget követően adott villáminterjút hírportálunknak.

"Mik készülnek majd pontosan az üzemben?
– Úgynevezett dinamikus alkotóelemeket gyártanak majd Gyulán helikopterek számára, olyan alkatrészeket, amelyek létfontosságúak a repülés szempontjából. Egyebek mellett a főrotor számára is készülnek majd alkatrészek. A helikopterek mellett polgári repülőgépek számára is készülnek majd ajtóalkatrészek. Mint ismert, az Airbusnak működik polgári repülőgépgyártó részlege is. Úgy tervezzük, hogy repülőgépajtók nyitómechanizmusának egyes elemeit is a Békés megyei városban fogjuk készíteni. Összesen egyébként több mint 2000-féle alkatrészt fognak Gyulán gyártani."
 
Békés megyei Hírlapban van most egy majdnem oldalas cikk a gyulai gyárral kapcsolatban. Szerintem semmi különös nincs benne, csak amit a bokrétaavatáson elhangzott. (Kicsit kései cikk...)

Gyártanak majd főrotor számára elemeket; polgári repülőgépek számára ajtóalkatrészek; rep.gép ajtók nyitómechanizmusát egyes elemeit. Összesen 2000 féle alkatrészt.
A gyár része lesz egy repülőgépipari klaszternek, létrejön egy akadémia is kapcsolódó képzésekkel; a klasztert helyben szeretnék bővíteni.
 
Békés megyei Hírlapban van most egy majdnem oldalas cikk a gyulai gyárral kapcsolatban. Szerintem semmi különös nincs benne, csak amit a bokrétaavatáson elhangzott. (Kicsit kései cikk...)

Gyártanak majd főrotor számára elemeket; polgári repülőgépek számára ajtóalkatrészek; rep.gép ajtók nyitómechanizmusát egyes elemeit. Összesen 2000 féle alkatrészt.
A gyár része lesz egy repülőgépipari klaszternek, létrejön egy akadémia is kapcsolódó képzésekkel; a klasztert helyben szeretnék bővíteni.

Igen, ennek ez az utóbbi a hosszú távú jelentősége, nekem ez a legfontosabb.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
2021. május 6.
Gyula

182315975_181860590359975_2512992302267184119_n-1024x576.jpg

182277654_304542941278119_5905675685833827665_n-1024x576.jpg

182453227_198349151975890_4499991894999113504_n-1024x576.jpg

2021.07.08.
Gyula

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Na, az Index is lehozta - kicsit megkésve bár, de ... - a héten történt Airbus kiruccanás riportját.
Új infó:
Maróth Gáspár arra a kérdésre, hogy bővülhet-e még az együttműködés az Airbus és a magyar állam között, vagy a helikoptervásárlások és a gyulai vegyesvállalat jelentik ennek a csúcspontját, elmondta: reményeik szerint bővülni fognak a kapcsolatok, a cél az lenne, hogy Magyarország regionálisan az egyik felújító-, javító-, karbantartóközpontját adja a H225M-es típusú gépek helikoptercsaládjának.
Ennek egyelőre a szakmai, befektetési hátterét próbálják összehozni, utána dőlhet el, hogy ez pontosan hol létesüljön. A kormánybiztos hozzátette: a gyulai üzemet is úgy tervezték meg, hogy bővíthető legyen. Erre is vannak tervek, de az első fázis, hogy megépüljön, és megalapozzák a bizalmat az Airbusszal. A további fejlesztésekkel négyszázra emelkedhet a dolgozók száma, valamint az üzembe állítástól eltelt 4-5 év után még 100-150 ember foglalkoztatását tervezik.
Ez mindenesetre érdekes fordulat. Számomra ez több szempontból is érthetetlen.
Miért PONT a H225 családra? Amikor H135/145-re sokkal nagyobb a várható darabszám, ha esetleg arra felépítenek egy nemzeti helikopter stratégiát.
Tény, hogy a szerbek azt a vonalat már lestipistopizták.
A térségben H2XX-as családból viszonylag van is darabszám, azonban:
  • a románok H215-ös elődeit használják, gyártották
  • az ukránok most vettek egy halom H225-öst, de azokat várhatóan maguk fogják intézni, nálunk is több gépük lesz.
  • a szlovénoknak van még 4 Super Pumája, meg 3-at várnak a szerbek is, de ez a plusz 7 db nem biztos, hogy eltartaná a szervizközpontot.
  • azt meg nem gondolom, hogy tőlünk nyugatabbra lévő országokból (Pl. Németország) ide hoznák a Super Pumákat, mivel arra ott a francia kapacitás. Vagy ki tudja...

