Űrkutatás

Felesleges aggódni meg lehet csinálni. RocketLab már megtette, elkapták a rakétájuk visszatérő fokozatát helikopterrel a levegőben.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Nem az a kérdés, hogy meg lehet-e csinalni, hanem, hogy mekkora a rizikófaktor.
Másrészről gondolom az oroszok nem az Electron méretű rakétákkal óhajtanak betörni az újrahasznosítasi piacra.
 
Az igaz, de ott van nekik a bazi nagy MI 26.
Hiába "bazi nagy" a Mi-26, egy Zenyit-2 rakéta első fokozata üresen (ejtőernyő és mindenféle újrahasznosításhoz szükséges eszköz nélkül) több, mint 28 tonna (28,6 pontosan). Ez olyan másfélszer annyi, amennyit a Mi-26 képes lenne elvinni.
 
Hiába "bazi nagy" a Mi-26, egy Zenyit-2 rakéta első fokozata üresen (ejtőernyő és mindenféle újrahasznosításhoz szükséges eszköz nélkül) több, mint 28 tonna (28,6 pontosan). Ez olyan másfélszer annyi, amennyit a Mi-26 képes lenne elvinni.
"2016-tól az Mi-26 még mindig tartja a Fédération Aéronautique Internationale világrekordját a helikopter által 2000 méterre (6,562 ft) emelt legnagyobb tömegért – 56,768, 8 kilogramm (125,000 lb) egy 1982-es járaton.[9]"
Több mint 56 tonnát volt képes emelni.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
"2016-tól az Mi-26 még mindig tartja a Fédération Aéronautique Internationale világrekordját a helikopter által 2000 méterre (6,562 ft) emelt legnagyobb tömegért – 56,768, 8 kilogramm (125,000 lb) egy 1982-es járaton.[9]"
Több mint 56 tonnát volt képes emelni.

A Mi-26 maximális felszállótömege 56 tonna, a legnagyobb szállítható tömege 20 tonna.
Ezt a Rosoboronexport állítja.

Hogy egy teszt ill. világrekord erejéig mit hoztak össze... hát, attól tartok az nem mérvadó (bár én 25 tonnás rekordról tudok, az 56 ,77 tonna a teljes tömege volt a helikopternek).
 
A Mi-26 maximális felszállótömege 56 tonna, a legnagyobb szállítható tömege 20 tonna.
Ezt a Rosoboronexport állítja.

Hogy egy teszt ill. világrekord erejéig mit hoztak össze... hát, attól tartok az nem mérvadó (bár én 25 tonnás tudok, az 56 ,77 tonna a teljes tömege volt a helikopternek).
Igazad van az össztömeg helikopter+szállítmány vót összesen több mint 56 tonna.
"Ezt hatékonyan bizonyították 1982.február 3-án, amikor az Mi-26 által létrehozott új rekordok egyikeként ez az új helikopter 56768, 8 kg-os teljes tömeget (helikopter plusz szállított tömeg) emelt fel 2000m magasságba."
Az Amur rakétájukhoz viszont elég lenne a szállítási kapacitása, ezt a rakétát tervezik újrahasznosítani.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
Az igaz, de ott van nekik a bazi nagy MI 26.
Fúú...
Az talán több problémat okoz, mint amennyit megold. Az előbb már írtam, hogy nagyobb gép, nagyobb rotorszél.
Nem véletlen, hogy a Mi-26-hoz képest bolhafingnyi gép esetén is iszonyú hosszú befogókábelt használnak.
Ezen felül egy igen feszes ütemű befogást feltételez a dolog a Mi-26-tal. (Már ha egyáltalán kivitelezhető)
Pár adat a Mi-26-ról: 4600m csúcsmagasság mellet 300-km/h csúcssebesség.
Ha hozzáveszed, hogy az ütközések elkerülése miatt nem kivitelezhető, hogy olyan közelségben indítsák a műveletet, mint ahogy a Rocketlab a teszt során.
 