Esetlegesen ez az új fordulat jelentheti azt is, hogy az Airbusnak most lett elege a románokból, és bezárja a brassói üzemet? :rolleyes:
Ebben az esetben pedig nem véletlen a Gyulai helyszínválasztás. Így viszont könnyebb lesz kielégíteni az új gyár kezdeti munkaerőigényét.
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD and Blitz97
Na, az Index is lehozta - kicsit megkésve bár, de ... - a héten történt Airbus kiruccanás riportját.
Új infó:

Ez mindenesetre érdekes fordulat. Számomra ez több szempontból is érthetetlen.
Miért PONT a H225 családra? Amikor H135/145-re sokkal nagyobb a várható darabszám, ha esetleg arra felépítenek egy nemzeti helikopter stratégiát.
Tény, hogy a szerbek azt a vonalat már lestipistopizták.
A térségben H2XX-as családból viszonylag van is darabszám, azonban:
  • a románok H215-ös elődeit használják, gyártották
  • az ukránok most vettek egy halom H225-öst, de azokat várhatóan maguk fogják intézni, nálunk is több gépük lesz.
  • a szlovénoknak van még 4 Super Pumája, meg 3-at várnak a szerbek is, de ez a plusz 7 db nem biztos, hogy eltartaná a szervizközpontot.
  • azt meg nem gondolom, hogy tőlünk nyugatabbra lévő országokból (Pl. Németország) ide hoznák a Super Pumákat, mivel arra ott a francia kapacitás. Vagy ki tudja...

Esetlegesen ez az új fordulat jelentheti azt is, hogy az Airbusnak most lett elege a románokból, és bezárja a brassói üzemet? :rolleyes:
Ebben az esetben pedig nem véletlen a Gyulai helyszínválasztás. Így viszont könnyebb lesz kielégíteni az új gyár kezdeti munkaerőigényét.
Pl. angolok a Puma helikoptereiket a románokhoz vitték nagyjavításra. Viszonylag kevés ilyen gép van Európában. Azt tudom elképzelni, hogy a franciáknál kell a hely az újabb típusoknak, ezért ennek a változatnak a karbantartását inkább kiszervezik hozzánk, náluk csak bonyolítja többi folyamatukat.

Gyulától 500 km-re van Brassó. Nem tűnik valószínűnek, hogy onnan jönne át a munkaerő. Azt írták a cikkben hogy az autóiparból próbálnak embereket átcsábítani.

"Azt is mérlegelték, hogy közel legyenek-e az autóiparhoz (melynek jelentős szerepe van a magyar gazdaságban). Előnye, hogy kezdetben könnyebben találhatnak munkaerőt, de aztán el is veszíthetik (mivel magasabb szintre képzik őket). Damien Lamy ugyanakkor hangsúlyozta: nem akarják más területekről elszívni a munkaerőt, helyben akarnak toborozni, mindenképpen hosszú távra terveznek."
 
  • Tetszik
Reactions: Sulaco and Blitz97
  • a románok H215-ös elődeit használják, gyártották
  • az ukránok most vettek egy halom H225-öst, de azokat várhatóan maguk fogják intézni, nálunk is több gépük lesz.
  • a szlovénoknak van még 4 Super Pumája, meg 3-at várnak a szerbek is, de ez a plusz 7 db nem biztos, hogy eltartaná a szervizközpontot.
  • azt meg nem gondolom, hogy tőlünk nyugatabbra lévő országokból (Pl. Németország) ide hoznák a Super Pumákat, mivel arra ott a francia kapacitás. Vagy ki tudja...
meg még 12 Bulgáriában is...

Esetlegesen ez az új fordulat jelentheti azt is, hogy az Airbusnak most lett elege a románokból, és bezárja a brassói üzemet? :rolleyes:
az erbuszt nem abból a fából faragták. még legalább kétszer oda fog kucorodni a romnyik lába elé, hogy a románok a retkes f@szukat a szájukba adják... Eddig is szopatták az erbuszt a csühösök orrba-szájba. Ezután sem lesz másképp. :D:D
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Pogány
meg még 12 Bulgáriában is...
Ezt néztem be én is a múltkor. A bolgár gépek is AS532 Cougar-ok (= H215M)
Az albánoknál is van 4 db AS532 Cougar.

az erbuszt nem abból a fából faragták. még legalább kétszer oda fog kucorodni a romnyik lába elé, hogy a románok a retkes f@szukat a szájukba adják... Eddig is szopatták az erbuszt a csühösök orrba-szájba. Ezután sem lesz másképp. :D:D
Azért idén tavasszal csak elmentek Bukarestbe H145M bemutatót is tartani, hogy ha azt is rendelnek a románok a H215M mellé, akkor ahhoz a típushoz is megkapnak mindenféle jogosultságot. Nagy piaci lehetőség nekik Románia, nem nagyon akarják elengedni.
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci
Azért idén tavasszal csak elmentek Bukarestbe H145M bemutatót is tartani, hogy ha azt is rendelnek a románok a H215M mellé, akkor ahhoz a típushoz is megkapnak mindenféle jogosultságot. Nagy piaci lehetőség nekik Románia, nem nagyon akarják elengedni.
újabb cida a semmiért... nem az utolsó. szeretik, ha tele van a szájuk... :D:D
 
  • Tetszik
Reactions: Venom85 and borisz
Na, az Index is lehozta - kicsit megkésve bár, de ... - a héten történt Airbus kiruccanás riportját.
Új infó:

Ez mindenesetre érdekes fordulat. Számomra ez több szempontból is érthetetlen.
Miért PONT a H225 családra? Amikor H135/145-re sokkal nagyobb a várható darabszám, ha esetleg arra felépítenek egy nemzeti helikopter stratégiát.
Tény, hogy a szerbek azt a vonalat már lestipistopizták.
A térségben H2XX-as családból viszonylag van is darabszám, azonban:
  • a románok H215-ös elődeit használják, gyártották
  • az ukránok most vettek egy halom H225-öst, de azokat várhatóan maguk fogják intézni, nálunk is több gépük lesz.
  • a szlovénoknak van még 4 Super Pumája, meg 3-at várnak a szerbek is, de ez a plusz 7 db nem biztos, hogy eltartaná a szervizközpontot.
  • azt meg nem gondolom, hogy tőlünk nyugatabbra lévő országokból (Pl. Németország) ide hoznák a Super Pumákat, mivel arra ott a francia kapacitás. Vagy ki tudja...

Esetlegesen ez az új fordulat jelentheti azt is, hogy az Airbusnak most lett elege a románokból, és bezárja a brassói üzemet? :rolleyes:
Ebben az esetben pedig nem véletlen a Gyulai helyszínválasztás. Így viszont könnyebb lesz kielégíteni az új gyár kezdeti munkaerőigényét.
nem ez csak annyit jelent, hogy Maróth tolja a hurráoptimizmust a médiának..."Szeretnénk" . Ahogy Jancsika is szeretne minden nap fagylaltot.
 
Pl. angolok a Puma helikoptereiket a románokhoz vitték nagyjavításra. Viszonylag kevés ilyen gép van Európában. Azt tudom elképzelni, hogy a franciáknál kell a hely az újabb típusoknak, ezért ennek a változatnak a karbantartását inkább kiszervezik hozzánk, náluk csak bonyolítja többi folyamatukat.
Ebben lehet valami, de logikusan előbb utóbb ennek a javítóbázisnak nem csak H225-ösre kellene korlátozódnia. Ahogy a románok is több típust is csinálnak.
"Azt is mérlegelték, hogy közel legyenek-e az autóiparhoz (melynek jelentős szerepe van a magyar gazdaságban). Előnye, hogy kezdetben könnyebben találhatnak munkaerőt, de aztán el is veszíthetik (mivel magasabb szintre képzik őket). Damien Lamy ugyanakkor hangsúlyozta: nem akarják más területekről elszívni a munkaerőt, helyben akarnak toborozni, mindenképpen hosszú távra terveznek."
500km az semmi. Mert ha valaki jó állást kapna egy kirúgás kapcsán. Még át sem kell költözniük Magyarországra, ha nem akarnak. Aradról 1óra kocsival. Annyit Budapesten belül is eltöltesz utazással (de inkább többet), ha a város 2 végén laksz és dolgozol.
Azért idén tavasszal csak elmentek Bukarestbe H145M bemutatót is tartani, hogy ha azt is rendelnek a románok a H215M mellé, akkor ahhoz a típushoz is megkapnak mindenféle jogosultságot. Nagy piaci lehetőség nekik Románia, nem nagyon akarják elengedni.
Mibe fogadjunk, hogy nem fognak? ;)
nem ez csak annyit jelent, hogy Maróth tolja a hurráoptimizmust a médiának..."Szeretnénk" . Ahogy Jancsika is szeretne minden nap fagylaltot.
Háát általában az ilyen megjegyzésekkel te csinálsz segget a szádból... :rolleyes:
Maradjunk annyiban, hogy eddig csak olyan infók kerültek ki tőle, amik megvalósítása már célegyenesben van.
Nincs semmi extra egy javitóbázisban.Simán telepitenek nekünk ide egyet-ha megfizetjük.
Ezek általában ellentételezési alkualapok. A megrendelésekkel fizetünk. Ha különben is kapacitásbővülés van napirenden, akkor ez az Airbusnak is az érdeke. Pláne, ha hasonló zöldmezős beruházásoknál jellemző kedvezményeket is megkapják. Már az is hatalmas kedvezmény, ha a földet, meg az infrát megkapják "ingyen".
 