"2016-tól az Mi-26 még mindig tartja a Fédération Aéronautique Internationale világrekordját a helikopter által 2000 méterre (6,562 ft) emelt legnagyobb tömegért – 56,768, 8 kilogramm (125,000 lb) egy 1982-es járaton.[9]"
Több mint 56 tonnát volt képes emelni.
Ízlelgesd: 2000 m
Az ejtőernyő pedig csak lassítja a zuhanást, a 2000m meg gyorsan elfogy.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Virgin Galactic Unity 22 Spaceflight Livestream

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Join us July 11th for our first fully crewed rocket powered test flight, and the beginning of a new space age. Aboard Unity22 will be our team of two pilots and four mission specialists, including Sir Richard Branson. They will put our Future Astronaut spaceflight experience to a final test, while giving the world a preview of the life-changing experience.
 
Virgin Galactic Unity 22 Spaceflight Livestream

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Join us July 11th for our first fully crewed rocket powered test flight, and the beginning of a new space age. Aboard Unity22 will be our team of two pilots and four mission specialists, including Sir Richard Branson. They will put our Future Astronaut spaceflight experience to a final test, while giving the world a preview of the life-changing experience.

Nem teljesen értem, hogyha a nagyon gazdag ember az űrbe akar jutni saját eszközzel, akkor miért bohóckodik szuborbitális ugrással, ahelyett hogy rendes rakétát építene, mint a többi nagyon gazdag hobbista?
 
Nem teljesen értem, hogyha a nagyon gazdag ember az űrbe akar jutni saját eszközzel, akkor miért bohóckodik szuborbitális ugrással, ahelyett hogy rendes rakétát építene, mint a többi nagyon gazdag hobbista?
Mert amikor a Virgin Galactic megegyezik a Scaled Composites céggel, akkor lépcsőzetes fejlesztési programot képzeltek el. Az űrugrásra képes SpaceShipTwo csak egy köztes lépés az orbitális pályára képes SpaceShipThree előtt.

Burt Rutan viszonylag gyorsan és olcsón hozta össze a SpaceShipOne járművet, így Richard Branson úgy vélhette, hogy egy életképes koncepciót vásárol meg.

Ha belegondolunk nem az ördögtől való az elképzelés, hiszen a többi Ansari X-prize pályázó messze el volt maradva a SpaceShipOne-tól. A kereskedelmi űrugrás pedig azzal kecsegtet, hogy még bevételt is hozhat záros határidőn belül.

Nem állt messze a valóságtól, a Dragon csak a NASA támogatás álltal valósulhatot meg például.

Csak hát kiderült, hogy Rutan koncepciója több sebből vérzik (hibrid rakétahajtómű, kvázi analóg pilóta orientált irányítás, stb.).
 
Nem teljesen értem, hogyha a nagyon gazdag ember az űrbe akar jutni saját eszközzel, akkor miért bohóckodik szuborbitális ugrással, ahelyett hogy rendes rakétát építene, mint a többi nagyon gazdag hobbista?
Ez nem arra épül, hogy 100k USD-t ezért sok ember ki tudja és akarja csengetni / út, de egy LEO pálya repülés ennek kb. 100-szor több költségét meg nem?
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Ez nem arra épül, hogy 100k USD-t ezért sok ember ki tudja és akarja csengetni / út, de egy LEO pálya repülés ennek kb. 100-szor több költségét meg nem?

Nemtudom, de számomra eléggé vékonynak tűnt a mutatvány.
Felgyorsított Mach3-ra a "SpaceShip" miközben végrehajtott egy függőleges ugrást.
Nem mértem, de az egész súlytalanság/világűr "élmény" az utasok számára aligha tartott pár percnél tovább.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and bel
Nemtudom, de számomra eléggé vékonynak tűnt a mutatvány.
Felgyorsított Mach3-ra a "SpaceShip" miközben végrehajtott egy függőleges ugrást.
Nem mértem, de az egész súlytalanság/világűr "élmény" az utasok számára aligha tartott pár percnél tovább.
A piackutatás és üzleti terv nem az én asztalom...
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
És még csak nem is ződ eléggé...
... plusz még az ózonpajzsot is tönkreteszi.
:rolleyes:


2021-07-11-23-17-24-Window.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Ez nem arra épül, hogy 100k USD-t ezért sok ember ki tudja és akarja csengetni / út, de egy LEO pálya repülés ennek kb. 100-szor több költségét meg nem?
Annyi pontosítás, hogy a 2000-es évek második felében 200 000 us$ volt a jegyek tervezett ára (ennyit kértek előre, és cirka 300 ember be is fizette).