Érdekes az időzítése ennek az útnak:

Nem sokkal azutan történt, hogy az Airbus veglegesitette az uj struktúrat, amelyben harom umbrella-cégbe szervezte at a gyarait;

1. a francia sárkány- és főbb strukturagyartast a nemzetközi szinten hasonlót összefogó Stelia subsidiary részévé teszi

2. a német Premium Aerotecet szetszedik, a nagyobb gyarakat es telepeket megtartva az osszes tobbit egy "small parts" gyártó businessbe teszik at

3. es az utóbbiba tolja ki a romániai gyarat is - ebben esetleg benne van az is, hogy az utobbi, non-core businesst eladjak...?
 
Érdekes az időzítése ennek az útnak:

Nem sokkal azutan történt, hogy az Airbus veglegesitette az uj struktúrat, amelyben harom umbrella-cégbe szervezte at a gyarait;

1. a francia sárkány- és főbb strukturagyartast a nemzetközi szinten hasonlót összefogó Stelia subsidiary részévé teszi

2. a német Premium Aerotecet szetszedik, a nagyobb gyarakat es telepeket megtartva az osszes tobbit egy "small parts" gyártó businessbe teszik at

3. es az utóbbiba tolja ki a romániai gyarat is - ebben esetleg benne van az is, hogy az utobbi, non-core businesst eladjak...?
Ez érdekes.
Mármint az eladás. Itt egyből felmerülhet 2 opció is:
- Beszállunk oda is, mint ahogy tervben van az Aero is. (Ez mondjuk a kevésbé érdekes, és profitábilis helyzet)

- Azzal, hogy eladja az Airbus, gyakorlatilag szabadon léphet is Romániából. Onnantól kezdve nincs rákényszerülve a görcsös nyomulásra. Valamint, hogy valahogy a víz felett tartsa a brassói üzemet különböző részegység gyártás odatelepítésével. Mert onnan (a román állam felöl) valódi megrendeléseket nem igazán fog kapni.
 
Ez érdekes.
Mármint az eladás. Itt egyből felmerülhet 2 opció is:
- Beszállunk oda is, mint ahogy tervben van az Aero is. (Ez mondjuk a kevésbé érdekes, és profitábilis helyzet)

Igen ez tipikus költségcsökkentésnek tűnik. Fogalmazzuk meg mi a core business, ami azon kívül esik adjuk el, szervezzük ki külsős beszállítóknak. Nem tudom pontosan milyen alkatrészek ezek, példának konzolokat hoz fel. Nem csodálom, hogy ilyesmit nem akar magának gyártani a cég, hanem inkább külsős beszállítóktól venné. Tipikus low margin alacsony hozzáadott értékű alkatrész amit nem akarsz magadnak csinálni. Bár gondolom rep iparban ez nem annyira egyszerű mert kellenek mindenféle biztonsági tanúsítványok, aminek meg tud felelni a beszállító. Lehet hogy ez a cél az Aero-val, hisz ők már eleve qualifikált beszállítok, és biztosan megvannak a megfelelő papírok. Aztán ezeket a termékeket esetleg értékesíteni más cégeknek is pl Embraer. Ha esetleg van olyan ami spéci bevonatot igényel, vagy valami bonyolultabb gyártási technológia kell hozzá, arra rá lehetne repülni, főleg hogy épül Békéscsabán kifejezetten spéci bevonatokkal foglalkozó gyár. Ezeknél picit jobb a margin, szóval lehetne fogni rajta pénzt. De vannak kéltségeim, mert ilyen small partokon nehéz pénzt akasztani, ahhoz igazán nagy volumen kell. Több mint a semmi, de ha be is száll az Aero nem hiszem, hogy ez fogja megmenteni.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0